Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

jak myslicie czy zakup Jelcza na gospodarstwo to dobry pomysł.Sprawa wyglada tak ze mam na oku Jelcza wywrotke 8ton ladownosci za 4500 pln czyli w cenie zlomu ale wszystko sprawne i ciagle na chodzie.Słuzył by mi do wozenia płodów rolnych oraz w razie potrzeby jakiegos piachu ,żuzlu itp.Mam na posiadaniu przyczepe jelczowską która mogłbym podczepiac pod niego i razem zestaw zabierał by na siebie jakies 25 ton zboza wiec nie tak zle.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Mieliśmy Stara i sprzedaliśmy bo opłaty był wysokie...

Opublikowano

Za jelcz zapłacisz rocznie ok 1600zł podatku przy zniżkach OC 800zł tacho jeżeli ma co dwa lata 200zł , koszty części i przeglądy to ok 3000 rocznie.Przy obecnych stawkach za transport zostaje przewoźnikowi ok.1zł z kilometra to właśnie będzie twój zysk oprócz satysfakcji z posiadania ciężarówki.Chyba że jelonek nie będzie rejestrowany i będzie jeżdził tylko w pole.

Opublikowano

Jest to opłacalne ale musiałbyś świadczyć jakieś usługi transportowe, może odśnieżanie dróg albo dać komuś żeby tym jezdził bo utrzymanie raczej jest dość kosztowne także musiałby trochę na siebie zarabiać chyba że będziesz gdzieś blisko jezdził bez opłat.

Opublikowano

Bede jezdził jakies 50km max w jedna strone. Używał go bede wyłacznie na dwoch gospodarstwach o łacznej powierzchni 150 ha. Te 3000 pln na czesci to chyba przesada troche bo usługowo nie mam zamiaru sie tłuc. Jak mam kupic przyczepe za 40 tys. to chyba lepszy taki Jelcz. Chyba ze sie myle to wyprowadzcie mnie z błedu.

Opublikowano

3000zl to koszty podatków i opłat + części ale ich nie da się przewidzieć .Co do usług to jeszcze +jakieś 15000zł na zezwolenia i licencje badania kierowcy.Na jeden samochód to się nie opłaca.Jelcz to wcale nie taka słaba maszyna ,może na te czasy strasznie bezkomfortowa Miałem kiedyś dwa jelonki pierwszy 1975r jazda straszna siły mało kabina do d... , ale drugi kupiłem dwuletni 1996r to inna jazda.I TY jakbyś kupował to serii 417 z turbo to może jakoś zatargasz te 25t bo tym starszym to na pewno nie będziesz łamał przepisów ograniczenia prędkości.

Opublikowano

@szczewko też kiedyś tak myślałem i zastanawia mnie to do dziś bo za 40tys to można kupić tatrę 6*6 albo przyczepę. Ja widzę wielkie plusy w kierunku samochodu a mianowicie nie zajmuje traktora, duży ładunek bierze na siebie i szybko się przemieszcza ale ma minusy kolejna rzecz do psucia się co w przyczepie jest mniej prawdopodobne no i te opłaty. Ja wybrałbym samochód bo raczej nie miałbym problemu z załatwieniem roboty dla niego tylko że nikt niema prawka na ciężarówkę w najbliższej rodzinie:(

Opublikowano

Za 40 tys mozna miec niezły ciagnik i naczepe 32m ale to bardziej odległe plany.Nizłe Volvo z miedzynarodówki z 1,5mln km przelotu mozna kupic,zalozyc hydraulike do wywrotu(5 tys),naczepa to jakies 20 tys lub wiecej i na poczatek by było niezle.Znajomy rozkreca firme usługowa,kombajnami kosi u ludzi ale wieksze areały(200-500ha) i myslałem zeby sie do niego nawet podpiac.Ma dwa JD 1550 wiec jest co sypac tylko nieraz nie ma na co.

Opublikowano

@szczewko ale ciągnikiem siodłowym 4x2 nie wjedziesz na pole no wjechać się wjedzie ale czy wyjedziesz z niego z ładunkiem. by trzeba mieć jeszcze ciągnik i przeładunkową. Wy patrzycie kupić ciężarówke do transportu a ja patrze znów by ciężarówki wyeliminować z transportu a zastąpić je szybkimi ciągnikami.

Opublikowano

VOLVO z 1,5mln km to już koniec samochodu i przede wszystkim naczepy nie nadają się na pole lepiej jest ciężarówka +przyczepa a taniej traktor i p-py

Opublikowano

Tatrę podałem dla przykładu bo w terenie się znakomicie sprawdza a oczywiście i taniej kupisz za jakieś 20k. Pogadaj z tym kolesiem od tych kombajnów bo jakbyś trochę grosza zarobił u niego to by się opłacało a i jakieś dodatkowe zlecenie byś może podłapał

Opublikowano

Jak chcesz ustawiać się na usługi to musisz to zrobić legalnie firma-certyfikat-licencja-zezwolenia-badania bo nie wyjedziesz na drogę a kary są wysokie.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ciężarówka typowa budowlana 4x6 lub 6x6 i do tego tandem.

Opublikowano
A co myślicie o tym? Widzę, że Ci którzy mają ciężarówki chcą sie ich pozbyc, a ja np. wole kupić taką Renault'a niż kupić przyczepe za 40 tys i bedzie stała przez pól roku... A tu w żniwa zboże powiezie, a pozasezonem, może gdzieś na zagraniczne Landy i przytargac jakis sprzęt... No nie wiem, musze pogadać z tymi co siedzą w tym od lat... Ostatecznie mogłbym też buraki wozić w naszej cukrowni :lol:
Gość Profil usunięty
Opublikowano

W cukrowni jak chcesz jeździć, to zestaw musi mieć duuużą ładowność żeby na swoje wyjść. Przynajmniej takie są realia w Glinojecku.

Opublikowano

Mam takie pytanie odnośnie samochodu ciężarowego. Czy Man 27-403 6x4 pociągnął by przyczepę 18-20t zboża za sobą plus swój ładunek na polu i na utwardzonej drodze?

Opublikowano

Ja mam Mana 25-332 i zboża ładuję 18t+p-pa 17t i jak jest sucho to ciągnie, a jak raz mnie ulewa złapała na polu i z połową tego ładunku to dwa ciągniki i strażacki star ledwo wydarły manika z pola.

Opublikowano

@dawidg2 jak cie krokodyle zauważą, że przyczepa jest cięższa od ciężarówki to miło nie będzie :rolleyes: To Volvo z zabudowaną wywrotkę będzie miało masę około 10-11,5 tony czyli przy DMC 24-26 ton (zależy który to rocznik choć przy przebiegu 1,4 mln km tak z 100 tyś na rok przy jednoosobowej obsadzie to 14 lat a przy dwu to 7 lat) więc masa gdzieś 11ton jak stara zabudowa bo nowej to nie ma sensu pchać DMC 24t to daje 13ton ładunku przyczepa o DMC max 16t to bym ci proponował Autosana D-616 wywrotka o ładowności 11,5t i tania w zakupie zdjęcie(mam nadzieję, że kolega @zucek015 się nie obrazi)i masz skład jak ta lala. Z tego co wiem to Policja zabroniła cukrowniom przyjmować przeładowane ciężarówki wiec ładowność jest już inna niż "ile wlezie"

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v