Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mnie również nurtuje to pytanie jak jest w przypadku tej przekładni czy można holować tego chyba nikt nie wiem bo nikt nie ma instrukcji do starszych serii po Polsku nikt na forum nie udzielił jednoznacznej odpowiedzi. Na tym filmiku holują MF-a 6140 z opisu wynika że to Dyna - shift ciekawe czy silnik pracuje ?.

Opublikowano

Mi się wydaje że w ogóle nie powinno się holować sprzętu ze skrzynią power-shift a jak już to najwyżej tak jak pisze b0gdan@

Byliśmy u takiego handlarza z Ferdkami i mówił żeby nie holować ciągnika, jak już to na lawete...

Opublikowano

w jednym z numerów top-agrar jest opisane właśnie jak gosc holował traktor i zatarł skrzynie ponieważ nie miała smarowania o ile pamiętam na zapalonym silniku można bez problemu

Opublikowano

ja mam df i jego można holować tylko na zapalonym silniku i gdy rewers jest na pozycji neutralnej, u mnie po z gaszeniu silnika sprzęgło i przedni napęd nie są rozłączone bo nie ma obiegu oleju ze skrzyni i wtedy podczas holowania zajechałbym sprzęgło i skrzynie tak w serwisie mi powiedzieli :D) najlepiej w ogóle nie holować tylko laweta a jak już to bardzo powoli ;P

Opublikowano

Nie posiadam MF-fa, ale mam sporo do czynienia z maszynami budowlanymi, które posiadają skrzynie powershift. Jest to tzw. skrzynia przełączana pod obciążeniem - odbywa się to dzięki temu, że są zastosowane sprzęgła wielotarczowe mokre (podobne jak w hamulcach) - jak sama nazwa wskazuje pracują one w oleju - jeśli jest brak ciśnienia oleju (silnik zgaszony) olej nie dochodzi do sprzęgieł i się zapiekają (tarcze przestają się ślizgać pomiędzy sobą). Miałem już coś takiego w jednej z maszyn - to jak rozkręciłem sprzęgło okazało się, że wszystkie tarczki (wewnątrz zazębione i zewnątrz zazębione są ze sobą sklejone - aż przypalone) Udało się je porozdzielać, przetarłem drobnym papierem ściernym, przesmarowałem olejem, złożyłem i sprzęgło pracowało jak gdyby nigdy nic. W koparkoładowarkach np. zalecają na czas holu wymontować wały napędowe, aby poprzez koła i wały nie dać napędu na skrzynię, ale tam jest inaczej bo od skrzyni do tylnego mostu napęd przekazuje wał, który da się wymontować - w przeciwieństwie do ciągnika. Możliwe, że w ciągnikach macie inaczej, acz kolwiek myślę, że to wszystko działa na podobnej zasadzie.

masseyferguson6140 chyba masz skrzynkę na PW zapełnioną bo nic nie mogę wysłać do Ciebie.

Opublikowano

Nie chciał bym być kierowcą holowanego zgaszonego MF-a z uwagi na układ kierowniczy (wspomaganie) który przy zgaszonym silniku jest w stanie spoczynku, da się skręcać ale trzeba silnego do kręcenia kierownicą. Co do wpływu na skrzynie się nie wypowiadam, ale kiedyś buszując po galerii wyczytałem że w większych ciągnikach serii 3xxx gdy silnik jest zgaszony to skrzynia nie jest z silnikiem ze sprzęglona i nie da się bynajmniej odpalić na zaciąg.

Opublikowano

W Fendtach jest przełącznik na skrzyni do holowania... Jeśli tego się nie przełączy skrzynia na śmietnik... co do dokładnych funkcji tej dźwigni nie będę się wypowiadał bo na 100% nie wiem...

Opublikowano

nie wiem mojego choc nie wiem co nie ruszysz z miejsca załancza się blokada skrzyni nawet jak się ciągnik toczy i się go gasi to hamuje i nie wiem nawet jaka to skrzynia bo u mnie na drzwiach w MF pisze power shift a u korbanków mówią że to power shutle i kto ma racje??

Opublikowano

ja swojego mf 6140 cholaowałem i prwda jest ze na zgaszonym sillniku nie wolno ich holowac. a wiec mój nie mogł byc odpalony. przyjechał mój znajomy ciagnikiem z turem miał widły od paleciaka i wsunoł je z tyłu jak sie wsuwa dolny zaczep i poniósł cały tył ciagnika do góry i zwiazalismy łancuchem zeby sie nie wysuwał i rozłaczylismy przedni naped na łaczeniu tam to jet na dwóch zawleczkach no i jazda do przodu po malutku. Na zakretach potrzeba dwóch osób aby mogli napchnac koła bo fajera sie nia dało skrecic no i cholowalismy go tak jakies 7 km. Po małej naprawie i odpaleniu juz w domu wszystko działało no i nadal działa smile.gif

Opublikowano

Aż sprawdziłem sobie w instrukcji-co prawda inna marka ale też PowerShift-napisane jest jedynie aby nie przekraczać przy holowaniu 10 km/h-można holować przy zgaszonym silniku .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
       
      ____________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v