Zaloguj się, aby obserwować  
siemens75

Grzałka silnika JD 5620ADV (230VAC)

Polecane posty

JD5620    10

a do czego ci ona przeciez on lekko pali po podgrzaniu


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

b0gdan    89

a do czego ci ona przeciez on lekko pali po podgrzaniu

tu nie chodzi o lekkie palenie, tylko o zużywanie się silnika.

Grzałka jest płatna extra, zapłaciłeś to masz :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD5620    10

Możecie wyjaśnic o co chodzi z tym zużywaniem silnika bo nie kapuje zbytnio?


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    89

podczas pracy z nieogrzanym silnikiem olej ma gorsze właściwości smarne, jest większe spalanie i większe wytwarzanie szkodliwych substancji. Po zastosowaniu grzałki czas pracy zimnego silnika diametralnie się skraca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD5620    10

Dzięki wielkie :rolleyes:


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siemens75    0

Możecie wyjaśnic o co chodzi z tym zużywaniem silnika bo nie kapuje zbytnio?

 

Przeczytaj sobie w aktualnym AutoŚwiat - gazeta w formie wpinki do segregatora.

 

Podobno do oleju dostaje się paliwo(ścieka do miski olejowej), co pogarsza jego właściwości smarne.

eBay-grzałka JD

 

Pytałem gdzie się ona znajduje jak jest, a nie czy ją posiadam :rolleyes: ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1483

Z tym paliwem przedostającym sie do oleju to chyba lekeka przesada zdaża sie w silnikach volvo ale to juz inna przyczyna. Co do grzałki działa na silnik jak webasto osbiście to drugie mam w aucie fajna sprawa silnik odrazu ciepły i faktycznie mniej pali. Ale żeby przy ciągniku za 200 tys z przedłużaczami latav raczej bym sie nie zdecydował oleje przeciez tez są coraz lepsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    59

oleje lepsze ale i tak mało który jest przystosowany do pracy przy -25 czy -30, i w zastosowaniu grzałki nie chodzi o olej a o tłoki i tuleje, bo to one najszybciej się zużywają na zimno, i lepiej polatać z przedłużaczem przy ciągniku za 200tys niż po kilku latach nażekać na niego że silnik za szybko padł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1483

Jednak chodzi o olej który przy rozruchu jak najszybciej musi dotrzec do panewek i układu rozrzadu. Tłoki z cylindrami to sprawa drugorzędna. Nie przenoszą takich obciążeń jak panewki. To że grzałki sa montowane w blok a nie w mise nie oznacza ze muszą grzac cylindry poprostu przez ciecz chłodzacą można ogrzać caly silnik w tym głowice(komory spalania) co ma bezpośredni wpływ na łatwość rozruchu. Jeśli chodzi o temperatury -25 -30 to mimo ostrzejszej zimy jest to kilka dni w roku i póki co nie zauwazyłem czy niesłyszałem aby ludzie co kilka lat ciagniki robilia napewno wszyscy grzałek nie mają. Co dosprawności oleju w niskich temperaturach jesli miałes na mysli superol w c 330 to sie z toba zgodze. Tak na marginesie w nowoczesnych ciągnikach przy rozruchu przy -25 bardziej martwil bym sie o zuzycie pompy hydrauliki niz silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    89

aby olej był w pełni funkcjonalny przy -25 st C to musi być 5W -30 st C 0W, a takiego to chyba nie zalewasz, jeśli już to 10W. Wiadomo że grzałka to nie jest konieczność, ale lepiej ją w czasie dużych mrozów mieć niż nie mieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1483

Nie no jeśli ktos chce mozna sobie zamontować tylko ile dni w roku masz -25. Ludzie nie takie maszyny odpalają w różne mrozy i dobrze silniki ciężarówek np niekiedy dużo droższych nie mają grzałek i jeżdżą czyli innymi słowy jak kto sobie zyczy.

Argument, że z powodu braku grzałki cylindry się zuzyją i silnik po kilku latach będzie gorzej palił uważam za śmieszny.

Tak przy okazji b0gdan jak kupowałeś mfa ile za taki bajer?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siemens75    0

Jeśli ciągnik stoi ok. miesiąca, a ciężarówka max kilka dni to chyba jest różnica... te grzałki tylko pewnie 110v (i pewnie 60Hz -ale to chyba nie ma znaczenia w tym przypadku)to nie taka droga sprawa szukałem wczoraj to i za 40$ można znaleźć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    89

grzałkę miałem za free (teoretycznie :rolleyes: ) Z tym odpalaniem w mrozy ciężarówek, to jest tak że kierowcy tirów w duże mrozy co 3h na 0.5h samochody odpalają. Man-y może nie stare, bo 4-5 letnie, ale tak zamarzają, że kierowcy wola mieć przepały niż stać w miejscu :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie no jeśli ktos chce mozna sobie zamontować tylko ile dni w roku masz -25. Ludzie nie takie maszyny odpalają w różne mrozy i dobrze silniki ciężarówek np niekiedy dużo droższych nie mają grzałek i jeżdżą czyli innymi słowy jak kto sobie zyczy.

Argument, że z powodu braku grzałki cylindry się zuzyją i silnik po kilku latach będzie gorzej palił uważam za śmieszny.

Tak przy okazji b0gdan jak kupowałeś mfa ile za taki bajer?

Ciężarówki często mają Webasto i mrozy im nie straszne. Ja chętnie wstawiłbym grzałki do ciągników, ale chyba nie ma takiej możliwości(Perkins 1006.T).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1483

Sa nawet na allegro widziałem w miejsce broku wstawiasz. Mój dobrze pali więc z grzałką dam sobie spokój. Co do webasto w ciężarówkach to nie wszystkie mają a problemy z odpalaniem są jak ktoś ma w zbiornikach niewiadomo co.

Co do webasto najlepiej jak ma pilota i mozna sobie przez okienko pstryknać a nie niegać z przedłużaczem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

jest chyba możliwość do tego perkinsa zaraz znajdę

 

 

Edit: oto ona http://www.defa.com/doc/100/154.pdf

 

a tu macie stronkę http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?lang=11&ndid=&aid=&tid=# po lewej jest wyszukiwarka

Dzięki za link. Poszukam jakiegoś przedstawiciela, może coś z tego wyjdzie.

Na allegro też są grzałki do silników, problem w tym, że one muszą być dedykowane do silnika, inaczej nie będzie pasowała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1483

jakis czas temu ktos podawał linka na grzałi do perkinsa na allegor tylko nie wiem czy na tym forum czy na ppr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    59

ja podawałem link do grzałek z allegro do 3p oraz do 4p takich jak w ursusach 4514 i podobnych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

W sumie to tą grzałkę jak widać na rysunku wkłada się w zaślepke w bloku. by trzeba poprostu poszukać takiej na allegro z odpowiednią średnicą i wsadzić na klej. albo popytać tam gdzie mają części do perkinsa może będą mieć jakieś grzałki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przydałaby się jeszcze grzałka oleju w skrzyni biegów, jakieś 3000 W :rolleyes: .

Odnośnie tych grzałek do 3p, pasują bez przeróbek? Z której strony silnika się je montuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johny    2

Witam a czy orjętuje ile w Polsce kosztuje taka grzałka ? bo dziś był u na w nocy (-25C) a w dzień temperatura utrzymała się na -18C i JD 5620 nie chciał zapalić ( paliwo jest niby zimowe ) a trzeba bele poprzewozić i obornik usunąć a tu nie ma czym :rolleyes:

 

 

A jak u was palą traktory w te mrozy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez jan222
      Witam!
      Mam problem z amortyzacją osi, wcale nie amortyzuje, poziomuje się po odpaleniu (chociaż nie zawsze). Czujnik położenia ok, hydroakumulatory sprawdzone i też ok. Gdzie szukać problemu, może jest jakiś czujnik ciśnienia oleju w tls, ja nigdzie nie mogę go znaleźć? Kiedyś podczasz szybkiej jazdy po trasie w kabinie co jakiś czas słyszałem ciche pykanie w kabinie i ośka lekko korygowała swoje położenie a teraz cisza, może to ma też jakiś związek z usterką. Dodam że kontrolki od tls i amortyzacji kabiny gasną (kabina działa i amortyzuje). pomocy???
    • Przez CaseBizon
      Wysiadła uszczelka pod głowicą Kilka osób mówiło mi żeby kupić ja od Claasa ponieważ są grubsze i metalowe, twierdzą że te orginalne od John Deere są wadliwe i szybko siadają. Macie jakieś doświadczenie w tym temacie ? Przy okazji zapytam jakiej firmy kupić wtrysk ? Silnik na zwykłej pompie John Deere 6620 SE
    • Przez Maniek11001
      Koledzy w Johnie zrobilem kapitalny remont skrzyni biegow Power Quad. Przyczyna remontu bylo salbe cisnienie i tarpiacy wsteczny. Po remoncie jest wszytsko ok ale rewers dalej troche do tylu tarpie. Z noznego sprzegla Nie , ale z reweesu tak. Serwisant uznal ze to tak jest w tych modelach i tak musi byc. A mi to nie daje spokoju. Moze ktos mi podpowiedzieć  badz odp na przykladzie swojego ciagnika czy to faktycznie tak jest czy nie. Rewees mechaniczny na linke. Dziekuje za odpowiedzi
    • Przez CezaryRoszkowski
      Halko,
      kupiłem prasoowijarke i potrzebny mi load sensing (ls) do lepszego funkcjonowania maszyny.
      Ciągnik 6820, co to za gniazdo ? Zwyklę wyjście hydraulicze czy moze jakis swobodny spływ ?
      Zdj dla znawców
       


    • Przez Wojteg
      Witam szukam opinii na temat John deere 5100m tej pierwszej generacji ok 2009roku. Jak to się sprawuje bo mało tego w internetach. Na co zwracać uwagę itp? Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj