Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

A właśnie że mam na C-330 tura 3-sekcyjnego i chodzi to lala mam krokodyla wspomaganie pompę mam wzmocnioną aluminiową i opony szersze siłowniki wzmocnione i dobrze mi się pracuje :)

Opublikowano

Co was nachodzi z tym osobnym układem hydraulicznym. Wystarczy zamontować pompę o większym wydatku i ciśnieniu roboczym. Mam taką zamontowaną w ciągniku i to w zupełności wystarcza. Miałem pompę o wydajności 45 litrów ale przy wyższych obrotach silnika cała hydraulika wyła. Za duży wydatek. Teraz mam 40 litrów i te same ciśnienie co tamta i jest ok. Ciągnik z turem prawie się nie rozstaje. W 2013 roku czas kiedy tur był odpięty należało by liczyć w godzinach a nie dniach.

Opublikowano (edytowane)

Kabina to jest ta zwykła z plandeką, możecie zobaczyć w galerii. Jak widac, nie jest latwoscia dobrac tur'a do trzydziestki. A taki sam tur Wol-met 2b 2-sekcyjny bylby lepszym rozwiazaniem?

Wtedy chodziłby z samymi widłami... Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam ;)

http://allegro.pl/tur-2b-3b-4b-ladowacz-czolowy-euroramka-c330-c-360-i3760389723.html

Edytowane przez skalpel97
Opublikowano

Tur 5.000 +2.300 wspomaganie układu kierowniczego + 300 pompa hydrauliczna 25.5 lit + olej 250 ,jeszcze trzeba mieć dobrom przednią oś ,i opony .Żeby było to na lata to trzeba trochę zainwestować ,bo nie będziesz zadowalania z pracy tym zestawem.

Opublikowano (edytowane)

Co was nachodzi z tym osobnym układem hydraulicznym. Wystarczy zamontować pompę o większym wydatku i ciśnieniu roboczym. Mam taką zamontowaną w ciągniku i to w zupełności wystarcza. Miałem pompę o wydajności 45 litrów ale przy wyższych obrotach silnika cała hydraulika wyła. Za duży wydatek. Teraz mam 40 litrów i te same ciśnienie co tamta i jest ok. Ciągnik z turem prawie się nie rozstaje. W 2013 roku czas kiedy tur był odpięty należało by liczyć w godzinach a nie dniach.

nie wiem jakie masz siłowniki ale z tego co mi się może wydawać są chyba cieńsze jak w tur 3b hydrametu, nie wiem jak w tych rzemieślniczych ładowaczach 3 sekcyjnych i tych sterowanych 2gą sekcją jednym siłownikiem może to i szybciej chodzi, ale jak mam 40chyba litrów na wałek i wyło niemiłosiernie, dopiero na oleju hl 46 ucichło chociaż nie dokońca jak przygazuje to aż uszy bolą ale prawie 2 lata ciągnich chodzi codziennie z turem czy to -20st (grzałka w bloku) czy latem codziennie i tylko tych kilka km brak, ale większość prac wykonuje pyrkając sobie 1200obr/min, jak ktoś obserwuje z boku nie może się nadziwić jak szybko ładowacz chodzi, no i bez przeciwwagi po 2 bele siana 150cm dzwiga, a założyłem tą hydraulikę zewnętrzną ze względów osobistych, przez dziewczynę bo pojechała mi że ten nowy tur to jakieś badziewie bo tak wolno chodzi hehe ;)

 

ps. dla wszystkich którzy nie mogą przeboleć że przez ładowacz 3 sekcje wspomaganie kiery i chydraulikę zewnętrzną podowoją wartość ciągnika, to zanim ktoś "rzuci się" na zmienianie poczciwego usrsusa na jakiś zachodni wyciuchany szrot proponuję zanim nawet ktoś zdecyduje się na montaż tura, o w pierszej kolejności proponuje zakup układu kierowniczego hydrostatycznego do takiej poczciwej c 330 czy mf-a a gwarantuje, że odkryjecie nowy lepszy ciągnik, no na prawdę nie będzie się żałować tych 2-3 tyś na to wydanych gwarantuje, a przy odsprzedaży też to ma swoją wartość ;)

Edytowane przez Ferdek07
Opublikowano (edytowane)

w planach

*drugi siłownik do 2 sekcji

*szeroki balon z przodu

*osłona na maske

 

całosc kosztowała 10 000 zł

post-55196-0-31182300-1387966650_thumb.jpg

post-55196-0-76418200-1387966652_thumb.jpg

post-55196-0-04681100-1387966655_thumb.jpg

post-55196-0-35378200-1387966657_thumb.jpg

post-55196-0-57029800-1387966659_thumb.jpg

post-55196-0-87673900-1387966661_thumb.jpg

Edytowane przez tytek179
Opublikowano

Kolego tak właściwie nie sprecyzowałeś co chcesz nim robić. Ciapek spokojnie nadaje się do tura. Myślę jednak, że tur 3 sekcyjny to już zbytnie udziwnienie, chyba że na prawdę masz jakieś specjalne wymagania co do zastosowania takiego zestawu. Sam od kilku lat użytkuje 30-stke z turem jedno sekcyjnym i wcześniej nawet nie wyobrażałem sobie ile on może mieć zastosowań. Jeśli traktor masz sprawny i będziesz użytkował z głową to na pewno się pocieszysz. Tylny obciążnik do cięższych prac jest niezastąpiony, raz że masz większą siłę pociągową a dwa że lżej się skręca, no i mniej zużywa się przednia oś wraz układem kierowniczym. Nie zapomnij także o podniesieniu ciśnienia w przednich kołach, tak do ok. 350kPa.Jeśli masz już stare i słabe opony to musisz się także liczyć z tym że mogą nie wytrzymać jeśli chodzi o cięższe prace.

 

Jeśli planujesz ładować nim kiedyś bele słomy (te okrągłe, duże) to koniecznie kup tura 2-sekcynego. Dużo łatwiej będzie Ci je pozycjonować. A resztę z czasem sam sobie zobaczysz. Czy założyć pompę o większym wydatku, czy koniecznie będzie wspomaganie itp. Ale na pewno nie zrobisz błędu, że kupisz tura do 30 ;)

Opublikowano

mam tura przy c330 i nie podnosi mi big bagow i teraz tak czy pompe zmienic na wzmacniana czy moze na zaworze podkrecic tylko jak na zaworze podkrecic bigbagi 500 kg zeby podnosil

Opublikowano (edytowane)

Proponuję na początek wyregulować zawór. Możesz po prostu metodą prób i błędów wkładać stopniowo coraz więcej podkładek/nakrętek w zawór i sprawdzać za każdym razem, czy udźwig zwiększył się wystarczająco. Polecam jednak modyfikować z udziałem ciśnieniomierza. Wystarczy nawet podłączyć prasę rolującą, popularną Sipmę z zegarem. Przy obrotach 1600-1800 powinno być 120-125 fabrycznie. Przy tylu pompa będzie służyć długo. Zbytnie zwiększanie skraca żywotność.

 

Chciałbym teraz wyjaśnić pewną kwestię, poruszaną chyba milion razy, niestety nie zawsze poprawnie rozumianą:

Udźwig zależy tylko i wyłącznie od ciśnienia, które reguluje zawór, na którym ustawione jest najniższe cisnienie (standardowo zawór pod siedzeniem, niektórzy mają dodatkowe w rozdzielaczach). Tylko i wyłącznie od ciśnienia. Zwróćcie jednak uwagę, że zużyta pompa może nie dać nawet takiego ciśnienia. Dlatego kiedy brakuje udźwigu, warto zmierzyć ciśnienie oraz to, czy można je zwiększyć zaworem. Jeżeli nie, pompa do wymiany.

Wydajność pompy w l/min czyli dm3/min decyduje tylko i wyłącznie o szybkości działania osprzętu hydraulicznego.

Kupno pompy wzmocnianej nie gwarantuje zwiększenia udźwigu. Oznacza to tylko, ze można ustawić większe ciśnienie na zaworze a pompa nie straci na żywotności. Dopiero podniesienie ciśnienia maksymalnego na zaworze zwiększy udźwig.

 

Chciałem zebrać wszystkie informacje w jednym miejscu, dlatego przepraszam za przydługi post. Może komuś pomoże :)

Edytowane przez Bardock
Opublikowano

ale to i tak pompe trzeba bedzie zmienic bo ta pompa stara to i tak by nie dala rady tylko jak nowa kupic to pewnie aluminiowa bo chodzi mi o to zeby duzo dzwiagła nawozy sa w big bagach itd to lepsza aluminiowa czy zeliwna ?

Opublikowano

Sprawdziłem jak to obecnie wygląda na stronie hylmetu: przystosowane do pracy z wyższym ciśnieniem są tylko aluminiowe. Według mnie żeliwne wytrzymają troszkę więcej, jak te 120 bar, pytanie tylko, jak długo... Ja osobiście bym dołożył do aluminiowej, do tura zwłaszcza tą 25,5 l/min. Niektórzy narzekają na aluminiowe (chyba na jakieś chińskie wynalazki), jednak z negatywną opinią o pompie z firmy hylmet się nie spotkałem :)

Opublikowano

Hej, mam pytanie odnosnie tura, a wlasciwie jego montazu, mianowicie mam okazje ze smieszne pieniadze kupic ladowacz czolowy ( stary, jednosekcyjny, ale sprawny) Gośc uzywa go w C 360, a mnie interesuje czy bedzie mi pasowal do 330 czy bede misal w jakis skomplikowany sposob poprzerabiac mocowania??? dzieki za odpowiedz

Opublikowano

Jakich przeróbek dokonać żeby tur lepiej podnosił? Hydraulikę od tura podłączoną mam do rozdzielacza pod siedzeniem. Może gdyby podłączył ją to tego na błotniku było by lepiej?

Opublikowano (edytowane)

Skoro wyjaśniłeś o co chodzi, czyli o większy udźwig to wniosek nasuwa się sam - należy zwiększyć ciśnienie na zaworze przelewowym. Ciśnienie nominalne to 11,0 MPa (max 13,5 MPa), czyli maksymalnie wkręcić zawór przelewowy. Wiele to nie zmieni, bo te 13, 5 MPa to także mało, ale jakaś różnica będzie. Pompa hydrauliczna o wydajności 20l / min też nie powala.
Można jeszcze wymienić pompę na wzmocnioną z hylmetu o wydajności 32l /min i ciśnieniu nominalnym 16 MPa i wymienić oryginalny zawór przelewowy na mocniejszy (ok. 20 MPa) i ustawić na 16MPa.
Link do strony aukcji pompy z Hylmetu:
http://allegro.pl/pompa-hydrauliczna-wzmocniona-ursus-c-330-32-l-i4531557847.html?source=mlt

Jest jeszcze inna możliwość a mianowicie wstawienie na wałek WOM multiplikatora o większej wydajności.
Link do strony aukcji z multiplikatorem:
http://allegro.pl/58-litrowy-zestaw-na-wom-multiplikator-pompa-i4495862273.html
Ja do swojego ciapka wstawiłem multiplikator o wydajności 58l /min i ciśnieniu nominalnym 20 MPa. Skutek przy obrotach silnika 1400 obr /min podnoszę 1100 kg.
Zalety:
- duży udźwig
- szybsza i wygodniejsza praca
- niskie zużycie paliwa, bo niskie obroty silnika (nie muszę gazować, aby coś ciężkiego podnieść)
Wady:
- kłopotliwe rozłączanie przy pracach z koniecznością użycia wałka WOM
- większe prawdopodobieństwo uszkodzenia ciągnika spowodowane przeładowaniem (rozpołowienie poprzez zerwanie śrub łączących silnik ze skrzynią)
- dodatkowy koszt (multiplikator 1200zł, zewnętrzny zbiornik 40 zł, odpowietrznik 50 zł, filtr ssący 7 zł, filtr powrotny 120 zł, dodatkowe przewody i szybkozłączki 80 zł)

Osobiście przewody łączące zewnętrzną pompę i zbiornik z turem połączyłem poprzez szbkozłączki co ułatwia podłączanie i rozłączanie.
Jak będę miał trochę czasu postaram się w przyszłym tygodniu wstawić zdjęcia z podłączenia mustiplikatora z turem.

 

Dołączam obiecane zdjęcia:

post-81345-0-11896100-1410696937_thumb.jpg

post-81345-0-59994300-1410696999_thumb.jpg

Edytowane przez AlaCapone

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



    • Przez Jamalek
      Witam
      W najbliższym czasie chciałbym pomalować felgi w ursusie 4514 rok produkcji 2000. Wie ktoś jaki kolor RAL mają oryginalnie te felgi. Chciałbym pomalować w kolor oryginału. Temat był już poruszany na forum ale nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v