vinetu

Czy alternator wytrzyma

Polecane posty

vinetu    0

Witam, od dłuższego czasu chodzi mi po głowie taka myśl aby dołożyć trochę lamp roboczych do Zetora 12145 . A dokładniej chcę dołożyć 4 halogeny na żarówki h8 i 2 halogeny w których są podwójne żarówki h3. Wszystkie żarówki są standardowe czyli 12v 55w. I teraz pojawia się pytanie czy standardowy alternator który jest w ciągniku podoła takiemu wyzwaniu ?? Czy da się zabezpieczyć jakoś ciągnik przed tak dużym poborem prądu ( zamierzam jeździć w nocy na załączonych wszystkich halogenach tak aby z nocy zrobił się dzień :D ) oraz przed tym aby nie spalić instalacji w ciągniku ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Podaj dokladna ilosc dodatkowych zarowek. i odczytaj dane z alternatora, jaki prad max moze podac. Zapewne bedzie to spore obciazenie. Wiec kable dobrze zrobic z osobnego rozdzielenia wprost z akumulatora, lub z wyjscia alternatora. Polecam jezeli to mozliwe zabezpieczenie np po 2 lampy bezpiecznikiem. Lepiej mala ilosc malym bezpiecznikiem. To dla twojej wygody. Jezeli chcesz dac wszystko w jedenobwod to jak jedna nawali ( zrobi zwarcie) to reszta tez pogasnie.

 

Podaj wiecej danych cos sie wymysli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    354

Alternator wytrzyma ponieważ nie da większego prądu niż może i przy odpowiednim chłodzeniu może pracować z maksymalną mocą. Warto obserwować amperomierz czy prąd jest pobierany z alternatora czy i z akumulatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vinetu    0

4 żarówki h8 12v 55w i 4 żarówki h3 12v 55w a z odczytaniem jakichś danych z alternatora będzie trudno bo niema żadnej tabliczki :D jeśli wam coś to pomoże to jest on oryginalny czechosłowacki taki jak montowano je w tamtych czasach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    772

To wychodzi moc na poziomie 440W/12V=37A- prąd spory ale alternator wytrzyma (plus do tego jeszcze standardowe oświetlenie) tylko jest pytanie czy przy takiej pracy alternator jeszcze doładuje akumulator tak jak pisze kolega "ansu" trzeba by obserwować amperomierz aby prąd nie był pobierany z akumulatora ( bo jak prąd pobierze z akumulatora to po kilku godzinach będzie po frajdzie dnia w nocy)..

 

Na mój gust standard to 42A bynajmniej w dużych Ursusach taki był, ale żeby wszystko działało bez zarzutu to przy takiej pracy proponował bym min 60A.

 

Coś takiego pewnie by się sprawdziło w tym zastosowaniu:

 

http://www.allegro.pl/item710300741_altern...hodne_nowy.html


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Wszystko oczywiscie zalezy od tego jak dlugo beda uzywane te wszystkie swiatla, na jakich obrotach bedzie pracowal silnik i czy po skonczonej pracy i ewentualnym pobraniu energii z akumulatora powrot z pola do garazu wystarczy na doladowanie akumulatorow.

 

Takie rzeczy mozna zaobserwowac jedynie w praktyce. Pobiezne wyliczenia i stan faktyczny moga sie nie pokrywac.

 

Wiadomo, ze na wolnych obrotach i takiej mocy odbiornikow alternator nie poda tyle pradu ile bedzie potrzebowala instalacja.

Wobec tego zdecydowanie polecam zrobienie kilku obwodow dla swiatel. Byc moze nie zawsze bedziesz potrzebowal wlaczania wszystkich. W takiej sytuacji masz mozliwosc dobrania oswietlenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vinetu    0

światła były by używane ze 4 do 5 godzin po zapadnięciu zmroku, ciągnik u nas pracuje non stop w polu na 1900 do 2100 obr/min z racji tego że mamy górzyste pola i musi mieć pary żeby wdrapać się na górę. powrót z pola zajmuje mi z najdalej położonego pola około 20 minut a z najbliżej 10 minut

 

 

A jakby nie dokładać tylu lamp tylko zamontować w już istniejących lampach w dachu palniki xenonowe z przetwornicami czy to nie było by lepsze rozwiązanie?? I czy po takich palnikach można się spodziewać faktycznie mocniejszego światła ?? i co w takim razie z prądem wytrzyma czy trzeba by było zamontować jakieś dodatkowe zabezpieczenia typu przekaźniki ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Światła ksenonowe mają standardowo 35W, czyli było by to lepsze rozwiązanie pod względem poboru mocy, aczkolwiek droższe. Myślę, że jak byś dołożył z przodu jeszcze jedną parę lamp, oraz 2 pary z tyłu, wszystkie z żarówkami ksenonowymi mocy by wystarczyło. O ile dobrze pamiętam czeski alternator miał 35A co daje niecałe 30A do wykorzystania na oświetlenie (po odjęciu prądu ładowania). 8 lamp ksenonowych pobierało by 20A więc byłby jeszcze zapas. a przy tej ilości lamp rzeczywiście masz dzień w nocy. Więc jeśli dużo pracujesz w nocy rozważ to rozwiązanie. I jeszcze jedno. Z przodu polecam zamontowanie 2 lamp dalekosiężnych i 2 rozpraszających. Daje to dobre oświetlenie na odległość jak i przy samym ciągniku. Z tyłu daj same rozpraszające.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    354

Ksenony mogą być dobrym rozwiązaniem dają lepsza barwę światła, większa sprawność -mniej prądu pobierają. Tylko za przetwornicę i palnik trzeba zapłacić około 100zl razy 8 to wyjdzie trochę ....

Może mniej tych świateł tyko dobrze pomieszczone i większe przekroje kabli. Może większy alternator 60A, można kupić za około 150zl Są też 100A tylko trochę droższe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vinetu    0

jeśli zdecyduje się na założenie xenonów to potrzebne będą mi 2 może 3 zestawy więc cena będzie oscylować koło 600zł

@elektrotechnik znasz morzę jakieś dobre lampy rozpraszające światło ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

To juz naprawde lepiej rozejzyj sie za dobrym alternatorem. Uzywany w dobrym stanie w okolicach 90-120A mozna kupic za ok 200-300 zl.

 

PS. Takim alternatorem zasilisz wszystko co potrzebujesz u siebie, a i przy okazji spawarke mozesz z niego zrobic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vinetu    0

jednak po zasięgnięciu opinii użytkowników xenonów postanowiłem że założę u siebie 1 może 2 pary dodatkowych świateł z palnikami xenonowymi i to będzie dawało lepszy efekt niż założenie 3 par lamp roboczych nawet z najsilniejszymi żarówkami. Po prostu chciałbym uzyskać zbliżony efekt jak na filmiku pod tym linkiem

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wicek
      Muszę kupić prostownik  ,a jest tego tyle że można zwariować .Przeznaczenie do samochodu i ciągnika  , samochód poj. około 60 ah , ciągnik do 200ah.
      Napiszcie jakie posiadacie i się sprawdzają.
    • Przez V12
      Witam
      Na wstępie powiem że alternator i regulator jest sprawny , testowany w warsztacie napraw alternatorów , regulator był podmieniany to samo
      Problemem jest to że kiedy akumulator jest naładowany to pełna wtedy napiecie jest około 15,1V , wystarczy włączyć postojówki bądz radio i napięcie jest 14.5V
      Fachowcy tłumaczą tym że alternator nie ma odbioru prądu i napecie rośnie
      Kiedy akumulator jest choć troche rozładowany to jeż jest ok , problem pojawia sie kiedy po kilku godzinach pracy naładuje sie do pełna i nie pobiera juz prądu
      W tym ciagniku kiedy nie ma włączonych świateł to jedynym odbiornikiem prądu jest akumulator wskaźnik temperatury i paliwa
      Problem jest od 7 lat ale teraz myśle na wymiana alternatora na inny typ po w ciągu 7 lat dziś załozyłem 3 akumulator
      W innym ciągniku mam alternator Valeo ale 6 diodowy i tam ładowanie nie przekroczy 14,5V nawet po 10h pracy a tam tak samo kiedy nie włączonych świateł to jedynym odbiornikiem prądu jest akumulator
      Alternator we fiacie jest prawie takie jak jak we Fiacie Cinqecento 900 , regulator napięcia pasuje , jest 9 diodowy , mostek prostowniczy stojan i wirnik był sprawdzany .
      A ciekawostką jest że kiedy napecie skacze ponad 15V to delikatnie żarzy sie kontrolka ładowania , wystarczy włączyć postojówki albo radio i wtedy gasnie i napięcie wraca do normy
    • Przez Stasek
      kupiłem nowy orginalny alternator i nie mam pojecia jak podłączyc zamiast prądnicy
    • Przez rosiu_xd
      Witam, mam problem z ładowaniem i z tego co pomierzyłem to na przewodzie od pradnicy przy samym regulatorze pokazuje napiecie do 14.5V czyli jakby okej, a wyjsie z regulatora na stacyjke pokazuje maks 12.5V bez obciążenia, ze swiatalmi to spada ponizej 12V, i tak chcialem sie upewnic czy regulator do wymiany czy cos innego moze byc?
    • Przez Skowron15
      witam kupiłem nowy alternator 700W 50A z wbudowanym regulatorem ruski do mtz 82 Stary altek był na 5 wyjść z osobnym regulatorem a ten nowy jest na 3 i niewiem jak go podłączyć

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj