Skocz do zawartości
franek412

problem z kierunkowskazami

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
klejnus    0

Może masz za słabe bezpieczniki. Albo gdzieś zawre w instalacji. Sprawdź jaki masz bezpiecznik i czy połączenie kabli w kostce przyczepy jest ok.


Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frutis    0

Możesz mieć zwarcie do masy i dlatego pali Ci bezpiecznik. Przejrzyj instalacje w przyczepie, ale najpierw powiedz jaki masz bezpiecznik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
franek412    1

Możesz mieć zwarcie do masy i dlatego pali Ci bezpiecznik. Przejrzyj instalacje w przyczepie, ale najpierw powiedz jaki masz bezpiecznik.

 

 

15A i próbowałem 20A i też spaliło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Na obu kierunkach pali czy tylko na jednym ale tak jak pisali, podejrzewam zwarcie


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie przeczyścić masę, tylko dokładnie przejrzeć instalację (obwód kierunkowskazów) czy nie ma zwarć do masy. Jeżeli przepala się bezpiecznik 20A to bez wątpienia jest zwarcie. Podejrzewam, że nie dysponujesz miliomomierzem, więc pozostaje śledzić przewody kierunkowskazów, zwłaszcza w miejscach przejścia przez ramę. Innego sposobu nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

Sprawdz puszke przwodów w przyczepie powinna znajdować się z prawej(patrzec od zaczepu) strony ramy od srodka(może być gdzie indziej) Jeżeli tam będzie ok to sprawdz przewody tak jak pisał Elektrotechnik. Jezeli i tam nic nie znajdziesz to hmm proponuje sprawdzić same lampy może tam cos jest zrypane.


Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Gniazdo bym zostawił bo bez przyczepy nie pali bezpiecznika, czyli tam jest ok, jeżeli pali przy włączeniu prawego to może być w wtyczce bo prawy kier jest zaraz koło masy w wtyczce (3i4 pin) dalej przy przejściu przewodów przez mocowania, połączenia na listwie czy w puszcze oraz w samych lampach czy przewód nie jest przetarty lub przyciśnięty, ew czy samo mocowanie żarówki jest ok ;)


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0

franek z twjej skromnej informacji wynika , ze przepalenie bezpiecznika nastepuje gdy podlaczona jest przyczepa- tak? 

 

Czy rowniez problem ten wystepuje bez podlaczonej przyczepy?

 

Jezeli tylko z przyczepa to musicz zrobic przeglad instalacji w przyczepie. Zacznij od lamp, potem wtyczka, ewentualnie jakies zlaczki na przyczepie. Jak nic nie znajdziesz ( najpewniej przewod od prawego kierunkowskazu dotyka do masy) to chyba najszybszym sposobem bedzie poprostu wymiana okablowania chocby na prawa strone. 

 

Taki najszybszy zabieg robilem koledze ale w starym zerorku . Nie bawiac sie w dlubanina przeciagnalem po prostu nowe kable w blotnikach. Nie majac pod reka nic innego, a zalezalo nam na czasie i kosztach uzylem zwyklego przewodu YDY 3x1,5mm bo akurat takiego bylo pod reka kilkadziesiat metrow.

 

Jak sie pozniej okazalo po przegladzie wyprutych kabli z blotnikow byly przypalone na izolacji w kilku miejscach. Robily zwarcie wewnatrz blotnikow.

 

Podobnie mozesz miec w przyczepie. Kabel gdzies sie przetarl i robi zwarcie.

 

Jak juz ci pomyslow braknie to jest jeszcze jeden ale drastyczny sposob, ktory rzadko stosuje. Jest jednak skuteczny wlasnie w takich przapadkach.

 

Nalezy sie wyposarzac w gasnice! Podlaczas do akumulatora, lub wydajnego zasilacza( prostownik naprzyklad) dany wadliwy obwod bez bezpiecznika. Jak na zwarciu poplynie z akumulatora kilkanascie- a moze i kilkaset amper na pewno szybko wyjdzie gdzie jest zwarcie. Jednak to bardzo ryzykowna opcja sprawdzania. I raczej nie polecam.

 

Czasami wrecz wskazane jest po prostu wymienic czesc instalacji. Zrobisz to raz pozadnie i na dlugie lata masz spokoj.

 

A ten sposob z akumulatorem mozesz uzyc na. do upewnienia sie, ze to wina instalacji na przyczepie.

 

Jest wiele sposobow, ale sam musisz sie tym zajac i nie przeskoczysz tego, ze jednak trzeba poszukac miejsca gdzie jest zwarcie. Nie wyczytasz tego na forum. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rabit500    2

Zamienione przewody w wtyczce lub lampie. To tam na początek ale po tym co napisałeś to niewiele można się dowiedzieć. Opisz konkretnie co się dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JJacek97    0

przewody sprawdzałem kontrolką i jest wszystko ok, ale w lampie już nie jak włączę prawy kierunkowskaz to świeci pozycja, pozycja świeci normalnie jak ja włączę, nawet masę zmieniałem i nic nie pomaga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JJacek97    0

a i owszem @andrzej78 niby była masa podlaczona, ale nie masowala, dałem masę z innego miejsca i wszystko działa normalnie, a ja szukałem błędu w instalacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Kubek95
      Witam. Piszę tutaj ponieważ mam problem, jakiś czas temu kupiłem John Deere 3140 z uszkodzonym pierwszym biegiem. Ciągnik rozebralem, poskładałem, wszystko działa, oprócz elektryki, po zdjęciu kabiny i ponownym jej założeniu nie działa mi teraz odpalanie Jelonka z starteru. Kluczyk jak przekręce to kontrolki się świeca, przekręcam starter to kontrolki gasną, a rozrusznik nawet się nie odezwie. Na krótko rozrusznik kręci jak szalony i ciągnik bez problemu odpala. Teraz moje pytanie, czy ma ktoś może schemat instalacji elektrycznej do tego ciągnika, ewentualnie samej tej kostki przy kabinie (kabina sg2) żeby jakoś spróbować odszukać po kablach problemu, albo poprowadzić nowa instalacje? Bardzo bym prosił o pomoc bo bez jakiegokolwiek schematu będzie ciężko zacząć cokolwiek, a tak to zawsze jest jakiś punkt zaczepienia. 
      Pozdrawiam 
       
    • Przez NABUCH
      Witam . Potrzebuję porady odnośnie kontroli wskaźnika temperatury w zetorze 5211. W ciągniku po krótkim czasie dochodzi do wzrostu temperatury do 120stC.  Realnie temperatura jest niższa. Dodatkowo dla pewności wyjęty został termostat. Zwierałem przewód czujnika do masy i wskazówka idzie do 120 St czyli maks wskaźnika.  Wygląda że zegar reaguje poprawnie.  Na wsuwce  od czujnika po przekręceniu kluczyka jest 5.4V . Czujnik pomierzyłem przy temperaturze ok 30 st i miał 230ohmów . Ktoś może podpowiedzieć czy taka wartość napięcia i rezystancji  jest poprawna   . Czujnik był niedawno wymieniany .  Podejrzewam czujnik  chociaż niedawno był zmieniony  .
    • Przez caros2
      Jak podłączyć przełącznik kierunkowskazów w 3512?Załączone zdjęcie.
    • Przez norbi222
      Czy rozrysuje ktoś mi taki jakiś schemat jak podłączyć dmuchawę 3 biegową do przełącznika a następnie do wtyczki od zapalniczki?
    • Przez Team_Deutz
      Witam, temat błahy, na wolną chwilę. Zatem, interesuje mnie zakup kogutów, tak wiem mnóstwo tego wszędzie, aczkolwiek interesują mnie koguty szybkoobrotowe w "normalnych" pieniądzach. Fajnie wyglądają na Massey'u Kamila5435 i podobne chciałbym mieć u siebie na Deutz'u. Ceny kogutów od Korbanka czy innych dealerów przekraczają kryteria cenowe. Stąd sprawa do was forumowiczów, elektroników i innych geniuszów internetu. Czy istnieje opcja zwiększenia szybkości obrotów koguta, a może widzieliście jakieś szybkoobrotowe w cenie do 150zł
       
      LINK DO FILMU 4:36 minuta 

      https://www.youtube.com/watch?v=yNZ5m7LUDzA 

      Jedna prośba, na spokojnie forumowicze
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.