Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ciekawe czy jacyś ludzie z ursusa to czytają :)

 

bratrolnika może przesadzam ale to co napisałeś to jak zamówienie na ciągnik :) :) :)

 

ogólne wymagania i parametry podałeś więc tylko konstruować :) :) :)

Opublikowano

Z tego co pamiętam to jeszcze za warszawskiego ursusa seria ciągników mido miała w opcji skrzynie 8x8, rewers oczywiście mechaniczny ale nie wiem czy to konstrukcja własna czy nie...

Opublikowano (edytowane)

Pozostaje czekać aż skończy się umowa z Hattatem, a na magazynie skończą sie stare części, kabiny bo narazie to jest wyprzedaż pozostałości po warszawskim Ursusie. I liczyć, że "ursus" nie wkopie sie w inne umowy z TYMem czy innymi wynalazkami. Może wtedy wezmą się za produkcję, bo narazie to głównie naklejki produkują.

Edytowane przez craft
  • Like 2
Opublikowano

Pozostaje czekać aż skończy się umowa z Hattatem, a na magazynie skończą sie stare części

 

Chyba największe obawy potencjalnych kupców budzi dostępność ewentualnych części zamiennych. Nowe modele, na pewno będą budzić obawy, że będzie to tylko krótka seria (kolekcjoner może by się ucieszył), do której części nawet nie będzie wiadomo gdzie szukać. Sukces MTZa w Polsce polegał właśnie na tym, że był to tani ciągnik z stosunkowo łatwo dostępnymi częściami.

Opublikowano

zaraz zaraz jak już sprzedają ciągnik to chyba nie na takiej zasadzie że " kupiłeś ciągnik... dalej radź sobie z nim sam "

za dostęp do części itp dalej jest odpowiedzialny producent i to bez różnicy czy to była krótka seria czy też długa... tak powinno być!

Opublikowano

 

Chyba największe obawy potencjalnych kupców budzi dostępność ewentualnych części zamiennych. Nowe modele, na pewno będą budzić obawy, że będzie to tylko krótka seria (kolekcjoner może by się ucieszył), do której części nawet nie będzie wiadomo gdzie szukać. Sukces MTZa w Polsce polegał właśnie na tym, że był to tani ciągnik z stosunkowo łatwo dostępnymi częściami.

 

Ale ja nie miałem na myśli części zamienych, tylko podzespoły z których składają całe traktory, Przykładowo kabiny- mają stare i muszą je wyprzedać, mimo , że w produkcji już są nowocześniejsze, stąd taki misz-masz, że w niektórych modelach jest już nowoczesna kabina a w innych jeszcze nie.

 

Jak skończą im się te stare ciągniki, podzespoły, licencja od hattata to może to wszystko będzie chcoiaż jakoś spójnie wyglądać

Opublikowano

Też przesłuchałem i jedyne co mi przyszło na myśl to to ażeby dbali o pracowników, bo jeżeli ludzie będą zadowoleni, będzie dobra atmosfera w pracy to i końcowy produkt będzie dobry

Opublikowano

Bardzo ciekawe.Jedyne co mi się nasuwa to za PRL było lepiej niż jest teraz.I nie ma co się dziwić że ludzie czują sentyment do tych zakładów i tych maszyn. Po prostu czuć że te ciągniki mają duszę, zreszto jak każdy inny pojazd który był produkowany przez ludzi dla ludzi, a nie przez roboty dla nie wiadomo dla kogo.

A i niech mi ktoś powie gdzie była lub jest tak potężna fabryka, i do tego całkowicie samowystarczalna.I nie dziwię się temu człowiekowi który przystawał jak widział Polski ciągnik za granicą i to jeszcze tak daleko od kraju Syria, Irak.Niesamowite.

Opublikowano (edytowane)

Ale ja nie miałem na myśli części zamienych, tylko podzespoły z których składają całe traktory, Przykładowo kabiny- mają stare i muszą je wyprzedać, mimo , że w produkcji już są nowocześniejsze, stąd taki misz-masz, że w niektórych modelach jest już nowoczesna kabina a w innych jeszcze nie.

 

Jak skończą im się te stare ciągniki, podzespoły, licencja od hattata to może to wszystko będzie chcoiaż jakoś spójnie wyglądać

 

Ja nie mówię, że chodzi konkretnie o te części, które właśnie leżą na magazynie. Chociaż za pięć lat byłoby fajnie jeśli mielibyśmy, w razie potrzeby, gdzie kupić szybę do kabin o których piszesz.

 

Bardziej mam na myśli sytuację, gdzie przykładowo Ursus spróbuje produkować jakiś swój ciągnik.

Np. tak jak niektórzy piszą:

- coś w okolicach 55-75 KM, jako główny ciągnik dla małych gospodarstw i jako pomocnik dla dużych gospodarstw.

Powiedzmy z silnikiem Perkinsa występującym w kilku wariantach mocy (turbodoładowany i wolnossący) ,własna dobrze zestopniowywana skrzynia biegów przegotowana pod 4x4 i 2x4 z kilkoma prędkościami WOM, z w miarę uniwersalna wydajną hydrauliką, całość dość zwrotna i przygotowana do współpracy z ładowaczem czołowym, oraz oczywiście na większych kołach niż sadowniki.

Powiedzmy, ze Ursus zleca produkcję odlewów obudów skrzyń biegów itp zewnętrznym firmą i produkuje np. 500 ciągników po tym rozmyśla się i zaczyna współpracę z innym producentem i razem robią coś innego.

 

Po 3 latach od zakończenia produkcji 500szt. nowości- własnego opracowania Ursusa, na którą się skusiliśmy poda nam skrzynia biegów. Okazuje się, że wszystkie części z magazynu już zeszły, a możemy sobie co najwyżej szukać innego egzemplarza rozbieranego na części, albo postawić go w krzaki,bo to były części nie znormalizowane produkowane tylko dla Ursusa.

 

Na chwilę obecną nikt nie wie co będzie z Ursusem i na pewno potencjalnych kupców nowości ten fakt będzie odstraszał.

Nikt nie chce przecież zaoszczędzić powiedzmy 10 000 zł i po kilku latach zostać z kupką żelastwa w krzakach, lepiej wydać troszkę więcej za produkt wychodzący w wielu egzemplarzach. -W przypadku nawet upadłości producenta takiego sprzętu, ktoś zajmie się produkcją części,bo będzie warto produkować dla wielu nabywców.

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano

Wiecie co starałem się wierzyć w tą polską markę ale byłem w sobote obejrzeć dwa ciągniki z logo URSUS i zawiodłem się totalnie o 11024 to nawet się nie będę wypowidał bo naprawdę szkoda słów bez zastanowienie wybrał bym już nawet mtz zamiast tego modelu a co do 10014H to też mnie nie porwał najbardziej rozweseliło mnie to ze kierownica jest tak nisko ze rękoma sobie kolana obijałem no i rozdzielacz hydrauliki zewnętrznej to też porażka gorzej niż jakieś rozdzielacze w 60-tką montowane w stodole do tura następna wadą brak miejsca na joystick do tura. Ogólnie przesiadając się z 20 letniego mtz to wielkiej róznicy nie czułem a nawet zażenowanie bo ciągniki naprawdę porażka.... Nawet nie zadbali o swoją tabliczkę znamieniową tylko na tabliczce jest Hattat zrezsztą w dowodzie podobno też ...

Opublikowano

Ciekawe czy polmot ma również w swoich zbiorach dokumentacje prototypów tego dawnego ursusa krtóre nie weszły do produkcji.Fajnie było by zobaczyć chociaż skrawki tych dokumentacji. I zobaczyc co planował ursus, jakie przekładnie zastosował w tych modelach itd.

Opublikowano

niech lepiej powiedzą kiedy ten mały traktor bedzie w sprzedaży ? miał być już teraz ale nikt nic nie wie. inne ciągniki też powinni juz przygotowywać do produkcji. Mam nadzieje że nie skończy sie jak zawsze ... czyli na pustych słowach bez pokrycia.

Opublikowano

5044 ciekawa propozycja w sektorze małych specjalistów. Sam chwilę rozważałem, ale obawiam się tureckich czy chińskich powiązań

Opublikowano

Nie twierdzę że jest produkowany w chrl czy Turcji. Kto produkuje podzespoły- układ napędowy, osprzęt itp? Nie wiem i chętnie się dowiem. Wiem że poprzedni 5044 był w zasadzie Foton-em a inne modele mają dużo wspólnego z ciągnikami tureckimi (lub wręcz są w całości jakimiś hattatami czy czymś innym, nie jest to teraz istotne). Jeśli o mnie chodzi, to podważa moje zaufanie do marki. No ale może ja nie należę do tzw target-u, nie wiem. Piszę swoje zdanie.

W każdym razie uważam że sama koncepcja ciągnika bardzo dobra i trafia na rynek w pewną niszę gdzie konkurencji prawie nie ma. Jeżeli wykonanie będzie w porządku a niezawodność na dobrym poziomie, może znaleźć swoje miejsce przynajmniej na polskim rynku wąskich ciągików. Bo dotychczas nie ma niczego co zastąpiło by w zupełności bardzo popularny 3502.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v