Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Patrzcie też na prąd rozruchowy. Są aku 170 Ah, ale jeden może mieć 800 A, drugi 950A a trzeci nawet 1200A. Prąd rozruchowy jest nawet ważniejszy od pojemności. Za duża pojemność nic nie da bo alternator nie naładuje go do końca.

Opublikowano

Kolega @yarecki12 ma w 100% rację nie pojemność ale moc uderzeniowa się liczy, większej pojemności może nie doładować alternator, u mnie w zetorze 5340 siedzi już 5 zimę marka Sznajder 140Ah i tą markę mogę polecić z czystym sumieniem mam ją w Octavi TDI, siostra w Corsie też dieselku i nic się nie dzieje

Opublikowano

MARIO tylko nie napisales ze w ogrzewanym garazu ;) ,ja mam 2 letni 170 ah ,silnik po remoncie i przy -5 ledwo zapali a jak nizej to tylko grzalka,wszystkie tak maja?mialem rozne akumulatory i najlepsza wydaje mi sie centra hd[do ciezarowek]-cena tez niestety odpowiednia,zetor ma za malej mocy rozrusznik 2,9 kw,a 3p ma 3,5 kw na trzy gary - 20 i pali.

Opublikowano

to fakt w garażu jest ciepło a co to producenta akumulatorów to centre miałem 12 lat a mam jeszcze akumulator mercedesa orginalny z 1995 i do dzisjaj kręci a kolega ma orginalny bmw i 1993rok produkcj CIEKAWE?

Opublikowano

Jeżeli akumulator jest odpowiednio dobrany do auta, nie za duży, nie za mały, dobre napięcie ładowania , dobre jego umieszczenie w aucie, np niektóre bmw mają go w bagażniku i wogle w aucie nie ma takich wstrząsów jak w ciągniku to będzie akumulator długo chodził, kiedyś robili lepsze akumulatory niż teraz podobno, w wielu autach sprowadzonych z niemiec są oryginalne akumulatory a auta 10-13 lat. Kolega też ma bmw, ale 1998 i ma oryginalny.

W ciągnikach czasem jest lipa, urwie się cela czy coś u nas w jednym ciągniku po poltorej roku był do wymiany.

Opublikowano

witam

mam problem z regulatorem magneton w zetorku 5211 objawiający się w ten sposób że alternator ładuje różnym napięciem (od 11-12V na wolnych obrotach do 17-18V gdy dobrze dołoży się do przysłowiowego"pieca") wymieniłem regulator napięcia i sytuacja nie uległa poprawie ale wręcz się pogorszyła (kontrolka ładowania pali się non stop w szerokim zakresie obrotów a napięcie utrzymuje się w granicach 12,6V )zauważyłem że w starym coś "dzwoni" jak nim potrząsnę więc go otwożyłem i zauważyłem że pękła i odpadła połówka korpusu diody(tej przylutowanej poziomo) pomiędzy dwoma szeroko oddalonymi od siebie zakończeniami układu (pomiędzy DF a B-) Jak można to naprawić (o ile można) i jaka to powinna być dioda? Czym skutkuje błędne połączenie regulatora (zamiana DF z D+)? Dlaczego nowy regulator nie działa tak jak powinien? Proszę o pomoc bo akumulator centra 125 Ah nie ma jeszcze roku a już nadaje się do wybuchu a później do wywalenia (porządnie spęczniał i woda paruje z niego w zastraszająco szybkim tępie)

Opublikowano

gazuje bo jest za duże napiecie ładowania piszesz zmieniłeś regulator ale może daj alternator do elektryka niech go sprawdzi może gdzieś diody, ty masz jeszcze regulator pod deska czy juz na alternatorze

Opublikowano

Seryjny akumulator w zetorze to chyba coś koło 160Ah (przynajmniej u mnie - zetor 5211 1989r.). Obecnie mam 180Ah Centra. Nie piszcie, że za dużego akumulatora nie naładuje alternator - w ciągniku podczas pracy w dzień nie ma prawie żadnego poboru prądu. Do T-25 założyłem alternator od poloneza lub dużego fiata i ładował akumulator 170Ah właśnie z zetora chociaż w samochodzie ładował akumulator chyba 55Ah.

Opublikowano

W 7711 założyliśmy 145 ah i 4 rok i działa bez problemu jednak w zimą jest rzadko odpalany. Ale jeśli nie zapala sie ciągnika zimą lub sporadycznie to moim zdaniem szkoda pieniedzy na jakies akumulatory po 180 ah bo latem to raczej 100 ah lub nawet mniejszy powinien dawac rade. A fabrycznie powinien być 150 ah
A jeżeli juz odpalać w niskich temperaturach to przed włączeniem rozrusznika dać gaz do końca wtedy powinna się załączyć dawka rozruchowa. Ja tak robie to przy -6 łapał od strzała tylko, że chwile jeszcze chodził nie równo zanim sie dobrze nie odpowietrzył. Jeszcze jest w świeca żarowa za filtrem jednak jej nie grzałem a nawet nie wiem czy wogóle działa. Wiec warto załączać dawke rozruchową.

Opublikowano
W moim 5011 oryginalnie był 170ah teraz mam w nim 120 Ah i już do wywalenia bo ładowanie go przeladowywuje aż aku jest wzdety, regulator kupiony w ubiegłym roku taki sam jak był poprzedni, to teraz dać mu 170, czy to jest problem z ładowaniem że przeladowuje ta 120
Opublikowano

Nie jestem pewien , ale o tym przeładowywaniu to chyba bzdura .

Opublikowano

No pewnie że bzdura. Choć byś włożył 50Ah, to nic by się nie stało - najwyżej by słabiej (krócej) kręcił przy rozruchu. Jeśli napięcie ładowania jest około 14,4V, to niema mowy o przeładowaniu akumulatora nawet o mniejszej pojemności. Przyczyna może być inna - może wadliwy akumulator?, lub coś z regulatorem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Majjdann
      Witam mam taki problem z nadmuchem w zetorze 5211 włącze go i po jakis 5 minutach sie wyłącza bezpiecznik sie topi już po paru sekundach kiedy włącze nadmuch bezpiecznik zaczyna sie grzać. Dodam że jeden wiatrak kręci sie wolniej a drugi szybciej. Będe wdzięczny za pomoc Pozdrawiam.
    • Przez PiotrNaw
      WITAM. ZAKUPIŁEM CIĄGNIK ZETOR 5211. MAM PROBLEM Z NAGRZEWNICĄ. BRAK CIŚNIENIA - PŁYN NIE PODNOSI SIĘ DO NAGRZEWNICY. SPRAWDZAŁEM PRZEWODY - WSZYSTKIE DROŻNE. CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ ? PIOTR
    • Przez tomn95
      Według Was w zetorze 5211 można podpiąć lampy led przód tył pod istniejące przewody?
    • Przez rolnicyzmazowszateam
      Witam Mam następujący problem z lewą pozycją w zetorze 5211 z przodu i z tyłu. Ostatnio jechałem i zobaczyłem że świeci się tylko jedna strona zobaczyłem do bezpieczników wszystko OK masa jest, aż kupiłem bezpieczniki i wymieniłem nic to nie dało, żarówki nie spalone nie wiem co może być. Może ktoś podpowie co to może być
    • Przez emtecc
      witam nagle przestały mi działać zegary i kontrolki w 7745. Po odpaleniu obrotościomierz i paliwo działa o świeci się kontrolka ładowania. Po zgaszeniu silnika paliwo nie działa. Prąd do stacyjki dochodzi bo można odpalić z przycisku. Zegary mają jakieś zasilanie, przekaźnik? Bezpieczniki sprawdzone - są ok. Jak to ugryźć?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v