Skocz do zawartości
deer

Prowadzenie równoległe

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
agroFakt.pl
Tylko na agroFakt.pl:

Precyzyjny siew z użyciem nawigacji

deer    176

Zastanawiam się nad kupnem zestawu do prowadzenia równoległego ręcznego.

 

Wybieram pomiedzy tymi zestawami:

-TRIMBLE EZ guide 500 http://www.precyzyjnerolnictwo.com/index.php?section=18 około 11000zł

-TEEJET CL 230 http://home.agrojet.pl/porady/uprawy-polowe-1/nawigacja-gps-na-polu/centerline-230 z lepszą anteną ok 7000zł

-MULLER Track guide http://www.ekotronic.pl/files/file/Mueller/Track%20Guide.pdf około 8000zł

-TOPCON system 110 http://agrogps.webd.pl/rolnictwo_precyzyjne_agrisystem_systemy_i_doradztwo_dla_rolnictwa_czytaj_wiecej.php?article_id=102 z jakąs porządniejszą anteną ok 11000zł

 

Wszystkie ceny netto.

Może ktoś zna ceny innych zestawów ? Mile widziane jakieś przemyslenia spotrzeżenia, a najbardziej doświadczenia ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karols21    0

Kolega mojego ojca ma w JD orginalną z JD za 40tys i sobie to bardzo chwali ma gospodarstwo o powierzchni 1200h i wogóle nie robi ścieżek technologicznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesio31    1

nie wniose nic do tego tematu bo jeszcze nie mialem czasu zglebic sie w sprawie prowadzenia ;)

mam za to pytanie: do czego chcesz to wykorzystac? bierzesz za gotowke czy moze w ramach prow? posiadasz rozsiewacz ktory w przyszlosci moglby wspolpracowac z tym systemem? masz dokladne mapki zasobnosci gleby?

bo myslalem aby na nowy nabor zlozyc wnisek na jedno z ww urzadzen (zawsze po glowie chodzilo mi TRIMBLE EZ guide 500) oraz nowy rozsiewacz aby moc precyzyjniej dawkowac nawozy. tylko jeszcze nie wiem jak na taka nawigacje patrzy agencja... :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

brzozak2    236

ja ojcu wrzucilem trimble ez guide 500 do prowu, niedlugo chyba bedzie decyzja to bedziemy wiedziec co agencja na to ;)

poczatkowo zlozylem na trimble bo do tej pory widzialem, ze ludzie tylko ten system ogarniaja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janosik    0

Stosuję najprostszego Outback S Lite Agrocomu. Do nawożenia mineralnego, oprysków ścierniskowych, przedwschodowych oraz gruberowania. Cena netto z jesieni 2009 była poniżej 5000 zł. Tymczasem dla mnie wystarczy. Może kiedyś szarpnę się na automat np. z Outback S2 lub S3. Zobaczymy co przyniesie 2010 rok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesio31    1

u mnie w okolicy raczej nie ma nikt takich rzeczy wiec nie mam z kim sie skonslutowac ;)

mi zalezy glownie na sianiu nawozu pod korzen bez zadnych omijakow ani nakladek, a w przyszlosci moglibysmy wprowadzic zmienne dawkowanie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aadams7    0

nie mam doświadczenia w tym temacie, z prowadzeniem równoległym spotkałem sie tylko w akademi JD w zdunach. testowaliśmy różne podstawowe i mocno rozbudowane i powiem że mnie to nie powaliło na kolana ponieważ sami kolesie z JD mowili że zbyt duży jest błąd na każdym przejeździe, fakt fajnie było jak się słup omikało i ciągnik automatycznie wracał do obranego kierunku, natomiast mój kolego co był ze mną był wniebowzięty i stwierdził że to najlepsza rzecz z tej akademi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesio31    1

@Janosik

w jaki sposob uzywaz prowadzenia przy gruberowaniu? jezdzisz co drugi przejazd czy obok siebie, tak zeby nie robic zakladek badz omijakow?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majranjd    8

A jakie bedzie przeznaczenie zestawu? Tylko prowadzenie, czy może w przyszłości także mapy zasobności,do nawożenia, elektroniczne karty pol?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janosik    0

@Janosik

w jaki sposob uzywaz prowadzenia przy gruberowaniu? jezdzisz co drugi przejazd czy obok siebie, tak zeby nie robic zakladek badz omijakow?

 

Po pewnym czasie nabralem wprawy z gruberem 4m, ze juz nie jezdze slad przy sladzie (za duzo krecenia), tylko bzycze sobie na luzie co 3 przejazd. Szerokosc zadalem 3,86m z Egnos - spoko, ew. jest na zapasie modul Edif - jakas taka samodzielna poprawka (ale ok. 9 min 59 sek trzeba czekac), gdyby ten Egnos uciekal. Gdybym przypadkiem wjechal juz w uprawione, to zapala mi sie dioda, ze tu juz niby bylem. Sprytne. Aha, przejazdy sa ponumerowane na wyswietlaczu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
151e    0

Witam

 

Jest jeszcze jedno urządzenie na rynku które ma o woele więcej możliwości niż jazda równoległa.

 

Pozdrawiam

 

bisti

 

post-19149-126290750255_thumb.jpg

post-19149-126290750949_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    176

Na początek chcę to wykorzystać do prowadzenia równoległego ręcznego (jazda agregatem uprawowym, talerzówką np: co 3 przejazd). W dalszej przyszłości mysle o stacji RTK no i automatycznym sterowaniu ciągnikiem.

Na razie za gotówkę.

Mam rozsiewacz, opryskiwacz, siewnik (nasiona i nawóz), które teoretycznie powinny współpracować z GPS :P, no ale tu się pojawiają schody ;) .

Mapki to jest najmniejszy problem jak się wykonuje badania gleb.

Jeśli nawigacja jest ujęta jako część składowa jakiejś maszyny, to na PROW nie ma problemu.

Outback dla mnie odpada bo nie ma ekranu tylko dwu wierszowy wyświetlacz i diody, z monitorkiem są dodatkowe możliwości jak np: wirtualne wyłanczanie sekcji opryskiwacza, czy podłączenie kamerki. No i dużo za niego chcą :D.

Ten farmnavigator to ciekawa propozycja 1200 euro + 245 euro kamerka z anteną 4hz także jako początkowy zestaw za te pieniądze trzeba rozważyć. Ma możliwość wirtualnego wyłączania sekcji opryskiwacza, obmiaru pola, przenoszenia pomiarów do google map, standardowo ma nawigację samochodową :D. Przy dopłacie 200 euro można zamontować kartę sim i korzystać z tego jako telefonu i funkcji z tym związanych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesio31    1

patrzac na zdjecia ten farmnavigator wyglada jak marnej jakosci nawigacja do auta w ktorej ktos zainstalowal oprogramowanie do jazdy rownoleglej...

poza tym cena wydaja sie zaskakujaco niska jak za takie multifunkcyjne urzadzenie ;)

przyznam ze zasmuciles mnie piszac, ze nie mozna zlozyc na prow oddzielnego systemu do prowadzenia rownoleglego :P w takim razie pozostaje kupno odpowiedniego rozsiewacza i dogadania sie ze sprzedajacym ze nawigacje doklada mi gratis tworzac caly zestaw :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    176

Podpisuje się pod tym urządzeniem niemiecka firma, to chyba nie jest to jakiś szajs.

Co do ceny, to właśnie cena tego urządzenia zbliża się do normalności, przecież większość z tych terminali mam moce obliczeniowe i wyposażenie jak przestarzałe kompy, tylko obudowa trochę lepsza i specjalna ;). Przecież za 3 tys to kupujesz wypasionego laptopa do tego antena i oprogramowanie :P.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DURAS    0

Jak potrzebujesz tylko do prostych zadan typu wysiew nawozów, opryski itp proponuje teejet'a centerline 220 bardzo dokładne urządzenie. Pokazuje ilość przejazdów, prędkość, można ustawić jazdę po prostej lub zygzakiem, zapamiętuje gdzie skończyłeś pracę, dokładność 30 cm. Mają to w promocji w granicie coś około 3800 brutto(tyle płaciłem we wrześniu 2009)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

ale zes powiedzial, wszystkie zalety maja tez inne zestawy, a cene @deer napisal w pierwszym poscie ;)

tak to wlasnie wyglada poki co rozmowa o gps u nas :P:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    176

@brzozak2 tak ogólnie wyglądają rozmowy w Polsce Ty o chlebie a gościu o niebie ;). Zero stres :P .

A w pierwszym poście zaszła pomyłka bo EZ guide 500 kosztuje ok 11tys netto.

 

@DURAS za te cenę masz z anteną typu patch, a takie na allegro są po 20 zł http://www.allegro.pl/item867398779_antena_do_gps_mmcx_mio_acer_medion_myguide_ak153.html czyli niezbyt dokładne, za dobrą antenę trzeba dopłacić ok 1500zł netto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przeglądałem wytyczne IBMiER dla programu Modernizacja Gospodarstw Rolnych i systemy GPS były tam uwzględnione. Generalnie to próg dla systemu nawożenia precyzyjnego wynosi 90ha, jednak samo prowadzenie równoległe przejdzie już od 70ha. Jak widać ARiMR uwzględnia te urządzenia jako oddzielną grupę, czyli teoretycznie można ubiegać się o dofinansowanie GPS jako oddzielnej inwestycji ujętej w zestawieniu RF.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przepiorek    15

Z Trimble masz kolego jeszcze EZG 250 Mój odnośnik troche mniejszy wyswietlacz dwie dokładności 40-90 cm i 15-20 cm z lepszą anteną. Może być doposażony w EZ Steer do jazdy bez trzymanki.

I jest najnowszy kombajn FMx Mój odnośnik, który potrafi naprawdę bardzo dużo. Wszystkie te modele mają możliwość upgrade oprogramowania i przy korekcji bezpłatnej bardzo ważne: możliwość przesunięcia lini nawigacyjnych do miejsca w którym stoimy.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
151e    0

Co do Farmnavigatora to okaże się jakie to urządzenie i co potrafi na Polagrze Premiery, bo się tam wystawiają.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hanskloss    0

ja na swoim JD 7530 mam założoną konsolę outback s3, korzystam z sygnału egnos. niby ma być dokladność ok. 30cm ale często jest znacznie mniej, nawet do 8-10! używam go do nawożenia i do uprawy po scierni. założoną mam tez jazdę automatyczną podłaczana pod hydraulikę ciagnika i to jest świetne rozwiazanie. na poczatku chcialem rolke, bo mozna przekładac na inne ciagniki, bo latwy montaz idp ale ze johnny jest prawie nowy i jeszcze nim posmigam to postanowilem zamontowac sterowanie hydrauliczne i nie zaluje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@DEER. My posiadamy CenterLine najprostsza wersje.

WADY - jesli chcesz pojechac co 3 przejazdy to musisz byc za***iscie skupiony i nie za szybko jechac,nie ma mowy o ogladaniu sie do tylu.

-jesli masz np talerzowke 4m to w CenterLine musisz ustawic 3.8m , inaczej wyjdzie Ci badziewie

- te wady sa chyba w kazdym urzadzeniu do prowadzenia rownoleglego

- Kombajn ? probowalismy ale... ciezko zgrac wszystkie czynnosci :/ patrzenie na ,,strzaleczke'' i korygowanie prostej lini,wiadomo przy koszeniu ma sie uwage zwrucona na inne rzeczy,czy zboze nie lezy,kamienie,wysokosc motowidel itd itp... GPS tylko nam ze tak powiem przeszkadza.

 

ZALETY - Przy predkosciach nie przekraczajacych 7-8km/h ,,precyzyjne prowadzenie'' to jak najbardziej sluszne okreslenie.

- Przy nawoznieu gnojowica ? swietna sprawa!! pole rowno pokryte gnojowica..

- Przy oprysku ? Takze swietna sprawa jesli nie robisz sciezek, ( na jednym kawalku robilismy sciezki a pozneij pryskalismy z CenterLine i wychodzily smieszne roznice miedzy sciezkami siewnika a precyzja CenterLine.)

- Rozsiewanie nawozow ? Hmm...zeby nie tak wyskoa predkosc jaka mozna rzowinac rozsiewajac nawozy byloby ok.

 

Podsumowywujac: CenterLine jest dosc dobrym urzadzeniem do prowadzenia rownoleglego przy mmniejszych predkosciach,przy wiekszych wychodzi nam lekki szlaczek gdyz CenterLine pokazujac wychylenie poza linie informuje nas o tym z lekim opoznieniem i z tego powodu nie da sie utrzymac idelanie prostej lini ,podkreslam ,ze tylko wtedy gdzy jedziemy powyzej 8-10km/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hanskloss    0

jesli chodzi o jazde reczna wg wskazan nawigacji to moj outback s3 jest ze tak powiem... malo czytelny. duzo lepiej spisuje sie jako konsola prowadzaca jazde automatyczna, reaguje blyskawicznie na wszelkie odchylenia od toru jazdy, nawet przy wiekszych predkosciach (sianie nawozów). natomiast jesli ktos chce koniecznie jechac recznie i nie szuka jakichs cudow to optymalnym wyjsciem jest chyba outback s-lite. znajomy ma, uzywa go do nawozow i opryskow jest zadowolony ale do uprawy np. gruberem (co robi @janosik) nie uzywa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przepiorek    15

Zastanawiam się nad kupnem zestawu do prowadzenia równoległego ręcznego.

 

Wybieram pomiedzy tymi zestawami:

-TRIMBLE EZ guide 500 http://www.precyzyjnerolnictwo.com/index.php?section=18 około 11000zł

-TEEJET CL 230 http://home.agrojet.pl/porady/uprawy-polowe-1/nawigacja-gps-na-polu/centerline-230 z lepszą anteną ok 7000zł

-MULLER Track guide http://www.ekotronic.pl/files/file/Mueller/Track%20Guide.pdf około 8000zł

-TOPCON system 110 http://agrogps.webd.pl/rolnictwo_precyzyjne_agrisystem_systemy_i_doradztwo_dla_rolnictwa_czytaj_wiecej.php?article_id=102 z jakąs porządniejszą anteną ok 11000zł

 

Wszystkie ceny netto.

Może ktoś zna ceny innych zestawów ? Mile widziane jakieś przemyslenia spotrzeżenia, a najbardziej doświadczenia ;).

 

Z wyborem urządzenia to tak jak z kupnem ciągnika, samochodu itp: podoba mi się ten, to go biorę bo dobry, bo drogi itp, albo podoba ci się inny ale po przemyśleniu za i przeciw zapłacić trochę więcej lub mniej i bierzesz co innego. Najlepiej poproś sprzedawców aby przyjechali, zrobili pokaz na Twoim sprzęcie, popracujesz na nim dzień lub dwa i się zdecydujesz co bardziej odpowiada. Wystarczy jeden szczegół nawet niewielki aby wybrać ten model, który będzie najlepszy - dla Ciebie.

Zapytaj się o kontakt do użytkowników takiego sprzętu, to sobie porozmawiasz co i jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez TopAgroPlus
      Temat postu odnosi się do nawigacji rolniczej. Zastanawiam się nad zakupem nawigacji rolniczej do prowadzenia równoległego gdyż podczas wykonywania siewu nawozu przed siewem nie ma scieżek agrotechnicznych jak i przy oprysku przed wschodowym co powoduje większy nakład nawozu/oprysku i niedokładność wykonywanych zabiegów.Czy ktoś by mógł wypowiedzieć się na ten temat czym się kierować przy wyborze takiej rzeczy.Potrzebuję coś w miarę dokładnego.Gospodarstwo liczy ok.90 ha oprsykiwacz to Unia Pilmet z elektryką Müllera a siewnik do nawozu to Unia Mx 850 wersja bez komputera.Ciągnik który z tymi maszynami współpracuje to Zetor 5340.Nawigacją która mi się spodobała jest Müller Track Guide II wygląda to ciekawie.Może ktoś miał lub ma do czynienia i się wypowie i opisze działanie jakie gniazda trzeba czy trzeba gniazdo ISOBUS i jak się obsługuję.Może ktoś będzie miał inne propozycje to chętnie wysłucham.Proszę o treściwe i tematyczne odpowiedzi.
    • Przez xXPioter99Xx
      Witam wszystkich. Ostatnio zagłębiłem się trochę w temat nawigacji GPS . Chciałbym nabyć najprostszy "zestaw" który bedzie sam kierował Ciągnikiem podczas:
      -Siewu zbóż i rzepaku
      -Uprawy przedsiewnej 
      -Rozsiewania nawozu i młócenia (o ile taki zestaw może być przenośny)  
      Czy to według was ma sens czy lepiej sobie darować?
      Jeśli ma to jakimi modelami się zainteresować? 
      Z góry dziękuję i pozdrawiam  
    • Przez yacenty
      Ktoś z was ma jakies doswiadczenie z taka oto zabawka?
      TeeJet CenterLine 220
       
      link do ulotki polsko języcznej: http://www.agrojet.pl/produkty/ulotkaCL220a.pdf
      urzadzonko ponoc u osadkowskich kosztuje 6tys zł i ma byc dobre do jazdy równoległej,
      Przy takich kosztach to ja mowie TAK, warunek tylko jeden musi trzymac sciezke - tak do 10-20cm - jest to możliwe?
       
      Pozdrawiam
      YacentY
    • Przez RobMaximus
      Cześć wam,
      zakupiliśmy u nas na gospodarstwo GPS firmz Trimble CFX-750, wszystko było by super jak by była instrukcja po Polsku. Niestety takiej nie dostałem.
      GPS był kupiony od przedstawiciela, czyli jest nowy i nie używany, mimo tego nie ma instrukcji po Polsku tylko jest po Angielsku.
      Sam sprzęt ma język Polski.
       
      Może ktoś z was może mi pomóc i wyśle mi tą instrukcję obsługi w PDF na r.bielaszewski@wp.pl albo wysle mi linka gdzie mogę taką ściągnąć ponnieważ nie mogłem takiej znaleść.
       
      Pozdrawiam
    • Przez macko25
      czy polecacie ta nawigację czy ktoś miał testy proszę o opinię
×