Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,moje pytanie do znawców.W mojej 4 perkinsa nie ma grzałki płynu chłodniczego a chciał bym taką zamontować tylko nie wiem pod którą zaślepkę podłączyć.W opisie grzałki jest napisane, że pod fi. 32 mm, ale tam są zaślepki na wypukłościach bloku i jego wgłębieniach.Myślę ,że wypukłości są w lini cylindra ,a wgłębienia to przestrzeń między tulejami,więc którą zaślepkę wybić?Może ktoś ma takie cudo niech zerknie i na którym cylindrze to jest?Dziękuje.

Opublikowano

w instrukcji obsługi jest do dokładnie opisane w którym miejscu ma być, ja w zeszłym roku zwalczyłem z grzałką ale nie mogłem jej uszczelnić, i założyłem zaślepkę, grzałka 100zł na allegro.

Opublikowano

Ja założyłem zwykłą grzałkę 2kw od parnika elektrycznego (taką miałem :unsure: ), w przekonstruowane połączenie chłodnicy z pompą. Znaczy powrót z chłodnicy do pompy. Zamiast węża jest kwadratowa rura z grzałką, której to dół połączony jest z chłodnicą a góra z pompą.

Opublikowano

jak chcesz to jutro zrobie zdjecie i nie bedziesz miał żadnych watpliwości taką grzałke mam już od 3 lat w dwoch ciągnikach 4512 i 6014 i nie wyobrażam sobie zapalenia ciągnika w zimie bez takiej grzałki

Ja założyłem zwykłą grzałkę 2kw od parnika elektrycznego (taką miałem :unsure: ), w przekonstruowane połączenie chłodnicy z pompą. Znaczy powrót z chłodnicy do pompy. Zamiast węża jest kwadratowa rura z grzałką, której to dół połączony jest z chłodnicą a góra z pompą.

 

Opublikowano

no panowie mam u siebie w 4514 ten sam problem z odpalaniem. Adi odezwij sie do mnie na gg 9720579 to powiesz mi co i jak z tą grzałką i gdzie ją montować

 

ten silnik tak ma a te ich swiece płomieniowe to sobie mogą w ... wsadzić

Opublikowano

Taki silnik, cieżko ma zaskoczyć :unsure: W 2812 wymienilem rozrusznik na ten co szybko kreci (chyba on sie planetarny nazywa) to dobrze pali, wczesniej tez były problemy

Opublikowano (edytowane)

ale ty mówisz o całkiem innym silniku, miałem taki silnik w tarpanie nie było na niego mrozów

Edytowane przez Matey
cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano

grzałka jest montowana na wysokości pompy wtryskowej na prawo od niej (trudno się pomylić bo nastepny korek co jest wyżej zasłaniają przewody paliwowe )

 

 

 

przy montażu nie należy jej wbijać do końca, ale zostawić 2mm od płaszczyzny bloku

 

 

 

jak ktoś potrzebuje zdjecia to niech pisze na gg

Opublikowano

Kurde specjalnie poszedłem dziś do garażu sprawdzić czy mój 4514 też tak ciężko odpala jak tu piszecie. Na dworze -18, w garażu (sprawdzałem na komputerze w aucie), -11. Ciągnik po podgrzaniu świecą 20sekund odpalił po 4 obrotach (nie był odpalany z 2 tygodnie).

Opublikowano

Pozazdrościć koledze.Założyłem grzałkę,ale przy okazji sprawdziłem świece plomieniową dodam że zakladałem nową przed zimą i co?świeca do d*py nie dawała paliwa.Założyłem od kombajnu i teraz to inna sprawa ciągnik gada na kopa po podgrzaniu,a grzałka zostanie na jakieś ekstremalne mrozy.Proponuje kolegą z podobnymi problemami sprawdzić świece.Ciągnik po podgrzaniu powinien chociaż na chwile zagadać a nie tak jak u mnie kopcił i po pewnym czasie zaczął wydawac pierwsze dźwięki :unsure: Pozdrawiam.

Opublikowano

Panowie mam pytanie w jaki sposób najlepiej wydostać tą zaślepkę żeby nie wbić jej do środka albo nie porysować gładzi w bloku.

Opublikowano

Dołączę się i ja pod temat, mój ursus 4512 też rzucił na zimę palenie hehe a tak na serio też ma problem z odpaleniem na dworze zaledwie -5 stopni a on nie może odpalić czy te ciągniki naprawdę tak mają? 3512 pali bez problemu a ten jak pod nóż.

Opublikowano

jak chcesz to jutro zrobie zdjecie i nie bedziesz miał żadnych watpliwości taką grzałke mam już od 3 lat w dwoch ciągnikach 4512 i 6014 i nie wyobrażam sobie zapalenia ciągnika w zimie bez takiej grzałki

mam pytanie czy az 3 godziny musi sei grzac zrub zdjencie ktura zaslepka sam chce zamontowacz

 

Witam.Mui u-4514 palił bardzo dobrze ale z karzdym odpaleniem szło mu coraz zamótowałem szybszy rozrusznik i grzałkę za 101 zł i teraz jest spoko

kolego gdzie sie montuje zrub zdjencie

 

w 5314 mamy grzałkę zamocowaną w blok, przy mrozie wystarczy 3-4 godz podłączyć i pali na dotyk, inaczej to nie ma co podchodzić do niego

gdzie sie montuje grzałke

Opublikowano (edytowane)
grzałka jest montowana na wysokości pompy wtryskowej na prawo od niej (trudno się pomylić bo nastepny korek co jest wyżej zasłaniają przewody paliwowe )

przy montażu nie należy jej wbijać do końca, ale zostawić 2mm od płaszczyzny bloku

 

Jakbyś dobrze wczytał się w posty kolegów to byś znalazł odpowiedź na Twoje pytanie ;)

 

 

Ja mam MF 255.

Silnik ma nieco mniejszy bo tylko 3 cylindry ale w mrozy ponad -20 wystarczy 20-30minut podgrzewania grzałką, do tego podgrzewasz plomieniówką i pali bez najmniejszego problemu. W 4514 masz większy silnik i więcej płynu do podgrzewania więc może trzeba poczekać troszkę dłużej ale to też zależy od kondycji silnika i temp otoczenia ;)

 

Grzałka w moim MF'ie. Kupiona z allegro za ok 100pln produkcji polskiej :)

http://www.agrofoto....tal__12__st__10

Edytowane przez samczyk1991
Opublikowano

Dobra sprawa było by zamontować grzałkę gdzie siedzi wąż gumowy przy chłodnicy u dołu. Wystarczy rozciąć waż wsadzić grzałkę i zacisnąć opaskami. Szybki i sprawny montaż, zwłaszcza szczelność.

Na drugą zmime zamierzam sobie coś takiego kupić.

 

A co do odpalania w mrozach, ja w swoim 3512 nie miałem problemu, dlatego że zalewałem gorącej wody do jego i wtedy odpalałem. Taki paten na wysokie mrozy.

Opublikowano

Mam zapytanie co do montażu grzałki w bloku silnika. Czy montujecie ją grzałką do góry czy do dołu. Pytam bo w instrukcji pisze że wtyczką do głóry (czyli grzałką do dołu) tylko wtedy cały brud, woda, śnieg będzie mi zawalał gniazdo grzałki. A jak bym zamontował wtyczką do dołu to nie była by tak podatna na zabrudzenia.

Opublikowano

do góry nie wsadzisz, a jakiś kabel na zimę będziesz i tak woził wpięty na stałe, przynajmniej ja tak mam bo w grzałkę kabel jak do prodziża i bardzo ciasno się wciska jeszcze grzałkę mozna zruszyć i bedzie ciekło

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez aster453
      Ostatnio taka myśl mi przyszła do głowy czy aby nie zamienić dwóch wysłużonych 60 tek z dopłatą na 4514. Co o tym sądzicie ? Czy ten wiekszy bedzie dużo więcej palił ? Myślałem o nim jako pomocniczym główny to proxima 90 plus. Jako że proxa ma tur więc praktycznie jest do wszystkiego w ciągu roku robi ok 400 Mth więc wg mnie sporo podczas gdy te dwa dziadki jedynie pracują przy cyklopie, czasem z mniejszym rozrzutnikiem 4,5 t, opryskiwacz, zielonce przewracanie, podwalanie więc dużo nie mają do roboty...  W dodatku chciałbym do niego  również tura czyli wyręczył bym dziadki w tych mniejszych pracach jak również i  przejął bym od proximy choćby prace związane z turem a nawet zamiennie prasowanie w Unia DF1,2. 
      @mf Wiesz to tez sposób można i tak zrobić tez o tym myślałem najwyżej tak tez bym zrobił. tylko czy w ogóle jest sens sprzedawać jedną (czy dwie moze mniejszy sens) i dołożyć i kupić ten pośredni ciągnik ? Czy taki ciągnik srpawdza się w turze np. ?
    • Przez Damiano604
      Witam, jestem na etapie zamawiania części do układu pneumatycznego w Ursusie 4514. Znalazłem schemat całego układu jednak przy nr. 10 mój zawór hamulca ręcznego posiada 2 wejścia a tutaj są 3, również przewód od pedału hamulca ten po prawej powinien iść przed regulator ciśnienia przed butlą (tak mi się wydaje). Może ktoś przerabiał ten temat i podpowie czy dobrze myślę. Z góry dziękuje. Pozdrawiam! 


    • Przez Marcin70707
      Witam, zamontowałem kabine na moim ursusie 3512 Lubsko 2. Kabina ma metalowy dach, ale pasuje mi coś dać od wewnątrz aby chociaż minimalnie wygluszyc na ile jest to możliwe. Jak polecacie mi to zrobić stosunków tanim kosztem i jakie macie pomysły na takie coś ?

    • Przez kacper9540
      witam chciałem zapytać się na co zwrócić uwagę przy zakupie ursusa 5314
    • Przez Lalafka
      Cześć, od nowości mam podłączonego tura na 1 parze wyjść hydraulicznych. Natomiast chciałbym teraz podłączyć go w taki sposób, aby zawsze dostępne były 2 pary. Ma ktoś coś takiego, albo robił? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v