Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dopatrzyłem się, że w fakturze z kombinatu rolnego która została wystawiona w grudniu 1989r, nie ma numeru pesel i numeru dowodu osobistego nabywcy, jest tylko jego imię i nazwisko oraz adres. Natomiast PESEL i numer dowodu jest na umowie K-S sporządzonej z obecnym właścicielem ciągnika a tym co kupił go z kombinatu. Czy w WK, nie będą się czepiać braku tych danych na PRL-owskiej fakturze?

Opublikowano

Dokładnie nie wiem ale ich obchodzi chyba tylko ta ostatnia umowa... Ja miałem tak że zgubiłem dowód i miałem tablicę i umowę parę ładnych lat nie było tego dowodu.Poszedłem do WK z tą tablicą i umową.Wpisali w komputer i już mieli wszystko czarno na białym. Zrobiłem przegląd wydali mi miękki dowód.Poszło bez problemów a myślałem że będzie z tym więcej zachodu...

Opublikowano (edytowane)

Witam

Od ponad miesiąca mam dosyć interesujący problem. Zakupiłem ciągnik sprowadzony z Holandii ( CLAAS ARES). ciągnik nigdy nie był rejestrowany ponieważ w Holandii nie ma obowiązku rejestracji. jeszcze przed zakupem udałem się do Powiatu zapytać jakie papiery będą potrzebne do rejestracji zaznaczyłem że nie był nigdy rejestrowany oczywiście stwierdzili że nie ma żadnego problemu. Już po zakupie ciągnika udałem się ponownie do starostwa aby go zarejestrować i wtedy zaczęły się schody, usłyszałem że w październiku 2012 roku zmieniły się przepisy i dostane "czerwone tablice" ważne na miesiąc pozwalające mi wykonać badanie techniczne. tablice odebrałem udałem się na przegląd jednak żaden diagnosta nie chce mi wykonać przeglądu ponieważ w dokumentach nigdzie nie ma daty pierwszej rejestracji, niektórzy także wymyślali że nie maja skąd spisać parametrów ciągnika potrzebne do wpisania w dowód rejestracyjny, (zaznaczę że do ciągnika posiadam następujące papiery: fakturę zakupu, oświadczenie sprzedającego że ciągnik nigdy nie był rejestrowany). Udałem się do starostwa ponownie gdzie każdy pracownik miał inną interpretacje przepisów, naczelnik wymyślił że ciągnik jest nowy i do rejestracji potrzebuje tylko świadectwo homologacji. zadzwoniłem do głównej siedziby CLAASA w której mi powiedzieli że oni są przedstawicielami dopiero 3 lata i nie mieli w ofercie tego modelu a za ten nie mogą wystawić świadectwa homologacji. Pan który sprzedał mi ciągnik był w Holandii i udał się do pierwszego właściciela spytać czy ten nie posiada świadectwa homologacji jednak usłyszał że on nigdy czegoś takiego nie otrzymał. Sprzedający przyznał mi że ma już 3 takie przypadki jak mój i to w różnych częściach kraju... co robić???

Rejestarcja jako SAM to ostateczność wolałbym go zarejestrować normalnie

Edytowane przez ketrab
Opublikowano

o wszystko pytaj na norcomie - tam ci pomogą, ustalisz sobie dane techniczne jak twój diagnosta jest tak cienki lub mu się nie chce.

Diagnosta wykona Ci DIP, zrobi badanie i już.

Jak diagnosta nie wie jakie badanie to zmień diagnostę. Ma wykonać badanie "pierwsze, zarejestrowany pierwszy raz za granicą" bo pojazd może nie podlega rejestracji w Królestwie Holandii ale jest starszy niż 6 miesięcy i nie jest traktowany jako pojazd nowy a skoro jeździł po Holandii to tam został dopuszczony do ruchu (bez tablic ale został). W komentarzu/uwagach zaświadczenia będzie wpis: "bez pierwszej rejestracji za granicą"

 

Umowę K-S rozumiem że masz dwujęzyczną (NL i PL), przetłumacz ją mimo tego żeby się WK nie czepił.

 

Co do kradzieży - masz ciągnik więc idziesz spisujesz nr ramy/VIN i na policję - tam sprawdzą Ci w dostępnych bazach czy pojazd jest kradziony czy nie.

Opublikowano

koledzy a ja mam taki problem. kupiłem ciągnik (sprowadzony z francji) od handlarza i problem polega na tym że nie mam żadnych kwitów do niego. jak go kupowaliśmy to koleś mówił że dowód jest zalany atramentem i musi jechać do francji po d*plikat, na co tata że ok ale nie zapłaci mu ustalonej ceny. staneło na tym że jest tylko umowa zapłaty 2/3 ceny. kolo ma już niby papiery gotowe, ale do pozostałej 1/3 ceny żąda jeszcze 2 tyś, a zarejestrowanie ciągnika to jakieś 600-800 zł, czyli prawie 3 koła musze dorzucić. wkurzył mnie ten kolo jak cholera.... co robić? pomóżcie koledzy.... :(

Opublikowano

Witam

Proszę o pomoc i dobrą rade.

Posiadam ciągnik c-385 który zakupiłem kiedyś od handlarza nigdy go nie rejestrowałem bo nie widziałem takowej potrzeby lecz teraz w momencie sprzedaży napotkałem na problem otóz na ofertę odpowiedział syn handlarza od którego kiedyś kupywałem ten ciągnik i usłyszałem od niego ,że niestety ciągnika nie bedzie można zarejestrować ponieważ, na dokumencie DR(JESZCZE STARY) podana jest inna rolnicza spółdzielnia produkcyjna (1 własciciel) niż na ''rachunku'' osoby która go kupiła od RSP . Nastepnie nasz handlarz kupił go od tej osoby sporządził umowę (nie rejestrował na siebie ) i kolejno sprzedał mi . Tłumaczy ,że kiedyś jak jeszcze istniały spółdzielnie można byłoby to zarejestrować ale teraz już nie da rady . Ile on w tym ma racji i czy mówi prawde wiem ,że sporo bałaganu w tym co piszę ale liczę na waszą pomoc i to jak najszybciej jeżeli coś potrzebujecie wiecej informacji piszcie (posiadam 4 dokumenty DR ''Rachunek " wykupienia od rsp Umowe kupna handlarza oraz mojego z nim)

Opublikowano

Witam

Proszę o pomoc i dobrą rade.

Posiadam ciągnik c-385 który zakupiłem kiedyś od handlarza nigdy go nie rejestrowałem bo nie widziałem takowej potrzeby lecz teraz w momencie sprzedaży napotkałem na problem otóz na ofertę odpowiedział syn handlarza od którego kiedyś kupywałem ten ciągnik i usłyszałem od niego ,że niestety ciągnika nie bedzie można zarejestrować ponieważ, na dokumencie DR(JESZCZE STARY) podana jest inna rolnicza spółdzielnia produkcyjna (1 własciciel) niż na ''rachunku'' osoby która go kupiła od RSP . Nastepnie nasz handlarz kupił go od tej osoby sporządził umowę (nie rejestrował na siebie ) i kolejno sprzedał mi . Tłumaczy ,że kiedyś jak jeszcze istniały spółdzielnie można byłoby to zarejestrować ale teraz już nie da rady . Ile on w tym ma racji i czy mówi prawde wiem ,że sporo bałaganu w tym co piszę ale liczę na waszą pomoc i to jak najszybciej jeżeli coś potrzebujecie wiecej informacji piszcie (posiadam 4 dokumenty DR ''Rachunek " wykupienia od rsp Umowe kupna handlarza oraz mojego z nim)

A może już komuś opchał papiery i teraz Tobie bajeczki opowiada że "nie da się zarejestrować" bo jak pójdziesz do prawnika to on dostanie po tyłku (sprzedał Ci rzecz z wadą prawną).

Ja rejestrowałem pojazd z 1967roku i dało się.

Mów dla handlarza że idziesz z tym do Wydz. Komunikacji zarejestrować i jak będą problemy to poprosisz prawnika o pomoc jak rozwiązać tę sprawę.

Tylko delikanie, nie krzycz itp.

Fajnie jakbyś w W.Komunikacji trafił na życiowego pracownika który by sprawdził czy na papierach które dostałeś od handlarza nikt już nie zarejestrował ciągnika bo przecież handlarz Tobie mógł sprzedać a wiedząc że go nie będziesz rejestrować zawsze mógł zgłosić zagubienie dokumentów i dostać drugi DR który znów sprzedać, tym badziej że coś namieszane jest z dokumentami od RSP (możliwe że świadoma pomyłka).

Poza tym podszedłbym i podpytał w policji czy pojazd o takim nr rej i takim a takim nr VIN nie został skradziony (na giełdach ponoć idzie to zrobić od ręki).

Ostatnia sprawa - opłata PCC, ktoś to musiał opłacić a masz 4 zmiany właściciela - tutaj pytanie czy handlarz ma D.Gospodarczą czy po prostu spisał umowy jako cywil a nie podmiot. Wtedy ktoś może dostać po tyłku bo skarbówki się nie oszuka. Może tego się boi?

Opublikowano

Rejestrowałem ciągnik z Francji przyprowadzony bez tablicy. Na przeglądzie zerowym byłem bez tablicy i w dokumentach diagnosta wpisał brak tablicy, następnie z tym papierkiem poszedłem do WK po dowód i tablicę tymczasową. Następnie znowu na stacje kontroli pojazdów po kolejny papier i z tym papierem dopiero do WK po właściwą tablice rej i dowód.

Opublikowano

Rejestrowałem ciągnik w lutym tego roku i tak kazali mi zrobić, tyle, że miałem zagraniczny dowód rejestracyjny, tylko brak tablic. Bez tablic na przegląd oczywiście trzeba jechać na lawecie :D

Opublikowano

ciągniki i maszyny zakupione z krajów gdzie nie rejestruje się pojazdów rolniczych można w naszym kraju zarejestrować tylko do 22 czerwca, po tym dniu już lipa. wchodzi nowa ustawa która mówi iż chcąc zarejestrować ciągnik np z Holandii musimy z odpowiedniego wydz. kom. zgłosić się po zaświadczenie że dany ciągnik(czy maszyna) nie podlegała rejestracji.... także kto ma zamiar kupić jakiś sprzęt z owych krajów radzę się pospieszyć bo wiem że zdobyć takie zaświadczenie graniczy z cudem...

Opublikowano

@macias611

Wiele WK już od dłuższego czasu wymagało tego zaświadczenia więc nie jest to żadna nowość. A z tymi zaświadczeniami nie ma problemu o ile poprosisz żeby sprzedawca to załatwił w momencie sprzedaży. Jak ktoś tego nie załatwi odrazu to później jest trudniej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v