Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No tak ale mam pytanie czy sam silnik który jest odrębną częścią zwiększymy z 220km do 360km to co ze skrzynią, czy ona ma taki zapas? A chłodzenie silnika? przy 220km jest napewno inna dawka paliwa a co za tym idzie i temp. spalania niż przy 360km.

Opublikowano

Przebrnąłem przez temat i sam zacząłem szukać, gdyż widzę że konsensusu nie będzie smile.gif

Z pierwszej ręki (Marktoberdorf) dowiedziałem się, że różnica mocy bierze się głównie z:

- innej turbiny

- innego intercoolera

- zmian w głowicy (wtryski, wałki) - mniejsze lub większe w zależności od modeli (400, czy np. 900)

może mało dokładnie to ująłem :lol:

- osprzęt (pompy, alternator, np.)

- i na koniec wydłużanie czasu wtrysku (chip tuning)

 

Jeśli ktoś ma lepsze informacje (od wuja, albo sprzedawcy) to chyba będzie trza znaleźć tu chętnych właścicieli, rozebrać silniki w ich ciągnikach i przyjrzeć się temu przy udziale szanownej komisji do spraw gier i zakładów wink.gif

Sam chip to nie wszystki, w swoim dupowozie mam podwyższoną moc o 40KM, samym programem i zdaję sobie sprawę, że żywotność tego silnika spadła. Mimo tego jestem zadowolony z osiągów i zrobiłem to świadomie. Będę go w tym roku sprzedawał, a nawet jakby mi silnik poszedł to koszt wielkości max 10 tysi, a w przypadku ciągnika to chyba wyjdzie więcej.

 

Sami sobie przeliczcie ile macie do zyskania, a ile do stracenia.

Opublikowano

i wlasnie ten ostatni punkt jest decydujacy czyli "czas wtrysku" gdyz mowimy tu o roznicach w silniku. Osprzet to calkiem inna rzecz, wiadomo ze ciagnik 936 ma seryjnie zamontowana wieksza pompe hydrauliczna czyli 216 l/min. w innych ciagnikach w standarcie motowana jest 163 L/min. ale jak sie doplaci to mozna dostac ta wieksza. Co do alternatora to w tych silnikach jest wszedzie taki sam. Przejzalem dzisiaj z ciekawosci caly material warsztatowy Deutz dotyczacy silnika opisane jest tam wszystko w najmniejszych szczegolach, ale nigdzie nie znajdzie sie wzmianki o mocy silnika... gdyz jest ona zmienna.

Opublikowano

- zmian w głowicy (wtryski, wałki) - w zależności od modeli (400, a np. 900)

tak tu nie chcemy robić tzn zmieniać serii na większą tylko wszystko rozchodzi się o daną serie np 400 lub 900. Nawet nie realne bo w 400 jest silnik 4-cyl a w 900 jest 6 cyl.

Opublikowano

@dawidq2 czytaj ze zrozumieniem, caly temat nie tylko ostatni post!!!!!

 

czyli jednak sie roznia.... i to calkiem nie malo

ostprzet jesli chodzi o pompe hydrauliczna to mozna traktowac jako urzadzenie niezalezne od silnika, ale wtryski czy cooler raczej ciezko. w kazdym razie mi chodzilo o silniku razem z osprzetem, bo raczej wiadomo ze blok nie bedzie inny.

Opublikowano

Ani wtryski ani intercooler nie roznia sie od siebie w tych ciagnikach, nie weim skad te informacje, nalezy rowniez pamietac ze jest to silnik z typu Cammon-Rail wiec zasada dzialania jest calkiem inna niz w normalnych silnikach...mamy tam doczynienia z cisnieniem do 1600 bar i nie ma tam zadnych wtryskow tylko sa tzw. Injektory ( praktycznie sa to zawory elektromagnetyczne). Niestety sa tez ciene strony tego systemu w razie nieszczelnosci lub uszkodzenia jednego Injektora paliwo permanentnie wlatuje do komory i powoduje kompletne zalanie a co za tym idzie uszkodzenie silnika. Wlasnie niedawno mielismy taki przypadek z ciagnikiem 930.

Wtryski sa urzadzeniem typowo mechanicznym a otwieranie ich jest spowodowane cisnieniem wywolanym przez pompe w przewodzie doprowadzajacym, natomiast w Injektorze mamy doczynienia z otwieraniem na zasadzie elektrycznej, co daje wieksze mozliwosci poprzez tzw. "przed wtrysk"...czyli przed normalnym wtyskiem nastepuje jeszcze jeden lub pare "przedwtryskow"....i wlasnie dzieki temu mozemy tak dobrze sterowac moca tego silnika.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Heh prawie jak służba drogowa. :lol: Ile dostajesz za odśnieżanie? ;[

Opublikowano

Koleżanki znajomy ma tak obnizone escorta i na każdy zlot przywozi go lawetą bo nie chce mu się zawiechy przestawiać :lol:

A Ty się normalnie poruszasz z takim prześwitem? ;[

Opublikowano

to juz jest po podniesieniu :lol:

co to za obnizenie skoro daje rade na lawete wjechac? ja zeby do garazu wjechac gdzie kat rampowy jest z 5 stopni musze deski na 2 metry ukladac przed i za progiem.

 

wybaczcie ze wstawilem to zdjecie, dobrze ze data i godzina jest, bo niestety nie pamietam tego faktu.

zaraz je usune - sorka.

ale jazda jeszcze cisnienie sobie mierzylem w nocy ;[ ;[

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Czyli latająca szafa była. xD

Opublikowano

Nic nie kumam z ostatnich postów, czyżby jakiś wyleciał???? :lol:

 

Kosti dejno jakieś materiały, coby w końcu rozwiać te plotki o zmianie mocy.

Ja dostałem takie info od speca ze spółki, on od producenta. Jeśli ktoś mnie w konia robi chcę wiedzieć ;[

Opublikowano

Nic nie kumam z ostatnich postów, czyżby jakiś wyleciał???? :rolleyes:

po prostu w stanie niedyspozycji powinienem tylko wylaczyc kompa, a nie wchodzic na forum :D

wyleciala niemerytoryczna czesc postu #59

Opublikowano

...mamy tam doczynienia z cisnieniem do 1600 bar

 

 

Troche przesadziłeś o ile mi wiadomo to w CR jest ok. 34 MPa=~340 bar

Prześledziłem temat i nie znam odp na pytanie czy sie da przerobić 412 na 415???

Byłoby fajnie bo różnica w cenie to 9tys euro, a jeszcze większa w 922-936.

Opublikowano

nic nie przesadzil cisnienie wtrysku w CR to 120-150 MPa zalezy od generacji (chociaz podobno sa stosowane nawet 180 MPa), w pompowtryskach cisnienie to dochodzilo do ponad 200 MPa, co osobiscie uwazalem za najwieksza zalete tych silnikow, dawaly im przez to niezapomniana charakterystyke.

Prześledziłem temat i nie znam odp na pytanie czy sie da przerobić 412 na 415???

doszlismy do wniosku, ze na pewno chip tuningiem nie, chip tuner nie zajmie sie "odblokowaniem" ukrytych funkcji silnika ;) , ponadto wykazalismy ze najprawdopodobniej sa roznice w osprzecie silnika, a nie bralismy pod uwage jeszcze ukladu przeniesienia napedu, wszak silnik to nie wszystko w ciagniku.

podsumowujac nawet gdybys mial dostep do tajemnic firmy, udalo ci sie zdobyc osprzet to na pewno wyjdzie to duzo drozej niz w fabryce

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Bartekk19
      Witam , po uruchomieniu ciągnika , nie pokazują się kontrolki od kierunków jazdy , jak jadę do przodu też się nie pokazują ani nic , i cały czas pokazuje się kontrolka od hamulca ręcznego mimo to że ręczny jest spuszczony , czy wie ktoś oco chodzi i w czym leży problem?
    • Przez krzysiek29
      Witam. Mam pytanie, czy ktoś może wymieniał poduszki silnika w serii 400 Vario? Bo nie bardzo wiem czy trzeba wyjmować silnik do wymiany poduszek czy jest sposób żeby to zrobić bez wyjmowania bo poduszka ma wysokość około 4-5 cm i nie wiem jak ją włożyć. 
      Bardzo proszę o pomoc 
    • Przez wudek9532
      jak w tytule, ładowacz pięknie podnosi nawet bez użycia gazu (nowa pompa) a nie chce opuścić.. o dziwo nie ma problemu gdy tur chodzi na pusto jednak po podłączeniu nawet łyżki, podniesie a nie chce opuścić.. problem pojawiał się już przed wymianą wspomnianej pompy..gdy próbuję opuścić słychać opór hydrauliki aż motor kuca a nic się nie dzieje.. proszę o pomoc bo go zaraz z nerw na złom odprowadze.. z góry dzięki.. pozdrawiam.. 🧐
    • Przez yaro_1
      Witam. Ostatnio przy uprawach po żniwach, orce i siewie stwierdziłem, że spadła wydajność skrzyni w ciągniku, co się objawiało mniejszymi prędkościami przy pracach. Kolega sprawdził mi ciśnienia skrzyni, przy 1500 obr do przodu wyszło 400, do tyłu 500. Poza mniejszą wydajnością nie ma innych oznak niedomagania, nie ma błędów. Olej jest do wymiany bo już zbliża się 2000 godzin od wymiany. Pomoże wymiana oleju i kalibracja skrzyni czy szykować się na remont
    • Przez krzysiek29
      Czy ktoś wie jak wymienić filtr odmy silnika w Fendt 410 Vario z 2007 roku? Bo nad filtrem idzie jakiś przewód metalowy i nie można będzie wyjąć filtra a od dołu jest przykręcony do cienkiego przewodu metalowego do którego nie ma dostępu. 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v