Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam poświęciłem się i cały temat przeczytałem i mam pytanie.

Jakie opony mam w końcu kupić do prac leśnych czyli wyjazdy z wozem drzew zwalonych przez wiatr i uschniętych bo zielonych nie ruszam niech sobie ładnie rosną.

Las mam na dole i do lasu w głąb też się jedzie w dół, za to do domu mam cały czas pod górę w lesie i po trawie przy lesie aż do domu.

Wilgoć cały rok się utrzymuje więc mam obawy o poślizgi/buksowanie/mielenie kołami bo kupiłem Ostrówka i przerobiłem na rolniczy więc swoje waży.

Celuję w 14,9 i 16,9 która z tych opon lepiej się sprawdzi w lesie bo jechać w dół to żaden wyczyn gorzej pod górę nawet na pusto.

Do tego czy 16,9 szybciej skrzynia się zużywa, sprzęgło przypala?

Używam biegi terenowe i szosowe bo stawiam na trakcję nie na oraniu ziemi oponami.

Dlatego się pytam was.

Pozdrawiam Piotrek

Opublikowano

Jak masz trudne warunki i do lasu to bierz 16,9 Diagonalne bo radialne na takie tereny będą boki za miękkie i może uszkodzić oponę.Ty wierzysz te mity że skrzynia się szybciej zużywa czy przypala sprzęgło a czemu  ma przypalać bo trochę cm więcej? Ludzie niektórzy  jeżdżą 20 lat na 16,9 i nic się nie dzieje jedynie to może silnik poczuć  delikatnie opór większy ale tej różnicy nie zauważysz

Opublikowano (edytowane)

Jakij firmy polecacie opony do c360 moje są od nowosci, które będą sie dobrze trawy trzymać myślę  nad 16.8/28

 

Teraz najlepszy jest czeski MITAS.Według mnie nie ma teraz lepszej opony w rozsądnej cenie.Mam w rozrzutniku  juz kilka lat i nic się nie dzieje , wujek ma w kombajnie i też OK.

Taurus też ok ale cena odstrasza :(

Z tą chińszczyzną to lepiej nie eksperymentować. Mój wujek kiedyś kupił chińskie opony do c330 i pojechał na sianokosy (ok 5 km w jedną strone). Jak wrócił to opony były już do połowy zużyte i trzeba było nowe zakładać :P

 

Tyś się chyba nie wyspał że takie pierdoły wypisujesz!!!

najgorszy złom to BKT

Petlas to całkiem niezła opona

 

To prawda, BKT i jeszcze chyba takie chinskie czy indyjskie opony to najgorszy badziew coś na Speed...... tak się nazywała.

no dopiero jedna konkretna informacja o kabatach

 

Kabat to nowość więc na razie nie ma co się wypowiadać.Wykonanie solidne , tylko bieżnik niski.

A jak w praktyce to trzeba by trochę poużytkować tą oponę.

Mialem mitasa z serbi 18.4-34 diagonalna po roku pekaly te piekne wysokie klocki .Nie polecam dla mnie to jakias lipa .

 

Dlatego trzeba szukać tylko czeskiego Mitasa.

Edytowane przez KULAWA_KOZA
Opublikowano

Petlas to plastik teraz tam daja sztuczny kauczuk już lepsze te BKT.Ja mam cultor produkcja z Serbii już prawie 2 lata od zakupu nic się nie dzieje bardzo miękkie.Na Kabaty nie powinno być reklamacji bo są produkowane tam gdzie Dębica np opony na przód z kabatu mają naprawdę wysoki bieżnik jeśli chodzi na tył to trzeba pojeździć niestety

Opublikowano

Jeden też chciał założyć taurusy bez dętki ogólnie się da tylko chyba zaworek trzeba zmienić

 

jak dobrze zrozumiałem to kolega chce składać z dętką, bo zwykłe nitowane obręcze raczej powietrza nie będą trzymać  ;)

Opublikowano

W 1989 Były  te mocowanie gwiazd spawane  nie nitowane  to może by zdało egzamin,w sumie też ja jestem do tego modelu  za dętką bo te felgi tak sobie wykonane mówiąc szczerze

Opublikowano

Co to za różnica w ciągniku opona z dętką czy bez? Ja mam założone opony bezdętkowe i dętki, a pokrzywione, pordzewiałe miejscami felgi nie zrobią psikusa w postaci rozszczelnienia na środku pola lub co gorsza w czasie transportu.

Opublikowano

jak sie sprawdzaja koła balonowe 10/75-15.3 na przedzie w c360 w polu ? głównie chodzi mi o orke

Opublikowano

w porównaniu ze standardem, na pewno będzie szedł prosto i nie rył w ziemię, czyli mniejszy opór, więc i spalanie spadnie

zwiększy się za to promień skrętu i będzie się ciężej kręcić, do tego wypadałoby częściej konserwować przód

Opublikowano (edytowane)

Masz takie opony? Wydaje mi się że nie  - przynajmniej wynika to z twojego opisu. Będzie szedł prosto na prostej i równym, węższe koła to większy nacisk co w połączeniu z oponą o mocnym trzymaniu bocznym ( nie od przyczepy czy rozrzutnika z bieżnikiem AM21 ) daje lepszy skręt oraz mniejsze poślizgi poprzeczne ( szczególnie widoczne na śliskim podłożu). Spalanie nie spadnie bo C360 ma dość lekki przód i nic tam nie ryje a opory toczenia ( przy niewłaściwym bieżniku ) mogą Ci jedynie zwiększyć spalanie. 

Co do plusów takiego zabiegu to zdecydowanie większe obciążenia wytrzymuje, większa powierzchnia styku z podłożem co równa się mniejszy nacisk, a co do konserwacji osi to takie opony zwiększą jej żywotność. Do tura super ale potrzeba już wspomagania.

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

A nie lepiej dać opony 750-16? Nie będzie tak jak na balonówkach ale zawsze to trochę szerzej,600 są za małe na silnik 60-tki ale 750 są wystarczające w niedługim czasie ja i u siebie dam 750

Opublikowano

koła mi sa potrzebne do tura ale musza sie nadawac tez do orki

Opublikowano

za te pieniadze mozesz miec nowa felge, nowa detke i nową opone, komplet 10/75-15.3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v