Skocz do zawartości

zetor 7245 przeróbka z serwomechanizmu na orbitrol


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A tu jest ciekawostka :D -dzisiaj sprawdziłem-w lewo ok.4 obr w prawo ok.3 :blink:

 

Ciekawe czy to wina tych wschodnich lub też dalekowschodnich orbitroli?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Winne są siłowniki. Choćby były made in USA to nic to nie pomoże.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

W tych tanich wspomaganiach masz siłowniki dwustronnego działania. Objętość siłownika odpowiedzialna za "wciąganie" jest mniejsza(ze względu na obecność tłoczyska) od tej odpowiedzialnej za "wypychanie".

Problem ten rozwiązano stosując w nowszych ciągnikach siłowniki z dwustronnym tłoczyskiem, który po obu stronach tłoka ma taką samą objętość.

Opublikowano

witam , niedawno kupiłem wspomaganie do zetora 7011 zamontowanie poszło sprawnie , ale w prawą stronę jest mniejszy skręt niż w lewą . ustawiałem tłok na przegubach lecz to niewiele dało . panowie możecie coś na to poradzić ? proszę o szybką odpowiedz :)

Opublikowano

Hinco-przecież kabina w Zetorze że tak powiem "sama z siebie" nie ma zbyt dużego skoku-z przodu na tej rurze wiele wychylić się nie może z tyłu na gumach podobnie...

O sorry ale u mnie skoku jest sporo, pare dni temu miałem na wierzchu gumy przednie i byłem w szoku bo myślałem że zostały z nich wióry a są całe i miękkie jak udo mojej kobiety ;) problem jest przy mocnym trzepnięciu w dołek(a włąściwie odbiciu kabiny w górę). Jakbym rozkręcił nieco na łączniku elastycznym ośke kolumny to weszłaby głebiej w piaste orbitrola ale pewnie by go cisła dosyć często przy dobijaniu kabiny w doł ;)

 

 

Co do róznicy skrętów to sprawa jak napisano-siłownika typu różnicowego, byłem przekonany że ten z agrocoli ma drugą część tłoczyska wypuszoną w rurę przedłużającą siłownik-w końcu troche kasy to kosztuje-nic bardziej mylnego, różnica w ilości i oporze kręcenia jest znaczna...

 

Też mam skręt w jedną stronę większy, rozkręciłem na obu przegubach i troche brakuje, podejrzewam że Ty w '4' masz odwrotną dysproporcję skrętu, w końcu masz dłuższy silnik a siłownik ten sam...

Opublikowano

Ja gdy kupowałem to wspomaganie (było nie było ciut tańsze od serwa) nie liczyłem na jakieś cuda wianki ale dosyć już miałem serwa i jego nieprzewidywalnego zachowania w ładowaczu (jak już pisałem powyżej czasami to wspomaganie zamieniało się we wroga :D ).Pierwsze serwo wytrzymało 18 lat-następne (też oryginalne)-7-to ile wytrzyma nowe -3 ? :D -jeżeli to wspomaganie wytrzyma 4 lata będę już zadowolony ;) -w ładowaczu nie ma porównania.

Opublikowano

Wreszcie kupiłem wspomaganie i jutro mam zamiar montować

W związku z tym mam pytanie. Czy zostawialiście na pompie zawór regulacji ciśnienia czy całkowicie go wywalić? Bo z tego co zauwazyłem to przewód powrotny z orbitrola powinien iść prosto do zbiornika.

I jakim olejem zalać układ? Boxol czy hlp 46?.

Opublikowano

Witam , tez chcę przerobić serwo na orbitrol lecz nie wiem jak podłaczyc pompę do orbitrola ,a mianowicie wychodzi z niej jeden przewód zasilajcy na siłownik serwo,a drugi obok niego wychodzi tak samo ,lecz idzie spowrotem do zbiorniczka z olejem i czy podłaczyc ten zasilacy prosto pod orbitrol ,a ten drugi powrotny z pompy pozostawic bez zmian.

Opublikowano

pompa--->orbitrol---> siłownik--->orbitrol---> wolny powrót do zbiorniczka--->do pompy na ssanie:) generalnie tak od pompy prosto w orbitrol a powrotny do zbiornika(nie musi być zakuty na zbiornik normalnie na zacisk) to tylko że w orbitrolu dochodza dwa węże do siłownika:) daj filtr oleju przed orbitrolem dłużej pochodzi:0 jak masz sporo kasy możesz kupić lepszy orbitrol typu danfoss:) nie wiem jaki masz siłownik ale wg zasady pojemność siłownika / dzielona przez pojemność którą orbitrol przepuszcza 80/100/160ml i wyjdzie ci ile potrzebujesz obrotów kierownicy od ogranicznika do ogranicznika jak dasz za duży strasznie czuły układ będzie 

Opublikowano

A ten zawór bezpieczeństwa co jest na pompie wspomagania(przewód z niego idzie na powrót do zbiorniczka ) to go zostawić ,czy zaslepić (oczywiscie orginalnie miałem serwo)

Opublikowano

z tego co kojarzę może zostać nic się nie stanie bo i tak na serwo szło większe ciśnienie.. orbitrol ma swoje zabezpieczenia:) u mnie np jest bezpośrednio wyjście pompy od T25 do orbitrola podpięte:)

Opublikowano

Witam! Jako że już za kilka tygodni zacznie się remont mojego zetora 7745 turbo z turem, jednym z naszych planów jest zamiana serwo na orbitrol. Ładowacz jest bardzo, bardzo masywny, a serwo ledwo działa i po godzinie jazdy rąk nie czuć, w miejscu to koła nawet nie drgną, a mechanik mówil że nie ma tu za bardzo co usprawniać (a i dodam że na całum układzie są wielkie luzy) i z tymi luzami to by trzeba było cały układ z kolumną od nowa zrobić, to że lepiej opłaci się założyć orbitrol. Założenie orbitrolu z robocizną około 1600zł za gotowy zestaw. Co wy o tym sądzicie, jak to jest z tym orbitrolem, jak się spisuje i jak się kieruje, opłaci mi się to według was? Chciałem się poradzić, a żeby nie zakładać nowego tematu piszę tu.

Opublikowano

Witam :) w swoim zetorze tez chce wymienic serwo na orbitrol tylko nie wiem jak sie za to zabrac czy trzeba do mechanika czy samemu mozna spróbować? Jak tak to mogl by ktos wytlumaczyc co i jak trzeba zrb z gory dziekuje pozdro 

Opublikowano

ja w swoim 7245 z ładowaczem czołowym założyłem orbitrol 4lata temu.palcem kręcisz tak lekko idzie.kupiłem orbitrol 125 za ok 340z(chyba),siłownik za 200zł(orginalny zetora 500zł kosztuje a jest 0,5cm dłuższy),wąs do siłownika od 914 ok 190zł(musiałem go uciąć i przyspawać ucho w innym miejscu),wałek z łożyskiem do orbitrola od 914 ok180zł(musiałem go skrucić na tokarnii bo miejsca nie było pod kierownicą),przewody hydrauliczne (nie pamiętam ceny),wspornik pod orbitrol zrobiłem sam jak i pod siłownik co przykręca się do osi.i powiem tak jak to złożyłem tak na razie nic się nie popsuło a ciągnik obsługuje 80szt bydła i nie tylko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ziooober88
      Witam, z racji tego, że moje stare wspomaganie strasznie zaczęło cieknąć stwierdziłem, że oddam je do regeneracji. Regeneracja polegała na zdaniu starego siłownika i wzięciu po regeneracji. Przy okazji remontu postanowiłem wymienić wszystkie końcówki drążków. Poskładałem wszystko w całość, mniej więcej ustawiłem zbieżność, podniosłem przód ciągnika. Wymieniłem filtr oleju i zalałem nowy olej. Odpaliłem ciągnik i kręciłem w prawo i w lewo. I jakie wnioski? Jak kręcę w prawo to siłownik dochodzi ładnie do samego końca. Natomiast jak kręcę w lewo to przy samym końcu jest takie przełamanie mocne siłownika. Dlaczego tak się dzieje? Dodatkowo w momencie jak np koła są na wprost i kręcę w prawo i nagle chcę dać w lewo to jest takie przełamanie. Czemu tak się dzieje? Dodam, że kół nie ściąga ani w prawo ani w lewo. Gość od którego to kupiłem kazał kilka razy pokręcić w lewo i w prawo i ma być. Tylko moje stare wspomaganie działało dużo lepiej. Ktoś coś podpowie?
    • Przez szumrak
      Mam pytanie czy opłaca się montować elektryczne wspomaganie do ursusa c 330 bo jest tanie podug hydraulicznego 
    • Przez Zetor-Team-7711
      Witam czy wie ktoś jak sie nazywa ta zaznaczona część tej dźwigni i czy można ją kupić osobno bez wymiany całej dźwigni? Czy może jest jakaś możliwość zamienienia tego elementu na jakieś łożysko?
    • Przez ziooober88
      Witam, posiadam Zetora 7211 i mam problem z luzem na kierownicy, nie jest on jakiś duży ale jest. W innym wątku wyczytałem, że można go skasować. Rozkręciłem kolumnę kierowniczą i jakie mam wnioski. Wszędzie piszą, że luz można wykasować tymi nakrętkami. Rozkręciłem te nakrętki i pod nimi jest taka tulejka, którą można wkręcić lub wykręcić i teraz pytanie jak ona ma być ustawiona? Bo pod tymi nakrętkami jest tam dwie śrubki, je jak odkręciłem to wykręciłem ten pierścień i pod nim jest następny i jak go dokręciłem delikatnie to kierownica ciężko się kręciła. Więc wróciłem do wersji pierwotnej. Interesuje mnie to czy tą tulejką pod nakrętkami można coś wykasować?

    • Przez raven18
      Hej, jak macie poprowadzone przewody od orbitrola, dwa upchnąłem w lewym rogu, gdzie idzie przewód prądowy z kokpitu do tylnych świateł, ale wydają się za ciasno, dwa od siłownika tam gdzie idą przewody hamulcowe to zablokowało mi gaz .... Nie wiem czy te otwory po prostu powiększyć kątówką czy szukać innej drogi.
      Dodam że jeśli ktoś myśli o kupnie zestawu z agricoli to nie polecam, tyle lat to klepią i trzeba poprawiać a przewody są praktycznie na styk jeśli nie za krótkie - a tam jest przecież dosłownie kilka części nie można tego zrobić dobrze? 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v