Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy jaki model pompy od wspomagania był montowany w u-902(1984 rok). Gdzie jest ten magiczny zawór na zbiorniczku od wspomagania którym reguluje się ciśnienie. Ile oleju wchodzi w układ wspomagania. Po wymianie serwa i pompy jakim olejem zalać układ-hydraulicznym czy do skrzyń automatycznych?

Opublikowano

olej to chyba jasne że coś z hydraulicznych, a zaworek masz jednej z rurek zaraz przy zbiorniczku oleju tylko czy nim się reguluje ciśnienie to pierwsze słysze ale może tkwie w błędzie :P a oleju to na zbiorniczku masz takie dwa wyzłobienia to oleju powinno byś między jednym a drugim, a pompy to na starej masz pewnie numer tylko po co ci on?

Opublikowano

Powiem Ci że powinien być Boxol, tak zaleca fabryka, ale jak masz szczelne serwo to zalej olejem do skrzyń automatycznych np. HIPOL ATF, jest on rzadszy i będziesz mógł jednym palcem kierownicą kręcić na wolnych obrotach. Ale pamiętaj szczelne serwo, bo wyrzuci ci go szybko. Jeśli co nieco kapie to zalej Boxolem.

Opublikowano

Drodzy Agrofotowicze. Mam takie pytanie, jakie będę miał problemy z montażem wspomagania od czteronapędowego ursusa do ursusa tylko z tylnym napędem. Mocowanie będzie przerabiane, więc jeden problem rozwiązany. Zastanawiam się, czy nie straci na zwrotnosci. Z góry dzięki.

Opublikowano

w zależności w którym miejscu zamontujesz siłownik

 

jeśli zamontujesz go bliżej koła to siłownik będzie bardziej wypychać koło co zmniejszy promień skrętu jeśli za daleko to zmniejszy

 

najlepiej skręć maksymalnie koła i wyciągnij siłownik to ustawisz w miarę najdokładniej my tak robiliśmy przy 12145 i wszystko działało przy 1201 robilibyśmy tak samo jakby była taka potrzeba

Opublikowano

Witam a więc zakupiłem ostatnio ursusa 902 i mianowicie ciężko się kręci kierownicą w obie strony a tęż tak jak by raz lżej i raz ciężej a jak dodam gazu za dużej różnicy nie ma też ciężko się kręci olej wymieniłem na nowy i filter jest nowy jak może być przyczyna czy jeszcze układ może być zapowietrzony ???

Opublikowano

są uszczelnienia jak w siłowniku ale jak kiedyś to rozebrałem i potem złożyłem to nie chodziło za ciekawie więc dałem i tak do regeneracji dawno tego ciągnika nie widziałem bo dwa lata temu sprzedałem 904 bo za bardzo się sypała 

Opublikowano

dziś mierzyłem ciśnienie manometrem i okazuje się że zaraz za zaworem bezpieczeństwa jest 70bar na wolnych obrotach to znaczy że ciśnienie jest dobre ale na samym serwie prawie nie ma nic ciśnienia jest tak około 20bar a jak kręce kierownicą to w jedną stronę przy maksymalnym skręceniu kół jest 50bar a w drugą już nic nie pokazuje to myślę że serwo gdzieś w środku przepuszcza ???

Opublikowano

moim zdaniem jeżeli była by to pompa to np. na zimnym albo na wysokich obrotoach kierownica powinna chodzić lżej a jeżeli tak nie jest to wina serwa tam są uszczelnienia na tłoczysku i pewnie uj je strzelił i najlepiej oddać do regeneracji choć wiec że te regeneracje nie raz dużo nie pomagają bo tam robią tylko aby było 

Opublikowano

a jeszcze czytałem że może to być ten zaworek co jest w środku serwa ??? że jest zabrudzony czy przyciera się myślę że samemu spróbuje to na prawić bo koszt w moje okolicy takiej regeneracji serwa wynosi 600zł a też nie wiadomo co oni robią z tym może tylko uszczelnienia wymieniają w farba nowa i to wszytko może jest ktoś z was kto juz na własną rękę naprawiał takie serwo w działa ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rolnik551
      Puścił gwint na siłowniku wspomagania wiercilem spawałem ale to dużo nie daje myślę o wymianie siłownika i chyba lepszy by był o mniejszej średnicy tłoka mniej oleju by potrzebował bo ten oryginał to przesadzone jak myślicie znajdę coś podobnego?? 
    • Przez jacek1994
      Witam wszystkich,
      mój tata posiada belarusa 72 z 94 roku w sumie już bardzo dawno wystąpiły problemy z luzami w układzie kierowniczym ale teraz już problem robi się zbyt poważny. Ciągnik ledwo mieści się na ulicy. W pewnym momencie wymieniliśmy pompę ale nic to nie dało i pojawił się kolejny problem. Mianowicie jest dość spory opór przy skręcie w lewo zaś w prawo skręca się normalnie. Co dalej robić ? Czy może to być uszkodzony siłownik ?   Czy może układ jest zapowietrzony ? jest gdzieś jakaś regulacja czy odpowietrznik ? 
    • Przez Vroobel
      Witam!
      W końcu po wielu trudach udało się przerobić wspomaganie w Zetorze 8045 na orbitrol, problem w tym że dużej różnicy w kierowaniu nie ma, jeszcze dodatkowo kierownica zmienia swoje położenie w czasie jazdy, a jak się skręci maksymalnie to z oporem ale daję się dalej krecić, zastanawiam się czy ten typ tak ma, że dopiero od 2000 obr bardzo lekko się kręci, podejrzewam, że orbitrol przepuszcza i jest zbyt wysoko ustawiony zawór przelewowy w orbitrolu, pompę wymieniałem z 2 lata temu. Też u was działają te wspomagania ? czy mi się trafił lipny orbitrol. 
    • Przez Adi118
      Mam problem ze wspomaganiem w moim Aresie 556rz, przy skręcaniu na wolnych obrotach ciężko chodzi kierownica, zapala się kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni i ciągnik staje. Problem się nasila kiedy olej jest rozgrzany i czasem nie pomaga nawet trzymanie wysokich obrotów. Sprawdzałem ciśnienie na pompie hydraulicznej i jest ok. Czy przyczyną moich problemów może być orbitrol? Czy w tym modelu jest dodatkowa pompa od wspomagania? Może ktoś ma inne pomysły co może być nie tak?
    • Przez Grzebcio
      Witam,

      niedawno nabyłem tegorocznego deutza keyline f70 i po paru naprawach, nie wiem czy mam zgłaszać kolejne czy zaufać wkurwionemu już serwisantowi. Pytania kieruję do użytkowników agroluxów oraz agroplusów gdyz skrzynia 15x15 (rewers mechaniczny) chyba się nie zmieniła. Także:
      -czy tylny most/skrzynia/rewers (nie wiem, które dokładnie) powyżej 15~20 na pusto powinien wydawać dźwięki jakby na trybach były luzy (wręcz trzaski/stuki)
      -oraz czy po nagrzaniu się ciągnika wspomaganie kierownicy bez przekroczenia 1300 obrotów powinno działaś ze znacznym oporem wręcz uniemożliwiając oporem kręcenie na postoju, podczas jazdy już spoko ale przy gwałtownych skrętach nie wyrabia na wolnych obrotach.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v