piotrek30

Skrzynia MTZ 80

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
piotrek30    0

chodzi o skrzynie biegów w moim MTZ-cie 80 , ponieważ już biegi same wyskakują i już słychać całą skrzynie więc potrzebny będzie jej remont i tu moje pytanie: Ile mogą kosztować wszystkie części do naprawy tej skrzyni?? , naprawa będzie odbywała sie we własnym zakresie. Chodzi mi o koszt wszystkich trybów, łożysk, wałków itd.


MTZ 80
URSUS C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    307

że biegi Ci wyskakują to niekoniecznie zębatki zużyte może po prostu wodziki nietrzymają (znaczy zatrzaski) a niekiedy bieg wyskoczy wiadomo trochę zużyte ale po prostu za słabo został "wbity" bieg.

Że wyje, u mnie też wyło okazalo się że koło od przekładni głównej ataku odręciło się (nakrętka) przez co niemiłosiernie wyło za nowe wałek przekładni głównej (bo gwint był zepsuty) 250 zł

 

ogolnie remont tzn wymiana wszystkich łożysk+olej+250 zł wyszedł 1000 zł za samą skrzynię

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek30    0

tak myślałem ze ok 1000zł trzeba przeznaczyć. Ale jak już się zagląda lepiej zrobic całą a ona przez 17 lat swojego żywota sporo przeszła(dużo ciągnik pracował w transporcie w lesie i na 30 ha) więc należy się to już ciągnikowi. Całe szczęście że częsci do MTZtów są tanie :)


MTZ 80
URSUS C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sebe1033    307

tak ale ja nie wymieniałem żadnych kół i mówię o skrzyni biegów

a zwróć uwagę na terenowe-szosowe ten łącznik (po rozebraniu zrozumiesz) mnie chyba się zużył bo wyskakuja szosowe albo mam słabą sprężynę (to druga już)

 

Zresztą wymień też łożyska od "pierwszej skrzynki" tej za sprzęgłem na drugi rok rozbierałem bo były luzy na łożyskach pośredniego wałka pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolste    0

jak go juz rozbirzrsz wymien wszysykie wałi łozyska i zatrzaski to koszt około 800a 1000zł a masz pewnosc ze bedzie chodziło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    14

Chłopaki mam pytanie mój brat ma w swoim MTZ'cie 82 nastukane ok 2500mth i mówi ze skrzynia mu wyje bo głosniej w kabinie ale mi sie nie chce wieżyć że to skrzynia po takim czasie juz siada... ciągnik przez 3/4 swoich mth pracował na Wegrzech jak myślicie co może powodować hałas słyszalny w kabinie w której jest cicho (biegi z boku) i pełna tapicerka a moj brat dostrzega głosniejszą prace :)


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
spiacy    0

panowie na temat tych skrzyń to musicie napisać czy wyje w czasie kiedy dodajesz gazu cz ujmujesz bo gdy dodajesz jest cicho a kiedy puszczasz gaz to wyje to odkręciła się nakrętka na ataku i pewnie przyjdzie najlepiej wymienić nakrętkę razem z wałkiem i łożyskami dokręcić ją mocno i lekko cofnąć odnośnie tych wyskakujących biegów to mogły pójść łożyska i dlatego ci wyskakuje a cała skrzynia kosztuje ok 3600

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    69

kraśnik niby robił dobre łożyska lecz ostatnio robiłem skrzynie 4 letnią składaną na skf i już luz niemiłosierny ja ogólnie przeważnie każdemu mówię żeby kupował Fag czy faq te niemieckie niby 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    1034

a ja nie polecam tych łożysk jechałem na nich już kupę czasu i zawsze nie wytrzymują tyle co powinny. choć do skrzyni nigdy ich nie używało bo nie miałem potrzeby to jednak odradzam skrzynia to nie byle koło które w godzinę naprawisz .


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    8

polskie z kraśnika łożyska do dziś są u mnie stosowane i jakoś na nie, nie narzekam, zawsze jak kupuje łożysko byle jakiej firmy ściągam plastikowa osłonkę wale smaru tak żeby zapełniło 3/4 obj łożyska i zamykam je starannie z powrotem , bo tyle tam smaru fabrycznego tyle co kot napłakał i jakoś chodzą w prasie , w c-360 rotacyjnej rozrzutniku po 10 lat i jakoś nie widze żeby były ciepłe czy cus albo jakies luzy , nawet najdrozsze łozysko bez smarowania padnie nawet po 1 roku uzytkowania, zalezy jak sie je intensywnie eksloatuje , a dodam ze jak wymieniam łozyska nieraz je rozcinam bo mi sie nie chce na siłe zbijac to powiem ze te z krasnika jednak sa twardsze do ciecia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To dobra wiadomość. Pytanie z innej beczki. Jak ustawić luz międzyzębny między kołem atakującym a wieńcem bez ściągania dekla na tylnym moście? Macie jakiś pomysł? 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrus907    6

ja robiłem skrzynie kilka razy w MTZ koszty są śmieszne porównując inne ciągniki wymiana łożysk i kilku trybów cała skrzynka od pomidorów tego była to 1200zl a w zeszłym roku wymieniałem tylko łożyska to 700 zł dałem. jak atak się tylko rozkęci to dziewiątka wyskakuje chociaż nie zawsze ale to może być objaw a jak się wciśnie sprzęgło jest cicho a jak puścisz sprzęgło  i słychać skrzynie to łożyska do wymiany  ja robię MTZ około 1000 godzin rocznie to już tak się przyzwyczaiłem że byle coś się zacznie psuć to już czuć w kabinie że coś się wydarzyło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koszty faktycznie nie są duże bo i skrzynia jest prosta. Jeśli robiłbyś to w pierwszym lepszym "zachodniaku" to do każdej wymienionej kwoty można spokojnie liczyć jeszcze zero. Ja robię teraz podejście prewencyjne tzn. łożyska wszystkie, a koła wedle potrzeby. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patryk741    31

Ja za całkowity remont skrzyni biegów wraz z robocizną płaciłem 4 tysiące ale tryby łożyska wszystko szło nowe i teraz to jest pięknie :D A za robotę robotnicy wzięli 1000 zł czyli części 3 tysiące

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Remont zakończony. Trochę pracy poszło (najgorsze czyszczenie) ale jest pięknie. Zastanawiam się jak jeszcze nad tym jak prawidłowo ustawić luz międzyzębny na kole ataku ale do tego dojdziemy podczas montażu skrzyni. Jaką oliwkę proponujecie ? Mi doradzano 80W110 i chyba zaufam. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianf125    0

Witam , propo skrzyni to orientuje się ktośmoże jakie wymiary powinna miec tulejka dystansowa na wałku głownym ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez panmino
      W moim całkiem niedawno kupionym 952 z 2017 roku na szybkich biegach bardzo słychać skrzynię, jest to rodzaj gwizdu, wycia. Ciągnik ma 400 mth.
      Sytuacja nie występuje , kiedy zalaczę reduktor, wtedy jest cicho i przyjemnie. Wszystkie tak mają? Skrzynia 14 biegowa.
    • Przez Alchemik
      Jak wyregulować zawór siłownika obrotu?  Trzeba ustawić jakieś ciśnienie? Działa on też  jako zatrzask hydrauliczny?
         
       
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez panmino
      Czołem, nie mogę znaleźć czujnika lub czujników biegu jałowego w moim Belarusie 952. Ciągnik jest z 2017 roku i ma skrzynię  14. Jedyne miejsce, do którego nie dotarłem to tylna część korpusu górnego skrzyni, dostęp jest chyba spod fotela.
      Mam skrzynię z rewersem, z tego co zaobserwowałem, żeby ciągnik odpalić, luz musi być na rewersie, na żółwiach i na głównej dźwigni zmiany biegów...Tylko coś się przycina i chciałbym te czujniki sprawdzić, a nie wiem, gdzie są...😬
    • Przez ceston
      Witam od ostatniego mrozniejszego poranka mój MTZ Belarus hamuje przy skrecaniu. dzieje się to w momencie ruszania. przedni napęd jest narazie wylaczony. znaczy wyjęty Kardana i wałek ataku przedniego napedu z powodu awarii. ale nie sądzę żeby to się zębatki jakieś blokowały. bo jak go próbować dalej jechać gdy hamuje to zaczyna śmierdzieć spalenizną. żeby ruszył to trzeba pojechać kawałek do tyłu i znów do przodu. czyżby hamulec się zacinał?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj