Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:unsure: najlepiej i chyba racjonalniej byłoby kupić jeden ale 12V. Skończą się problemy z klemami myśle,że wielu użytkowników zgodzi się ze mną. :D

Ja niezgodzę........sąsiad ma 12 V akumulator i zawsze w zimie przychodzi do mnie bym go pociągnoł a akumulator ma rok.Nie ma jak 2x6v centra.( 6 lat minimum z głowy)

Opublikowano

Oj , obecnie to ciężko aby te 6 lat wytrzymały , moje padły po 5 latach , koledze po 3 sezonach tylko że ma prądnice a w zimie ciągnika wcale nie używa i chyba je zaniedbał pewnie mu się zapomniało o ich demontażu i doładowywaniu ale to nie mój problem i nie moja kasa , ja mam jeden 12 V i wystarcza przy dużych mrozach dokładam drugi na kablach do odpalenia zimnego silnika . Jeden akumulator to mniej połączeń , mniej kabla a zarazem mniejsze opory , ale z drugiej strony 2 X 6v jest trudniej rozładować tylko trzeba pilnować wszystkich połączeń. Dbasz to masz

Opublikowano

najlepsza inwestycja to kupić rozrusznik z przekładną za 250 do tego akumulator 12v 125 ah 900a na rozruchu i masz z głowy na 5 lat ja do t 25 tak mam już 3 rok i w zimę co drugi dzień w największy mróz nie ma problemu .

Opublikowano (edytowane)

Kolego @drajwer12 ja się napaliłem na ten rozrusznik z przekładnią, przedwczoraj przyszła przesyłka z allegro i tego samego dnia zamontowałem i powiem tak, ten rozrusznik niczym się nie różni od zwykłego, mówię dokładnie o Uc330.

 

Stary rozrusznik ledwo kręcił, fakt słabe aku2x6V ale jako tako hechłał, po zamontowaniu przekładniowego nie widzę żadnej różnicy, ten rozrusznik jest szybkoobrotowy ale na wirniku silnika ale nie na zębatce, na zębatce jest dokładnie to samo co na R11a Boscha! Jeszcze ma mieć mniejszy pobór prądu, ale nie widzę różnicy, mierzone miernikiem przed i po zamontowaniu. Nie wiem czy nie oddać go na gwarancje, bo może wina leży po stronie tego stycznika, wariuje jak głupi, jakby sprężyna powrotna była za mocna i przez to nie może puścić prądu na wirnik?

 

Tutaj jeszcze link do rozrusznika którego kupiłem> http://allegro.pl/ro...1425089657.html

Edytowane przez Junkers
Opublikowano (edytowane)

rozruszniki szybko obrotowe jak sama nazwa mówi mają większe obroty wirnika i dlatego posiadają przekładnię która odciąża wirnik rozrusznika przez co lżej jest obrócić wał przy mniejszym poborze prądu. Jeżeli chodzi o akumulatory to u mnie dwie szóstki padły równocześnie dwa tygodnie po gwarancji od tego czasu pali na 12v 72A jeżeli ktoś nie odpala w zimie jest wystarczający a i koszt kupna jest dość niski w porównaniu do 12v 125a czy 2x6v

Edytowane przez andrzej207
Opublikowano (edytowane)

@andrzej207 Nazwa nie wskazuje na to co one mają szybkie, wirnik czy zębatkę. A co do poboru prądu to już napisałem wcześniej jak sprawa wygląda.

 

Jeszcze dzisiaj podłączyłem akumulator z samochodu 12V 60Ah ale nie pamiętam ile Amper, to zakręcił wałem tak z 5 razy i amen, a samochód na tym aku kręci jak szalony.

 

 

Edytowane przez Junkers
Opublikowano

Nie wiem co wy chcecie od fabrycznych rozruszników, że zamieniacie je na jakieś chińskie czy litewskie wynalazki. Ciekawe jak z trwałością i częściami zamiennymi do nich. O ile we władku jest jakiś sens zamiany, bo fabryczny ruski kręci bardzo kiepsko to w c-330 nie widzę powodu zmian, u mnie chodzi już 30 lat-zmieniałem jedynie szczotki i włącznik elektromagnetyczny a kręci bardzo dobrze.

Opublikowano (edytowane)

pobór prądu jest uzależniony od obciążenia inaczej będzie na zimnym silniku i na ciepłym w zależności od temperatury otoczenia poprzednio wytłumaczyłem ci tylko jaka jest różnica tu masz link do tego tematu http://www.agrofoto.pl/forum/topic/25185-rozrusznik-c330/page__st__20

nie porównuj samochodu do ciągnika tum bardziej do c-330 masz dwa cylindry i 2000 pojemności a w aucie przynajmniej cztery przy tej pojemności

Edytowane przez andrzej207
Opublikowano

Oczywiste jest to że samochodu nie należy porównywać do ciągnika choćby za samo to że to benzyniak a nie diesel. Aczkolwiek nie jestem za bardzo zadowolony z tego rozrusznika.

 

Wiem, że jest tamten temat ale jakoś się rozkręciło tutaj :blink: w razie czego tam będę pisać

 

 

Opublikowano

kolego ale ja kupiłem oryginał i kreci mi dużo lepiej niż stary pomyśl logicznie w normalnym masz tulejki ślizgowe na wirniku a w ty masz łożyska i przekładnie planetarną i pobiera o 60 % mniej prądu od normalnego jest różnica jak nie wiem

Opublikowano

"drajwer12: tak nawiązując do tematu o aku :)

Jeśli masz dobre akumulatory, najlepiej 2x6V, to na starym typie rozrusznika nie będzie problemu z rozruchem. Ja np. mam oryginalny 30 letni rozrusznik i kręci świetnie, jak na razie nie planuje go wymieniać.. W wakacje zmieniałem w nim cewkę- koszt jakieś 70zł, a szczotki to nie wiem w jakim stanie bo nie udało mi się go rozkręcić, (jak na stary rozrusznik przystało- zapieczone śruby :lol: )

 

No ale wiadomo jak nowy typ pobiera mniej prądu to lepiej dla aku. i w ogóle.

Opublikowano

Dawid w pełni się z tobą zgadzam jak rozrusznik kręci jeszcze to ok ale jak już ledwo co zipie choć nowe akumulatory i dawać go do remontu wymieniać wszystko to się nie opłaca bo można jednego roku kupić rozrusznik i kreci na tych 2 , 6V a jak snadną te to kupić już jeden 12v 120 ah i z głowy

Opublikowano

Witam

Teoretycznie akumulatory powinno się wymieniać obydwa. W razie problemów masz gwarancje, a gdy wymienisz jeden to nie uwzględnią Ci gwarancji, bo powiedzą, że miałeś niesprawną instalację.

Zawsze może powiedzieć że miał go w Trabancie, występowały z instalacją 6V. Kumpel zmienił akumulator z 6V na 12V to dopiero wycieraczki pracowały.

Opublikowano

trzy lat temu w c360 (też z prądnicą) na szybkiego włożyłem aku 12V75AH 1100A prądu rozruchu(nie polski) z PAJERO który musiał iść do skasowania i do tej pory zero problemów z rozruchem... nawet po zimie!!

Opublikowano

Witam. Zwracam się do was z pewnym pytaniem.W zimę zaczęły odmawiać posłuszeństwa akumulatory, a że ciągłe ich ładowanie mnie jusz denerwuje, więc pora je wymienić. Chwiałbym się was spytać o opinię tego akumulatora

http://allegro.pl/akumulator-eurobattery-12v120ah990a-wysylka-gratis-i1576857311.html

Słyszałem że ponoć dobre, i chcę się upewnić. I mam jeszcze pytanie, czy taki akumulator da radę w C-330M, czy lepiej kupić tak jak w oryginale, czyli 2x6v 165Ah?Z góry dzięki za odpowiedz.

Opublikowano

U mnie w C-330 od 5 lat chodzi 125Ah z ZAP i powiem że nie mogę narzekać bo chodzi jak zegarek z tym że na alternatorze, bo jak była prądnica to musiały być 2 szóstki inaczej było ciężko. Tak więc jeśli masz alternator to myślę że 1 dwunastka wystarczy.

Opublikowano

Akurat w przypadku aku odradzałbym tobie kupowanie w internecie podjedz do najbliższego punktu co trudnią się sprzedażą akumulatorów doradzą a tak widzę że większość zakłada jedną 12 w 30 i 60 tkach i np ja w farmtracu mam jeden 120 Amper i spokojnie pali zimą

Opublikowano

Ja w swojej 30tce mam akumolator ukraińskiej firmy forse 100amper i jestem bardzo zadowolony akumulator posiada bardzo duży prąd

rozruchowy w zimę przy -20 nie było problemu z rozruchem a zalana jest płynem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v