Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No właśnie to ta przekładnia a od 168000 były montowane przekładnie stosowane do końca.Tak że może wałek dostaniesz.A co do tego wałka to co z nim nie tak.Gwint d*pnięty to poprawić i tyle

Opublikowano

Wałek był spawany, tzn ktoś dospałał końcówkę wału do istniejacego, i je test idealnie osiowo. Przez to kierownika chodzi mimośrodem razem z rurą i wyrabia maskę. Do tego ktoś zaklepał gwint trzymający kierownicę i tego już się nie da zreaniwować. Kierownicę musiałem ciąć, bo mi irmowy ściągacz pękał, tak się zapiekła.

W najgorszym przypadku zostawię ten wałek, obspawam rurę, utnę gwint, nawiercę otwór i nagwintuję pod śrubę. chciałem to jednak zrobić tak jak powinno być.

Jak z tymi narzedziami, potrzebne są jakieś ściągacze, czy da radę normalnie?

Opublikowano

Raczej ściągacze to nie chyba że by łożysko trza wymienić na wałku no to raczej tak ale z przecinaka powinno zejść.Wałek możesz uciąć i ustawić idealnie i pospawać a gwint możesz na wierzchu pod szlifować i poprawić albo naciągnąć nowy mniejszy.

Opublikowano

stary temat ale cos ciekawie więc zapytam :)

posiadam 4011 zetorka i orginalną kolumne i teraz pytanie czy jak bym zdemontował jeden wąs np prawy i zostawił na lewym i załozył drązek poprzeczny z przodu to było by ok ?? a chodzi o to ze przeszkadza mi ten drążek głownie dlatego ze niemoge tam zrobic podłogi bo zanirza sie nizej jak poziom podłogi :) a lewy to juz sie obuduje :)

Opublikowano

Działać pewnie by działało. Tyle że oryginalnie każde koło jest skręcane za pośrednictwem dwóch kamieni wchodzących w nakrętkę w układzie. Czyli w sumie cztery, dwa na koło. I nie było to specjalnie trwałe. Jak jeden komplet obciążysz dwoma kolami pewnie w strasznie krótkim czasie nabierze takich luzów że szok.

Opublikowano

Witam

Czy ktoś spotkał sie z problemem luzowania sie kolumny kierowniczej w ursusie c360 i się uporał z tą dolegliwością? Ja mam tak, że po przejechaniu ok 3 km 2 śruby od strony kierowcy są już poluzowane.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

witam ja miałem ten sam problem tylko w c330 a przyczynom jest rozrobienie otworów w kolumnie na tych śrubach gdzie przykręca się kolumnę do bloku skrzyni . Możesz dać to na klej albo usunąć luzy w układzie kierowniczym , na pewno to działanie nie zaszkodzi ale i też nie pomorze . Ja to zrobiłem tak, cała kolumna wyciągnięta otwory były na 8 mm przewierciłem na 10mm ,poszedłem do tokarza by dorobił mi nowe szpilki czyli gwinty m 8 a w miejscu kolumny 10mm od tej pory mam spokój już od kilku lat . Pozdrawiam

Opublikowano

WITAM PANOWIE prosze pomorzcie mi wlasnie mam zamiar tez sprobowac przerobic kolumne kierownicza

w c 4011 na kolumne od c-360 poniewaz ta co rok musi byc robiona bo wystepuja takie luzy ze masakra.

Prosze was o jakies zdjecia jak zrobic podstawe pod kolumne od c-360 , nie chcialbym nic spawac poniewaz jest to odlewane zeliwo i roznie moze byc z nim podczas spawania. prosze o zdjecia jakies z gory dziekuje za odpowiedz

Opublikowano

Witam w moim ciągniku zrobiłem cała oś przednią tzn.założyłem nowe wszystkie tuleje i zwrotnice oraz sworzeń głowny osi a takze łożyska .Problem polega na tym że bardzo ciężko ale to bardzo ciężko się kręci jakby nie wiadomo ile kilo było uwieszone z przodu.Nie wiem co to moze byc za przyczyna czy to przez to ze tuleje i sowrznie sa nowe i sie jeszcze nie powyrabiały nie wiem .Prosze o szybką pomoc :)

Opublikowano

We wszystkie kalamitki smaru powprowadzaj. Ramie mechanizmu kierowniczego sprawdź czy masz dobrze ustawione. Najlepiej to jakbyś cały przód ciągnika uniósł lewarkiem i w powietrzu wybadać, gdzie powstaje największy opór.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pronarek
      Mam prośbę chcę przerobic w swojes sześćdziesiątce układ kierowniczy
      na orbitol albo inny , byle by się lekko kręciło jak ktos ma pomysł albo jakieś fotki
      takiej przerobki prosze wyslijcie.
    • Przez MFargo
      Czy jest sens założenia nawigacji jak stacja jest odemnie 40km. Dodam że ciemny jestem w tym temacie.
       
    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio postanowiłem założyć do swojego ciągnika wspomaganie złożone własnoręcznie. Wspomaganie zostało skompletowane z orbitrola i siłownika od bizona oraz pompy hydraulicznej od C-330. Podczas gdy kręcę kierownicą kompletnie nie idzie ukręcić. Kręci się tak jakby coś w środku blokowało, czuć lekkie przeskakiwanie. Podczas kręcenia w prawo słychać również z pompy dźwięki jakby coś tarło, chrympało czy jak by to nazwać. Co może być winne w takiej sytuacji?
    • Przez PaweLisowicz
      Witam. Chciałbym dać do remontu kolumnę kierowniczą od c-360. Potrzebuję informacji jaki mniej więcej jest koszt części. Zauważyłem że kierownica ma luz przód-tył, luz  1/5 obrotu i ta obudowa kierownicy ( połączona gumową osłoną na zdj) lata sobie góra dół. Daje kilka zdjęć.



    • Przez Mateusz320
      Witam już dwa razy uszczelniam śrubę likwidującą luz kolumny jest tam oring w sklepie z częściami dał mi oring założyłem nowy i dalej wyciek może ktoś zna odpowiedni rozmiar oringu lub inny sposób na uszczelnienie?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v