Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ciekawy jestem jednego, jak Lubelski ursus testuje swoje ciągniki. Testy opisane w tej książce zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Sprawdzali ile siły trzeba żeby coś się urwało, pękło, lub ukręciło się a potem wyniki porównywali z przeciążeniami w polu. Nie ma się co dziwić że ursusy tyle wytrzymywały.

Z tego co wyczytałem to racja, mieli nową przekładnie do ciężkich ursusów ale nie mieli kasy na jej wdrożenie bo kredyty wzięte przez rząd pod licencję MF po upadku komuny w całości zostały zrzucone na barki ursusa.

Warto przeczytać, trochę o tamtych czasach:

http://wolnemedia.net/gospodarka/kto-zbudowal-a-kto-zburzyl-polske/

http://wolnemedia.net/historia/druga-polska-jako-lacznik-miedzy-wschodem-a-zachodem/

http://wolnemedia.net/historia/wychowani-bez-klosza/

 

 

Edytowane przez Salisbur
Opublikowano

 

URSUS C-360 Trimat nawet dzisiaj brzmi NOBLE...

Kwestia licencji MF to w 99% ŁAPÓWKA...

 

Od długiego czasu swędzi mnie chęć spytania wszelkiej maści pajaców, ignorantów i znafcóf starego, dobrego URSUSa kto wg ich niewiedzy przyłożył się najbardziej do obecnego stanu rzeczy? DO KOGO GŁÓWNA PRETENSJA? Kto sprawił, że URSUS to już nie samo, że nie ta sama jakość bo nie z Wawy, że coś się skończyło?

a. stary organista Wrzodak, co to nie pozwolił, żeby URSUS za AGCO wyszedł,

b. władze PZPR (dla większości to Polski Związek Piłki Ręcznej, zapewniam jednak, że to coś gorszego), które za sowitą opłatą porzuciły lekką reką projekt "U",

c. BUMAR co prawie całą destynację warszawską puścił deweloperce,

d. Pol-Mot WARFAMA, który z tego "prawie" coś ocalił,

e. władze PZPR (po raz kolejny ten sam ciężki termin), które wysłały polskich zdolnych konstruktorów do Brna (dzisiejsza "zdolna" nastoletnia ignorancja zwana "młodzieżą" opiewa czeską myśl techniczną) a po powrocie za niesubordynację spuściły ich w niebyt?

 

Coby nie zostać posądzony o sugerowanie czegokolwiek, ewentualne odpowiedzi w szyku przypadkowym...

Zdając sobie jednak sprawę z tego, że większość znafcóf starego URSUSa urodziła się po 1990-tym roku i guzik o petencie wie nie spodziewam się wiarygodnych odpowiedzi...

 

  • Like 2
Opublikowano

Mam takie pytanie ursus zrobił bardzo dużo ciągników. Ile dokumentacji technicznej kupił Pol-mot od Bumaru chodzi mi tylko o ciągniki. Bo czytałem na jednej stronie że Pol-mot kupił tylko 59 ciągników a na innej ,że aż 102

Opublikowano

Niestety, ale to już historia. Było tyle wyjść z tej katastrofy i nic nie zrobiono. Tak, czy inaczej rząd udupił Ursusa. Nie ważne kto dostał w łapę, bo każdy coś na ten temat wiedział i mógł reagować - minister, premier, itd. Było kilku gości, którzy mieli coś do powiedzenia. I nie mogą zasłaniać się przymusem z góry, bo to bzdura. Produkcja serii U przyniosłaby zakładom takie zyski, że mogliby być teraz firmą pokroju całego AGCO, czy CNH. Po kupnie licencji to już było grób, ale jeszcze okazje do reanimacji firmy się zdarzały. No to znowu związek nie pozwolił, potem właściciel zaczął jeszcze zbijać kasę na Ursusie i skończyło się.

 

Chciałbym jeszcze podkreślić to, że często ludzie psioczą na Ursusa, że ich ciągniki były takie przestarzałe, niespójne ze sobą, nie wygodne i drogie, i że w firmie nie postarali się, żeby zrobić coś lepszego i swojego. Jest to powszechny pogląd, ale całkowicie błędny. Polscy inżynierowie i projektanci ostro pracowali nad nowoczesnymi rozwiązaniami, ale to władza ich ograniczała, a potem bankructwo firmy.

  • Like 1
Opublikowano

 Ja mysle ze nawed jezeli Ursus rozpoczalby produkcje serii U I to tak nie zostal swiatowym czy europejskim  potentatem ,  nie po to zlikwidowano komunizm zeby jakas firma z bylego bloku wschodniego miala by  odbierac  rynek  swiatowym potentatom ,niestety my nie mamy produkowac my mamy kupowac

  • Like 2
Opublikowano (edytowane)

Niestety, ale to już historia. Było tyle wyjść z tej katastrofy i nic nie zrobiono. Tak, czy inaczej rząd udupił Ursusa. Nie ważne kto dostał w łapę, bo każdy coś na ten temat wiedział i mógł reagować - minister, premier, itd. Było kilku gości, którzy mieli coś do powiedzenia. I nie mogą zasłaniać się przymusem z góry, bo to bzdura. Produkcja serii U przyniosłaby zakładom takie zyski, że mogliby być teraz firmą pokroju całego AGCO, czy CNH. Po kupnie licencji to już było grób, ale jeszcze okazje do reanimacji firmy się zdarzały. No to znowu związek nie pozwolił, potem właściciel zaczął jeszcze zbijać kasę na Ursusie i skończyło się.

 

Chciałbym jeszcze podkreślić to, że często ludzie psioczą na Ursusa, że ich ciągniki były takie przestarzałe, niespójne ze sobą, nie wygodne i drogie, i że w firmie nie postarali się, żeby zrobić coś lepszego i swojego. Jest to powszechny pogląd, ale całkowicie błędny. Polscy inżynierowie i projektanci ostro pracowali nad nowoczesnymi rozwiązaniami, ale to władza ich ograniczała, a potem bankructwo firmy.

 

Nie porównuj Ursusa do AGCO GMBH czy CNH, bo z CNH sam Case IH ma 20 fabryk na całym świecie to są światowi giganci. Wystarczyłoby żeby Ursus był na poziomie sprzedaży i technicznym jak Zetor.

Edytowane przez TheBociek1996
Opublikowano

Nie porównuj Ursusa do AGCO GMBH czy CNH, bo z CNH sam Case IH ma 20 fabryk na całym świecie to są światowi giganci. Wystarczyłoby żeby Ursus był na poziomie sprzedaży i technicznym jak Zetor.

 

Teraz nie ma co porównywać, ale w latach 70-tych było inaczej. MF wcale nie błyszczał technologią, co widać w seriach 200 i 500. Case, wtedy David Brown, nie był lepszy od MF-ów. Zetor miał serię opartą na ciągnikach np. 3011, 4011. Takie Renault było zainteresowane konstrukcją serii U, co oznaczało, że faktycznie te Ursusy miały potencjał. Wtedy jeszcze były możliwości, fabryka była ogromna i mogła wprowadzić produkcję serii U bez większych problemów, nie było zadłużenia, byli świetni inżynierowie. A potem wystarczyło lekko modernizować serię do lat 90-tych, po których firma mogłaby już wprowadzać wszelkie rozwiązania jakie by do tego czasu opracowali.

Opublikowano

Ja się cieszę ,że Ursus istnieje nadal (nie tak jak inne marki np.FSO czy Star) i co najważniejsze ma się coraz lepiej i jest w polskich rękach .

Z tego co np. przeczytałem w Tygodnik Poradnik Rolniczy to plany Ursus ma naprawde ambitne i ten rok bd rokiem nowości .

Więc powinno być dobrze i do 2016 roku Ursus powinien posiadać pełną paletę ciągników.

Opublikowano

Pamiętajmy,że rozwój URSUSA to nie tylko interes dla rolnictwa ,to także rozwój regionu.Miejsca pracy i korzyści dla wielu firm które dostarczają części do montażu-oby jak najwięcej naszej produkcji.To także podatki do polskiego budżetu.   

Opublikowano

Mi brakuje na stronie Ursusa galerii ciągników. Moim zdaniem każdy model powinien mieć swoją galerie ,jakieś fajne zdjęcia z zewnątrz , środka ,silnika .

Wiadomo najlepsze by były zdjęcia z pola , z testów . Mam nadzieję ,że niedługo coś w tym kierunku zrobią

 

Opublikowano

Pamiętajmy,że rozwój URSUSA to nie tylko interes dla rolnictwa ,to także rozwój regionu.Miejsca pracy i korzyści dla wielu firm które dostarczają części do montażu-oby jak najwięcej naszej produkcji.To także podatki do polskiego budżetu.   

Zgadzam się z tym całkowicie.

Opublikowano

Jestem w stanie uwierzyć, że ktoś (może Ursus, albo inna firma) wykorzystał resztki podzespołów pozostałych po produkcji seryjnej C-360 i oferował te ciągniki przez jakiś okres czasu, ale jakoś w to wątpię. Może chodziło o to, że po zaprzestaniu produkcji te modele były jeszcze przez dłuższy czas dostępne w Agromach, a ściągano je z Warszawy na zamówienie?

Opublikowano

Tak, napewno tak było. W latach 90 sporo aut rejestrowano jako składaki to może i traktory:P

Gdzies czytałem że produkcja starej c360 w dzsiejszych czasach kosztowała by podobnie co nowa c360. Materiały użyte do budowy ciągnika były bardzo dobre, gorzej że konstruakcja opierała się na latach 60. Nikt przy zdrowych zmysłach nie chciał by jezdzić nową " starą sześćdziesiątką" ten traktor zjadł zdrowie wielu rolnikom:] Wtedy był dobry, ale teraz to może juz pełnić rolę pomocnika, lub głównego w małych gospodarstwach hobbistycznych, tak samo jak c330

 

 

Opublikowano

dobrze mówisz, każdy gada, że to już nie stary ursus ale naprawdę już nie chcę mieć go, może te z ciężkiej serii są lepsze ale 60 to już tracę nerwy przy niej, zrobiłem się przewrażliwiony na jakiekolwiek stuki, trzeszczenia i zaraz oblewa mnie pot jak coś usłyszę. Zaraz ktoś napisze że nie dbam a właśnie że dbam i co mi z tego wychodzi ?. Nerwy tylko tracę na niego. Mam też c 330 i jak na razie spokój ciągnik stary  bez remontu silnika i dalej gania choć już nie przy ciężkiej pracy ale jak do niego podchodzę nie dostaję drgawek na samą myśl o jeździe w nim. Oby tylko firmie się udało lepiej poprowadzić ursusa niż te kołomęty z warszawskiego ursusa, wiem wiem było kilka osób które chciały wyprowadzić go z dołu ale jak wciąż ci siekiera wisi nad głową to za wiele nie zrobisz a związki zawodowe  bym wrzucił do dołu i zakopał, po tzw transformacji (nadal czerwoni rządzą dolicz do tego idiotów i analfabetów) nic nie zrobili by uratować firmę tyle z nich pożytku, nie umniejszając im zasług w czasie komunizmu. Taka tam sobie refleksja

Opublikowano

Bardzo dobrze Ursus zaczął się reklamować, na wielu stronach jest jego reklama- szkoda tylko ze większość reklam dotyczy ciagnika C 380 a o reszczie nie ma zmianki:( wiadomo żę mało miejsca jest w reklamach ale mogli by chociąż wzmiankę zrobić o ciągniku 11054 bo jest już rok na rynku a jakoś sprzedaż Ursusa nie wzrosła a ciągnik mi się wydaje że jest sensowny wg parametrów i ceny :) tego jaki Ursus był przed zmianą władzy nie da się już odbudować chyba że polscy konstryktorzy wymyśłą coś czego jeszcze nie ma w ciągnikach wgl i Ursus jako pierwszy wprowadzi to w swoje ciągniki:) Ursus c 360 rzeczywiscie jest duzo lepszy od starej c 360 i na targach mial duże zainteresowanie ale jak będzie tanszy tylko o 10 tys od c 380 to furory to on nie zrobi bo sam wolałbym dopłacić i wziac c 380:) 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v