Skocz do zawartości

Polecane posty

marian20    21

Nie moge nigdzie znaleśc informacji o skrzyniach speedshift w MF 61XX. Czy ktoś posiada taką w swoim ciągniku? Jak się sprawuje? Czy to prawda że jest mocniejsza od Dyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    21

speedshitf nie był montowany w serii 61xx

To jak nazywa się skrzynia w 6150 w której mamy tylko przełączanie C-D przy kierownicy i prędkośc maks około 30 a nie tak jak w DYNA A-B-C-D i prędkość max 40 km/h?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ariss    2

prędkość do 30 ja też mam bo mam nie odblokowaną skrzynie i dlatego tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    21

ok ale w dyna jest ABCD a tu tylko CD czyli jeden półbieg na kazdym biegu czy jakos tak. w kazdym bądż razie skrzynia jest inna bo nawet schemat inny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    2

kurcze że nie mam na tym kompie katalogów ale w weekend sprawdzę i się upewnię

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    21

spoko. interesuje mnie to ponieważ szukam takiego ciągnika najlepiej 6150. Ale na allegro jest tylko 5. z czego 3 już sprawdziłem a 2 maja wąskie kapcie. <bezradny>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolega ma 6180 i ma SpeedShift (16+16), zaś w 6140 ma DynaShift(32+32). Z tym, że większy jest z 95, a mniejszy z 97 bodajże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja w MF 6140 mam Speed-shift 16/16 w serii 6100 montowane były Dyna shift i Speed shift dotyczy to małych jak i dużych modeli. Na pewno 16/16 będzie mniej skomplikowana i w przypadku awarii mniejsze koszty. Raczej mocniejsza od Dyny nie jest i pewnie podobny czas wytrzyma przy normalnym użytkowaniu czyli głównie obsługi robione na czas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
golobek    0

witam. a czy wie ktos moze jaka jest roznicaw budowie tych skrzyni. na czym to polega jak zalaczane sa biegi itd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur6180    0

Kolego @ariss wykazujesz się nie wiedzą i wprowadzasz kolegów w błąd gdyż w tej serii ciągników niema blokady prędkości !!!!! :D

A odnośnie skrzyni te ciągniki posiadają skrzynie speed shift (2 półbiegi) i dyna shift (4 półbiegi) do załączania półbiegów to są one załączane za pomocą elektromagnesów którymi steruje sią za pomocą przełącznika prze kierownicy :D.

A wracając do tematu poruszonego w tym poście to lepsza będzie skrzynia dyna shift gdyż jak już wcześniej wspomniałem ma 4 półbiegi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    2

@artur6180 haha jak nie ma blokady w MF blokady na prędkości może masz ściągnięta i nawet nie wiesz a gdzie się o tym dowiedziałeś że nie ma?? każdy miał tylko pościągali ja np nie mam jeszcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Blokady są w MF-ach montowano ich dwa rodzaje W przypadku Speed- Shift konieczne jest rozpoławianie ciągnika

w wersji 30 km/h, można zmniejszyć prędkość o ok 20% lub zwiększyć o 26% wersja 40 km/h. Pytałem się fachowców i zaśpiewali mi za odblokowanie 600 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

Troche ceni się ten twój mechanik. Sprawa jest dośc prosta i nie mymaga dodatkowych części. Może należałoby wymienic profilaktycznie uszczelnienia pod deklem w skrzyni i uszczelnienia na wałkach od WOM i sprzęgłowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur6180    0

Koledzy napewno to nie są blokady prędkości elektryczne które są stosowane w nowych ciągnikach np.w DF-ie który posiada skrzynię 50km/h a jest ograciczony pewno kostko do 40km/h.

Jak już to pewnie można zwiększyć prędkość kombinacją trybów a to napewno nie jest ograniczenie prędkośni!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Troche ceni się ten twój mechanik. Sprawa jest dośc prosta i nie mymaga dodatkowych części. Może należałoby wymienic profilaktycznie uszczelnienia pod deklem w skrzyni i uszczelnienia na wałkach od WOM i sprzęgłowym.

Z tego co mówił mechanik to polega to na jakiejś zmianie w mechanizmie od przyśpieszacz (coś trzeba zamienić w koszu speed- shift)?.

Ciągnik jest z 96 r 4800 mtg uważasz że taka profilaktyczne uszczelnienie by się przydało ?. Zawsze byłoby bezpiecznej dla sprzęgła i WOM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    2

ja gadałem z mechanikiem mówił ze za 250 to będę śmigał te 42km/h ale na razie ta 30 mi nie przeszkadza czasem najwyżej zrzuci mi z d na c ale ustawie sobie na ręcznym 32hm/h i śmiga się :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

Z tego co mówił mechanik to polega to na jakiejś zmianie w mechanizmie od przyśpieszacz (coś trzeba zamienić w koszu speed- shift)?.

Ciągnik jest z 96 r 4800 mtg uważasz że taka profilaktyczne uszczelnienie by się przydało ?. Zawsze byłoby bezpiecznej dla sprzęgła i WOM.

Napisałem o wymianie uszczelnien ale tylko w przypadku rozbierania skrzyni w celu ziekszenia predkości. Chodziło mi o to ze jak juz bedzie zdjety dekiel to nalezałoby załozyc nowe uszczelnienia żeby nie mieć juz później z nimi problemów. Jezeli na razie nie cieknie to nie mam sensu tego ruszać.

Jeżeli chodzi o zwiększenie predkości towjego MF to faktycznie nalezy obrócić w koszu speedshift 3 podwójne tryby i mamy skrzynię 40 km/h. Tylko po takiej zamianie speedshift bedzie działał odwrotnie i po jego włączeniu ciągnik bedzie zwalnił. Maksymalna prędkośc będzie uzyskiwana przy wyłączonym półbiegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za fachową odpowiedz. Ciężko by się było przyzwyczaić do odwrotnego działania przyśpieszacza. Póki co trzeba będzie zostać przy 30 km/h, może kiedyś przy okazji gdyby trzeba było coś naprawić przy okazji zastosować taką zmianę.

Wielkie Dzięki i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cineek    6

To Dynashifty są też blokowane? 6180 szedł wg. licznika w nim 39 km/h i migały wszystkie kontrolki od półbiegów czyli A, B, C, D. Co jest grane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    28

Tak dynashifty tez mają blokady predkosci, odpowiedzialne za to jest to urządzenie e16fa2d8f23e9e6am.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    21

no własnie .. co trzeba zrobić zeby znieśc blokade w Dyna? czy wyskakujące D na C przy prędkości 33km/ha jest normalne? u mnie od 30 km/ha zaczyna migać D a potem jak przyspieszam dalej to wyskakuje na C

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

Tak to jest normalne a chyba zeby odblokowac trzeba nowy program wgrac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cineek    6

Kto się takim czymś zajmuje i ile to kosztuje ? Czy jeżdżąc 40 km/h na zablokowanym szkodzi skrzyni biegów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×