Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja mam 2x6V 165Ah CENTRA Heavy.Według mnie najlepsze akumulatory.

W ilu maszynach zakładałeś takie akumulatory? Chce się po prostu dowiedzieć czy to pojedynczy przypadek, czy jest to regułą, bo też doszedłem do takich samych wniosków, że jednak centra najlepsza.

Opublikowano

Co do zastosowania akumulatorów nie ma  -normy jedne dłuzej jedne krócej - chinśzczyzna  prawdziwej Centry niema - co do porady zakupić planetarny rozrusznik i baterie 12V - po sprawie - u mnie C-328  nie zdał egzamin 2x6V  i rozrusznik legendarny - kupilem nowy z wojska siadł  tak samo jak niby CENTRA planetarny bateria gwizda juz 3 rok bez róznicy ile mrozu

 

Opublikowano

przeczytałem cały temat gdyż mam do wymiany aku w 3p,obecnie mam tam 2 6ki,i prądnicę. czy mogę założyć jedną 12tkę ,i na prądnicy pojeżdzić  do zimy [wtedy będzie lekki remont i jakiś alternator]. Z tego co skumałem aku 12tkę miałbym podłączyć obecnie tak jak podłączona jest prawa 6ka a w przyszłości przy zmianie prądnicy na alternator,prawdopodobnie odwracamy biegunami aku. Umiejscowienie akumulatora w prawej skrzynce w podłodze.

Opublikowano

Ja od trzech lat mam V12 w c360 3P z prądnicą i jeszcze nigdy nie podładowywałem akumulatora. Plus na rozrusznik a minus na masę, akumulator w skrzynce po prawej stronie. W zimę nie odpalany tylko aku wyciągamy 

Opublikowano

C-328 akumulator 12V z lewej strony, nie pamiętam jaka pojemność ale gabarytowo taki sam jak ten 6V,  do tego wyłącznik masy dorobić bo orginalnie nie było.

Koniecznie sprawdzić napięcię ładowania nie ważne czy mamy prądnicę czy alternator bo bo za małe i za duże napięcie nie jest bez znaczenia dla żywotności nowego akumulatora.

Opublikowano

Chyba inaczej nic z 2x 6v? dlatego pytam bo nie wiem.

Jak nie masz zamiaru nic merytorycznego wnieść do wątku to po co piszesz?

Jesli wiesz to podziel się informacjami zamiast zgrywać znudzonego mędrca

Opublikowano

Dzieki Toobek. Problem w tym że 'odziedziczyłem' ciapka bez akumulatorów (okablowanie jest) i nie mam jak sprawdzić. Ruszyl na zaciag po 16 latach więc czas na inwestycje w aku. chciałabym mniej wiedzieć jakie minimalne parametry akumulatora pozwolą na uruchamianie.

Opublikowano

mam do dyspozycji 12V 100AH 850A, więc chciałbym spróbować. Odłączyłem stare 2x6V, zacisnąłem nowe klemy i teraz pytanie: Czy przewód z rozrusznika powinien iść do (-) na akumulatorze, a przewód z masy do (+) na akumulatorze? Dodam tylko, że to model z prądnicą. Widziałem kilka wątków na forum dotyczących C 330, więc wole dopytać pod kątem C 328.

Opublikowano (edytowane)

Przypadkiem nie przyszło Ci do głowy spojrzeć jak te stare 6 V były podłączone?   :blink: Nowy podłącz identycznie. 

Edytowane przez Pigmei
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dla rozrusznika jest bez znaczenia, jak będzie polaryzacja napięcia zasilającego. Natomiast znaczenie ma jaką tam masz prądnicę, mianowicie z "+" czy z "-" na korpusie ciągnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v