Skocz do zawartości
markus1

Grzałka płynu w 4514

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie

markus1    2

Panowie,moje pytanie do znawców.W mojej 4 perkinsa nie ma grzałki płynu chłodniczego a chciał bym taką zamontować tylko nie wiem pod którą zaślepkę podłączyć.W opisie grzałki jest napisane, że pod fi. 32 mm, ale tam są zaślepki na wypukłościach bloku i jego wgłębieniach.Myślę ,że wypukłości są w lini cylindra ,a wgłębienia to przestrzeń między tulejami,więc którą zaślepkę wybić?Może ktoś ma takie cudo niech zerknie i na którym cylindrze to jest?Dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pioter    44

w instrukcji obsługi jest do dokładnie opisane w którym miejscu ma być, ja w zeszłym roku zwalczyłem z grzałką ale nie mogłem jej uszczelnić, i założyłem zaślepkę, grzałka 100zł na allegro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

deer    176

Ja założyłem zwykłą grzałkę 2kw od parnika elektrycznego (taką miałem :unsure: ), w przekonstruowane połączenie chłodnicy z pompą. Znaczy powrót z chłodnicy do pompy. Zamiast węża jest kwadratowa rura z grzałką, której to dół połączony jest z chłodnicą a góra z pompą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


JD5620    10

w 5314 mamy grzałkę zamocowaną w blok, przy mrozie wystarczy 3-4 godz podłączyć i pali na dotyk, inaczej to nie ma co podchodzić do niego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

adii7    0

jak chcesz to jutro zrobie zdjecie i nie bedziesz miał żadnych watpliwości taką grzałke mam już od 3 lat w dwoch ciągnikach 4512 i 6014 i nie wyobrażam sobie zapalenia ciągnika w zimie bez takiej grzałki

Ja założyłem zwykłą grzałkę 2kw od parnika elektrycznego (taką miałem :unsure: ), w przekonstruowane połączenie chłodnicy z pompą. Znaczy powrót z chłodnicy do pompy. Zamiast węża jest kwadratowa rura z grzałką, której to dół połączony jest z chłodnicą a góra z pompą.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pioter    44

czy wszystkie ciągniki tej serii tak słabo palą???temp koło zera i już jest problem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


gajeski12    0

no panowie mam u siebie w 4514 ten sam problem z odpalaniem. Adi odezwij sie do mnie na gg 9720579 to powiesz mi co i jak z tą grzałką i gdzie ją montować

 

ten silnik tak ma a te ich swiece płomieniowe to sobie mogą w ... wsadzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

JD5620    10

Taki silnik, cieżko ma zaskoczyć :unsure: W 2812 wymienilem rozrusznik na ten co szybko kreci (chyba on sie planetarny nazywa) to dobrze pali, wczesniej tez były problemy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

adii7    0

ale ty mówisz o całkiem innym silniku, miałem taki silnik w tarpanie nie było na niego mrozów

Edytowano przez Matey
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


tomcat    0

grzałka jest montowana na wysokości pompy wtryskowej na prawo od niej (trudno się pomylić bo nastepny korek co jest wyżej zasłaniają przewody paliwowe )

 

 

 

przy montażu nie należy jej wbijać do końca, ale zostawić 2mm od płaszczyzny bloku

 

 

 

jak ktoś potrzebuje zdjecia to niech pisze na gg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

markus1    2

No proszę jaki piękny odzew na moje pytanie.Widzę ,że problem powszechny.Dziękuje za rady,a grzałka już jedzie. :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

coolman111    54

Kurde specjalnie poszedłem dziś do garażu sprawdzić czy mój 4514 też tak ciężko odpala jak tu piszecie. Na dworze -18, w garażu (sprawdzałem na komputerze w aucie), -11. Ciągnik po podgrzaniu świecą 20sekund odpalił po 4 obrotach (nie był odpalany z 2 tygodnie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

markus1    2

Pozazdrościć koledze.Założyłem grzałkę,ale przy okazji sprawdziłem świece plomieniową dodam że zakladałem nową przed zimą i co?świeca do d*py nie dawała paliwa.Założyłem od kombajnu i teraz to inna sprawa ciągnik gada na kopa po podgrzaniu,a grzałka zostanie na jakieś ekstremalne mrozy.Proponuje kolegą z podobnymi problemami sprawdzić świece.Ciągnik po podgrzaniu powinien chociaż na chwile zagadać a nie tak jak u mnie kopcił i po pewnym czasie zaczął wydawac pierwsze dźwięki :unsure: Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kaz    0

Panowie mam pytanie w jaki sposób najlepiej wydostać tą zaślepkę żeby nie wbić jej do środka albo nie porysować gładzi w bloku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

piotr26    7

Dołączę się i ja pod temat, mój ursus 4512 też rzucił na zimę palenie hehe a tak na serio też ma problem z odpaleniem na dworze zaledwie -5 stopni a on nie może odpalić czy te ciągniki naprawdę tak mają? 3512 pali bez problemu a ten jak pod nóż.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

fendos512c    0

Witam a Ja powiem tak mam U 5314 i problemy z odpaleniem skończyły się 4 lata temu po zamontowaniu rozrusznika z przekładnią

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mui u-4514 palił bardzo dobrze ale z karzdym odpaleniem szło mu coraz zamótowałem szybszy rozrusznik i grzałkę za 101 zł i teraz jest spoko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

fendos512c    0

@pronarek8140 jeśli palił ci dobrze ( w co niewierzę )to po co kupowałeś rozrusznik i grzałkę lepiej jak byś zainwestował w słownik :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1614    0

jak chcesz to jutro zrobie zdjecie i nie bedziesz miał żadnych watpliwości taką grzałke mam już od 3 lat w dwoch ciągnikach 4512 i 6014 i nie wyobrażam sobie zapalenia ciągnika w zimie bez takiej grzałki

mam pytanie czy az 3 godziny musi sei grzac zrub zdjencie ktura zaslepka sam chce zamontowacz

 

Witam.Mui u-4514 palił bardzo dobrze ale z karzdym odpaleniem szło mu coraz zamótowałem szybszy rozrusznik i grzałkę za 101 zł i teraz jest spoko

kolego gdzie sie montuje zrub zdjencie

 

w 5314 mamy grzałkę zamocowaną w blok, przy mrozie wystarczy 3-4 godz podłączyć i pali na dotyk, inaczej to nie ma co podchodzić do niego

gdzie sie montuje grzałke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

samczyk1991    82
grzałka jest montowana na wysokości pompy wtryskowej na prawo od niej (trudno się pomylić bo nastepny korek co jest wyżej zasłaniają przewody paliwowe )

przy montażu nie należy jej wbijać do końca, ale zostawić 2mm od płaszczyzny bloku

 

Jakbyś dobrze wczytał się w posty kolegów to byś znalazł odpowiedź na Twoje pytanie ;)

 

 

Ja mam MF 255.

Silnik ma nieco mniejszy bo tylko 3 cylindry ale w mrozy ponad -20 wystarczy 20-30minut podgrzewania grzałką, do tego podgrzewasz plomieniówką i pali bez najmniejszego problemu. W 4514 masz większy silnik i więcej płynu do podgrzewania więc może trzeba poczekać troszkę dłużej ale to też zależy od kondycji silnika i temp otoczenia ;)

 

Grzałka w moim MF'ie. Kupiona z allegro za ok 100pln produkcji polskiej :)

http://www.agrofoto....tal__12__st__10

Edytowano przez samczyk1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Michal3512    3

Dobra sprawa było by zamontować grzałkę gdzie siedzi wąż gumowy przy chłodnicy u dołu. Wystarczy rozciąć waż wsadzić grzałkę i zacisnąć opaskami. Szybki i sprawny montaż, zwłaszcza szczelność.

Na drugą zmime zamierzam sobie coś takiego kupić.

 

A co do odpalania w mrozach, ja w swoim 3512 nie miałem problemu, dlatego że zalewałem gorącej wody do jego i wtedy odpalałem. Taki paten na wysokie mrozy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

katopo    4

Mam zapytanie co do montażu grzałki w bloku silnika. Czy montujecie ją grzałką do góry czy do dołu. Pytam bo w instrukcji pisze że wtyczką do głóry (czyli grzałką do dołu) tylko wtedy cały brud, woda, śnieg będzie mi zawalał gniazdo grzałki. A jak bym zamontował wtyczką do dołu to nie była by tak podatna na zabrudzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ferdek07    62

do góry nie wsadzisz, a jakiś kabel na zimę będziesz i tak woził wpięty na stałe, przynajmniej ja tak mam bo w grzałkę kabel jak do prodziża i bardzo ciasno się wciska jeszcze grzałkę mozna zruszyć i bedzie ciekło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Dominik_1211
      Witam
      Mam okazje kupic ursusa 5024 z 2006 r na komfortowej kabinie 12/4 liczba biegow. Z racij tego ze nie za bardzo moge namierzyc jakis opinii na ten temat dlatego zakladam nowy temat. Czy warto kupic taki ciagnik mam obecmie 4512 ale chcialbym zmienic na 5024. Co w porownanoi z 4512 zostalo zmienione? Jak ze spalanie i awaryjnoscia? Czy to keszcze produkcja ursusa czy jakis skladak?
       
      pozdrawiam
    • Przez rolkam72
      Witam.Myślę nad kupnem ciągnika i z kilku wytypowanych przezemnie jest właśnie ursus 4512. Piszcie proszę opinie na temat tego ciągnika. Chodzi mi o zakup ciągnika głównego do cięższych prac które by odciazyly c 360. Pisać wszystko na jego temat. Proszę również o własne sugestie czy zakup takiego ciągnika to dobry pomysł.
    • Przez lukaso111
      Tak jak w temacie interesuje mnie zakup agregatu talerzowego z chydropakiem i siewnik do tego. Mój traktor to ursus 5714 z turem. Nie wiem czy mój ursus podniesie tak owy skład ze zbożem w siewniku. Może ma ktoś podobny skład i mi pomoże. Z góry dzięki.
    • Przez Kamilukowiak
      Witam jestem posiadaczem ursusa 4514 i planuje kupić do niego tura. Mam w nim jedną pompę do hydrauliki i zastanawiam się  czy da on sobie radę przy oborniku lub w balotach z sianokiszonki. Czy będzie trzeba dokładać drugą  pompę ?
    • Przez YeLoN3
      Witam !!
       
      Mam problem z turem w 330 a dokladnie tur podnosil sie powoli i rowno!! po wymienieniu papy na nowa tur podnosi sie stopniowo ale trochce szybciej!! olej jest w normie !! czym moze to byc spowodowane??
       
       
      Wszystkim z gory dziekuje i pozdrawiam!!
×