Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

może na potrzeby własne jest łagodniejsze podejście, przy usługach transportowych płacą wszyscy załadowca, kierowca i przewoźnik (nie znalazłem taryfikatora) obciążenia nie są małe i dochodzą do kilkudziesięciu tysięcy złotych za jednokrotne przeładowanie (dopuszczalne odchylenie to 2%), muszę zasięgnąć języka w itd

Opublikowano

Ale wożąc materiały sypkie jest ustawa że nie mają prawa zważyć nacisków na oś tylko ogólne DMC, kara była 600zł do 50 ton jak się mieścił zestaw, do 60 ton 1200zł. Ale to były kary administracyjne których teraz nie mogą dawać jak ktoś piach, zboże, buraki, drewno wiezie, ogólnie wszystkie sypkie. Drewno ma ustaloną gęstość ale 20% za mało ale to szczegół.

Opublikowano

U nas jak brali na jesieni qq to kierowcy czesto mówili ze powyzej 40 ton nie chca juz na zakłady czy do portów wpuszczac...jeden mówił ze miał 700 kg za duzo i nie wjechał tylko musiał stac iles tam a co zrobił z ta a qq czy wywalił czy jak to nie wiem...zreszta w tamtym roku nic sie nie wazyło tylko kazde auto waga szacunkowa i pojechał a w tym roku wszyscy chcieli byc wazeni inaczej nie jada.. jeden kierowca mówił mi o nie 5 tylko 3 zł za kg ponad DMC tak ze mało to nie jest, 2 lata temu nasypalismy jakieś 70 % paki i okazało sie ze pojechało 35 ton qq na pełno weszło by blisko z 50 ton mysle ale chodzi o to ze i tak miał juz 10 ton za duzo wiec 10000 kg x 3 zł to 30 tys w plecy - kkasa nie do odrobienia. tylko własnie nie wiem czy wszystkich tak karaja czy tylko transportowców a rolnicy na własne usługi maja moze jakas taryfe ulgowa czy cos.

Opublikowano

Ale wożąc materiały sypkie jest ustawa że nie mają prawa zważyć nacisków na oś tylko ogólne DMC, kara była 600zł do 50 ton jak się mieścił zestaw, do 60 ton 1200zł. Ale to były kary administracyjne których teraz nie mogą dawać jak ktoś piach, zboże, buraki, drewno wiezie, ogólnie wszystkie sypkie. Drewno ma ustaloną gęstość ale 20% za mało ale to szczegół.

 

nie dalej jak poł roku temu gadałem z kierowcą, który do nas przyjechał właśnie o naciskach na oś- wprowadzasz ludzi w błąd-musi zgadzać sie zarówno masa całkowita jak i nacisk na oś, i nie ma odstępstwa co tam wieziesz- jedyne OFICJALNE :) ustępstwo z ich strony to to że pozwalają ci wejść z łopata na łódkę i przesypać materiał tak by wyrównac naciski.

Ów szofer opowiadał jak wioząc żwir w zimę nocował na jakimś CPNie, rano wstał ruszył i cap ITD-na wadze wyszło że za dużo towaru jest na przodzie, a że w nocy był mrozek i skuło mu żwir to skakał ponad godzinę w pocie czoła by przerzucić tonę na tył- Krokodylki mieli darmową rozrywkę do rozpuku...

 

swoją droga dziwne że jeszcze żadna marka nie oferuje pomiaru nacisku na oś wykorzystując pomiar ciśnienia na poduchach, tym bardziej że czujniki i tak sa montowane seryjnie do samoczynnego poziomowania auta

Opublikowano (edytowane)

A mi jeden transportowiec mówił że są sypkie wyłączone z osiowego ważenia, inny kierowca wożący paliwo też to samo mówił bo jest też wyłączone. Bo jak on ma np 3 komory na paliwo i spuszcza z każdej pokolei to jak ma mieć równo naciski?

 

Jak znajdę ustawę to podam link.

 

http://www.transsupp...rmatywnego.html

 

http://www.gitd.pl/a...ażenia-pojazdów

 

Co do ważenia osiowego wzlędem ciśnienia w poduszkach to wystarczy manometr zamontować na zasilaniu posuszki. Wielu producentów naczep na tabliczce znamionowej podaje wartości ciśnień dla określonego ładunku na osi. (przeważnie przy pustej i pełnej 8-9t nacisku).

Edytowane przez dawidg2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v