Skocz do zawartości
piotrek30

Skrzynia MTZ 80

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
piotrek30    0

chodzi o skrzynie biegów w moim MTZ-cie 80 , ponieważ już biegi same wyskakują i już słychać całą skrzynie więc potrzebny będzie jej remont i tu moje pytanie: Ile mogą kosztować wszystkie części do naprawy tej skrzyni?? , naprawa będzie odbywała sie we własnym zakresie. Chodzi mi o koszt wszystkich trybów, łożysk, wałków itd.


MTZ 80
URSUS C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    87

że biegi Ci wyskakują to niekoniecznie zębatki zużyte może po prostu wodziki nietrzymają (znaczy zatrzaski) a niekiedy bieg wyskoczy wiadomo trochę zużyte ale po prostu za słabo został "wbity" bieg.

Że wyje, u mnie też wyło okazalo się że koło od przekładni głównej ataku odręciło się (nakrętka) przez co niemiłosiernie wyło za nowe wałek przekładni głównej (bo gwint był zepsuty) 250 zł

 

ogolnie remont tzn wymiana wszystkich łożysk+olej+250 zł wyszedł 1000 zł za samą skrzynię

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek30    0

tak myślałem ze ok 1000zł trzeba przeznaczyć. Ale jak już się zagląda lepiej zrobic całą a ona przez 17 lat swojego żywota sporo przeszła(dużo ciągnik pracował w transporcie w lesie i na 30 ha) więc należy się to już ciągnikowi. Całe szczęście że częsci do MTZtów są tanie :)


MTZ 80
URSUS C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sebe1033    87

tak ale ja nie wymieniałem żadnych kół i mówię o skrzyni biegów

a zwróć uwagę na terenowe-szosowe ten łącznik (po rozebraniu zrozumiesz) mnie chyba się zużył bo wyskakuja szosowe albo mam słabą sprężynę (to druga już)

 

Zresztą wymień też łożyska od "pierwszej skrzynki" tej za sprzęgłem na drugi rok rozbierałem bo były luzy na łożyskach pośredniego wałka pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolste    0

jak go juz rozbirzrsz wymien wszysykie wałi łozyska i zatrzaski to koszt około 800a 1000zł a masz pewnosc ze bedzie chodziło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    2

Chłopaki mam pytanie mój brat ma w swoim MTZ'cie 82 nastukane ok 2500mth i mówi ze skrzynia mu wyje bo głosniej w kabinie ale mi sie nie chce wieżyć że to skrzynia po takim czasie juz siada... ciągnik przez 3/4 swoich mth pracował na Wegrzech jak myślicie co może powodować hałas słyszalny w kabinie w której jest cicho (biegi z boku) i pełna tapicerka a moj brat dostrzega głosniejszą prace :)


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
spiacy    0

panowie na temat tych skrzyń to musicie napisać czy wyje w czasie kiedy dodajesz gazu cz ujmujesz bo gdy dodajesz jest cicho a kiedy puszczasz gaz to wyje to odkręciła się nakrętka na ataku i pewnie przyjdzie najlepiej wymienić nakrętkę razem z wałkiem i łożyskami dokręcić ją mocno i lekko cofnąć odnośnie tych wyskakujących biegów to mogły pójść łożyska i dlatego ci wyskakuje a cała skrzynia kosztuje ok 3600

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    69

kraśnik niby robił dobre łożyska lecz ostatnio robiłem skrzynie 4 letnią składaną na skf i już luz niemiłosierny ja ogólnie przeważnie każdemu mówię żeby kupował Fag czy faq te niemieckie niby 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    190

a ja nie polecam tych łożysk jechałem na nich już kupę czasu i zawsze nie wytrzymują tyle co powinny. choć do skrzyni nigdy ich nie używało bo nie miałem potrzeby to jednak odradzam skrzynia to nie byle koło które w godzinę naprawisz .


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to już nie wiem. Trzeba w takim razie kupić coś lepszego. Tylko czy cena SKF czy Timken odzwierciedla ich jakość? 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    8

polskie z kraśnika łożyska do dziś są u mnie stosowane i jakoś na nie, nie narzekam, zawsze jak kupuje łożysko byle jakiej firmy ściągam plastikowa osłonkę wale smaru tak żeby zapełniło 3/4 obj łożyska i zamykam je starannie z powrotem , bo tyle tam smaru fabrycznego tyle co kot napłakał i jakoś chodzą w prasie , w c-360 rotacyjnej rozrzutniku po 10 lat i jakoś nie widze żeby były ciepłe czy cus albo jakies luzy , nawet najdrozsze łozysko bez smarowania padnie nawet po 1 roku uzytkowania, zalezy jak sie je intensywnie eksloatuje , a dodam ze jak wymieniam łozyska nieraz je rozcinam bo mi sie nie chce na siłe zbijac to powiem ze te z krasnika jednak sa twardsze do ciecia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To dobra wiadomość. Pytanie z innej beczki. Jak ustawić luz międzyzębny między kołem atakującym a wieńcem bez ściągania dekla na tylnym moście? Macie jakiś pomysł? 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrus907    6

ja robiłem skrzynie kilka razy w MTZ koszty są śmieszne porównując inne ciągniki wymiana łożysk i kilku trybów cała skrzynka od pomidorów tego była to 1200zl a w zeszłym roku wymieniałem tylko łożyska to 700 zł dałem. jak atak się tylko rozkęci to dziewiątka wyskakuje chociaż nie zawsze ale to może być objaw a jak się wciśnie sprzęgło jest cicho a jak puścisz sprzęgło  i słychać skrzynie to łożyska do wymiany  ja robię MTZ około 1000 godzin rocznie to już tak się przyzwyczaiłem że byle coś się zacznie psuć to już czuć w kabinie że coś się wydarzyło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koszty faktycznie nie są duże bo i skrzynia jest prosta. Jeśli robiłbyś to w pierwszym lepszym "zachodniaku" to do każdej wymienionej kwoty można spokojnie liczyć jeszcze zero. Ja robię teraz podejście prewencyjne tzn. łożyska wszystkie, a koła wedle potrzeby. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patryk741    26

Ja za całkowity remont skrzyni biegów wraz z robocizną płaciłem 4 tysiące ale tryby łożyska wszystko szło nowe i teraz to jest pięknie :D A za robotę robotnicy wzięli 1000 zł czyli części 3 tysiące

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Remont zakończony. Trochę pracy poszło (najgorsze czyszczenie) ale jest pięknie. Zastanawiam się jak jeszcze nad tym jak prawidłowo ustawić luz międzyzębny na kole ataku ale do tego dojdziemy podczas montażu skrzyni. Jaką oliwkę proponujecie ? Mi doradzano 80W110 i chyba zaufam. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dzony9203
      Witam wszystkich.
      Mam problem z odpięciem przewodu paliwowego od lewego baku.
      Pytanie niby banalne ale nie mogę bo za nic odkręcić, nawet żabą.
      Ktoś ma podobne doświadczenia albo pomysły ?
      Załączam zdjęcie poglądowe.
      Pozdrawiam.

    • Przez Eryko
      Witam.jak podłączyc czujnik poziomu paliwa w MTZ? w załączniku fotka jak to wygląda

    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez dzastin
      Witam!
      Mam dylemat odnośnie przyłączenia hydrauliki wapniarki do ciągnika. Potrzebuje podłączyć dwa węże, z którego jeden będzie zasilający a drugi na powrocie. Standardowo podłączyłem je jak pług obrotowy do tych gniazd z lewej strony, zamieniając dwukrotnie pozycją prawy na lewe i lewe na prawe, ale za każdym razem wysadziło mi uszczelniacz przy wapniarce. jako że nie jestem wybitnym specjalistą w tych sprawach , a w książkach serwisowych ciężko cokolwiek znaleźć mam do Was pytanie: czy za powrót oleju nie będzie czasem odpowiadało to gniazdo z prawej strony ciągnika? Będę wdzięczny za jakąkolwiek poradę ;)

    • Przez Kacper2305
      Witam. Niechcący poprzestawialem ustawienia licznika w belarusie. 952 2011r przód krzyzakowy koła z tyłu r34. Czy wie ktoś jakie muszą być ustawione te kody i pomorze? 



×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.