Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. potrzebuje szybkiej a nawet natychmiastowej odpowiedzi. czy most przedni od zetora 6245 jest lzejszy i czyms sie rozni od mostu przedniego z zetora 7245. bo tak sie zasatnawiam na załozneniem do 7211 i znalzłem po dobrej cenie ale jest od 6245 i nie wiem czy bedzie pasował i czy on sie czym rozni. dziekuje za odp. pozdro

Opublikowano

W Zetorach 6245 montowane były dwa rodzaje przednich mostów napędowych, most lekki(rozpoznać go można po innym mocowaniu przednich kół, takim bardziej podobnym do współczesnych ciągników): http://www.agrofoto.pl/forum/Zetor-6245-image103002.html oraz most tzw. ciężki(posiada mocowanie felg bezpośrednio do tzw. gwiazd): http://www.agrofoto.pl/forum/Zetor-6245-image120188.html generalnie oba rodzaje mógłbyś założyć do 7211 ale jest jeden problem - czy Twój 7211 ma możliwość wyprowadzenia napędu do przystawki, albowiem wychodziły takie Zetory w których nie można było założyć przedniego napędu :) Z którego roku jest Twój Zetor?

Opublikowano
czy Twój 7211 ma możliwość wyprowadzenia napędu do przystawki, albowiem wychodziły takie Zetory w których nie można było założyć przedniego napędu

wydaje mi sie ze wszystko jest do zrobienia :)

Opublikowano

bo ja znalazłem wersje ciezsza. teraz tylko kwestia czy brac czy nie cena 7tys za komplet koła z oponami przystawka wała wajcha do zalaczania napedu. moim zdaniem opłacalne bo wiem co mam w swoim ciagniku tylko dokładm przod mam znajomego mechanika co grzebie w zetorach mowił ze da sie zrobic. teraz tylko pytanie brac czy nie.

Opublikowano

Za 7 tysięcy to się opłaca, obejrzyj go dokładnie czy nie ma wycieków czy na wejściu wału nie ma jakiś nadmiernych luzów itd.

Pozostaje jeszcze pytanie o opony, jeżeli też są w dobrym stanie to na pewno się opłaca.

Szkoda że to nie lekki most, bo chętnie bym odkupił do swojego 5211 ;)

Opublikowano

Opony sa w bardzo dobrym stanie prawie ze nowki. to musze tate zaczac naginac zeby brac ;) . a o wiele sie pogorszy komfort jazdy bo jednak mieki przod troche amoryzuje nierownosci a tu bedzie podskakiwał? wydaje mi sie ze cena jest dobra bo wszystko jest w koplecie i praktycznie opony nowe.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Komfortem się nie przejmuj . Z własnego doświadczenia widzę, że ciągnik bez 4x4 to nie ciągnik ;), zresztą założysz to zobaczysz czy warto.

Opublikowano (edytowane)

no tak ale jak juz załoze to bedzie po fakcie 7 tys pojdzie sie rabac. nie no napewno ciagnik bedzie o miał wiele wiecej mozliwosci z przodem. pogadam z tata i sie zobaczy ale mowicie ze za 7 tys warto brac?

Edytowane przez wsk125ccm
Cyt. poprzedniego posta.
Opublikowano

Jeśli jednak nie będzie coś pasowało to sam też możesz sprzedać dalej ten przód.

Myślę że powinieneś mieć przede wszystkim ten sam rozmiar tylnych kół co zetor od którego wykręcono przód. Jeśli nie to byś musiał chyba inne koła dokupywać.

Przynajmniej tak mi się wydaje, bo wystarczy niedopasowanie napędu aby skrzynię biegów rozwalić lub cokolwiek innego.

Poprawcie jeśli się mylę.

Opublikowano

Juz postanowione,w przyszłym tyg jedziemy po naped. Oczywiscie sprawdze jakie mial koła tamten zetor. Mam jeszcze pytanko czy zetor nie bedzie miał ciezej z przednim napedem? Chodzi mi o to ze jak powiedzmy pod gore wyjezdzał na 5 biegu czy przez to ze bedzie miał wieksze koła nie bedzie słabszy i bedzie trzeba redukowac, bo zetory z oryginalnym przednim napedem maja gdzies około 70km a 7211 ma 62km? To bedzie czuc spadek mocy czy nie a jezeli tak to duzo? pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Nie no bo myslałem ze jak bedzie miał wieksze koła do bedzie miał ciezej ale skoro nie no to ok:)

Edytowane przez wsk125ccm
Cyt. poprzedniego posta.
Opublikowano

w serii tych zetorów to każdy mógł mieć przedni napęd nawet 5245, a i przód będzie na sztywno ale za to będziesz miał większe koła masa nieznacznie wzrośnie więc będziesz mógł mieć mniej powietrza (ciśnienia) i amortyzacja jako taka będzie

Opublikowano

oczywiscie ze bedzie slabszy bo masa wzrosnie o 400 kg,duzo szersze przednie opony gorzej sie tocza.z wlasnego doswiadczenia wiem ze 3p z pelna beczka wjedzie na gorke a 6245 bez wloczonego napedu nie wjedzie a ma 10 km wiecej.a amortyzacja przedniej osi-sam sie przekonasz jak bedzie tanczyl po asfalcie.

Opublikowano

Dobra ok nie bede sorki. Znaczy sie nie wyssane z palca tylko co patrze na jakies oferty to kazdy ma napisane 70km no ale prawda ze kazdy pisze wiecej zeby sprzedac. Dzieki bardzo za odpowiedz. Czyli powinien sobie poradzic z tym napedem?

Opublikowano
Juz postanowione,w przyszłym tyg jedziemy po naped. Oczywiscie sprawdze jakie mial koła tamten zetor. Mam jeszcze pytanko czy zetor nie bedzie miał ciezej z przednim napedem? Chodzi mi o to ze jak powiedzmy pod gore wyjezdzał na 5 biegu czy przez to ze bedzie miał wieksze koła nie bedzie słabszy i bedzie trzeba redukowac, bo zetory z oryginalnym przednim napedem maja gdzies około 70km a 7211 ma 62km? To bedzie czuc spadek mocy czy nie a jezeli tak to duzo? pozdrawiam.

 

 

Witam czytam temat i przypomniał mi się mój mały eksperyment jeśli chodzi o to czy ciągnikowi ubędzie nieco mocy po dołożeniu lub załączeniu przedniego napędu. Jeśli chodzi o teorię to napewno załączenie lub tym bardziej dołożenie przedniego napędu zmniejszy nieco moc ciągnika. Ja zrobiłem kiedyś kilka prób ursusem 1614 podczas orki pod górkę. Obroty silnika takie żeby podszadł z pługiem pod górkę bez poroblemu. Potem próba z wyłączonym napędem i wtedy silnik się zdusił ( oczywiście zapobiegłem temu z racji dbałości o sprzęt ale tak by było bez jakiejkolwiek ingerencji) Teoretycznie po załączeniu przedniego napędu moc ciągnika spada ale jeżeli przyjąć takie zmienne jak poślizg kół, przyczepność, oraz wiele innych to praktyka pokazuje co innego. Dodam tylko ze próba była powtórzona trzy razy dla każdego rodzaju napędu dla miarodajnośći i wynik taki sam.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ARTI2019
      Zetor 7745 rozłącza przedni napęd pod obciążeniem, i słychać pykanie jakby ktoś trytytką się bawił dodatkowo drży dźwignia załączania napędu, ktoś borykał sie z takim problemem ? dzieje się to losowo, czasami pod większym obciążeniem czasami pod mniejszym, czasami 2 hektary zrobi i nic a czasami nie da się pracować bo co chwilę pyka i rozłącza .... szukam rozwiązania
    • Przez mf390
      Witam,
      Stoję przed zakupem Zetora 7245 lub 7745, z tego co zauważyłem w 7745 jest blokada przedniego mostu a w 7245 nie ma, z zewnątrz obie osie wyglądają identycznie. Czy jest możliwość "dołożenia" takiej blokady w 7245?
    • Przez noid
      Witam.
      Jak odkręcić wał przedniego napędu od skrzyni biegów zetor 7245?
      Wyciekł cały olej. Potrzebuje szybkiej pomocy.
      Z góry dziękuję za pomoc.
    • Przez Erdien94
      Cześć wszystkim.Jak w temacie jaki olej wlać do tłumnika drgań 7245 ?Prosze o pomoc:)
    • Przez torq1906
      Witam, posiadam Zetora 7211 i zastanawiam się nad dołożeniem mu przedniego napędu, to że się da to zrobić za mniejsze czy większe pieniądze to jasne tylko nurtuje mnie kwestie formalno-prawne a mianowicie jak to zrobić w taki sposób, żeby wszystko było zgodnie z literą prawa, żeby bez stresu można było się przemieszczać po drogach publicznych?
      Na chłopski rozum wydaje mi się, że żeby dało się tak zrobić to trzeba zastosować most i części z modelu 7245, czy mam rację?
      Czy może przejdzie też na częściach od innych ciągników czy np. samochodów jak Robur czy inne wynalazki?
      Czy ktoś się orientuje ile taka przyjemność mogłaby kosztować robiona przez fachowca, z całą papierologią itp.? 
      Zaznaczam, że sprzedaż tego i kupno 7245 nie wchodzi w grę bo szansa, że znajdę go w takim stanie jak ten który posiadam jest jak trafienie w totka. 
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v