Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja mam ten sam problem co ty. Żeby wżocić mniejszy muszę się zatrzymać

Bedziemy w zimie robić przegląd skrzyni biegów to mogę ci napisac co było nie tak

Opublikowano

albo masz rozłonczony ten hamulec albo zle ustawiony bynajmniej ja miałem ten sam problem w swoim 1014 jak go kupiłem ale teraz go wyczułem i jest ok wcześniej przy zmianie biegu na mniejszy wciskałem sprzegło do końca i się nie dało zmienić biegu a teraz wciskam sprzęgło mniej więcej do połowy i bieg wskakuje jak malina

Opublikowano

koledzy.... a czy wiecie że w duzych ursusach jest jest podwójne wysprzeglanie.... technika bardzo zapomniana a bardzo skuteczna w takich przypadkach , dla jasnosci jak ktos ma instrukcje obsługi duzych ursusów to sobie przeczyta jak sie powinno zmieniac biegi.. tam jest taki rozdział.... :) powiem że ja juz opanowałem technike zmiany biegów bez uzycia sprzegła...w górea i redukcja super sprawa :) szczególnie przydatna przy transporcie .i powiemz ejesli sie wysprzegla na dwa razy to nawet jak skerzynia jest na dobicu a sprzegło prawidłowo ustawione to biegi musza wchodzić prawidłowo chyba ze źle wysprzeglicie ... to wtedy inna bajka... ja tez prawie całe zycie wysprżeglałem na raz , dopóki nie poszłem do TMR-u to musiałem na nowo uczyć sie jazdy ciągnikiem i zmianie biegów... i wiem co mówie bo mam juz skrzynie na dobicu w 1224 dl.. i nawet cos żle sprzegło ustawione ale zawsze jak wysprzeglam na dwa razy , bez róznicy czy w góre czy redukcja to nie ma zadnych zgrzytów :)

Opublikowano

Koledzy bo w tych ciagnikach są skrzynie niesynchronizowane.Biegi nie mają synchronizatorów i sprzegło wciska się na "dwa razy" Tak jak kolega wyżej napisał w starach też tak było ale dopisze że były też w starach skrzynie synchronizowane.A z tym na dwa razy to tak:

1/Jeśli zmieniamy bieg z niższego na wyższy to wciskamy sprzeęgło wyłaczamy bieg puszczamy sprzegło naciskamy sprzegło i wrzucamy bieg to taka kolejnosc.Mysle ze nie namieszałem

2.Jeśli zmieniamy bieg z wyzszego na nizszy to:wciskamy sprzegło,wyłaczamy bieg,puszczamy sprzegło,Przegazować,wciskamy sprzegło i wrzucamy bieg.Wiadomo jeśli nie wchodzi co sie może zdarzyc wwyniku jakiegoś spóżnienia powtrzamy od przegazówki

Myśle a przynajmniej mam nadzieje ze w miare zrozumiale to opisałem.Też dawno kiedyś kiedy pierwszy raz jeżdziłem 902 nie mogłem tego zrozumieć.Trzeba to troche poćwiczyć.Ale póżniej nawet w cięzarowych jakichś starszych z podjechaną skrzynią można sobie to użyć :)

Opublikowano

Ja tak samo mam :) ale przy zmienianiu na wyższy bieg nie zgrzytają mi gorzej jest kiedy zmienia się na niższy wtedy podwójne wysprzęglanie wraz nie pomaga mi . Ale robię w ten sposób jak chcę redukować to wyrzucam lewą wajchę na luz i wtedy zmieniam sobie na niższy i wrzucam spowrotem lewą wajchę i nie ma żadnego zgrzytnięcia.

Opublikowano

Ja nie mam takiego ciągnika ,ale mam taką książkę ;Usuwanie niesprawności i regulacje ciągników rolniczych" z 1984r

Tam pisze trochę inaczej.zmiana biegów powinna wyglądać następująco.

Wciska sie sprzęgło ale nie do końca tylko tego miejsca zanim wyczujemy drugi opór(opór hamulca synchronizatora),daje sie luz i wciska sie dalej sprzęgło do oporu ,powoduje to zadziałanie hamulca i wyhamowanie wirujących elementów skrzyni.

jeżeli sprzęgło wyciska sie jednym ruchem do samego dołu to powoduje to hamowanie nie tylko elementów skrzyni biegów ale tag-że kół,prowadzi to do szybkiego awaryjnego zniszczenia tego hamulca.

Opublikowano

panowie podwójne wysprzęglanie jest jak najbardziej wskazane jednak nikt nie pisze dlaczego? ano dla tego żeby wyrównać prędkość obrotową wałka sprzęgłowego i skrzyni biegów a co za tym włączać bez zgrzytu biegi ,jednak jak ktoś dojdzie do wprawy i wyczuje przy jakich obrotach silnika do danej prędkości walki obracają się z tą samą prędkością to niema mowy o żadnym zgrzytaniu , moja 912 daje sobie redukować biegi bez zgrzytania nawet bez wysprzęgania

Opublikowano

koledzy dobrze piszą weźcie poszukajcie na forum kiedyś było poruszane coś podobnego. Pierwsze to sobaczcie czy wogule macie to sprzęgło odpowiednio naciągniete. Często spotykałem się z osobami które rozkręcały śrubę od tego sprzęgła bo lżej w tedy chodziło sprzęgła.

Opublikowano

WITAM Miałem ten sam problem z biegami w 912 dopóki nie wymieniłem docisku tgzw. słoneczka one się zużywają i trzeba je wymienić,po prostu robią się za niskie i nie wysprzęglają biegów.

Opublikowano

A u mnie paradoksalnie lepiej zmienia się biegi bez uzywania sprzęgła ;) A gdy włączam bieg np. 1 zeby ruszyc to zgrzyta i nie chce wskoczyc od razu tylko za chwilę dopiero ;) czy moze mi ktos wytłumaczyc szczegółowo jak krok po kroku posciąga się sprzęgło w 80 ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v