markus1

Grzałka płynu w 4514

Polecane posty

markus1    2

Panowie,moje pytanie do znawców.W mojej 4 perkinsa nie ma grzałki płynu chłodniczego a chciał bym taką zamontować tylko nie wiem pod którą zaślepkę podłączyć.W opisie grzałki jest napisane, że pod fi. 32 mm, ale tam są zaślepki na wypukłościach bloku i jego wgłębieniach.Myślę ,że wypukłości są w lini cylindra ,a wgłębienia to przestrzeń między tulejami,więc którą zaślepkę wybić?Może ktoś ma takie cudo niech zerknie i na którym cylindrze to jest?Dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

w instrukcji obsługi jest do dokładnie opisane w którym miejscu ma być, ja w zeszłym roku zwalczyłem z grzałką ale nie mogłem jej uszczelnić, i założyłem zaślepkę, grzałka 100zł na allegro.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    180

Ja założyłem zwykłą grzałkę 2kw od parnika elektrycznego (taką miałem :unsure: ), w przekonstruowane połączenie chłodnicy z pompą. Znaczy powrót z chłodnicy do pompy. Zamiast węża jest kwadratowa rura z grzałką, której to dół połączony jest z chłodnicą a góra z pompą.


BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD5620    10

w 5314 mamy grzałkę zamocowaną w blok, przy mrozie wystarczy 3-4 godz podłączyć i pali na dotyk, inaczej to nie ma co podchodzić do niego


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adii7    0

jak chcesz to jutro zrobie zdjecie i nie bedziesz miał żadnych watpliwości taką grzałke mam już od 3 lat w dwoch ciągnikach 4512 i 6014 i nie wyobrażam sobie zapalenia ciągnika w zimie bez takiej grzałki

Ja założyłem zwykłą grzałkę 2kw od parnika elektrycznego (taką miałem :unsure: ), w przekonstruowane połączenie chłodnicy z pompą. Znaczy powrót z chłodnicy do pompy. Zamiast węża jest kwadratowa rura z grzałką, której to dół połączony jest z chłodnicą a góra z pompą.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

czy wszystkie ciągniki tej serii tak słabo palą???temp koło zera i już jest problem...


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gajeski12    0

no panowie mam u siebie w 4514 ten sam problem z odpalaniem. Adi odezwij sie do mnie na gg 9720579 to powiesz mi co i jak z tą grzałką i gdzie ją montować

 

ten silnik tak ma a te ich swiece płomieniowe to sobie mogą w ... wsadzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD5620    10

Taki silnik, cieżko ma zaskoczyć :unsure: W 2812 wymienilem rozrusznik na ten co szybko kreci (chyba on sie planetarny nazywa) to dobrze pali, wczesniej tez były problemy


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adii7    0

ale ty mówisz o całkiem innym silniku, miałem taki silnik w tarpanie nie było na niego mrozów

Edytowano przez Matey
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD5620    10

silnik duzo mniejszy ale tez byly problemy z odpaleniem, o 5314 nie wspomne hehe


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomcat    0

grzałka jest montowana na wysokości pompy wtryskowej na prawo od niej (trudno się pomylić bo nastepny korek co jest wyżej zasłaniają przewody paliwowe )

 

 

 

przy montażu nie należy jej wbijać do końca, ale zostawić 2mm od płaszczyzny bloku

 

 

 

jak ktoś potrzebuje zdjecia to niech pisze na gg


live is too short......................drive URSUS more

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus1    2

No proszę jaki piękny odzew na moje pytanie.Widzę ,że problem powszechny.Dziękuje za rady,a grzałka już jedzie. :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    56

Kurde specjalnie poszedłem dziś do garażu sprawdzić czy mój 4514 też tak ciężko odpala jak tu piszecie. Na dworze -18, w garażu (sprawdzałem na komputerze w aucie), -11. Ciągnik po podgrzaniu świecą 20sekund odpalił po 4 obrotach (nie był odpalany z 2 tygodnie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus1    2

Pozazdrościć koledze.Założyłem grzałkę,ale przy okazji sprawdziłem świece plomieniową dodam że zakladałem nową przed zimą i co?świeca do d*py nie dawała paliwa.Założyłem od kombajnu i teraz to inna sprawa ciągnik gada na kopa po podgrzaniu,a grzałka zostanie na jakieś ekstremalne mrozy.Proponuje kolegą z podobnymi problemami sprawdzić świece.Ciągnik po podgrzaniu powinien chociaż na chwile zagadać a nie tak jak u mnie kopcił i po pewnym czasie zaczął wydawac pierwsze dźwięki :unsure: Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaz    0

Panowie mam pytanie w jaki sposób najlepiej wydostać tą zaślepkę żeby nie wbić jej do środka albo nie porysować gładzi w bloku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr26    7

Dołączę się i ja pod temat, mój ursus 4512 też rzucił na zimę palenie hehe a tak na serio też ma problem z odpaleniem na dworze zaledwie -5 stopni a on nie może odpalić czy te ciągniki naprawdę tak mają? 3512 pali bez problemu a ten jak pod nóż.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fendos512c    0

Witam a Ja powiem tak mam U 5314 i problemy z odpaleniem skończyły się 4 lata temu po zamontowaniu rozrusznika z przekładnią

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mui u-4514 palił bardzo dobrze ale z karzdym odpaleniem szło mu coraz zamótowałem szybszy rozrusznik i grzałkę za 101 zł i teraz jest spoko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fendos512c    0

@pronarek8140 jeśli palił ci dobrze ( w co niewierzę )to po co kupowałeś rozrusznik i grzałkę lepiej jak byś zainwestował w słownik :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1614    0

jak chcesz to jutro zrobie zdjecie i nie bedziesz miał żadnych watpliwości taką grzałke mam już od 3 lat w dwoch ciągnikach 4512 i 6014 i nie wyobrażam sobie zapalenia ciągnika w zimie bez takiej grzałki

mam pytanie czy az 3 godziny musi sei grzac zrub zdjencie ktura zaslepka sam chce zamontowacz

 

Witam.Mui u-4514 palił bardzo dobrze ale z karzdym odpaleniem szło mu coraz zamótowałem szybszy rozrusznik i grzałkę za 101 zł i teraz jest spoko

kolego gdzie sie montuje zrub zdjencie

 

w 5314 mamy grzałkę zamocowaną w blok, przy mrozie wystarczy 3-4 godz podłączyć i pali na dotyk, inaczej to nie ma co podchodzić do niego

gdzie sie montuje grzałke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83
grzałka jest montowana na wysokości pompy wtryskowej na prawo od niej (trudno się pomylić bo nastepny korek co jest wyżej zasłaniają przewody paliwowe )

przy montażu nie należy jej wbijać do końca, ale zostawić 2mm od płaszczyzny bloku

 

Jakbyś dobrze wczytał się w posty kolegów to byś znalazł odpowiedź na Twoje pytanie ;)

 

 

Ja mam MF 255.

Silnik ma nieco mniejszy bo tylko 3 cylindry ale w mrozy ponad -20 wystarczy 20-30minut podgrzewania grzałką, do tego podgrzewasz plomieniówką i pali bez najmniejszego problemu. W 4514 masz większy silnik i więcej płynu do podgrzewania więc może trzeba poczekać troszkę dłużej ale to też zależy od kondycji silnika i temp otoczenia ;)

 

Grzałka w moim MF'ie. Kupiona z allegro za ok 100pln produkcji polskiej :)

http://www.agrofoto....tal__12__st__10

Edytowano przez samczyk1991

Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal3512    4

Dobra sprawa było by zamontować grzałkę gdzie siedzi wąż gumowy przy chłodnicy u dołu. Wystarczy rozciąć waż wsadzić grzałkę i zacisnąć opaskami. Szybki i sprawny montaż, zwłaszcza szczelność.

Na drugą zmime zamierzam sobie coś takiego kupić.

 

A co do odpalania w mrozach, ja w swoim 3512 nie miałem problemu, dlatego że zalewałem gorącej wody do jego i wtedy odpalałem. Taki paten na wysokie mrozy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katopo    43

Mam zapytanie co do montażu grzałki w bloku silnika. Czy montujecie ją grzałką do góry czy do dołu. Pytam bo w instrukcji pisze że wtyczką do głóry (czyli grzałką do dołu) tylko wtedy cały brud, woda, śnieg będzie mi zawalał gniazdo grzałki. A jak bym zamontował wtyczką do dołu to nie była by tak podatna na zabrudzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

do góry nie wsadzisz, a jakiś kabel na zimę będziesz i tak woził wpięty na stałe, przynajmniej ja tak mam bo w grzałkę kabel jak do prodziża i bardzo ciasno się wciska jeszcze grzałkę mozna zruszyć i bedzie ciekło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez TomaszN
      Witam czy może ktoś posiada komplety przedni napęd od ursusa 5314 ?
    • Przez Bandziornoo
      Witam wszystkich jestem nowym posiadaczem ursusa 3512  97r  nieznam się zbytnio na tych traktorach  ale podczas jazdy z górki jest cichutki jak chybryda ale już pod górkę  coś wyje tak jakby Między silnikiem a skrzynią biegów  mam tylko nadzieję że to nie będzie skrzynią biegów  a zwolnic tam nie ma  ?? Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez Piotr5314
      Witam posiadam 5314 z 96r i prosze abyście napisali coś na jego temat tylko obiektywnie <_<
    • Przez Jamalek
      Witam,
      Zwracam się z prośbą o podpowiedź w dwóch tematach
      1) Nasz ursus zaczął w ostatnim sezonie dość mocno kopcić na czarno szczegolnie podczas pracy pod obciążeniem. Od czego może to być. Oleju nie bierze, słaby nie jest, czy pali więcej nie wiem nie sprawdzaliśmy leję się i jedzie. Może trochę ciężej pali na zimnym silniku szczególnie teraz w zimę- one ogólnie ciężko pala zimą ale teraz jakby trochę bardziej. Dwa sezony temu miał robione wtryski, ale czy sa ok to nie wiem. Wyciągać je do sprawdzenia czy szukać gdzieś indziej.
      2) Co się dzieje jak linka od ssania na ciepłym silniku nie chce się wcisnąć, na zimnym wciska się bez problemu. 
       
      Dziękuję za wszystkie podpowiedzi 🙂
    • Przez Rafal17
      Witam jak w temacie posiada ktoś schemat instalacji elektrycznej do ursusa 3512 chodzi mi o taka gotowa  w kolorze 😅 najlepiej bo nie mogę się połapać co i jak? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj