Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Mam problem z późno gasnącą kontrolką smarowania silnika w Claas Dominator 98s. Kontrolka gaśnie po ponad 10 sekundach od uruchomienia silnika, pomimo iż w instrukcji jest napisane że jeżeli nie zgaśnie ona po 7 sekundach, silnik zostanie automatycznie zatrzymany. Możliwe że w kombajnie nie ma takiego czujnika (nie wiem jak to sprawdzić). Olej jaki jest zalany to Turdus 15w40. Filtr oleju został wymieniony wraz z olejem miesiąc temu (silnik prawie w ogóle nie pracował). Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy jest możliwe jakieś rozwiązanie problemu (np. poprzez podniesienie ciśnienia oleju). Czy przed uruchomieniem powinno się jakiś czas "pokręcić" na rozruszniku? Może jest jakiś dodatkowy filtr oleju ?? A może tak powinno być gdyż sprzęt już nie jest nowy (około 1990 rok). Z góry serdecznie dziękuję za pomoc. Krzysiek

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedzi. Czy jest jakieś "szybkie" rozwiązanie problemu ? Sprzęt został zakupiony 2 miesiące temu. Będzie miał do wykoszenia jakieś 60 ha. Chyba jeżeli świeci się ona przy starcie a później już nie to nic nie powinno się dziać..... Silnik trochę dymi na niebiesko... Może tylko kontrolować stan oleju i jechać... Mój stary Mercator dymił od samego początku i do tego na wysokich obrotach słychać było jakby strzelanie i nierówną pracę silnika a mimo to chodził przez 13 lat... Co o tym myślicie ?

Opublikowano

ja miałem podobny problem i winą leżała w filtrze oleju miał za małą przepustowość dziurki były za małe a olej był za gesty jak tylko wymieniliśmy go na nowy odrazu się poprawiło i ciśnienie wróciło do normy

Opublikowano

Nie chce zakładać nowego tematu i mam do was pytanie zbliża mi się wymiana oleju w Dminatorze 108SL w silniku i jakim olejem proponujecie zalać?? silnik Mercedes

Opublikowano

Witam! Jestem w posiadaniu 86 z silnikiem OM352A od ubiegłego sezonu. Mam taki sam problem. Żniwa przejechałem nic nie robiąc w tym temacie, ale wciąż myślę o szukaniu przyczyny. Może ktoś mi podpowie jak rozwiązał taki przypadek u siebie. Na początek chcę pomierzyć ciśnienie oleju manometrem może przyczyną jest uszkodzenie czujnika. Wie ktoś jakie powinno być ciśnienie oleju w tym silniku? Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

heh, tak napiałeś swojego posta, ze nie wiadomo jaki masz problem.

 

Czy chodzi o to, ze po odpaleniu długo się swieci kontrolka od smarowania?

 

 

jakie powinno być ciśnienie oleju?

takie jak w kazdym innym silniku spalinowym

 

po pełnym rozgrzaniu na obrotach jałowvch powyzej 1 bara

na wysokich obrotach przynajmniej ze 3 i bedzie ok.

 

jesli natomaist bedziesz badał na zimnym, to bedzie pewnie wyższe.

 

Edytowane przez nunu85
Opublikowano

Nie polecam lania gęstego oleju.

Olej o wyższej gęstości ma niższą pompowalność.

Olej powinien być taki aby zimny nie był za gęsty i po rozgrzaniu zachowywał parametry.

Ja używam Shell Rimula R4 15w40.

Późno gasnąca kontrolka może wynikać z:

1. zatkany smok pompy

2. nieszczelność na odcinku smok pompa.

3. zużyta pompa lub uszkodzona

4. zużyte panewki

 

Sprawdź manometrem jakie ciśnienie na wolnych obrotach po rozgrzaniu.

Zobacz jak wygląda głowica pod pokrywą zaworów. Jeśli jest dużo osadów czarnego oleju to świadczy. że olej nie był wymieniany często lub był złej jakości.

To może być przyczyną powstawania osadów blokujących sitko smoka.

Sprawdź jak szybko spada ciśnienie po wygaszeniu silnika na ciepłym i na zimnym.

To daje obraz szczelności panewek i magistrali olejowej.

W moim silniku na zimnym jest to ok 5 s. na ciepłym zapala się prawie od razu.

 

 

Opublikowano

zuzyte panewki nie maja zadnego wpływu na brak cisnienia smarowania na zimnym silniku.

 

Skoro byłyby tak zuzyte, ze zimny,gęsty olej traciłby na nich ciśnienie, to co musiałoby dziac sie z olejem rozgrzanym-rzadkim?

tym bardziej usiałby uciekac bokami i cisnienie stałoby na zero.

Tymczasem ono po tych 10 sekundach od odpalenia przychodzi i juz nie ginie nawet po rozgrzaniu, wiec panewki ozna wykluczyc.

 

co do pozostałych trzech punktów-ogą być przyczyną.

dodałbym jeszcze

-podmiane czujnika, bo byc oze tylko on broi

sprawdzenie zaworu cisnieniowego na popie zanim wezmiey sie za wymiane pompy.

Opublikowano

zuzyte panewki nie maja zadnego wpływu na brak cisnienia smarowania na zimnym silniku.

 

Skoro byłyby tak zuzyte, ze zimny,gęsty olej traciłby na nich ciśnienie, to co musiałoby dziac sie z olejem rozgrzanym-rzadkim?

tym bardziej usiałby uciekac bokami i cisnienie stałoby na zero.

Tymczasem ono po tych 10 sekundach od odpalenia przychodzi i juz nie ginie nawet po rozgrzaniu, wiec panewki ozna wykluczyc.

 

co do pozostałych trzech punktów-ogą być przyczyną.

dodałbym jeszcze

-podmiane czujnika, bo byc oze tylko on broi

sprawdzenie zaworu cisnieniowego na popie zanim wezmiey sie za wymiane pompy.

 Kolega ksiadz666 nic nie pisał, że silnik ma właściwe ciśnienie po uruchomieniu bo nie mierzył.

Czujnik ciśnienia mierzy ciśnienie za pompą w magistrali więc aby zgasła kontrolka ( zazwyczaj wyskalowana na 0,5 bar ) ciśnienie musi wzrosnąć w całym układzie również na panewkach.

Wymiana czujnika jak najbardziej ale niesprawność smarowania jest zbyt jest zbyt ważna aby nie zdiagnozować za pomocą manometru.

Opublikowano

 Kolega ksiadz666 nic nie pisał, że silnik ma właściwe ciśnienie po uruchomieniu bo nie mierzył.

 

za to napisał, ze całe minione żniwa z tym problemem jeździł, wiec samo przez sie rozumie, ze ze świecącą kontrolką od smarowania w pole ne ewyjeżdzał.-tzn jak po 10 sekundach ta gasła i juz sie nie zapalała. A jak sie nie zapalała (szczególnie po pełnym rozgrzaniu i na obrotach jałowych, tzn że panewki sa ok)

 

 

a z resztą jak by chciał dojsc do pompy i smoka, to i tak miske musi ściągnac, wiec to juz zaden problem nie bedzie szarpnac za korbowody i zobaczyc jakie maja luzy oraz ten subiektywnie najluźniejszy rozkrecic i zajrzec.

Opublikowano

Witam! Dzięki koledzy za odpowiedzi na mój post. Pozwoliłem podłączyć się do tego postu dlatego, że u mnie występuje taka sama sytuacja jaką  opisał kolega ksiadz666. Liczyłem na to, że uzyskam odpowiedź od niego albo od kogoś kto taką sytuację u siebie już przerabiał. Pytałem o to czy ktoś ma dane jakie konkretnie powinno być ciśnienie oleju w TYM SILNIKU. Mam instrukcję do kombajnu w języku francuskim, ale nie znalazłem tam tego.

 

O tym, że na zimnym silniku ciśnienie jest większe wiem doskonale ( np. u mnie w busie na zimnym silniku na wolnych obrotach jest ciśnienie wyższe o 3 bary silnik MB OM 602 przebieg około 400.000 km.  Myślicie, że jakiś gęsty olej? Otuż nie Shell Helix HX7 10W40. Założyłem sobie w miejsce zegara manometr od ursusa i mam wynik sały czas na desce rozdzielczej. )

 

Wracając do mojego kombajnu to na zimno po zgaszeniu silnika do zapalenia kontrolki upływa dość dużo czasu niestety dokładnie nie zmierzyłem.

Według mnie przyczyną późniejszego zapalania się kontrolki po uruchomieniu silnika może być:

uszkodzenie czujnika

zawieszenie się zaworu przelewowego przy pompie

zużyta lub uszkodzona pompa

filtr oleju ( ten typ silnika w samochodach MB filtr oleju ma umieszczony zbiornikiem w dół) tutaj jest do góry i olej ścieka, a po uruchomieniu silnika upływa trochę czasu zanim pompa go znowu napełni.

Jak widać czeka mnie trochę zabawy :-)

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 4pakplus
      Witam
      Wiecie może Panowie jaka jest średnica wału jezdnego od tej strony co zakłada się koło jezdne - czapka chińczyka?
      to chyba coś takiego:
      https://agro-serwis24.pl/pl/p/WAL-GLOWNY-JAZDY-CLAAS-MERCATOR-ZESTAW-LOZYSK-630179/1558
    • Przez Adamek001
      Witam serdecznie, mam pytanie czy ktoś może naprawiał blokowanie kolumny kierowniczej w kombajnie claas dominator? W zeszłym tygodniu zakupiłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, a skoro jest już po sezonie postanowiłem zabrać się za małe remonty. Mam pytanie jak się do tego zabrać, ponieważ nigdy tego nie robiłem i nie wiem czego się spodziewać. Kolumna czy zablokowana czy nie, lata góra dół. 
    • Przez janek884
      Do sprzedania 
      Dominator 118 SL maxi 1992r. Heder 6m z 1999r na grubym ślimaku, kosa na śrubki. Silnik V6 mercedes 270 koni. Zadbany, klimatyzacja sprawna. Kamera cofania, poziomowanie hedera w joysticku. Hydrostat. 2 kosy boczne elektryczne. Elektroniczny dokładny pomiar prędkości. Oświetlenie Led 9 szt. Zawsze garażowany. Cena 133 tysiące. Dolnośląskie 57-160. Tel 500132349

    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v