Skocz do zawartości
Ferdek07

Centralne smarowanie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Ferdek07    62

Co to jest tak naprawde to centralne smarowanie, nie miałem z tym nigdy styczności a często o tym wspominacie na forum, czy to odpowiada tylko za smarowanie łańcuchów od napędu wałków czy też smaruje niektóre kalamitki? czy jak wezmę centralne smarowanie to będzie mniej latania z towotnicą, czy prasa dłużej posłuzy jaki tam leje się olej, czy w sipmach są też smarowane łańcuchy te w komorze które kręcą belką?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

napewno mniej roboty centralne smarowanie smaruje wszystkie kalamitki i przeważnie łańcuchy

 

Mniej roboty bo weź przeleć teraz tawotnicą wszyskie wałki 2 razy i żywotniejsza bo napewno za któryś tam razem odpuścisz smarowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalol    0

O centralnym smarowaniu ostatnio był artykuł w jakiejś fachowej gazecie (rpt albo agromechanika). Przede wszystkim wyróżniamy dwa rodzaje smarowań: centralne smarowanie łańcuchów (prasy) i centralne smarowanie wszystkich kalamitek. Te drugie zaczyna być stosowane w kombajnach, prasach wielkogabarytowych. W każdej takiej maszynie łożyska są np smarowane jedne co 20 godzin pracy inne co 50 itd. Centralne smarowanie zapewnia, że każde łożysko będzie smarowane w odpowiednim czasie bez ingerencji operatora. Moim zdaniem to super sprawa! Są firmy które się zajmują zakładaniem takich systemów smarowania do wszystkich maszyn, tylko koszt to kilka tys zł... A tutaj przykład firmy:

Lincoln - JUTECH - centralne smarowanie, automatyczne smarowanie, przewody smarowe, smarowniczki, kalamitki, smarowanie, smarowanie maszyn, systemy smarowania, wysokowydajnoĹciowe filtry hydrauliczne,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ferdek07    62

A jak to się ma w przypadku pras sipma clasik i metal fach, bo te prasy najbardziej mie interesują, czy tam jest tylko smarowanie łańcuchów, czy kalamitek też, podobno w sipmie troche wyprowadzili w bardziej dostępne miejsca kalamitki i latwiej się smaruje, problem wtym że w sipmi łańcuchy szybko lecą, jak ktoś dużo usług robi to co 2 sezony a słyszałem ze niektórzy co sezon łańcuchy zmieniaja, więc czy te smarowanie centralne smaruje tylko te łańcuchy od napędu wałków, czy też te w komorze co są z lisztwami i prasują materiał? ile oleju zużywa taka prasa za dzień pracy i jaki olej się stosuje?

ps. czy to jest taie bezawaryjne, bo czasami jakiś pzrewodzić może się zablokować i niesmarować jakiegoś łozyska :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

Nie wiem jak w sipmie, ale w Metal fachu jest zaworek, który się odkręca i olej się leje na łańcuchy w różnych ilościach i nawet sprzedawca go nie poleca. W Welgerce jest coś a'la siłowniczek, który za każdym otwarciem klapy podaje taką samą ilość oleju na łańcuchy i wszystko jest jednakowo nasmarowane. Kalamitki w centralnym smarowaniu są przeważnie wyprowadzone w jedno miejsce za pomocą metalowych wężyków, co ułatwia smarowanie bo nie trzeba np. kłaść się pod prasę żeby nasmarować walce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
semos    11

Ferdek07 mylisz jedno z drugim. Centralne smarowanie to znaczy że bez Twojej obsługi (automatycznie się smarują łańcuchy napędowe, te które odpowiadają za napęd mechanizmów zbijających w prasie tj. walce, łańcuchy czy pasy. Smarowany jest łańcuch a co za tym idzie również po części koło zębate po którym się ten łańcuch porusza, co automatycznie wydłuża żywotność łańcucha i kół zębatych.)

A co do łańcuchów zbijających to jeszcze nigdzie nie słyszałem żeby któraś prasa miała zastosowane centralne smarowanie do tegoż łańcucha. Moim zdaniem pogorszyło by to jakość paszy i wcale nie przyniosło by to efekty ze względu na kurz i obecność piasku oraz ziemi w zbieranym materiale, który niestety wtedy gromadził by się jeszcze w większych ilościach.

 

Co do oleju to jego zużycie można w regulować. I pamiętaj że wszystko jest awaryjne wiec trzeba sprawdzać czy wszystkie łańcuchy są smarowane. Na pewno wiele zależy od jakości oleju stosowanego do tego celu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ferdek1    3

Co do oleju to Korbanek mi sprzedał olej ekologiczny.To jest taki olej jak lejesz do pilarek spalinowych do smarowania łańcucha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

acha a więc smarowany łańcuch w komorze zwijającej nie jest, ale jak to konkretnie wygląda w sipmie, bo nikt tego nie ma a jeśli to taka sama zasada jak w pile motorowej do drewna może to być dość kłopotliwy mechanizm, a tak wogóle to ile w takiej sipmie wytrzymują łańcuchy od napędu wałków i rolek, czy są drogie i czy dłużej wytrzymują łańcuchy w komorze zwijania czy te od napędu rolek w takiej zwykłej sipmie clasik bez smarowania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

Jak miałem czerwoną sipme to pierwsze skończyły sie najbardziej obciążone łańcuchy napędowe, mimo polewania ich olejem przed robotą. Układ centralnego smarowania łańcuchów potrzebuje czystego oleju do bezawaryjnej pracy, w mojej viconce po ponad 16000 bel działa jak trzeba. Co do oleju to patrz Pan Panie - Olej do prasy - centralne smarowanie - Agrofoto.pl Forum :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Masterix    0

co do centralnego smarowania... nie ma konieczności instalowania drogich instalacji i płacić jeszcze za usługę montażu. Są już na rynku dostępne rozwiązania automatycznych smarowniczek, jak np. tu: http://www.forumsmar...rlube-klt-1500/ koszt świętego spokoju to ok 130 zł. Są z podobnym rozwiązaniem większe smarownice, z których można smar rozgałęzić na kilka punktów smarowych ...

Edytowano przez Masterix

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AndrzejXXL    0

Aktualnie na łańcuchy stosujemy system rezystancyjny, powoli wypierane są pompy typu PS-7 oraz SP-R (produkowane przez włoską firmę ILC) na rzecz pomp typu PMU, również przez tą firmę produkowane. Do pomp PMU nie stosujemy już dławików a jedynie rozprowadzamy przewody. Pompa posiada maksymalnie 12 wyjść i nie jest wrażliwa na zabrudzenia (nie stosujemy również filtrów). Jest to nowatorskie rozwiązanie z możliwością regulacji dawki dla każdej pary wyjść. Więcej znajdziecie w katalogu polskiego przedstawiciela http://www.gacol.pl/m,178,a,505,centralne-smarowanie-katalog.html - katalog strona od 30/54, pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Drezen    0

Czy ktoś obecnie korzysta ze smarownic własnie firmy gacol i może się wypowiedzieć? Zależy mi, nie ukrywam, na stosunku cena/jakość, czy w tej cenie jest to po prostu dobry wybór? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba najlepiej szukać opinii o firmach, których są dystrybutorem jak na moje oko. Ale z tego co wiem sprzęt mają naprawdę wysokiej klasy, włoski bodajże. Czy wybór najlepszy - nie wiem. Ale nie am co stawiać na jak najniższe ceny, bo Ci się wszystko posypie, serio 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

×