Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.
Poproszę o opinie na tematy spalania fergusona 6160, wydaje mi że paliwa idzie zbyt dużo. 

Orka: 3 hektary, 3 godziny, pługi obrotowe 4x40, bieg 4 C żółw, obroty 1600

Siew: 3 hektary,  2,5 godziny, agregat 2,5 metra, bieg 1 C zając, obroty 1400-1500

 

Spalił 80 litrów. Czy to dużo czy normalnie? 

Edytowane przez gatrem
Opublikowano

zalezy jakie masz gleby kolego. Jak cięzkie to normalne. Srednio na hektar orki policz sobie 15 litrów to juz masz 45 litrów, a jak z dojazdem ? Bo jak musisz jechac kilka km w obie strony to tez troche spali.

Opublikowano

Dojazd 2 km w jedną stronę czyli w sumie 8 km. 
Gleba raczej lekka bo i miejscami piaski. 
Pierwszy sezon większym ciągnikiem dlatego wolę się upewnić czy wszystko w porządku bo jakoś się wydało że dużo paliwa poszło:) 

Czy obroty podczas orki odpowiednie? czy może większe zalecane? 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 5.10.2017 o 11:58, gatrem napisał(a):

Witam.

Poproszę o opinie na tematy spalania fergusona 6160, wydaje mi że paliwa idzie zbyt dużo. 

 

Orka: 3 hektary, 3 godziny, pługi obrotowe 4x40, bieg 4 C żółw, obroty 1600

Siew: 3 hektary,  2,5 godziny, agregat 2,5 metra, bieg 1 C zając, obroty 1400-1500

 

Spalił 80 litrów. Czy to dużo czy normalnie? 

 

Jakie masz gleby, czy kawałek w "miarę" czy dużo kręcenia się ?? Ludzie " na internecie " pisali, że 6150 i 6160 palą podobnie więc opiszę swoje spostrzeżenia :) U mnie przeważają "piaski", na jednym kawałku można znaleźć od 4 do 6 klasy + czasami jakieś górki / wzniesienia.

 

Orka zimowa 25cm / 1 C Zajac,  obr1600, pług 4x44 prędkość ok 8km/h - nigdy nie spalił mi jeszcze więcej niż 10L/ha

Orka siewna 18cm / 1 D Zając, obr 1600, pług 4x44 prędkość ok 9,5km/h - dokładnie nie mierzyłem ale wiem, że mniej :D myślę, że w granicy 8-9L/ha

 

Przy agregacie 3,6m pali mi w granicach 6l/ha.

 

Ostatnio robiłem 15ha ( w 8 różnych kawałkach ) talerzówką 3,15m w układzie X z tylnym wałem i spalił mi dokładnie 75L co daje średnią 5L na ha łącznie z dojazdami :)

 

U mnie na takim areale spalił by 50L :)

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

 

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

lekka gleba ma to do siebie ze do orki jest lekka właśnie, a do uprawy ciagnik ma ciężej, wieksze opory toczenia ciagnika, maszyny itp. Jak zrobiłeś 8km drogą to z 5 l Ci spalił wiec na 75 litrach pracowałes 5,5 godziny, to masz ponad 13 litrów na godzine srednio wiec nie ma tragedii moim zdaniem. Duzo ma sie tez od paliwa, zauwazylem to po swoim jak zatankowałem go paliwem z shela, na tej samej ilosci paliwa zrobiłem wiecej, nic na paliwie ze słabej stacji.

Co do obrotów w orce to ja daje 1700-1800 przeważnie.

Opublikowano

Jakie masz gleby, czy kawałek w "miarę" czy dużo kręcenia się ?? Ludzie " na internecie " pisali, że 6150 i 6160 palą podobnie więc opiszę swoje spostrzeżenia :) U mnie przeważają "piaski", na jednym kawałku można znaleźć od 4 do 6 klasy + czasami jakieś górki / wzniesienia.

 

Orka zimowa 25cm / 1 C Zajac,  obr1600, pług 4x44 prędkość ok 8km/h - nigdy nie spalił mi jeszcze więcej niż 10L/ha

Orka siewna 18cm / 1 D Zając, obr 1600, pług 4x44 prędkość ok 9,5km/h - dokładnie nie mierzyłem ale wiem, że mniej :D myślę, że w granicy 8-9L/ha

 

Przy agregacie 3,6m pali mi w granicach 6l/ha.

 

Ostatnio robiłem 15ha ( w 8 różnych kawałkach ) talerzówką 3,15m w układzie X z tylnym wałem i spalił mi dokładnie 75L co daje średnią 5L na ha łącznie z dojazdami :)

 

U mnie na takim areale spalił by 50L :)

 

 

Kawałek długi na 600 metrów:) 

Z tego co piszesz to u mnie dużo spalił. 

Tylko czy 6150 nie jest 4 cylindrowy? bo 6160 - 6 cylindrów to i raczej paliwa więcej trzeba. 

 

Może tak być że wtryski leją i paliwa idzie więcej? Po zakończeniu prac planuje je oddać do regeneracji. 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 5.10.2017 o 13:15, gatrem napisał(a):

Kawałek długi na 600 metrów:) 

Z tego co piszesz to u mnie dużo spalił. 

Tylko czy 6150 nie jest 4 cylindrowy? bo 6160 - 6 cylindrów to i raczej paliwa więcej trzeba. 

 

Może tak być że wtryski leją i paliwa idzie więcej? Po zakończeniu prac planuje je oddać do regeneracji. 

 

Dokładnie to jest 4T 95 kobyłek, a twój 6 bez T i 100 kobyłek. Według krążących mitów niedoładowana 6 z 6160 pali tyle samo co 4T, a życie pokazuje coś innego. Swoich pomiarów jestem pewien bo już trzy sezony śmiga ;)

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

 

Edytowane przez andrewk
Opublikowano (edytowane)

Jeśli nie masz ciężkich gleb to wolno orzesz.

Ja jak miałem 6160 orałem 1 C na zającu czasem 1B

Co do uprawy to ja na 1C ciągałem agregat 4,8 metra

Edytowane przez niepokorny
Opublikowano

Jeśli nie masz ciężkich gleb to wolno orzesz.

Ja jak miałem 6160 orałem 1 C na zającu czasem 1B

Co do uprawy to ja na 1C ciągałem agregat 4,8 metra

 

Przy agregacie 2,5 m bieg 1D na zającu słychać że nie daje rady i czarny dym się pojawia dlatego maksymalnie bieg 1C.

Przy orce 4C żółw maksymalnie, 4D już za ciężko ma. 

 

Może coś z nim nie tak? 

Opublikowano (edytowane)

Pisał, że ziemie ma lżejsze więc definitywnie jest coś nie teges. Tak tylko spytam filtry nowe ??

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

Agregat zwykły czyli przedni wał, zęby, tylni wał. 

Filtry paliwowe i od oleju silnikowego nowe. 
Nie zmieniane tylko od oleju hydraulicznego. 

Jak podejrzewacie co może być przyczyną braku mocy?
Paliwa idzie sporo jednak jak widać nie przekłada się to na jego prace.  

Opublikowano

Z tą wolną jazdą nie jest do końca prawda, bo 4C/żółw jest prawie identyczna jak 1B/zając i jest szybsza od 1A/zając. @gatrem robi błąd przechodząc na żółwia, bo nie potrzebnie używa dodatkowej przekładni (reduktora) przez co jest dodatkowy spadek mocy (niewielki ale jednak).

Opublikowano

Na żółwiu jest wolniejszy (przez to mocniejszy ;) ). Ale ostatnie dwa półbiegi praktycznie się pokrywają z dwoma pierwszymi na zającu. Używając żółwia uruchamiamy dodatkowo dwa przełożenia zębate (dwie pary kół) a jak wiadomo każde przełożenie zębate powoduje minimalne (ale jednak) straty energii. Min. z tego powodu pomiar mocy na WOM jest zawsze mniejszy niż moc silnika, bo po drodze są straty energii (przełożenia).

Opublikowano (edytowane)
W dniu 5.10.2017 o 21:25, gatrem napisał(a):

Agregat zwykły czyli przedni wał, zęby, tylni wał. 

 

Filtry paliwowe i od oleju silnikowego nowe. 

Nie zmieniane tylko od oleju hydraulicznego. 

 

Jak podejrzewacie co może być przyczyną braku mocy?

Paliwa idzie sporo jednak jak widać nie przekłada się to na jego prace.  

 

Powietrza w jakim stanie ??? Też mam agregat z przednimi/tylnymi wałkami tylko, że szerokość robocza to 3,6m ( zdjęcie w galerii ). Massey śmiga bez problemu na 1C zając. Na 1D jest już za szybko ze względu na kamienie i możliwość powyginania czegoś w nie amortyzowanym przednim wale.

 

Sprawdź ten filtr powietrza, a później pompa / wtryski i mierzenie kompresja.

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

lekka gleba ma to do siebie ze do orki jest lekka właśnie, a do uprawy ciagnik ma ciężej, wieksze opory toczenia ciagnika, maszyny itp. Jak zrobiłeś 8km drogą to z 5 l Ci spalił wiec na 75 litrach pracowałes 5,5 godziny, to masz ponad 13 litrów na godzine srednio wiec nie ma tragedii moim zdaniem. Duzo ma sie tez od paliwa, zauwazylem to po swoim jak zatankowałem go paliwem z shela, na tej samej ilosci paliwa zrobiłem wiecej, nic na paliwie ze słabej stacji.

Co do obrotów w orce to ja daje 1700-1800 przeważnie.

Bez jaj 5 l na 8 km to ild na godz jazdy by spalił.

Ja ursusem 5314 robię na zbiorniku 80 l 13 mtg i wtedy tankuję i jeszcze dobra piątka zostaje. A mf to perkins więc coś nie tak.

Opublikowano

Powietrza w jakim stanie ??? Też mam agregat z przednimi/tylnymi wałkami tylko, że szerokość robocza to 3,6m ( zdjęcie w galerii ). Massey śmiga bez problemu na 1C zając. Na 1D jest już za szybko ze względu na kamienie i możliwość powyginania czegoś w nie amortyzowanym przednim wale.

 

Sprawdź ten filtr powietrza, a później pompa / wtryski i mierzenie kompresja.

Powietrza czyszczony przed sezonem,  60 mtg temu. Po zakończeniu prac wiozę pompę na sprawdzenie razem z wtryskami. 

Przydało by się jej też małe uszczelnienie bo się lekko zaczyna pocić. 

Opublikowano

Bez jaj 5 l na 8 km to ild na godz jazdy by spalił.

Ja ursusem 5314 robię na zbiorniku 80 l 13 mtg i wtedy tankuję i jeszcze dobra piątka zostaje. A mf to perkins więc coś nie tak.

 

tylko ze Twoj jest 4 garowy, a ciagnik autora tematu ma 6 garów, wiec automatycznie czy chciał czy nie chcial 2 gary chodzi na powietrzu. Ja swoim ostatnio na 60 litrach zrobiłem lekko ponad 6 godzin.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v