Skocz do zawartości
matoperator7

alternator od forda bosch

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Mam pytanie podobno ten alternator ma wbudowany regulator napięcia w szczotkach. Jak założyć tego typu alternator do c360 jak sa tam dwa czerwone kable i jeden cienki niebieski wiem ze ten to trzeba podłączyć do kontrolki ale te dwa to jak ?czy jeden wystarcz do plusa do rozrusznika? Pomóżcie proszę. pozdrawiam.Tutaj zdjęcie DSC00108.JPG | matoperator | Fotki, Zdjęcia, Obrazki Fotosik.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mizgus    1

Jest dokładnie tak jak mówisz ten niebieski podłącz do kontrolki ładowania a czerwony na + do rozrusznika są dwa ale jeden możesz odłączyć pod tym wieczkiem co wchodzą kabe bo one są tam zamocowane na wsuwki i będzie gitara.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest dokładnie tak jak mówisz ten niebieski podłącz do kontrolki ładowania a czerwony na + do rozrusznika są dwa ale jeden możesz odłączyć pod tym wieczkiem co wchodzą kabe bo one są tam zamocowane na wsuwki i będzie gitara.

Sprawdzałem ten alternator i raczej nie działa. Podłączyłem pod ten niebieski żarówkę i minus żarówki pod masę alternatora i podłączyłem koło pasowe pod wiertarkę i żarówka się nie zapaliła czyli z tym alternatorem jest coś nie tak. Macie jakieś pomysły co moze byc ??

???:):):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Źle podłączyłeś, gruby pod plus aku a niebieski pod kontrolkę a drugi od żarówki pod PLUS po zapłonie, czyli do sprawdzenia możesz podpiąć pod czerwony :) no i oczywiście obudowa pod minus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Źle podłączyłeś, gruby pod plus aku a niebieski pod kontrolkę a drugi od żarówki pod PLUS po zapłonie, czyli do sprawdzenia możesz podpiąć pod czerwony :) no i oczywiście obudowa pod minus

OK. Dzięki jutro może sprawdzę. pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Źle podłączyłeś, gruby pod plus aku a niebieski pod kontrolkę a drugi od żarówki pod PLUS po zapłonie, czyli do sprawdzenia możesz podpiąć pod czerwony ;) no i oczywiście obudowa pod minus

[/qu

Podłączyłem tak jak mówisz ale chyba jest coś nie tak bo jak podłączyłem to żarówka się nie paliła zaczęła się palić jak wprawiłem w obroty alternator przez wiertarkę. Jakiś pomysł???:):):):)pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0

Czy po wprawieniu alternatora w ruch wiertarka to jakies napiecie sie pojawilo , tzn czy wzbudzil sie i zaczal ladowac? 

 

Odkrec regulator i sprawdz czy sa szczotki jescze. Ni ezaszkodzi przy okazji obejzec w jakim staniesa pierscienie. Odrazu przeczysc miejsce gdzie regulator styka si ez obudowa alternatora. Stawiam wlasnie ba brak masy regulator-alternator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez hodingen
      witam kolegów jakies 4 miesiace temu kupilem nowy alternator firmy jubana podpiolem go tak samo jak stary i przez  pare miesiecy bylo ok ladowanie bylo teraz od paru dni  ladowania nie ma kontrolka lekko swieci powyzej 8 tysiecy obrotów ale przy 8 tysiacach obrotów gasnie i nie wiem co moze byc przyczyna prosze o pomoc ciagnik to ursus c330
    • Przez elektrotech
      Dość częstym problemem występującym w naszych alternatorach jest (jak wykazują obserwacje) uszkodzenie jednej z diod mostka prostowniczego. Poniżej zamieszczam opis postępowania podczas wymiany diod.
       
      Przed rozpoczęciem pracy należy posiadać (w zależności od zakresu pracy):
       
      - diody wysokoprądowe – cena ok. 7-10zł/szt
      - diody niskoprądowe – cena ok. 30gr/szt
      - podstawowe narzędzia (śrubokręt, klucz nasadowy 8mm)
      - papier ścierny do przetarcia pierścienie ślizgowych wirnika
      - miernik
      - lutownicę
       
       
      Przedstawiono alternator firmy Magneton, w tym przypadku 70 A
       
      Robotę zaczynamy od odkręcenia śrub od strony wentylatora i koła pasowego

       
      Następnie obracamy alternator o 180 stopni i odkręcamy śruby mocujące regulator napięcia oraz mostek prostowniczy
       

       
      Następnym krokiem jest rozłożenie alternatora na 3 główne części.
       


       
      oto co jest meritum naszej rozprawy – tak zwany mostek diodowy. Składa się on z dwóch a w zasadzie trzech rodzajów diod, które zostaną pokazane w dalszej części
       

      Rozlutowujemy wszelkie połączenia, po to aby zweryfikować która dioda jest zepsuta, ale jest to też konieczne do tego aby po weryfikacji diod mieć możliwość ich wymiany.
       

       
      Tak wygląda rozłożony mostek diodowy. Podczas demontażu należ uważać żeby nie pogubić plastikowych przekładek-izolatorów. Należy też dokładnie zapamiętać ich położenie.

       
      Zlokalizowanie uszkodzonej diody jest stosunkowo proste – należy dokonać pomiaru miernikiem (nóżki diod MUSZĄ być przy tej czynności odlutowane od układu). Na tym obrazku pokazane jest jak zachowuje się zepsuta dioda. Jest to jedno z dwóch możliwych zachowań zepsutej diody. Zła dioda przepuszcza napięcie lub go nie przepuszcza w obydwu kierunkach
       

       
      choć osobiście polecam testować w ten sposób jak ponizej -100% pewność,po ostatnim sygnale od uzytkownika forum AF pomiary były bardzo dziwne....?????
       

       
      Oto przykład diod zastosowanych w mostku diodowym. Niskoprądowe – z prawej strony (z długimi nóżkami) oraz wysokoprądowe - te czarne cylindry metalowej obudowie. Podczas montażu należy zwrócić uwagę na polaryzację diod (jedna część mostka to diody „przepuszczające w jedną stronę , natomiast druga – w przeciwną), trzeba się upewnić przed montażem (!!!)
       

       
      Dalej – wybijamy zepsutą diodę ze stelaża, najlepiej kluczem nasadowym o odpowiednim rozmiarze – ucierpi wtedy tylko dioda.
       

       
      Następnie nabijamy nowe diody w to samo miejsce – przypominam, po upewnieniu się co do polaryzacji oraz szczególnej ostrożności podczas nabijania – bardzo łatwo uszkodzić diodę

       
      W przypadku niesprawności diod niskoprądowych wymiana jest dużo łatwiejsza

       
      Składamy teraz mostek do kupy, w odwrotnej kolejności niż rozkładaliśmy. Tutaj na zdjęciu jest mostek z alternatora Magneton 90 A, ma więcej diod.
       

      Alternator składamy, montujemy
    • Przez Ziomek1994
      Tak jak wyżej mam problem z kontrolką ładowania.Jakiś czas temu nie chciała mi gasnąć powyżej 800 obrotów na minte lecz problem ustał.Po 2 miesiącach znów problem powrócił i jaka może być przyczyna tylko że na maksymalnych obrotach ani drgnie zgasnąć.Jaka może być przyczyna ciągłego świecenia się tej kontorlki?
    • Przez misiu125cm
      Witam sedecznie. Interesuje mnie jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania regulowane przez mechaniczny regulator napięcia ciągnika ursus c 330. Ogólnie wiadomo że w instalacjach samochodowych napięcie ładowania wynosi 14,2 -14,4 V. Analizując instrukcję napraw dotyczącą regulatora zauważyłem, że napięcie ładowania powinno być w zakresie 15+- 0,5 V. Co więcej na stronie improdus w danych regulatora RG 15 C znalazłem także informację, że napięcie regulowane biegu jałowego zawiera się w 15+-0,5V. Czy może wie ktoś z czego wynikają te różnice tzn. czy wynika to z małej mocy prądnicy (150W P20c) która oddaje max prąd 12,5A, czy może dawniej były inne normy dotyczące napięć ładowania?.
      Ps. To mój 1 post na tym forum więc wybaczcie ewentualne niedociągnięcia
    • Przez kierdek
      Witam! Mam problem z 80 otóż po odpaleniu kontrolka ładowania się świeci i po wyłaczeniu hebla i włączeniu świateł się nie świecą czli nie ma ładowania? po sprawdzeniu alternatora niby prąd daje. Dodam że stało się to po tym jak stopiła mi się klema i został wymieniony "Odpowiednik 541" Ktoś może wie czego to może być przyczyna. Mógłby jeszcze ktoś powiedzieć jak dokładnie sprawdzić alternator
×