Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
tommy66692

nie można wylączyc czwórki

Polecane posty

tommy66692    10

bronowalem na czwórce wrzuciłem na początku pola jak dojeżdzałem chciałem zbić do trójki i nie można było, dojechałem do domu na 4 i teraz nie wiem co robic :P

co mogło sie stac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RobertN    0

U mnie był taki problem, tylko że z 5 biegiem. Próbowałem wybić na siłe i nic nie pomogło, az w końcu podniosłem całą pokrywe od skrzyni i długim śrybokrętem wycofałem tryb, założyłem pokrywe i działa już rok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

skrok18    1

Witam i wyraże swoją opinię, zdejmij górną pokrywę i zobacz bo być może wodzik być zacięty i dlatego nie możesz wybić czwórki..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    40

Tak to już jest. Naprzyklad w c 335 mam to samo tylko z biegiem 2. Dzieje się tak jak za mocno wrzuce bieg (z wyczuciem trzeba). Mój wójek ma też to w c-360. Sposób jest taki musisz to zrobić z pomocą łomika. Nie wiem jak jest w twoim ale w 335 odkręcam wajche od biegów wkładam łomik w odpowiedni wodzik i po problemie, a w c-360 wykreca się taką śrubke na skrzyni (nie wiem od czego ona jest ale jest ich sporo tj na każdy bieg) i też łomik lub śrubokręt i po problemie. Prawdopodobnie wina tkwi w wodzikach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bimladentoja   
Gość bimladentoja

Znaczy się biegi się zakleszczają po odblokowaniu,jedną z metod cytowanych powyżej,najlepiej przez odkręconą pokrywę zmiany biegów,zalecałbym wymianę zatrzasku adekwatnego do zakleszczającego się wodzika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

czyli próbowac na siłe przesunąc czu od razu zdejmowac pokrywe?

mam jeszcze jedno pytanie- jak jade np. na czwórce (ale na innych biegach takze) bez obciązenia z górki i dam gazu i od razu odejmę to ze skrzyni słychać takie stuknięcie-jakby zatrzymanie rozpędzonego wałka? co o tym sądzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki spokojnie sie to da zrobic w domu!! Miałem taki sam przypadek jak kolega wyżej :) Żadne wodziki lub zakleszczenia... Przyczyna jest jedna :) Kamienie od synchronizatora biegu 4 i 5 (bo tylko te dwa sa synchronizowane) są juz zużyte i trzeba śćiągnąć cała pokrywe... Wyciągnąć wodziki, i bardzo delikatnie rozsuwać trybka!!! Trzeba uważnie patrzeć bo pod każdym kamyczkiem jest sprężynka i może wpaść razem z kamieniem do skrzyni a wtedy to juz po robocie :) My przy okazji wymienilismy też wodzik biegu 4 bo był już lekko wybity tzn miał ubytki ... Co do zakładania tego spowrotem to jest tylko jeden sposób!! Na gume z majtek :P Obwiązujesz wałek gumka i pod nia wkladasz poszczególne kamyczki i sprężynki :) Powodzenia zyczę :) Jak cos to pytajcie ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10
Samemu to raczej sie nie bierz bo zetorka mlotkiem nie zrobisz... A ile masz mth w nim

dokładnie to nie wiem bo licznik nie chodzi :)

na jesieni skrzynia była robiona i miało byc wszystko ok

tzn. przez sciągniecie pokrywy da sie to zrobic?

 

edit

juz zrobione wybił się lekko klin :P tylko teraz pytanie czy będzie się to powtarzać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukeClaas    362

Jest na to 1 rada.

Nie spieszyć się ze zmienianiem biegów i dobrze wciskać sprzęgło.

Ja pare razy razy mojego zetorka skleszczyłem i teraz wiem ze nie ma co się spieszyć przy zmienianiu biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bamboocha    7

U mnie są już od roku wyjęte i nie ma żadnego problemu z tym.

 

A na pomysł z gumą od majtek w życiu bym nie wpadł :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bobureczek    1

Po prostu zakleszczasz skrzynie. Może nie wysprzęglasz do końca i jest problem potem.

Edytowano przez wsk125ccm
Cyt. poprzedniego posta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    1

dawid777 z tym tekstem ze samemu zetorka i mlotkiem sie nie zrobi to zaszalałes haha. A tak do tematu to u mnie było to samo i pomogla dopiero wymiana calego synchronizatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10
Po prostu zakleszczasz skrzynie. Może nie wysprzęglasz do końca i jest problem potem.

bardzo ciekawe! skrzynia nie jest zakleszczona, dobrze wysprzęglam, gdyby była zakleszczona to dało by się t ozrobić poprzez te sruby na deklu a nie da sie :D

@rino-synchronizator został wymieniony, tam poprostu są takie 3 kliny, jeden się lekko wysunie i juz czwórka siedzi, jeden z userow AF pisał na gg zeby wyjąć te kliny, chyba tak zrobie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor3011    299

Ja też miałem taki problem ale zakleszczyłem i trzeba było wodzik wykręcić i odklesczyć i przy okazji musiałem kupić nowe wodziki bo bardzo ciężko wchodziły biegi i teraz chodzi jak zegarek tylko trzeba dobrze sprzęgło wciskać bo inaczej to każdy ciągnik zakleszczy się!!!!!!!! :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

panowie znowu to samo, kupilem nowe kamienie synchronizatorów i nic nie pomogło, pytałem mechanikow i nie radzą wyjmowac wszystkich, tam w skrzyni sa podobno jakies podkładki ktore sciskają tryby i jest ich za malo, robi sie luz i przez to, srodek orki nie wiem co robic a zeby zacisnac tryby trzeba rozpolawiac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    11

Ja wiosną wyjąłem kamienie i do dziś tak śmigam.Biegi wchodzą normalnie a skrzynia zakleszczyła się na 5-ce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzymek    15

mam ten sam problem zakleszczyła się na 5 traktor stoi już rozpołowiony u mechanika wieczorem będę wiedział co jest nie tak i wiec synchronizatory zdarte kamienie powypadały (prawie)i dwa wałki zjechane wyszło przy okazji i wiadro łożysk jutro po części

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×