Skocz do zawartości

tomcat

Members
  • Zawartość

    26
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

6 obserwujących

O tomcat

  • Ranga
    Nowicjusz

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    lubelskie
  1. Ramiączka 4514

    objawy wskazują, że może być uszkodzony zawór sterujący lub dźwignia która nim steruje, znajduje sie przy pompie hydraulicznej
  2. Pompa tandem Ursus 5314

    pompa tandem może być zastosowana od MF serii 300, zamiennik kosztuje ok. 1100zł, z tym że druga sekcja nie jest odłączana jak w ursusie i pracuje cały czas trzeba zamontowac przewód ssący z filtrem, montuje się go po prawej stronie tylnego mostu na przewodzie ciśnieniowym wychodzącym z pompy montuje sie zawór bezpieczeństwa, powrót oleju podłączony jest do pokrywy WOM po lewej stronie ciągnika można podłączyc przewód zasilający bezpośrednio pod rozdzielacz hydrauliki zewnętrznej (przewody zaworu rozdzielczego należy w takim wypadku zaślepić), wydajnośc hydrauliki wyniesie 36 l/min w drugiej opcji można podłączyć sie trójnikiem pod zawór rozdzielczy i połączyc wydatek obu pomp na 62l/min, wymaga to zastosowania zaworów zwrotnych i kilku węży elastycznych w obu przypadkach hydraulika bedzie działać niezależnie od podnośnika
  3. Witam kolegę z lubelskiego i zapraszam do znajomych. Pozdrawiam

  4. Grzałka płynu w 4514

    grzałka jest montowana na wysokości pompy wtryskowej na prawo od niej (trudno się pomylić bo nastepny korek co jest wyżej zasłaniają przewody paliwowe ) przy montażu nie należy jej wbijać do końca, ale zostawić 2mm od płaszczyzny bloku jak ktoś potrzebuje zdjecia to niech pisze na gg
  5. wszystko o ursusie 4512/4514

    za 30-33 tys zł można znaleźć w miarę przyzwoity egzemplarz 4512, pierwsze roczniki są bardziej wytrzymałe od nowszych, pare lat temu sprzedałem swojego 4512 z 1988 z przebiegiem ponad 9 tys mth (wymieniłem tylko wtryskiwacze, sprzęgło ,pompe podnosnika, drobiazgów nie podaję) pierwsze roczniki , jeśli zadbane, sa jak najbardziej godne polecenia, silnik jest bardzo oszczędny, budowa niesamowicie prosta, świetny ciągnik zamiast C-360 i nie tylko minusem pierwszych 4512 są wąskie koła i wiekszości brak wspomagania (można oczywiscie dołożyć) i ta sprężarka z alternatorem co do wersji z napędem 4514 naprawdę nie warto kupować używanego za 40-50tys, w tej cenie mamy podobnego konstrukcyjnie fergusona 375 lub 390 ze skrzynią 12/12, może mieć wiekszy przebieg ale i tak wytrzyma dużo więcej niż ursus a komfort pracy o wiele wyższy. Kto twierdzi inaczej ten nie miał możliwośći porównania obu ciągników.
  6. Hydraulika w 5314

    pompe hydrauliczna przy silniku włącza się dzwignią i już działa układ hydrauliki zewnętrznej (36l/min), można też połączyć wydatki obu pomp hydraulicznej i podnośnika (62l/min) przez ustawienie zaworu pod siedzeniem na "wyjście 2" i dźwigni sterowania podnośnikiem na "stały wydatek", ale wtedy podnośnik nie działa, w razie pytań na gg
  7. Nieszczelny WOM

    wymieniałeś uszczelniacz WOMu na nowy i dalej cieknie? czy to cieknie spod tego wspornika WOMu co na 4 szpilki jest przykręcony? co do wymiany oleju to w skrzyni można troche wydłużyć termin (ale gdy pożycza sie przyczepy itp z hydrauliką, to olej i tak sie wymiesza nie wiadomo z czym) ale w silniku lepiej wymieniać przed upływem 250mth, zwłaszcza w ciężkich pracach, bo skróci się znacznie jego żywotność
  8. piterq - dzieki za odpowiedź, skoro ta pompa jest przy tylnym moście to nie ma co kombinować, a wygladała tak podobnie do oryginalnej
  9. mam pytanie do posiadaczy feergusonów serii 3060,3065,3080 itp odnosnie pompy hydraulicznej dwusekcyjnej[url="http://www.allegro.pl/item593848712_pompa_hydrauliczna_massey_ferguson.html"]takiej jak tu[/url] , z tego co wiem to ta pompa obsługuje wspomaganie i hydraulike czy ona jest zamontowana przy silniku z prawej strony, tak jak w np. MF 390?? jeśli tak to czy dałoby rade ją zamontować do ursusa 4512 który ma silnik A4.236 (taki jak w MF 3050,3065itp. )?? (bo oryginalna do ursusa kosztuje straszne pieniadze)
  10. proponuje zajrzeć do katalogu części lub instrukcji napraw ciagnika jeśli nie wierzycie że istnieje łożysko wyciskowe (nazywane czasem oporowym) pozdrawiam
  11. łożyska wyciskowego nie zobaczysz bez rozbierania ciagnika , a na taką "usterke" to ten temat raczej niepotrzebny
  12. jeżeli ten hałas pojawia się po wciśnieciu sprzęgła na uruchomionym ciągniku to może to być uszkodzenie łożyska wyciskowego (jest to łożysko kryte-blaszki z 2 stron, bez możliwości przesmarowania) a żeby je wymienić to trzeba rozpoławiać ciągnik
  13. wszystko o ursusie 4512/4514

    na początku spytam czy masz właściwy poziom oleju w tylnym moście i poprawnie operujesz dzwigniami? może przyczepa była tak załadowana ze nie dał rady jej podnieść i włączył sie zawór bezpieczeństwa (mało prawdopodobne) podłączałeś inne maszyny z hydrauliką i też nie działały? jeżeli działa podnośnik to przyczyną awarii hydrauliki może być zawór rozdzielczy lub sam rozdzielacz podłączałeś przewód od przyczepy do gniazd 2 lub 3 i na obu sekcjach nie działa wywrot ? jak przełączasz dzwignie pod siedzeniem na "wyjscie2" lub "wyjście1" to podnośnik przestaje działać??, jeżeli nadal by działał to wina zaworu rozdzielczego trzeba by jeszcze sprawdzić czy do rozdzielacza dochodzi olej pod cisnieniem, jak przepływa olej i hydraulika nie działa to będzie wina rozdzielacza i pare słow o tej serii ursusa, bardzo udany model, ekonomiczny silnik nie do zdarcia, precyzyjny podnosnik ale ciężko dostać częsci dobrej jakości
  14. podlacze sie do tematu potrzebuje namiarow na solidnego czlowieka co sprowadza prasy, chodzi mi o krone 130, szukam takiej dłuższy czas piszcie gdzie kupowaliscie wlasne używane prasy, podawajcie namiary mozecie pisac na gg
  15. Ursus 3512 Turbina

    takie podłączenie sprężarki do kolektora żadnej dodatkowej mocy nie przyniesie ,sprężarka tłokowa ma zbyt duże wahania ciśnienia doładowującego i zbyt mała sprawność, sprężarki tłokowe stosuje sie w silnikach dwusuwowych diesla ale mają one pojemność skokową wiekszą od samego silnika a dzięki turbosprężarce moc silnika mozna zwiekszyc od 10% do nawet 100% i więcej (wszystko zalezy od wydajności turbo, ustawień i wytrzymałości silnika) panuje przekonanie ze samo założenie turbo do silnika doda nie wiadomo ile koni mechanicznych a tak nie jest źle dobrana turbosprężarka spowoduje spadek mocy silnika , (na niskich obrotach turbina bedzie stwarzac duze opory spalinom), silnik stanie się "mułowaty" z kolei nadmierne ciśnienie doładowania na wysokich obrotach spowoduje zniszczenie silnika, i mozemy dostać korbowodem w oko(żart) dlatego stosuje sie zawory upustowe spalin montowanie turbosprężarki opłaca sie jeżeli jest to silnik przystosowany do większej mocy (i układ napędowy też), w innym przypadku wymaga to wymiany bardzo wielu elementów silnika (dla przykładu silniki od bizona SW 400 i doładowany 6CT107, niby podobne a różnice ogromne) jeżeli silnik wytrzyma wiekszą moc to i tak jest potrzebny wydajniejszy filtr powietrza, lepsze chłodzenie, inne ustawienia kąta wtrysku i dawki paliwa, wzmocnione sprzęgło i wiele innych elementów ale jeśli ktoś ma fundusze i dużo wolnego czasu to może sobie kombinować różne takie wynalazki
×