Skocz do zawartości

Prowadzenie równoległe


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

może to i nie jest mało ale tak jak kolega wyżej pisze to podobne systemy renomowanych firm kosztują podobnie, ale wg mnie zaletą mullera jest właśnie budowa modułowa i standard ISOBUS co zwróci się przy zakupie maszyn w tym standardzie np opryskiwacz czy rozsiewacz kupuje wtedy bez terminala i a obsługuje je terminalem który już posiadam.

Opublikowano

NH tą sieć RTK ma w stacjach bazowych rozlokowanych w bazach dealerów czy to są specjalnie przeliczone punkty jak w krajowych stacjach? NAWGEO chce za sygnał RTN (3 stacje bazowe) 1500zł/rok, a RTK (1 stacja bazowa) 700zł/rok.

Opublikowano

A ja chciałbym zwrócić uwagę na alternatywę dla tych drogich roziązań.

Powstała ambitna myśl ludzi ,którzy chcieli zakończyć zmowę drogich firm produkujących nawigację do ciągników i kombajnów rolniczych aby stworzyć samodzielny odbiornik bazujący na monitorach fabrycznych zamontowanych np w ciągnika marki New Holland, CASE, czy STEYR. Przez taką hybrydę możemy z dokładnością EGNOS (20cm) posiadać system wspomagania jazdy bazującą na oryginalnym "fabrycznym" oprogramowaniu CNH

więcej na stronie:

navpol.com

Opublikowano (edytowane)
Dnia 20.11.2017 o 08:35, jankes46 napisał:

29000 pln z dokładnością Egnos

Jeśli to do mnie to dzięki za odpowiedź. Cena d... nie urywa bo bez większego szukania można cfx750 z ez pilotem za 27k zł wyrwać a go chociaż można przekładać między ciągnikami. 

Edytowane przez alvaroalvaro78
Opublikowano

Witam 

miał ktoś już styczność z nawigacją Od Trimble GFX 750, albo jak wygląda układ cenowy CFX 750 a GFX 750, czy może lepiej wziąć pod uwagę AG Leader gdzie już od najniższej wersji mamy standard ISU BUS, z miłą chęcią wysłucham też samych opinii użytkowników nawigacji tych 2 producentów 

Opublikowano (edytowane)

GFX750 to zupełnie nowa konsola od Trimble, która ma Isobus w standardzie. Tylko wirtaulny terminal, za kontrolę sekcji i zmienne dawkowanie trzeba dopłacić, ale to akurat standard w każdym terminalu każdego producenta.

Szukając nawigacji proponuję poszukać po dealerach Case / New Holland. Trimble robi systemy GPS dla CNH i poza logiem na obudowie i nazwą nie różnią się niczym innym, a ceny często są lepsze niż u dealerów Trimbla. CFX750 to w Case / New Holland FM750, a GFX750 to XCN1050.

XCN1050/GFX750 to naprawdę fajna konsola- szybka, prosta w obsłudze i z dużymi możliwościami. W odbiorniku na dachu wbudowany jest również sterownik nawigacji liczący przechyły, przez to po dołożeniu EZ-Pilota jakość prowadzenia nie odbiega od Autopilota (hydrauliki). A kto próbował EZ-Pilota oraz Autopilota wie, że w jakości prowadzenia była dotychczas duża różnica na korzyść Autopilota. Przy GFX750/XCN1050 tej różnicy praktycznie nie ma. Połączenie EZ-Pilota ze sterownikiem nawigacji od Autopilota nazywa się w Trimble/Case/New Holland Autopilot Motor Drive. Cenowo system wychodzi tak samo, a może nawet taniej niż CFX750/FM750, który ISOBUSA nie posiada.

Edytowane przez piotrGR
Opublikowano (edytowane)

Różnicy nie ma ze względu na kompensacji przechyłòw w antenie czy przez zastosowanie Motor Drive zamiast EZ Pilot?

Ile zł netto taki GFX z Ez pilotem ewentualnie Motor Drive'm ?

Edytowane przez alvaroalvaro78
Opublikowano
Dnia 28.11.2017 o 21:54, macin87 napisał:

Alternatywą takich nawigacji jest tablet za 300zł ,aplikacja Nawigator polowy +odbiornik GPS Garmin GLO za ok 450zl, lub aplikacja AGRIBUS-NAVI +odbiornik GPS Mitkom R 75 USB za 325zł + antena Mitkom AGPS-HV60 za ok 325zł. Dokładność taka sama jak w tych powyżej ale pare zł zostaje.Osobiście użytkuję AGRIBUSA ,do nawożenia,oprysków jak i upraw polowych wystarcza.Oczywiście wybór należy do każdego,co kto woli.

Opublikowano

Motor Drive to właśnie połączenie EZ-Pilota ze sterownikiem nawigacji Autopilota. Cała przewaga Autopilota nad EZ-Pilotem, czyli szybsze reakcje, lepsze trzymanie linii, możliwość automatycznego zawracania, możliwość pracy przy bardzo małych prędkościach, prowadzenie przy jeździe tyłem itp. jest właśnie w sterowniku, a nie w samej hydraulice.

Dotychczas Motordrive to była droga zabawka- potrzebna była konsola FM750 lub XCN2050, EZ-Pilot i sterownik nawigacji od Autopilota. Teraz w systemie GFX750/XCN1050 sterownik autopilota został zintegrowany w antenie. Nie ma możliwości zamontowania tu samego EZ-Pilota, ponieważ sterownik jest jakby w standardzie w związku z czym po założeniu EZ-Pilota, automatycznie jest Motor Drive. I naprawdę nie ma tu już różnicy w jakości prowadzenia w porównaniu ze zwykłym hydraulicznym Autopilotem.

GFX750/XCN1050 można również założyć na ciągnikach fabrycznie przygotowanych pod nawigację, ale tylko takich gdzie sterownik orbitrola wpięty jest w sieć ISOBUS. W przypadku ciągników Case / New Holland są to ciągniki od 2018 roku, w przypadku innych marek różnie, trzeba pytać dealerów.

Ceny to trochę nie moja bajka, ale za wersję z Motor Drive będzie około 35-40 tys. netto, a za zestaw na ciągnik fabrycznie przygotowany około 20-25 tys. Obie ceny za dokładność EGNOS. Za RTK do obu zestawów trzeba dorzucić po około 20 tys.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Moscov
      Witam serdecznie, poszukuje jakiegoś patentu na tanią nawigację do ciągnika kropka Nie potrzebuję rtk i tym podobnych, potrzebuje jej wyłącznie do opryskiwacza i rozsiewacza. 
      Posiadam tablet z Windowsem, co więcej potrzeba żeby ogarnąć coś sensownego? 
      Będę z góry wdzięczny za odpowiedzi 
    • Przez tomaszecki
      Czy ktoś kupował i użytkuje nawigacje z aliexpres, czy w ogóle da się tam coś sensownego kupić?
    • Przez wajdek85
      Szukam najtańszej nawigacji do ciagnika. Potrzebna mi przy rozsiewaniu nawozu, więc dokładność nawet 0.5m wystarczy.
      Używa ktoś może Ricoel TG-7R ?
      Możecie coś innego polecić?
       
    • Przez Detonator220
      ss
    • Przez Detonator220
      Cześć,
      Potrzebuję Waszej opinii i doświadczeń.
      Mam ciągnik New Holland T7.215S, nieprzygotowany fabrycznie pod prowadzenie hydrauliczne (brak Autoguidance Ready Kit).
      Zastanawiam się nad rozbudową o pełną nawigację hydrauliczną, ponieważ:
      👉 W drugim ciągniku (T7.210) mam FJDynamics z elektrycznym wspomaganiem i... niestety jestem bardzo rozczarowany.
      Kręci kierownicą jak szalony, robi „szlaczki”, reaguje z opóźnieniem i jest po prostu niedokładny – nawet po wielu kalibracjach.
      Obecnie znalazłem okazję: używany zestaw Trimble XCN-1050 + NAV-900 z aktywacjami hydrauliki + RTX, ale mój T7.215S potrzebuje wtedy jeszcze całego zestawu hydraulicznego.
      💸 Całościowy koszt wyjdzie około 45–50 tys. zł, a za samą elektrykę byłoby ~30 tys., ale boję się powtórki z FJD.
      🔹 Czy warto inwestować w hydraulikę do T7.215S?
      🔹 Czy ktoś przerabiał taki temat od zera (bez fabrycznego przygotowania)?
      🔹 Jakie są Wasze doświadczenia z NAV-900 i XCN-1050 na hydraulice?
      Będę wdzięczny za każdą opinię – nie chcę znów się wkopać w system, który nie dowozi w polu.
      Dzięki z góry za pomoc!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v