Skocz do zawartości
przemek7652

hamulce renault

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
przemek7652    1

witam w mojej renowce hamulce wygladaja na zapowietrzone. po nacisnieciu na pedal wpada do konca za 2,3 razem juz jest dobrze, po chwili to samo .odpowietrzanie nic nie pomagalo. dzis rozebralem pompki i wymienilem płyn hamulcowy i nadal nic . w pompkach wygladalo ze jest wszystko ok , poza tym układ nie ma zadnych przeciekow . macie pomysl co moze byc przyczyna "zapowietrzonych" hamulców . czy moze wystarczy podkrecic troche sruby regulacyjne ? dodam ze jak zaciagne reczny na 2 zabek hamulce sa jakby nigdy nic .czy moze mial kos z was taki problem ? moj ciagnik to ceres 95x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FARMER1313    1

A masz je na wspomaganiu? i to jest na 1 kole czy na obydwu? .Znajomy miał podobnie w 133,14 i winą był zapchany przewód a ściślej mówiąc do środkowy płaszcz przewodu zawinął się i blokował przewód ale po kilku naciśnięciach ciśnienie się zwiększało i przepuszczał przewód płyn więc może warto zajrzeć do przewodów ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

przemek7652    1

przewód albo moze cylinderki przy kołach ? dodam ze jak puszczam jeden pedal to słychc "pisk" od pompy to nie zalezy bo zamienilem pompy z lewej na prawa i odwrotnie i jest to samo na tym pedale. sa bez wspomagania ale nie wiem napewno jak wyglada sprawa z hamulcami na przyczepe. kiedys rurka wychpodzaca na przyczepe byla przetarta i zaspawalem ja , tam nic nie bylo odpowietrzane z tego co wiem to tam idzie olej ze skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylip    2

U mnie w takim samym ceresie z kolei bierze przy podłodze, ale zawsze tak samo - pewnie już kończą się klocki, bo ręczny też daleko się wyciąga. Jak odpowietrzałeś, bo do tego są potrzebne 2 osoby. Jedna pompuje pedałem, a druga odkręca odpowietrznik tylko w momencie wciskania pedału, a dokręca przed jego odpuszczeniem. W innym przypadku będą się ponownie zapowietrzały w momencie zwolnienia pedału. Oczywiście w międzyczasie trzeba pilnować poziomu płynu hamulcowego w zbiorniczku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek7652    1

juz naprawione ... pompki i cylinderki wszytskie rozebrane i wyczyszczone -wszystko bylo OK . okazalo sie wystarczylo podkrecic sruby regulacyjne przy kolach. jedno nacisniecie pedala nie wystraczalo zeby wypchnac daleko cylinderek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. w mojej reni 103-14 zablokował się dziś hamulec na prawym kole. po odpowietrzeniu ujechałem może z 50-60metrów i znów się zblokował. Po wykręceniu śruby odpowietrzającej mogłem dopiero zjechać. Pomocy. Płyn był nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiadacze renóweczek. Potrzebuję do mojej 103-14 taśmy od hamulca recznego i uszczelniacze na cylinderki. Proszę o jakieś namiary na te części lub ile was to kosztowało. Pilne. Potrzebne od zaraz. po za tematem, KUPIĘ KATALOK CZĘŚCI I KATALOG Z PODZESPOŁAMI DO MOJEJ RENI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrekbud    1

Witam

Mam prośbę i to pilną Jestem posiadaczem ceresa 85 MWM. Niedługo przegląd a tu hamulce znikneły nożne. Ręczny działa. Zauważyłem wyciek płynu w okolicy deski rozdzielczej. po zdjęciu wyświetlacza z prawej i lewej strony są Pompki (cylinderki ja 3p) to z tamtąd wycieka płyn zarówno z lewej i prawej. I teraz mam pytanie czy to są pompki hamulcowe czy może jakiejś wspomagające. Jestem ciemny w tym temacie dla tego moż ektoś doradzi jak to się nazywa  bo widziałem zestaw naprawczy do pomki hamulcowej i do cylinderka hamulcowego. z góry dziękuję

a i jak odpowietrzyć w ceresie hamulce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Przy pedałach są pompki, jak płyn z nich wyciekł to do regeneracji lub wymiany całe.

Co do odpowietrzenia, to dość normalnie jak hydrauliczny układ hamulcowy. Szukasz odpowietrzników na cylinderkach hamulcowych i nimi odpowietrzasz, robisz to w dwie osoby.

Jedna pompuje, a druga z kluczykiem , wężykiem i zbiorniczkiem na płyn operuje odpowietrznikiem.

Najpierw zajmij się pompkami, bo musisz najpierw kupić zestaw naprawczy, a to może chwile zająć w zależności od sklepów w twojej okolicy.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrekbud    1

mówisz że przy pedałach ( to napewno w ceresie 85)

a co z tymi (cylindekami czy jak to zwać) po lewej i po prawej stronie  wyświetlacza ( w kabinie widać je jak zdejmę obudowę i wyjmę ekran wyświetlacza one są dość głeboko usadowione i jest do nich trudny dostęp). Zauważyłem że jak wlewam płyn hamulcowy ( za wyświetlaczem jest zbiorniczek) to przy nich jest przeciek  i teraz pytanie (bo zakładam że to  są te pompki hamulcowe). Czy do obywdu sa takie same zestawy naprawcze czy  są różne. Odpowietrznie Dość normalnie ( obcykany to ja nie jestem dopiero się wdrażam), właśnie a gdzie są te odpowietrzniki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    483

to są pompki hamulcowe,

obie są takie same, prawdopodobnie idzie dopasować je od u360 po drobnych przeróbkach, nowe koszt z tego co pamiętam ok. 150zł/szt

trochę dziwne że obie padły na raz, może gdzieś masz pęknięty zbiorniczek czy przetartą rurkę

odpowietrzniki z pewnością są na cylinderkach przy kołach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrekbud    1

witam. wreszcie zabrałem sie do naprawy i jet lipson. zakupiłem zestay naprawcze 80 zł na 1 pompkę. założone poskręcane i bach kolanko przy zbiorniczku pękniete ale idzie dopasować od samochodowego węża. zalałem płynem i zacząłem odpowietrzać. poluzowałem odpowierzniki wcisnąłem pedał i zrobiłem nadciśnienie w zbiorniczku ( niewielkie) tak aby było szybciej. następnie odpowierzyłe jeszcze pedałami by się upełnić czy będzię dobrze. Było oki płyn juz nie przeciekał ale hamulców nadal brak ( dodam że ręczny jest). teraz pytanie czy tacze już padły czy może jest regulacja ( widziałem niewielką regulację przy pompkach, tam reguluje sie ten pręcik co jest wciskany w pompkę). Czy też może płyn musi dotrzeć do tych tarcz moę tam tez jest jakiś ustrojstwo.

Z góry dziękuję za odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek0277    2

Z tego co opisujesz to źle odpowietrzyłeś w dwie osoby jeden popuje drugi luzuje odpowietrznik przy wciśniętym pedale i zakręca przy wciśniętym i znowu pompuje i tak do skutku aż wyjdzie powietrze, dla każdego koła tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrekbud    1

dzięki za odpowiedź. Mam wątpliwośc jeszcze co do prawego koła. lewy hamulec po ich rozprzęgnieciu natomiast leci w pogłogę  a płyn wycieka z odpowietrznika czyli powinno być git mimo to po zakręceniu i puszczeniu pedały przy następnym wciśnięciu pedał znowu wpada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek0277    2

A jak szybko wciśniesz albo kilka razy szybko to też leci do spodu? Być może coś nie tak z pompka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez mieszko12k
      Witam. Ile jest filtrów paliwa w Renault 103 14 ? Gdzie się znajdują? Jak wyglądają? Może ktoś wie, jakie ceny, jakie zamienniki czy cuś  : D
    • Przez pawelozim
      Witam wszystkich zakupiłem Reno 75-14 z 87r. i potrzebuje kilku porad a mianowicie; Jaki olej do silnika, skrzyni biegów no i przede wszystkim ile, jakie filtry, ile płynu do chłodnicy i jaki, co smarować i kiedy, dalej do czego służy pedał pomiędzy pedałami sprzęgła a hamulca czy to blokada czy co bo nigdzie jej nie widzę, i co to jest za linka z tyłu po prawej stronie na dole za wajchami od podnośnika i do czego służy, a i jeszcze jedno na desce rozdzielczej jest przełącznik tak jakby baków paliwa ale jest jeden bak po co to i koło niego po prawej pod przykrywką coś co można przekręcić śrubokrętem co to jest, a iczy są tam jakieś świece żarowe czy płomieniowa.
      Na razie tyle co bym chciał wiedzieć jak mi się coś przypomni to znowu zapytam.
      A może ktoś wie gdzie kupić katalog lub instrukcje albo skąd pobrać z internetu.
      Z góry dziękuje i pozdrawiam Paweł.
    • Przez janosik32
      Panowie Zmieniał ktoś w/w synchronizator? Który to jego numer; bo na tym wałku kilka ich jest? Zmienia się jeden (ten mosiężny) czy razem z tym drugim, takim bezzębnym, w parze?

      Jak mniemam jest to numer 7.
      7700038182 ?
    • Przez lukas96
      Witam. Mam problem z renault 103.54 z skrzynią 24/8 a mianowicie podczas zmiany półbiegów następuje szarpnięcie. Znajomy mechanik powymieniał wszystkie filtry,olej i wyregulował na skrzyni ale problem nie ustąpił. Spowodowane jest to prawdopodobnie złą kalibracją skrzyni( to co się kalibruje przez komputer). Czy znacie kogoś kto to robi w okolicach Łańcuta. 
    • Przez Michal673
      Cześć.
      Mam problem z ciągnikiem polegający na tym,że:
      Gdy ciągnik jest zgaszony bezproblemowo mogę wbić każdy bieg i tak samo działa przełączanie żółw/zając.
      Natomiast gdy ciągnik jest odpalony dźwignią zmiany biegów mogę tylko wrzucić 3 i 4 bieg. Chodzi o to, że dźwignią mogę poruszać tylko do przodu i do tyłu, a nie mogę przesunąć dźwigni w lewo w celu wbicia 1 i 2 biegu i równocześnie nie mogę przesunąć dźwigni w prawo żeby zmienić zakres żółw/zając. Rewers jak i półbiegi działa.
      Jeśli mieliście podobny problem to proszę o pomoc.
×