Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

W takim razie podejrzewam, że była to wina samego akumulatora. Po prostu prądnica nie mogła doładować go w tak krótkim czasie pracy.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

o to chodzi, ze mam kombajn i cały rok aku. leża w garażu a tak by były użyteczne. A jak by taka skrzynkę dać gdzieś pod spód np w miejsce butli od sprężarki bo moja 30- tka nie ma pneumatyki.

Opublikowano

Tylko teraz ten akumulator jest w case i chodzi do tej pory

 

P.S Ale mniejsza z tym tak tylko ciekaw byłem co może być. A czy u was też te podstawki pod akumulator zjada rdza w 3 lata???

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam. Jeżeli chodzi o korozję podstawek pod akumulatory, to przyczyną są wieczka akumulatorów. Są dwa rodzaje: starszego typu uszczelniane masą bitumiczną, która po pewnym czasie twardnieje i powoduje rozszczelnienie wieczka, przez co wydostają się opary elektrolitu powodujące przyspieszoną korozję, oraz nowszego typu całkowicie szczelne, wykonane w całości z tworzywa sztucznego, z klemami uszczelnianymi uszczelkami silikonowymi. U mnie w C-360 odkąd założyłem akumulatory nowszego typu (było to w 2002 roku) nie zauważyłem śladów korozji na skrzynkach akumulatorowych. A w C-330 podstawki muszę wymieniać co 2-3 lata bo mam akumulatory starego typu.

Opublikowano

Korozja podstawek akumulatorów wynika z tandety sprzedawanej w sklepach - oryginalne wytrzymaly ponad 10 lat.

Ostatnio kupione (grene lub agroma) wytrzymały niecałe dwa lata (akku nowiutkie).

Stare były z grubej blachy, wiem bo gdzieś je widziałem w garażu, nowe są cieniutkie jak żyletki w porównaniu do oryginalnych.

Opublikowano

My jak kupiliśmy nowe podstawki to od razu zdzierałem farbę i pomalowałem 3 razy Hummeritem i potem zwykłą jak na razie po 5 latach nie widać korozji. Ale przy każdym myciu myje podstawkę pod akumulatorem

Opublikowano

Nie wiem jaką jest przyczyną wyparowywania wody destylowanej i grzania się akumulatorów.

Mam nadzieję,że pomożecie mi odnaleźć przyczynę :lol: .

Myślę,że może to być przyczyna jakiegoś zwarcia:\ ale nie jestem pewien.

Jeśli nie znajdę przyczynę będę musiał nie długo jechać do znajomego taty,który ma to naprawić.

Założyłem ten temat,iż być może nie będę musiał korzystać z pomocy mechanika.

Z góry dziękuję za odpowiedzi ;[ .

Opublikowano

Sprawdz napięcie ładowania na klemach akumulatora napewno masz dużo za wysokie ponad 14,4 V i gotują się wtedy one w czasie prasy jak coś robisz ciągnikiem, może być walnięty regulator napięcia... Masz chyba alternator z tego co w galerii widziałem?

Opublikowano

tak jak koledzy wyżej piszą, przyczyną parowania elektrolitu jest zbyt wysokie napięcie ładowania - powinno się dla zwykłych akumulatorów ołowiowych mieścić w granicach 13.8-14.4V, jedynie dla akumulatorów wykonanych w technologi Ca-Ca może ono wynosić około 15V. dla zwykłych akumulatorów za wysokie napięcie skraca jego żywotność o połowę albo więcej. poszedł się kochać regler od prądnicy - czarna puszka po prawej stronie obok licznika motogodzin. możesz spróbować go wyregulować poprzez zmianę naciągu sprężyny przekaźnika regulacyjnego. coby cieszyć się sprawnym układem ładowania najlepiej alternator jakiegoś elmociaka założyć, pisać co i jak nie będę, bo od tego huczy aż na forum :lol:

ale najpierw woltomierz w dłoń i melduj wartości napięcia na aku przy pracującym silniku ;[

 

PS. właśnie zajrzałem do galerii i widzę, że masz alternator. zmierz napięcie i napisz na forum.

Opublikowano

Jak na razie nie mam jak to sprawdzić ale niedługo będę miał to zrobione gdyż namawiam tatę na kulig i mycie bo po orce grudniowej trochę jest brudny.A akumulatory zostały zdjęte na zimę i leżą w ciepłym miejscu.Dzięki za odpowiedzi :rolleyes: .

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam, chciałbym sie zapytać gdzie by było dogodnie miejsce na akumulatory w c330, oryginalne nie jest moim zdaniem za dobre, podczas siewu nawozu, nawóz lecina te podstawki i szybko gniją, oraz chciałbym zrobić zabudowe tyłu i te akumulatory by mi tylko przeszkadzały.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

pod podłogą to chyba będzie za nisko, ja bym proponował z przodu przed kabiną tak jak w c360

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja mam 2x6V i musze znaleźć miesce, tam gdzie jest zbiornik od powietrza było by dobre tylko gdzie drugi dac?

Opublikowano

z przodu 30-stki??? totalne nie porozumienie ,nie szukaj miejsca -pod spodem raczej zbyt kiepskie rozwiązanie mały prześwit pomiedzy podłożem i mocowaniem -mozna urwc , lepiej kup nowe podstawki oraz ochrony i dobrze pomaluj lakierem z podkładem chlorokauczuk i po sprawie... bo to najlepsze rozwiazanie tam gdzie sa nic pozatym ,jak ci padna potem kupisz 1 baterię i po sprawie dorobisz ochronę itd a pozostałe miejsce wstawisz skrzynkę mnarzedziową -przyda sie bo ta pod bakiem po czasie ..zalana olejem-ropą i sam syf:)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

O te podstawki mi tak bardzo nie chodzi bo jak wymienie raz na 2-3 lata to sie nic nie stanie, tylko chciałem zrobić zabudowe tyłu i te akumulatory trochę przeszakadząją, a może wie ktoś jak zrobić porządną zabudowe tyłu w c330.

Opublikowano

witam mam pytanko padł mi jeden akumulator 6v ale i w drugim traktorze też mi padł i sie zastanawiam czy nie zabrac tego jednego z 30 do 60 a do trzydziestki kupi nowy 12v.pytanie jaki 12 v czy moze byc 120ah bo by sie zmiescil w kieszen. dodam ze jest u mnie pradnica ale rozwarezam zalozenie alternatora

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v