Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam może i dość błachy problem,ale bardzo irytujący.

Zacina mi się zamek od maski w proximie 65. Tłukłem nią dzisiaj chyba z godzinę, próbowałem na różne sposoby: podgiąłem ten pręt,który wchodzi do zamka, poluzowywałem śrubki przy zamku i totalnie nic. W Proxime Plus 100 zamyka się bardzo leciutko. Na pierwszy rzut oka nie widać różnic między dwoma zamkami (zdarty zamek czy coś). Czy jedną opcją jest wymiana zamka na nowy?

Opublikowano

Witam sedecznie koleżanki i kolegów . Jestem w posiadaniu powerki 95 z 2010r centralka 1.5.3 i czy mółby ktoś przesłać mi na pocztę e-mail kody błędów i sposób kalibracji skrzyni . pozdrawiam

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Wie ktoś może na jakiej zasadzie działa rewers elektrohydrauliczny w proximie power? A jak wygląda cena podzespołów tego rewersu?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A jak wygląda z kalibracja rewersu/ skrzyni? Czy musi być do tego serwis czy można to samemu robić?

Opublikowano (edytowane)

Potrzebny tok postępowania jak ktoś kiedyś zdobędzie i udostępni będzie można kalibrować samemu. Jak kalibrowali w mojej Proximie nie używali do tego nic tylko odpowiedni tok postępowania z dźwigniami i przyciskami.  Ciągnik jest fajny do pracy ale może się powtarzam pali mnustwo paliwa.

Edytowane przez leszekd
Opublikowano (edytowane)

Ilu użytkowników tyle opinii. Ja może nie mam zbyt dużego stażu pracy powerką ale spostrzeżeń tyle, że zajęło by mi trochę czasu by je opisać. lecz kilkoma się podzielę zacznę od banalnych jak np. przeciekający dach(mokra podsufitka), rozłączanie blokady mostu, precyzja sterowania tuzem(nie wspominając o częstym "bezruchu" wspomnianego tuz), wiele innych większych lub mniejszych" drobiazgów" ale obsługa hydraulicznego sprzęgła i tej "nowoczesnej " skrzyni biegów to jest wyższa szkoła. W czasie trzystu mtg pracy, kalibracja kilka razy, wymiana bloku zaworowego, wymiana centralki, wymiana pompy i co i jak piszczało tak piszczy. Lecz nie będę tak jednostronny i wbrew temu co napisał mój przedmówca pewnie zaskoczę niektórych kolegów ale mój zetor moim zdaniem oczywiście, pali niedużo-,naprawdę. Pracuje z agregatem agrofactory 4,2m zużycie paliwa ok 7-8l/hektar przy prędkości ok 12km/h (bonitacja gleby II,III), orka Ibis M 4, 14l/hektar prędkość 8-9km/h, siew zestaw uprawowo-siewny siewnik agromasz plus lekki agregat w zestawie 8I/hektar prędkość 10km/h. A więc wniosek sobie wyciągnąłem taki, że jest dość ekonomiczny na gwaranci ,ale co będzie po, to skóra cierpnie.

Edytowane przez Gość
Opublikowano

No kolego w polu może i tak spalanie tak jak piszesz. Jednak transport i jazda z prędkością absurdalną :) i przewracanie siana to jakieś nieporozumienie. 

A z tym piszczeniem to jest na to sposób. Wystarczy po zapaleniu ciągnika dodać gazu do momentu aż zapalą się 2 żółwie wtedy skrzynia się nastawi do pracy, wzrośnie napięcie zasilania i jest ok cięgnik działa można go maltretować. A po ostatniej kalibracji oczywiście przy okazji pierwszego przeglądu oo tragedia poszedł w pole trochę zaorał i zaczął się pisk postawiłem trupa do stodoły dzwonię po serwis do mechaniora który ostatnio to robił a on aa może centralka może stacyjka a może nie wiadomo co.  Postał sobie parę dni i teraz jest ok ja myślę że to musi się dotrzeć i będzie działać. A tak jak kolega wyżej pisze że tam wymieniali to pompę to coś tam. A zapytam a sprawdzali czy trzeba to wymieniać jak pisze w instrukcji. Ten traktor na ciśnieni stoi i ja mam takie ważenie że mechanicy z serwisu naprawdę nie bardzo ogarniają temat.  

Opublikowano (edytowane)

Ja niestety mam odmienne zdanie na temat docierania, a mianowicie wydaje mi się ,że docierało się maszyny takie jak c-360 itp. w zeszłej epoce, owszem nie katowałem go przez pierwsze 100 mtg pracował głównie przy lekkim transporcie i opryskiwaczu. Natomiast  o docieraniu elementów hydraulicznych pierwsze słyszę. Z resztą ciągnik po przepracowaniu 300 mtg chyba się przynajmniej częściowo dotarł . Gazowanie owszem pomaga, sam to też wydedukowałem z tym, że jest to rozwiązanie doraźne, a chyba nie na tym to polega żeby płacąc grubą kasę za maszynę samemu szukać jakichś tam kombinacji. Moim zdaniem ma działać wszystko poprawnie i koniec. Nie spotkałem się żeby w instrukcji pisało " drogi użytkowniku uzbrój się w cierpliwość, a z wiekiem się dotrze", oczywiście żartuję ale nie mam zamiaru czekać do końca gwaranci i jeździć z kapiącym dachem, piszczącą skrzynią ,miernie działającym tuzem, nadmiernym ciśnieniem w układzie hamulcowym itd.,itp. Zresztą co będziemy się przerzucać argumentami ja wychodzę z założenia ,że nie ważne czy to fendt czy proxima nowe to nowe ma być sprawne i użyteczne ,a nie uciążliwe . Pozbyłem się" starych trupów" ,żeby mieć więcej czasu na główkowanie jak dobrze opchnąć zboże :) , a nie fajdać się w smarach, a tu  niespodzianka nowe i też trzeba grzebnąć.

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Ja myślę że się jednak dociera nie ważne czy to zetor czy niebieski traktor czy zielony. A zetor szczególnie  ja dostrzegam zbyt wiele podobieństw z starą 60tką niż różnic. Zauważ że dociera się skrzynie biegów a pływa w tym samym oleju co hydraulika i jestem pewien że sypie sporo żelastwa do oleju. Podzielam Twoje zdanie "nowe" a działa jak po 4 tyś godzin ale ja się pocieszam tym że nowe niebieskie i zielone traktory znajomych robią jeszcze leprze niespodzianki. 

Opublikowano

Trochę nie ogarniam, to znaczy, że mam być bierny, nie zwracać uwagi na typowe objawy czyjegoś niedbalstwa, braku kontroli jakości? Tym bardziej kiedy serwisant z głupawym uśmieszkiem mówi" powerka to norma". Może jestem zbyt przewrażliwiony ale ja jakoś nie umiem się pocieszyć tym że komuś padł niebieski czy zielony traktor to tak ma być - no coś chyba nie chalo. Dla mnie niebieskie czy zielone czy czerwone kosztuje grubą kasę, którą musisz uzbierać  np. za pszenicę o określonych parametrach i tu nie ma ustępstw, że" kup pan a parametry przyjdą z czasem". Pozdrawiam optymistów. :)

Opublikowano

Mam pytanie jak to jest z ta mocą w poszczególnych wersjach Zetora  Proxima 80, 90 100

silnik taki sam a moc w każdym inna czy jest tam założona jakaś blokada czy co?

czy warto dopłacić do 100 czy lepiej kupić tańsza wersje 80?

 

 

Opublikowano

Z tego co mi mówił pan w fabryce,to są założone inne pompy, mocniejsze flaki (proporcjonalnie do mocy) i coś tam jeszcze. Twierdził,że podkręcić mocy niby się nie da,ale jakiś lepszy spec na bank sobie z tym poradzi ;)

Opublikowano

witam serdecznie proszę o pomoc do końca grudnia muszę wybrać jaki cięgnik kupić i zastanawiam się nad Proxima power 100 jak to jest teraz z tym rewersem nadal sa z nim problemy czy już jakoś zaradzili temu problemowi  z tym wyskakującym błędem skrzyni nie chce  wydać pieniędzy a później żeby cięgnik stał

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
    • Przez Tikuś
      Witam, 
      Poszukuję schematu do tego ciągnika jak skalibrować tą skrzynie i sprzęgła, podczas szukania dowiedziałem się, że istotny jest sterownik pod kierownicą jeśli chodzi o własnie kalibrację, numery tego sterownika to SW: 1.5.1.
      Liczę na pomoc, z góry dziękuję!
      Pozdrawiam, Tikuś
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v