piotrek30

Skrzynia MTZ 80

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
piotrek30    0

chodzi o skrzynie biegów w moim MTZ-cie 80 , ponieważ już biegi same wyskakują i już słychać całą skrzynie więc potrzebny będzie jej remont i tu moje pytanie: Ile mogą kosztować wszystkie części do naprawy tej skrzyni?? , naprawa będzie odbywała sie we własnym zakresie. Chodzi mi o koszt wszystkich trybów, łożysk, wałków itd.


MTZ 80
URSUS C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    113

że biegi Ci wyskakują to niekoniecznie zębatki zużyte może po prostu wodziki nietrzymają (znaczy zatrzaski) a niekiedy bieg wyskoczy wiadomo trochę zużyte ale po prostu za słabo został "wbity" bieg.

Że wyje, u mnie też wyło okazalo się że koło od przekładni głównej ataku odręciło się (nakrętka) przez co niemiłosiernie wyło za nowe wałek przekładni głównej (bo gwint był zepsuty) 250 zł

 

ogolnie remont tzn wymiana wszystkich łożysk+olej+250 zł wyszedł 1000 zł za samą skrzynię

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek30    0

tak myślałem ze ok 1000zł trzeba przeznaczyć. Ale jak już się zagląda lepiej zrobic całą a ona przez 17 lat swojego żywota sporo przeszła(dużo ciągnik pracował w transporcie w lesie i na 30 ha) więc należy się to już ciągnikowi. Całe szczęście że częsci do MTZtów są tanie :)


MTZ 80
URSUS C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sebe1033    113

tak ale ja nie wymieniałem żadnych kół i mówię o skrzyni biegów

a zwróć uwagę na terenowe-szosowe ten łącznik (po rozebraniu zrozumiesz) mnie chyba się zużył bo wyskakuja szosowe albo mam słabą sprężynę (to druga już)

 

Zresztą wymień też łożyska od "pierwszej skrzynki" tej za sprzęgłem na drugi rok rozbierałem bo były luzy na łożyskach pośredniego wałka pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolste    0

jak go juz rozbirzrsz wymien wszysykie wałi łozyska i zatrzaski to koszt około 800a 1000zł a masz pewnosc ze bedzie chodziło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    2

Chłopaki mam pytanie mój brat ma w swoim MTZ'cie 82 nastukane ok 2500mth i mówi ze skrzynia mu wyje bo głosniej w kabinie ale mi sie nie chce wieżyć że to skrzynia po takim czasie juz siada... ciągnik przez 3/4 swoich mth pracował na Wegrzech jak myślicie co może powodować hałas słyszalny w kabinie w której jest cicho (biegi z boku) i pełna tapicerka a moj brat dostrzega głosniejszą prace :)


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
spiacy    0

panowie na temat tych skrzyń to musicie napisać czy wyje w czasie kiedy dodajesz gazu cz ujmujesz bo gdy dodajesz jest cicho a kiedy puszczasz gaz to wyje to odkręciła się nakrętka na ataku i pewnie przyjdzie najlepiej wymienić nakrętkę razem z wałkiem i łożyskami dokręcić ją mocno i lekko cofnąć odnośnie tych wyskakujących biegów to mogły pójść łożyska i dlatego ci wyskakuje a cała skrzynia kosztuje ok 3600

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    69

kraśnik niby robił dobre łożyska lecz ostatnio robiłem skrzynie 4 letnią składaną na skf i już luz niemiłosierny ja ogólnie przeważnie każdemu mówię żeby kupował Fag czy faq te niemieckie niby 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    253

a ja nie polecam tych łożysk jechałem na nich już kupę czasu i zawsze nie wytrzymują tyle co powinny. choć do skrzyni nigdy ich nie używało bo nie miałem potrzeby to jednak odradzam skrzynia to nie byle koło które w godzinę naprawisz .


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    8

polskie z kraśnika łożyska do dziś są u mnie stosowane i jakoś na nie, nie narzekam, zawsze jak kupuje łożysko byle jakiej firmy ściągam plastikowa osłonkę wale smaru tak żeby zapełniło 3/4 obj łożyska i zamykam je starannie z powrotem , bo tyle tam smaru fabrycznego tyle co kot napłakał i jakoś chodzą w prasie , w c-360 rotacyjnej rozrzutniku po 10 lat i jakoś nie widze żeby były ciepłe czy cus albo jakies luzy , nawet najdrozsze łozysko bez smarowania padnie nawet po 1 roku uzytkowania, zalezy jak sie je intensywnie eksloatuje , a dodam ze jak wymieniam łozyska nieraz je rozcinam bo mi sie nie chce na siłe zbijac to powiem ze te z krasnika jednak sa twardsze do ciecia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To dobra wiadomość. Pytanie z innej beczki. Jak ustawić luz międzyzębny między kołem atakującym a wieńcem bez ściągania dekla na tylnym moście? Macie jakiś pomysł? 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrus907    6

ja robiłem skrzynie kilka razy w MTZ koszty są śmieszne porównując inne ciągniki wymiana łożysk i kilku trybów cała skrzynka od pomidorów tego była to 1200zl a w zeszłym roku wymieniałem tylko łożyska to 700 zł dałem. jak atak się tylko rozkęci to dziewiątka wyskakuje chociaż nie zawsze ale to może być objaw a jak się wciśnie sprzęgło jest cicho a jak puścisz sprzęgło  i słychać skrzynie to łożyska do wymiany  ja robię MTZ około 1000 godzin rocznie to już tak się przyzwyczaiłem że byle coś się zacznie psuć to już czuć w kabinie że coś się wydarzyło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koszty faktycznie nie są duże bo i skrzynia jest prosta. Jeśli robiłbyś to w pierwszym lepszym "zachodniaku" to do każdej wymienionej kwoty można spokojnie liczyć jeszcze zero. Ja robię teraz podejście prewencyjne tzn. łożyska wszystkie, a koła wedle potrzeby. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patryk741    26

Ja za całkowity remont skrzyni biegów wraz z robocizną płaciłem 4 tysiące ale tryby łożyska wszystko szło nowe i teraz to jest pięknie :D A za robotę robotnicy wzięli 1000 zł czyli części 3 tysiące

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Remont zakończony. Trochę pracy poszło (najgorsze czyszczenie) ale jest pięknie. Zastanawiam się jak jeszcze nad tym jak prawidłowo ustawić luz międzyzębny na kole ataku ale do tego dojdziemy podczas montażu skrzyni. Jaką oliwkę proponujecie ? Mi doradzano 80W110 i chyba zaufam. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez corejack
      Mój pierwszy post, zatem witam wszystkich serdecznie.
      Od niedawna jestem właścicielem mtz 82 z 1979r.
      Technicznie ok, ale dość mocno zaniedbany optycznie, elektrycznie.
      W wolnych chwilach doprowadzam go powoli "do ładu"
      Użytkowany będzie głównie jesienią i zimą, więc chcę opanować również ogrzewanie.
      I tu moje pytanie i prośba o pomoc:
      Gdzie przy silniku podłącza się nagrzewnicę - jedno wyjście jest od strony kabiny, wspominane nieraz tu na forum (pełni również rolę kranu), ale nie wiem, gdzie jest drugie.
      Podejrzewam korek 3/8 w pompie wody, ale nie jestem pewien, obdzwoniłem też kilka sklepów i nikt nie ma ewentualnie króćca w to miejsce, więc jestem w przysłowiowej kropce.
       
      Używałem szukajki, ale nie znalazłem taj informacji. Jeśli ktoś mógłby wrzucić fotkę z tym wyprowadzeniem, byłoby super.
    • Przez BAD80
      Witam,
      posiadam mtz-82 z 96r. jestem jego drugim włascicielem. W ciągniku po dokonaniu zakupu zauwazyłem, że brakuje na spodzie ciągnika pokrywy tu pod tarczą sprzegłową.
      Dopiero podczas pracy uświadomiłem sobie z jakiego powodu - ciągnik jak się rozgrzeje to przez ten otwór wycieka olej. Jak chwilę postoi to pod spodem tworzyła się mała kałuża z oleju bo kapało. Widocznie nie ma tej pokrywy bo inaczej olej by się gromadził i by zaolejał tarcze sprzegłową ( tak myslę sam) Ostatnio musiałem zrobić przegląd, więc postanowiłem dorobić tą pokrywę tymczasowo, tak by nie nakapało na stacji;) Po powrocie i krótkiej pracy w polu zauważyłem, że olej zaczyna wyłazić naokoło szczeliny tu gdzie jest złączony przód ciągnika z tyłem ( tak myśle, że pewnie obracające się sprzegło tak rozbryzgało aż szczelinami olej wyszedł?), postanowiłem wykrecić tą pokrywe pod sprżegłem i wtedy wylało się sporo oleju i dosłownie ciurem się leje teraz jak jest rozgrzany i zwłaszcza wtedy gdy jest załączony WOM, natomiast na tej pokrywce zostało sporo syfu - tylko po jednym dniu. Moje pytanie jest takie skąd on się tam bierze i co mogło puścić? najpewniej przedostaje się ze skrzyni biegów bo tam stwierdzam ubytek oleju. Od spodu widzę, że olej gdzieś z góry wycieka i chyba bez rozpoławiania ciągnika nie da się stwierdzić gdzie jest defekt. Czy ktoś się już spotkał z czymś takim? Może ktoś posiada jakieś rysunki/katalog części gdzie jest narysowane co tam po kolei jest? W załączeniu kilka fotek... Z gory dziękuję za pomoc, mam ten ciągnik od niedawna, więc dopiero się go "ucze"

    • Przez I_LOVE_MTZ
      witam co może być przyczyną słabo świecą lampy na wyjściu przy lampie ma 9v
    • Przez Mateusz95
      Witam. jestem zainteresowany kupnem belarusa. i czytałem ze jedne maja taka skrzynie a drugie taka. czym sie rózni skrzynia zsynchronizowana od niezsynchronizowanej. i która jest lepsza?
    • Przez ceston
      Czy jest możliwość kupienia samej gwiazdy na 8 szpilek do mtz 820 na przednie kola?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.