Skocz do zawartości

Polecane posty

TomekPL    2

Mam problem nie wchodzi mi 1 (jedynka) czy to polowa czy szosowa. Żadnych zgrzytów nic wszystkie inne biegi wchodzą bez problemów.

 

Co może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomekPL    2

Myślałem że jeśli to subforum C-385 do 1934 to mniej więcej wiadomo. Dokładnie jest to Ursus 1614 87 rok. Robiłem orkę tym biegiem ,musiałem zredukować na inny ,gdy chciałem znowu wrzucić jedynke już mi się nie udało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomek73    186

zawineło zemby na zembatce prawdopodobnie którejś łożysko ja kiedyś zrobiłem 40 mth na wałku 4 biegu wałek był z Sieradza założyłem z ursusa jeżdże trzeci rok bez awarii na reklamacji odpisali że żle założyłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
duszekl    0

ja miałem z 4 biegiem przy 1224 zęby się zawijały filmy mam na youtube średnio 2 razy w roku wałek wynieniałem i zimą wywaliłem skrzynie i łorzysko miało luz w obudowie szkrzyni ,szkrzynie na tokarnie wytoczyli większy otwur i dotobili tulejka i jest spokuj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzybekk    16

Witam !

 

Posiadam 'Szesnatkę' z 1999 roku. Od kiedy ją kupiłem, to bieg trzeci (obojętnie czy polowy, szosowy, czy też wsteczny) wchodzi bardzo ciężko, najłatwiej go chyba wrzucić stojąc w miejscu. Nie wiem czy w każdej 16 jest tak, że dźwignie biegów mają duży luz, tzn stojąc w miejscu wrzucę trójkę, a puszczając sprzęgło jednocześnie trzymając dźwignię 'na chama' czuć zgrzyt na dźwigni i po prostu bieg wyskakuje. Tak więc wrzucenie trójki zależy po prostu od szczęścia. Co może być przyczyną ?

 

Mam też inną zagwostkę ;) Jeżdżąc na zającu zdarza się że przy pracach polowych trzeba wrzucić żółwia - przecież od tego on jest. Tak więc po 'pociągnięciu' dźwigni słychać taki jakby delikatny ślizg, no i trochę wolno wchodzi żółw. Przy wrzucaniu na zająca nie ma już żadnego niepokojącego dźwięku. Możliwe że zbliża się jakaś naprawa ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akaku    69

Też tak miałem w swojej 80 teraz to nie pamietam co to było dokładnie albo to było jakos że wodzik był wyrobiony i wyskakiwał lub cos z trybami było.

 

Ale niech poprawia mnie specjaliści ;)

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wpsowa692    1

No raczej na pewno trzeba podciągnąć taśmę od żołwia.

Co do biegów to taki urok tych traktorów piszesz że masz 1634 czyli masz skrzynie synchro ? Trzy czy cztery biegi ?

Stare szesnastki miały skrzynie bez synchronizacji i trzy biegi i stara gwardia twierdziła że skrzynia jest taka sama jak w dwunastce tylko jedynka zablokowana nic bardziej mylnego biegi są trzy i tryby całkiem inne niż w dwunastce .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzybekk    16

A gdzie jest ta taśma ? Jestem 'newbie' co do tego ciągnika bo mam go dopiero dwa lata, w dodatku nic większego przy nim nie robiłem. Skrzynia oczywiście trzybiegowa, zsynchronizowana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    7

kolego taśma jest pod schodkami z lewej strony właściwie to jej śrubka bo taśma to w skrzyni pośredniej śrubka jest taka z ką-trą koło filtrów od skrzyni dokręć ją do oporu i popuść z powrotem 1.5 obrotu i będzie git, przynajmniej ja tak robię w 12- sce. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzybekk    16

Ok, jeśli bd miał chwilę czasu to tak zrobię.

 

Dzięki wszystkim za pomoc ! ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chudini    0

Witam forumowiczów. W mojej 80 zaczął wyskakiwać wsteczny bieg, po wbiciu czasem pojedzie kilka(naście) metrów i wyskoczy a czasem wyskoczy od razu. Nawet przytrzymanie wajchy nic nie da bo trzeba użyć dużej siły żeby nie wyskoczył. Wymieniłem w deklu sprężyny i kulki ale to prawie nic nie dalo. Macie jakieś pomysły? Dziękuje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bodzio0202    0

trzeba kolego rozpoławiac i patrzec do skrzyni na tryby bo pewnie jest ktorys wyrobiony. ja w swojej 80 robilem kapitalke skrzyni w 2005 a rok temu znowu musialem wymienic tryb bo jedynka pod obciazeniem wyskakiwala, z tak dobrego materialu teraz czesci robia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Jak będziesz rozpoławiał to odjedź silnikiem ze skrzynią pośrednią.Będziesz miał mniej roboty. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Superman    0

witam!!!

2 lata temu robilem mojemu ursusowi 1634 sprzegło, wszystko po remoncie przez okrok bylo dobrze a po roku mam problem z wlozeniem jakiegos biegu, dodam ze u mnie duzo nie robi. Mam skrzynie 3. Problem polega na tym ze nie moge wlozyc biegu zadnego ( zgrzyta strasznie i nie mozna ) ale sa dwa takie sposoby albo na silniku bede mial jakies ok 500 obr/ min albo nawet i mniej na silniku i bieg wrzuce ale tez pod delikatnym zgrzytem albo drogi sposob wciskam sprzeglo i jak zgrzyta to wyciskam i spowrotem wciskam sprzeglo i za któryms razem razem bieg wejdzie bez zadnego zgrzytu. I jeszcze jak zmieniam juz biegi czy to na postoju czy podjade kawalek i z biegu na bieg przelaczam to wchodzi dobrze. podsumowujac to z luzu na bieg nie mozna przelaczyc a z biegu na bieg wchodzi bez zadnego problemu. Co to moze byc sprzeglo? skrzynia ? kiedys znajomy mi mowil ze 1634 sprzeglo ma na sloneczko i nie ma jakiegos hamulca walka ale jak dla mnie to sie nie trzyma calosci, bo przed i po remoncie bylo wszystko dobrze i u innych uzytkownikow tych ciagnikow tez. prosze o pomoc bo nie mam pojecia co to moze byc. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    222

Nie wiem czy dobrze to nazywam ale to jest hamulec wałka w skrzyni lub coś podobnego. Ma to na celu wyhamowanie właśnie wałka aby z luzu łatwiej wbić bieg. Reguluje się go z lewej strony na skrzyni zaraz pod schodkami. Jest tam taka śruba z boku obudowy z nakrętką do kontry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

1634 ma synchronizowaną skrzynię i nie ma hamulca wałka sprzęgłowego. Powodem słabego rozłączania sprzęgła mogą być zapowietrzone lub niesprawne wysprzęgliki.

Na początek spróbuj odpowietrzyć Supermenie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Superman    0

wlasnie ja tez slyszalem ze 1634 nie ma hamulca walka sprzeglowego, jutro sprawdze te wysprzegliki. ale u mnie z lewej strony jest taka srubka z kontra a dokladnie dwie srubki, ale to pewnie nie ma nic wspolnego z hamulcem

Edytowano przez Superman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Superman    0

dzisiaj odpowietrzalem wysprzegliki i jest to samo ;/ co to moze byc ? doradzcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wymień pompkę hamulcową (tą pod pedałem sprzęgła). Niesprawna będzie dawała taki efekt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×