Przepiorek

Members
  • Ilość treści

    138
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

17 Good

5 obserwujących

O Przepiorek

  • Ranga
    Zaawansowany

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnio na profilu byli

3849 wyświetleń profilu
  1. Firmy od nawigacji sprzedają sygnał korekcyjny satelitarny (droższy) i z systemów korekcyjnych RTK takich firm jak ASG-EUPOS, VRS NET i innych, które kosztują Max 1300-1500 zł/rok, 86 zł na tydzień. Problemem może być przedstawienie rolnikowi rozwiązań przez niektóre firmy sprzedające systemy nawigacji. Żeby być konkurencyjną w stosunku do konkurencji oferują zestawy ze średnia dokładnością z korekcją z satelity o dokładności około +/-3 cm. Dlatego nie mówią o tańszym koszcie eksploatacji (ale droższym zakupie sprzętu), który zwraca się po około 4-4,5 latach. Warto szukać informacji u dostawców roznych producentów. Zebrać informacje i dokonać najlepszego wyboru ( nie zawsze najtańszego).
  2. Tak jest i tyle. Utrzymanie satelity jest droższe oraz zawiadywane przez zachodnie firmy. RTK przez VRS net lub ASG EUPOS są polskimi serwisami korekcyjnymi. Jezeli ciągnik posiada ISOBUS to będzie można zarządzać maszyną, natomiast automatycznego zamykania sekcji lub VRA nie wykonasz. Musi być połączenie systemu gps -ISOBUS z ISOBUS ciągnika . Sterowanie maszyną przejmie system gps.
  3. A+ to jest nowa linia prosta równoległa do ostatniej wyczytanej lini prostej. Można ja stosować na drugim polu jeżeli kierunek lini nam odpowiada lub przesunąć linie do pozycji w której stoimy na danym polu jeżeli urządzenie nie posiada funkcji „przesuń to lub o „x” cm. Odnosnie przeskakiwania lini o 30 cm jest to związane z tym ze nie ma systemu kompensacji przechyłów. Każde bujnięcie ciągnikiem powoduje na wysokości 3 m i więcej znaczny ruch anteną. Podczas pracy z ręcznym prowadzeniem nie można patrzeć ciagle na monitor, bo dostanie się oczopląsu. Zasada jest taka, ze gdy uzyskasz odległość około 0 cm od linii podnosisz oczy, łapiesz stały punkt na horyzoncie i się go trzymasz. Jeżeli trochę zbacza z kursu trzeba minimalnie punkt odniesienia przesunąć. Kompensację trzeba mieć własna w 4 literach i głowie 🙂 przy okazji gdyby ktoś szukał manualnej nawi z funkcją ISOBUS i odblokowaną dokładnością +/- 5 cm ze zdalna pomocą to zapraszam do kontaktu.
  4. Podaj adres e-mail, prześle Ci informacje na ten temat łącznie z cenami. Czy ciągnik jest wyposażony w ISOBUS ? Do opcji RTK nie jest potrzebny dyzy transfer danych ( miesięcznie nie przekroczy 2 GB łącznie z aktualizacją oprogramowania co jakiś czas). Odnosnie ceny i dokładności, tu byłoby kilka pytań z tym związanych. Jeżeli wysoka dokladnosc byłaby potrzebna na wiosnę i na jesieni, to warto przeanalizować zakup najwyższej dokładności RTK (+/- 1-2,5 cm) zamiast średniej dokładności +/-3-5 cm. Abonament RTK można kupić maksymalnie za 1500 zł/rok lub taniej (186 zł/miesiąc jeżeli dobrze pamietam), natomiast sygnał średniej dokładności +/- 3-5 cm kosztuje znacząco drożej (minimum 1000 Euro/rok, jeżeli potrzeba sygnału dwa razy do roku najbardziej opłaca się kupić roczny sygnał korekcyjny). W takim przypadku różnica w cenie zakupu RTK po około 4 latach spłaca się poprzez tańszy abonament a później jesteś do przodu o kilkaset euro każdego roku. Do tego nie masz problemu z korekcją i pracą przy ścianie drzew, budynków od strony południowej, bo tam są umieszczone satelity korekcyjne. warto się nad tym zastanowić. Pozdrawiam
  5. Ja nie mam TeeJet (mam Navi Raven), ale wszystkie panele GPS różnych producentów działają podobnie. A+ to prosta równoległa do ostatniej lini nawigacyjnej jaką używałeś. Po wciśnięciu ikony A następuje zapisanie prostej przechodzącej przez środek anteny. kołysze ponieważ bez kompensacji terenu antena ustawiona na wysokości około 3 m ma znaczne odchyły względem ziemi. Można zwiększyć w ustawieniach podziałkę dla diod z np. 10 na 30 cm. Nie będzie tak denerwować. Jedynie system z automatycznym sterowaniem (wyposażony w kompensacje terenu) będzie płynnie wskazywać przejazd nawet na nierównym terenie.
  6. Ja mam 5 skibowy z długami wysuwanymi z 2001 roku. Pracuje bardzo ładnie. zalozylem system sterowania szerokością i praca takim zestawem jest naprawdę przyjemnością.
  7. Czy ten pług ma dłuta wysuwane ? Jak ma przedłużki to według mnie bardzo dobrze przykrywa resztki nawet bardzo wysokie.
  8. Polecam Raven. Są obecnie zestawy z prowadzeniem w porządnej promocji: Dwa panele z ISOBUS CR7 i CR12. Wiązka ISOBUS w cenie promocyjnej.
  9. Tu masz info o pracujących satelita h korekcyjnych EGNOS: https://egnos-user-support.essp-sas.eu/new_egnos_ops/egnos_system_realtime
  10. EGNOS zmienia satelity. Obecnie pracujące to PRN 126 i PRN 123. W Trimble powinno. być ustawione 126 włącz a 123 śledź kondycję. Reszta wyłączona . Poleca systemy GPS Raven. z możliwością zdalnej pomocy przez modem lub skarcona .Obecnie jest super promocja na systemy prowadzenia z wyświetlaczami -25% od cen fabrycznych.
  11. Jeżeli Millera nie chcesz rozbudować, to proponuję Raven CR7 z odblokowanym ISOBUS UT. Żeby zamykać sekcje potrzebna licencja TC . Do sterowania sekcjami opryskiwacza moduł do sterowania sekcjami. Koszt: R7 z anteną 500S - 2180 Euro (dokładność +/- 20-25cm i odblokowana GS +/- 5cm po wykupieniu abonamentu ) Dozywotnie odblokowanie dokładności +/- 15 cm (rok do roku +/- 50cm) -970 Euro można kombajnem na tej dokładności pracować , niektórzy nawet sieją ) Licencja ISOBUS TC - około 850 Euro Modul sterowania sekcjami opryskiwacza od 1050 do 3000 Euro , nie pamietam dokładnie ile dla tego komputera VRA licencja - 850 Euro Zestaw CR7 500S plus sterowanie hydrauliczne - 5000 Euro, a z silnikiem elektrycznym 6000 Euro.
  12. Funkcje zamykania sekcji przejmuje terminal GPS ISOBUS . I to on musi mieć odblokowany TC który odpowiada za zamykanie sekcji a licencja VRA za czytanie map aplikacji. Kontrole na dawka i sekcjami GPS a monitor jest terminalem wykonawczym. Być może jest możliwość połączenia przez port szeregowy z gpsem . Tego niech ci powiedzą z Kverneland albo z Trimble czy można podłączyć. Jak powiedzą ze tak to zleć im to i niech podłączają. Jak nie podłączą to zwrot kasy i tyle w temacie.
  13. Skontaktuj się z dystrybutorem Mullera ekotronic.pl. Od niego otrzymasz wszystkie informacje bez gdybania może tak albo tak. Żeby zamykać sekcje musisz napewno kupić odbiornik GPS i odblokować licencje section control. Kwestia podłączenia z Rauch zapewne przez port szeregowy RS-232. Prędkość do Rauch albo przez sensor prędkości od ciągnika albo zakładany na wale napędowym przedniego mostu. Jak będziesz mieć GPS to będzie wyjście radarowe zapewne będziesz musiał kupić kabel specjalny od Rauch . Być może jeżeli połączysz Muller z Rauch odnosnie section control to być może będzie przesyl danych odnosnie prędkości przez port szeregowy. Uruchomienie testowe section control i VRA jest tak jak pisano wcześniej w jednej zakładek. Jeżeli terminal nie jest nowy to może być ta opcja już wykorzystana przez poprzedniego właściciela.
  14. Zadzwoń do dystrybutora Muller w Polsce. Pomoże na pewno.
  15. Jacek, żeby podłączyć się z rozsiewaczem przez ISOBUS , komputer rozsiewacza MUSI pracować i mieć wtyczkę ISOBUS. Nie inaczej. Odnosnie licencji. Zdaje się ze masz gfx który może pracować w technologii Iso. Jak odblokujemy Iso bus i ISO TC w Gpsie to będziesz mieć zamykanie sekcji automatyczne. Jeżeli rozsiewacz nie ma ISOBUS, to możesz zastosować np RCM z Raven, który obsługuje rozsiewacze z wagą i pracuje w technologi ISOBUS. I wtedy podłączasz go do dowolnego terminala ISO . https://ravenprecision.com/products/application-controls/raven-rate-control-module
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj