Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam w mojej renowce hamulce wygladaja na zapowietrzone. po nacisnieciu na pedal wpada do konca za 2,3 razem juz jest dobrze, po chwili to samo .odpowietrzanie nic nie pomagalo. dzis rozebralem pompki i wymienilem płyn hamulcowy i nadal nic . w pompkach wygladalo ze jest wszystko ok , poza tym układ nie ma zadnych przeciekow . macie pomysl co moze byc przyczyna "zapowietrzonych" hamulców . czy moze wystarczy podkrecic troche sruby regulacyjne ? dodam ze jak zaciagne reczny na 2 zabek hamulce sa jakby nigdy nic .czy moze mial kos z was taki problem ? moj ciagnik to ceres 95x

Opublikowano

A masz je na wspomaganiu? i to jest na 1 kole czy na obydwu? .Znajomy miał podobnie w 133,14 i winą był zapchany przewód a ściślej mówiąc do środkowy płaszcz przewodu zawinął się i blokował przewód ale po kilku naciśnięciach ciśnienie się zwiększało i przepuszczał przewód płyn więc może warto zajrzeć do przewodów ;[

Opublikowano

przewód albo moze cylinderki przy kołach ? dodam ze jak puszczam jeden pedal to słychc "pisk" od pompy to nie zalezy bo zamienilem pompy z lewej na prawa i odwrotnie i jest to samo na tym pedale. sa bez wspomagania ale nie wiem napewno jak wyglada sprawa z hamulcami na przyczepe. kiedys rurka wychpodzaca na przyczepe byla przetarta i zaspawalem ja , tam nic nie bylo odpowietrzane z tego co wiem to tam idzie olej ze skrzyni

Opublikowano

U mnie w takim samym ceresie z kolei bierze przy podłodze, ale zawsze tak samo - pewnie już kończą się klocki, bo ręczny też daleko się wyciąga. Jak odpowietrzałeś, bo do tego są potrzebne 2 osoby. Jedna pompuje pedałem, a druga odkręca odpowietrznik tylko w momencie wciskania pedału, a dokręca przed jego odpuszczeniem. W innym przypadku będą się ponownie zapowietrzały w momencie zwolnienia pedału. Oczywiście w międzyczasie trzeba pilnować poziomu płynu hamulcowego w zbiorniczku.

Opublikowano

juz naprawione ... pompki i cylinderki wszytskie rozebrane i wyczyszczone -wszystko bylo OK . okazalo sie wystarczylo podkrecic sruby regulacyjne przy kolach. jedno nacisniecie pedala nie wystraczalo zeby wypchnac daleko cylinderek.

Opublikowano

Witam. w mojej reni 103-14 zablokował się dziś hamulec na prawym kole. po odpowietrzeniu ujechałem może z 50-60metrów i znów się zblokował. Po wykręceniu śruby odpowietrzającej mogłem dopiero zjechać. Pomocy. Płyn był nowy.

Opublikowano

Witam. Posiadacze renóweczek. Potrzebuję do mojej 103-14 taśmy od hamulca recznego i uszczelniacze na cylinderki. Proszę o jakieś namiary na te części lub ile was to kosztowało. Pilne. Potrzebne od zaraz. po za tematem, KUPIĘ KATALOK CZĘŚCI I KATALOG Z PODZESPOŁAMI DO MOJEJ RENI.

Opublikowano

Witam

Mam prośbę i to pilną Jestem posiadaczem ceresa 85 MWM. Niedługo przegląd a tu hamulce znikneły nożne. Ręczny działa. Zauważyłem wyciek płynu w okolicy deski rozdzielczej. po zdjęciu wyświetlacza z prawej i lewej strony są Pompki (cylinderki ja 3p) to z tamtąd wycieka płyn zarówno z lewej i prawej. I teraz mam pytanie czy to są pompki hamulcowe czy może jakiejś wspomagające. Jestem ciemny w tym temacie dla tego moż ektoś doradzi jak to się nazywa  bo widziałem zestaw naprawczy do pomki hamulcowej i do cylinderka hamulcowego. z góry dziękuję

a i jak odpowietrzyć w ceresie hamulce

Opublikowano

Przy pedałach są pompki, jak płyn z nich wyciekł to do regeneracji lub wymiany całe.

Co do odpowietrzenia, to dość normalnie jak hydrauliczny układ hamulcowy. Szukasz odpowietrzników na cylinderkach hamulcowych i nimi odpowietrzasz, robisz to w dwie osoby.

Jedna pompuje, a druga z kluczykiem , wężykiem i zbiorniczkiem na płyn operuje odpowietrznikiem.

Najpierw zajmij się pompkami, bo musisz najpierw kupić zestaw naprawczy, a to może chwile zająć w zależności od sklepów w twojej okolicy.

 

Opublikowano

mówisz że przy pedałach ( to napewno w ceresie 85)

a co z tymi (cylindekami czy jak to zwać) po lewej i po prawej stronie  wyświetlacza ( w kabinie widać je jak zdejmę obudowę i wyjmę ekran wyświetlacza one są dość głeboko usadowione i jest do nich trudny dostęp). Zauważyłem że jak wlewam płyn hamulcowy ( za wyświetlaczem jest zbiorniczek) to przy nich jest przeciek  i teraz pytanie (bo zakładam że to  są te pompki hamulcowe). Czy do obywdu sa takie same zestawy naprawcze czy  są różne. Odpowietrznie Dość normalnie ( obcykany to ja nie jestem dopiero się wdrażam), właśnie a gdzie są te odpowietrzniki

Opublikowano

to są pompki hamulcowe,

obie są takie same, prawdopodobnie idzie dopasować je od u360 po drobnych przeróbkach, nowe koszt z tego co pamiętam ok. 150zł/szt

trochę dziwne że obie padły na raz, może gdzieś masz pęknięty zbiorniczek czy przetartą rurkę

odpowietrzniki z pewnością są na cylinderkach przy kołach

Opublikowano

witam. wreszcie zabrałem sie do naprawy i jet lipson. zakupiłem zestay naprawcze 80 zł na 1 pompkę. założone poskręcane i bach kolanko przy zbiorniczku pękniete ale idzie dopasować od samochodowego węża. zalałem płynem i zacząłem odpowietrzać. poluzowałem odpowierzniki wcisnąłem pedał i zrobiłem nadciśnienie w zbiorniczku ( niewielkie) tak aby było szybciej. następnie odpowierzyłe jeszcze pedałami by się upełnić czy będzię dobrze. Było oki płyn juz nie przeciekał ale hamulców nadal brak ( dodam że ręczny jest). teraz pytanie czy tacze już padły czy może jest regulacja ( widziałem niewielką regulację przy pompkach, tam reguluje sie ten pręcik co jest wciskany w pompkę). Czy też może płyn musi dotrzeć do tych tarcz moę tam tez jest jakiś ustrojstwo.

Z góry dziękuję za odpowiedź

Opublikowano

Z tego co opisujesz to źle odpowietrzyłeś w dwie osoby jeden popuje drugi luzuje odpowietrznik przy wciśniętym pedale i zakręca przy wciśniętym i znowu pompuje i tak do skutku aż wyjdzie powietrze, dla każdego koła tak.

Opublikowano

dzięki za odpowiedź. Mam wątpliwośc jeszcze co do prawego koła. lewy hamulec po ich rozprzęgnieciu natomiast leci w pogłogę  a płyn wycieka z odpowietrznika czyli powinno być git mimo to po zakręceniu i puszczeniu pedały przy następnym wciśnięciu pedał znowu wpada

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v