Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam.

Powiedzcie jak zachowują się MF 255 w trasie. Jestem od miesiąca posiadaczem takiego ciągnika (86r) i dziś odbyłem nim pierwszą jazdę z przyczepą. Strasznie podskakuje podczas jazdy, ale najgorsze jest to, że nieraz buja na boki tak jakby na przemian ciągneło raz jedno koło raz drugie (aż przyczepą majtało). Co to może być? Gumy mam marne w nim, pozatym stał ze dwa tygodnie na flaku, ale wizualnie nie widać nic na kołach. Jakie powinno być ciśnienie przód/tył? Czy ktoś miał takie objawy?- jeśli tak to co było przyczyną? A może one tak mają? Nie wiem gdyż jest to mój pierwszy ciągnik.

Pozdrawiam.

Paweł.

Opublikowano

tak nie może być, jeśli mówisz że stał bez powietrza to może być właśnie przyczyna, a ile masz napompowane w tylnich? bo chyba powinno byc tak 0,12 MPa na tyle a z przodu 0,2(0,3 jesli jest tur) MPa. poza tym może być nierównomiernie ścięta krata, lub opona jest niewspółosiowo z felgą, wątpię byś miał zgiętą całą felgę, ale i to jest możliwe.

Opublikowano

Muszę dokładnie go obejrzeć. Mam nadzieję, że to nie mechanizm różnicowy.

Na tyle mam 0,15 Mpa na przodzie 0,2Mpa.

Ten ciągnik kupiłem z firmy w której pracował przez pierwsze 10lat razem z U-912, a od 13 lat był odpalany, żeby na jesieni wywieźć liście i w zimie do odśnieżenia 15 metrów drogi. Ma 2300 motogodzin i myślę, że jest to jego faktyczny "przebieg". Może po prostu się zastał?

 

Przyczepa była pusta, a obrotnicę też muszę nasmarować, choć obraca się lekko.

Opublikowano

czyli raczej nie przyczepa... ale te 1,5 at to STANNOWCZO za DUŻO:lol:-przecież ta opona wygląda jak rowerowa-pracuje tylko środkiem bieżnika-upuść do 1.1-1.2 i będzie już dużo lepiej-przy tak wysokim ciśnieniu czuć każdy guzek na oponie:lol: a mechanizm to to na pewno nie jest, bo on ma trochę inną zasadę działanie-nie jest tak inteligentny, żeby dokładnie dzielić moc:P ważne aby w obu kołach było takie same ciśnienie-różnice w pompowaniu wspaniale czyć gdy ciągniesz za sobą npa pożądny ageragat i chodzisz w poprzek pola-wtedy po wyjściu z bruzdy, gdy agregat się jeszcze topi, zaczyna miotać ciągnikiem bo mechanizm głupieje-zwłaszcza na łysych laczkachB) znam tan ból bo sam pracowałem kilka lat takim kaczakiem z na zużytych gumach:P

Opublikowano

Opona bez powietrza mogła się odkształcić.

Druga rzecz to zmniejsz ciśnienie w oponach.

Trzecia jest taka, że mogłeś mieć niefachowo spawane obręcze felg i mogły się odkształcić i dlatego buja ciągnikiem na boki. Jeżeli masz kierowcę to przejdź się po równiutkim asfalcie przy pełnej prędkości za ciągnikiem i popatrz na koła, czy któreś z nich przypadkiem się nie odchyla.

Opublikowano

Z subiektywnych doświadczeń na oponach diagonalnych, mały MF najlepiej zachowuje sie na 1,1 bara [0,11 MPa] - takie możliwie uniwersalne ciśnienie i na takim jeżdże. Co do wrażeń w trasie, latem tego roku ścigałem sie z C330M na pasie startowym lotniska [mówie całkiem poważnie :) ], także warunki laboratoryjne, z dwiema przyczepami płynął jak mercedes :)

Opublikowano

Ciśnienie jest za duże w mf 255 na max pompuje 1,1at a normalnie to jeźdze na 0,7-0,8at wtedy ma dobry uciąg, do ładowacza jeszcze mniejsze ustawiam, luz w kierownicy to też nie ma nic do tego mam takie luzy że po pół orb kierownicą zrobi a koła wpadają w jakieś drgania z ciężką maszyną na podnośniku, blokujący się wieniec też nic nie przeszkadza miałem tak że wieniec się zacinał a ciągnik szedł ukosem ale nie żeby skakał :)

Tak więc coś masz nie tak z oponą albo jest krzywa albo odkształcona, albo była pęknięta i jest poklejona tak aby była i ją wykrzywiło, albo nie odskoczyła dobrze na feldze, podliwaruj te koło i zakręć kołem, tak żeby koło było tuż nad ziemią czy deską i zobaczysz czy nie ma bicia :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez tiger2911
      Pod koniec roku pojawił się problem wymieniłem tłumik i kolanko z układu wydechowego po zamontowaniu i odpaleniu po dwóch dniach od montażu, podczas pracy pojawia się woda przy połączeniu układu wydechowego. To jeden z problemów bo drugi to ciągnik raz pali jednego dnia a drugiego nie chce odpalić aż gasnie podświetlenie tablicy  akumulator naładowany na maksa 
      Proszę o podpowiedź co mu dolega 
    • Przez tiger2911
      Dzień dobry
      Potrzebuje informacji gdzie są bezpieczniki w massey Ferguson 590 z opisem. Problem z prądem brak kontrolek, nie można zapalić akumulator rozładowany 
       
    • Przez andrev1822
      Jak w temacie. Ostatnimi czasy mam problem z hydraulika. Podnośnik odkąd kupiliśmy podnosił pulsacyjnie i na zgaszonym opadał dość szybko. Przy orce pługami obrotowymi 3x40 waga około 700kg przy obrocie trzeba było gazu dodać. Ale dzisiaj jak założyłem agregat 3.6m to po robocie zaczął wolno podnosić i ciężko było go złożyć. Strasznie szarpie podnośnikiem i można powiedzieć że całym ciągnikiem. Do wymiany pompy? Mam jeszcze trochę roboty w polu 
    • Przez MF255\
      Witam.
      Mam problem z podnośnikiem gdy olej się rozgrzeje to się zacina Tuz (brak reakcji na suwaki) po ostygnięciu wraca gdy przełącze rozdzielacz pod siedzeniem to belki opadają i jest dobrze.
      Nowy filtr hydrauliczny ,zaworek bezpieczeństwa oringi i podkładki na rurce.
      Gdy ciągnik się rozgrzeje to też słychać delikatne drgania . 
      Ma ktoś może pomysł co to może być?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v