Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Ursusc385

MTZ 820

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Ursusc385    514

Czesc wszystkim słyszeliscie cos o tym ciagniku czy sie psuje jak tam skrzynia biegów czy dalej sie sypie i czy godny zaufania :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
versus    16

Mój kupel ma taki, super ciągniczek, jedyny minus -opony, szerokość jak w 330 na przodku, ale to zawsze można zmienić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtz_820    0

a macie jakies patenty jak zlikwidowac zgrzytanie biegow w tym traktorze albo jak wbijac zeby nie zgrzytaly bo czasami sie boje ze rozwale cala skrzynie biegow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mtz_820    0

u mnie od poczatku zgrzytaja :angry: u was tez tak jest ? mnie to doprowadza juz do szalu w biegu wciskam dwarazy sprzeglo (wujek mi tak kazal wiec tak robie) ale dalej zgrzytaja (wujkowi tez)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    280

Zgrzytanie biegów jest wywołane tym, że nie masz zsynchronizowanej skrzyni biegów i nie da się tego ot tak usunąć... U mnie w Zetorze 8011 też zgrzytają... Ale ja jak jadę gdzieś na pole to na na biegach 1, 2, 3 [4 bieg z tym ciągniku jest ostatnim biegiem] nie daje gazu do końca jak go rozpędzam tylko do połowy... On wtedy nie ma takich dużych obrotów i jak przerzucam to zgrzytają, ale o wiele mniej i biegi spokojnie bez większych problemów wchodzą... Spróbujcie i wy tak zrobić i piszcie czy wam się to udaje... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
Zgrzytanie biegów jest wywołane tym, że nie masz zsynchronizowanej skrzyni biegów i nie da się tego ot tak usunąć... U mnie w Zetorze 8011 też zgrzytają... Ale ja jak jadę gdzieś na pole to na na biegach 1, 2, 3 [4 bieg z tym ciągniku jest ostatnim biegiem] nie daje gazu do końca jak go rozpędzam tylko do połowy... On wtedy nie ma takich dużych obrotów i jak przerzucam to zgrzytają, ale o wiele mniej i biegi spokojnie bez większych problemów wchodzą... Spróbujcie i wy tak zrobić i piszcie czy wam się to udaje... :)

a ja swoim pronarem 82SA (w koncu prawie to samo :) ) 2 bieg wrzucam normalnie 3 bez sprzegla (oczywiscie bez obciazenia) -zero zgrzytu, trzeba tylko sie wczuc w obroty silnika a 4bieg oczywiscie ze sprzeglem

a zgrzyt czasem tylko jest jak chce na pelnych obrotach wrzucic 1 bieg lub wsteczny, natomiast jadąc do tylu gdy chce wrzycic bieg 2 to wskoczy (ale z 2 biegu wsteczny to nie :):) )

i powiem tylko tak:

bieg 2,3,4 to zero zgrzytu ale jak wlącze polowe i wroce na szosowe to tak ciezko wchodzą ze szkoda gadac :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROLNIK7    16

Ja mam takiego na moście krzyżakowym, ale nic nie mogę powiedzieć na temat awaryjności, bo mam go krótko narazie jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48
Jak bez sprzęgła?

TAK BEZ SPRZĘGŁA wchodzą biegi w skrzyniach bez synchronizacji wymaga to wprawy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Tak jak koledzy piszą musisz wyczuć prędkość do każdego biegu i oczywiście sprzęgło na dwa razy z lekką przygazówką pomiędzy jednym a drugim wciśnięciem sprzęgła i wkładając bieg żeby był jeszcze lekko na obrotach opadających z tej przygazówki. Tak to niestety trzeba robić jak nie ma synchronizacji, zresztą nawet jaki jest synchronizacja to też jest wskazane podwójne wysprzęglanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

U mnie wchodzą normalnie biegi bez sprzegła np. 4 czy 5 ale oczywiscie pod małym obciązeniem, i zero pracy sprzęgłem, a polową 1 i 3 można całkowicie bez sprzegła z miejsca włączyć (przydatne do tzw. pojeżdzania, np. przy zbieraniu kamieni)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarek6    1

z własnego doświadczenia wiem ze w ruskim sprzęcie wszystko nigdy nie będzie ok oczywiste jest ze gdy jedziesz np 6 a chcesz wrzucić na 3 a prędkość będzie za duża to będą trzeszczeć pytanie tylko jak mocno ci to trzeszczy grunt no nie robinie nic na siłe :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igor    0
a ja swoim pronarem 82SA (w koncu prawie to samo :D ) 2 bieg wrzucam normalnie 3 bez sprzegla (oczywiscie bez obciazenia) -zero zgrzytu, trzeba tylko sie wczuc w obroty silnika a 4bieg oczywiscie ze sprzeglem

a zgrzyt czasem tylko jest jak chce na pelnych obrotach wrzucic 1 bieg lub wsteczny, natomiast jadąc do tylu gdy chce wrzycic bieg 2 to wskoczy (ale z 2 biegu wsteczny to nie :):) )

i powiem tylko tak:

bieg 2,3,4 to zero zgrzytu ale jak wlącze polowe i wroce na szosowe to tak ciezko wchodzą ze szkoda gadac :)

 

 

Kolego 82 SA to ma synchro skrzynie i mozna bieg włączyć bez sprzęgła i nie trzeba wyczuwać momentu jak przyśpieszasz tylko jak redukujesz na mniejszy to wtedy i po to jest synchro zeby nie zgrzytała przecierz i w sa to biegi ładnie wchodzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igor    0

tak oczywiście są takie same biegi jak w pronarze i przedni most krzyzakowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek30    0

i wszyscy mówią że BELARUSY to samo co PRONAR ale czytając wypowiedzi i słuchając opinii użytkowników też jestem za belarusem, wydaje mi sie mniej awaryjny niż jego "polski odpowiednik"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igor    0

Ale słuchajcie czemu ma być mniej awaryjny jak to praktycznie to samo jest i identycznie złozone. A pronar ma troche nowocześniejsze bajery pomagające w codziennej pracy tym ciągnikem. No ale złego słowa tez nie moge powiedziec na Belarusa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek30    0

Znam gościa co serwisuje PRONARY I BELARUSY to powiedział że belarusy są mniej awaryjne. Przecież do polski silniki i inne elementy przychodzą w częściach i dopiero są składane w pronarze a BELARUSY są składane na linii montażowej od razu w całości. A polacy pewnie mniej się przykładają :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igor    0

to gość ci bajek nagadał bo znajomy pracuje w tej fabryce i mosty z silnikami przychodzą w całośći tylko swoje bajery dokładają polskie maska, kabina, liczniki i tp. i na a nic nie składają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macius    7

Igor jesteś w błędzie Ruski wysyłają częsci do polski i one są składane w Polsce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×