Skocz do zawartości

Polecane posty

Laval    5

Komora spalania w tłoku więce co chcesz jeszcze wymieniać?
Blok w tym silniku to odlew z nie wymiennymi tulejami. A nie suchymi.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czy ty kolego jesteś przypadkiem z okolic Rzeszowa i borykasz się z mieszaniem wody z olejem? tam są tuleje ale wprasowywane nie takie wkładane na o ringach tylko wprasowywane na stałe wiec można powiedzieć ze ich nie ma :)


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

BUSTED    57

czyli jest to tuleja sucha jest tak samo wymienna jak mokra tylko żeby ja wymienić najlepiej jest ją zetrzeć do zera ten zabieg to chonowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    198

ten zabieg to szlifowanie jak już ale tak tego się raczej nie powinno robić. Nie mniej - jak już bida przydusi - można obrobić cały blok bez kupnych tulei ;-) Z tym, że tu są tylko trzeba mieć wiedzę i sprzęt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Tam fabrycznie nie ma tuleji blok obrobiony całościowo. Jak przekroczysz wymiar naprawczy to obrabiasz blok i wtedy wkładasz tuleję. Powtarzam wkładasz nie praszujesz.

Edytowano przez Laval

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    21

Trochę wprowadzono tutaj zamętu. Powyżej omawiany zestaw zawiera tuleję gotową ( chonowaną). Jest ona cienka i potrafi pęknąć przy wprasowaniu, dodatkowo zdarza się ,że po wprasowaniu takiej tulei otwór może odbiegać od wymiaru ( ryzyko zacierania tłoka). Najlepszym rozwiązaniem jest kupić tuleje tzw surowe i dopiero po wprasowaniu je obrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    198

albo zrobić wszystko jak się należy...
Właśnie - nikt nie pyta poco?
Ja się pytam? Czujnik zegarowy był? Szlifu już nie starcza? Bo rozszlifowywać blok po to żeby jakąś kupną tuleję wsadzić to bez sensu..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Dokładnie brakło szlifu. To właśnie wkłada się taką tuleję. Powtórzę jeszcze raz wkłada nie prasuje. Musi wejść ręką inaczej zmienię wymiar po nagrzaniu. Zresztą to włożeniu takiej tuleji i ta trzeba delikatnie honować bo gdzieś zawsze wymiar odbiega.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeszcze raz w roli ścisłości silnik bfm1012 ma blok wykonany beztulejowo jest możliwość naprawy przy zamontowaniu tulei naprawczej cienkościennej po ówczesnym rozwierceniu na wymiar co do prasowania to tuleja musi być spasowana bardzo dokładnie z blokiem i wprasowuje się ja pod lekkim naciskiem 500-800 kg nie możesz jej spasować aby weszła luźno nie jest to robota w zwykły warsztacie bo jest potrzeby sprzęt do obróbki precyzyjnej

 

ps.(1) nie mylić z silnikiem 1013 bo tam są tuleje wymienne!

 

ps.(2) wprasowywanie nie zawsze oznacza ze wciskamy coś na sile i ile tylko prasa może dać (współczuje małżonkom co tak myślą :) )

 

10121013j_qrhprnq.jpg

Edytowano przez piotrbm_211320

niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

500-800kg to ogromna siła.Tuleja ma wejść lekko. Obrabiasz otwór na zero albo w minusie.
Tuleję chłodzisz. I musi wejść ręką. Nigdzie się z tamtą nie ruszy. Do dołu nie wpadnie bo zamek trzyma do góry nie wyleci bo głowicą trzyma. Dostanie temperatury to już jej sam nie wyciągniesz trzeba wytoczyć.
To nie Polonez czy Żuk że wciskasz tu w konsekwencji pęka blok. Nie od razu oczywiście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    124

Jeśli konstrukcja pozwala można go roztoczyć i przetulejować, koszt spory...


KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    198

ejjj toczenie to proces gdzie obraca się materiał obrabiany...

jeżeli chodzi o pasowanie żeliwo - żeliwo to rozszerzalność jest taka sama zbliżona w warunkach silnikowych do żadnej dlatego to tak lubiany materiał.

Są warsztaty z piecem na podobnej wielkości elementy. Samo jednak rozwiercanie wymaga skupienia i dobrej godzinki ustawiania.

Kiedyś dawałem do tulejowania silnik bo tłoków z powiększonym wymiarem nie było. Ślusarz robił sam tuleje.
Dorabiał też panewki. Do tego silnika wszystko jest a ja zrozumiałem, że autor chce kupić na allegro jakiś zestaw w ten sposób naprawić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Pisałem o wytaczaniu. Nie toczeniu.
http://www.sandvik.coromant.com/pl-pl/knowledge/boring/getting_started/boring_methods/pages/default.aspx
Płyniesz......
Rozszerzalność zależy od dodatków stopowych. Surowe tuleję są idealne. Tyle że Krotoszyn już dawno nie robi. A to co jest na rynku to trochę loteria. Nawet tym dobrym do Krotoszyna brakuje.
A tuleja cylindra to specyficzne miejsce pracy. Wysoka temperatura i ciśnienie wewnątrz w zasadzie tylko w górnej części i chłodzenie z drugiej.
Tak wogóle to co ma piec do rozwiercania?
Autor się pytał czy ma wymienne tuleje. Oczywiście od znawców dostał odpowiedź że tak.......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    198

uwaga co do toczenia nie do Ciebie tylko do Zbyszka.
Wytaczanie idzie dwojak.
Co ma piec? A tyle, że duża masa nagrzanego bloku powiększy wymiary i utrzyma ten stan dłużej niż zamrożona, lekka tuleja. Pracuje się spokojniej, można osadzić żeliwo w aluminium i takie tam..
A co do pytania to źle zrozumiałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Bierzesz suchy lód i bez żadnego ale tuleja wpada. Długi czas do niczego nie potrzebny. Wystarczy 10-15minut i wchodzi z wymiaru 3-5mikronów. Wkładasz ręką. Mam gdzieś zdjęcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez zimrex
      Witam serdecznie zastanawiam się nad kupnem ciągnika deutz fahr agrotron 85  na 15ha 
      Prace jakie by wykonywał to orka, siew, belowania, itp. 
      Interesują mnie awarie, spalanie, opinie 
      Tu macie link https://www.olx.pl/i2/rolnictwo/ciagniki/q-deutz-fahr-agrotron-85/?view=gallery   może ktoś zna tego handlarza 
      Z góry dziękuje za odp.
    • Przez macius11157
      witam posiadam pierwsza zime deutza dx 4.50 i strasznie opornie pali kreci w miare szybko dym leci ale nie lapie a jak juz zlapie to odrazu ladnie wchodzi na obroty czy one tak pala czy po prostu cos jest nie tak ? zas jak jest cieply to pali od strzala
    • Przez DawidWsik
      Witam mam pytanie do amortyzacji przedniej osi. Podnosi i opuszcza bez problemu lecz wydaje mi się że w ogóle nie amortyzuje gdyż byłem na skupie to w innym ciągniku jak wjeżdżał na wagę to cały przód się bujał.
    • Przez andrzej80j
      Witam mam problem z półbiegami szarpie ciągnikiem i nieczuc zmiany przełączanie pomiędzy "L" i "M" tylko czasami nieraz chodzi wszystko dodam że na "H" ciągnik jedzie ok nic nie szarpie . Dzięki zgóry za podpowieć
       
    • Przez kamil18fmr
      Czyżby kolejna zubożona wersja ciężkiego ciągnika w 6 cylindrach na polski rynek?
      W polskiej sieci dealerskiej nawet chyba jeszcze o nim nie słyszeli, nawet na polskojęzycznej stronie internetowej nie ma wzmianki o tym modelu.
      Seria 6G wygląda na konkurencję dla segmentu Pumy X, NH T7 165S.
      Ktoś się może już interesował tym tematem?
      http://www.deutz-fahr.com/en-us/products/tractors/5911-6g-series
       
      http://www.deutz-fahr.com/en-us/products/tractors/5911-6g-series
       
×