Skocz do zawartości

Polecane posty

Laval    5

Komora spalania w tłoku więce co chcesz jeszcze wymieniać?
Blok w tym silniku to odlew z nie wymiennymi tulejami. A nie suchymi.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czy ty kolego jesteś przypadkiem z okolic Rzeszowa i borykasz się z mieszaniem wody z olejem? tam są tuleje ale wprasowywane nie takie wkładane na o ringach tylko wprasowywane na stałe wiec można powiedzieć ze ich nie ma :)


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

BUSTED    60

czyli jest to tuleja sucha jest tak samo wymienna jak mokra tylko żeby ja wymienić najlepiej jest ją zetrzeć do zera ten zabieg to chonowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    302

ten zabieg to szlifowanie jak już ale tak tego się raczej nie powinno robić. Nie mniej - jak już bida przydusi - można obrobić cały blok bez kupnych tulei ;-) Z tym, że tu są tylko trzeba mieć wiedzę i sprzęt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Tam fabrycznie nie ma tuleji blok obrobiony całościowo. Jak przekroczysz wymiar naprawczy to obrabiasz blok i wtedy wkładasz tuleję. Powtarzam wkładasz nie praszujesz.

Edytowano przez Laval

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    48

Trochę wprowadzono tutaj zamętu. Powyżej omawiany zestaw zawiera tuleję gotową ( chonowaną). Jest ona cienka i potrafi pęknąć przy wprasowaniu, dodatkowo zdarza się ,że po wprasowaniu takiej tulei otwór może odbiegać od wymiaru ( ryzyko zacierania tłoka). Najlepszym rozwiązaniem jest kupić tuleje tzw surowe i dopiero po wprasowaniu je obrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    302

albo zrobić wszystko jak się należy...
Właśnie - nikt nie pyta poco?
Ja się pytam? Czujnik zegarowy był? Szlifu już nie starcza? Bo rozszlifowywać blok po to żeby jakąś kupną tuleję wsadzić to bez sensu..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Dokładnie brakło szlifu. To właśnie wkłada się taką tuleję. Powtórzę jeszcze raz wkłada nie prasuje. Musi wejść ręką inaczej zmienię wymiar po nagrzaniu. Zresztą to włożeniu takiej tuleji i ta trzeba delikatnie honować bo gdzieś zawsze wymiar odbiega.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeszcze raz w roli ścisłości silnik bfm1012 ma blok wykonany beztulejowo jest możliwość naprawy przy zamontowaniu tulei naprawczej cienkościennej po ówczesnym rozwierceniu na wymiar co do prasowania to tuleja musi być spasowana bardzo dokładnie z blokiem i wprasowuje się ja pod lekkim naciskiem 500-800 kg nie możesz jej spasować aby weszła luźno nie jest to robota w zwykły warsztacie bo jest potrzeby sprzęt do obróbki precyzyjnej

 

ps.(1) nie mylić z silnikiem 1013 bo tam są tuleje wymienne!

 

ps.(2) wprasowywanie nie zawsze oznacza ze wciskamy coś na sile i ile tylko prasa może dać (współczuje małżonkom co tak myślą :) )

 

10121013j_qrhprnq.jpg

Edytowano przez piotrbm_211320

niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

500-800kg to ogromna siła.Tuleja ma wejść lekko. Obrabiasz otwór na zero albo w minusie.
Tuleję chłodzisz. I musi wejść ręką. Nigdzie się z tamtą nie ruszy. Do dołu nie wpadnie bo zamek trzyma do góry nie wyleci bo głowicą trzyma. Dostanie temperatury to już jej sam nie wyciągniesz trzeba wytoczyć.
To nie Polonez czy Żuk że wciskasz tu w konsekwencji pęka blok. Nie od razu oczywiście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    204

Jeśli konstrukcja pozwala można go roztoczyć i przetulejować, koszt spory...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    302

ejjj toczenie to proces gdzie obraca się materiał obrabiany...

jeżeli chodzi o pasowanie żeliwo - żeliwo to rozszerzalność jest taka sama zbliżona w warunkach silnikowych do żadnej dlatego to tak lubiany materiał.

Są warsztaty z piecem na podobnej wielkości elementy. Samo jednak rozwiercanie wymaga skupienia i dobrej godzinki ustawiania.

Kiedyś dawałem do tulejowania silnik bo tłoków z powiększonym wymiarem nie było. Ślusarz robił sam tuleje.
Dorabiał też panewki. Do tego silnika wszystko jest a ja zrozumiałem, że autor chce kupić na allegro jakiś zestaw w ten sposób naprawić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Pisałem o wytaczaniu. Nie toczeniu.
http://www.sandvik.coromant.com/pl-pl/knowledge/boring/getting_started/boring_methods/pages/default.aspx
Płyniesz......
Rozszerzalność zależy od dodatków stopowych. Surowe tuleję są idealne. Tyle że Krotoszyn już dawno nie robi. A to co jest na rynku to trochę loteria. Nawet tym dobrym do Krotoszyna brakuje.
A tuleja cylindra to specyficzne miejsce pracy. Wysoka temperatura i ciśnienie wewnątrz w zasadzie tylko w górnej części i chłodzenie z drugiej.
Tak wogóle to co ma piec do rozwiercania?
Autor się pytał czy ma wymienne tuleje. Oczywiście od znawców dostał odpowiedź że tak.......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    302

uwaga co do toczenia nie do Ciebie tylko do Zbyszka.
Wytaczanie idzie dwojak.
Co ma piec? A tyle, że duża masa nagrzanego bloku powiększy wymiary i utrzyma ten stan dłużej niż zamrożona, lekka tuleja. Pracuje się spokojniej, można osadzić żeliwo w aluminium i takie tam..
A co do pytania to źle zrozumiałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Bierzesz suchy lód i bez żadnego ale tuleja wpada. Długi czas do niczego nie potrzebny. Wystarczy 10-15minut i wchodzi z wymiaru 3-5mikronów. Wkładasz ręką. Mam gdzieś zdjęcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Halun125
      Witam. Starałem się znaleźć podobny problem na forum ale się nie udało. Problem w moim R3 jest z przednim mechanizmem różnicowym. Mianowicie jest zapięty i nie idzie go rozłączyc. Tylny most blokuje się normalnie, przód w ogóle nie reaguje. Elektrozawór jest sprawny, czysty bo już go wyciągnąłem i brudny też nie był, prąd dochodzi do cewki, podmiana też nic nie daje. Sprawdzałem czy od zaworu do przedniego mostu dochodzi olej i leci aż miło. Niestety nie mam czym sprawdzić jakie tam panuje ciśnienie. Ja obstawiał bym na usterkę mechaniczną tylko gdzie jej szukać ?Może miał ktoś taki przypadek ? Z góry dzięki za odpowiedź:) 
      I jeszcze takie wyciągnąłem łby od śrub tym korkiem spustowym. Blokada puściła ale od czego one są?

    • Przez axel84
      Witam mam problem z podnośnikiem w Hurlimann H 5110. A mianowicie przy pracy z pługiem przy podnoszeniu zacina się lub samoczynnie podnosi do góry. Rozdzielacz był robiony chromowany pompa po regeneracji tłoczysko zrobione siłowniki wspomagające zrobione filtr hydrauliki wymieniony olej wymieniony jak w specyfikacji . Traktor jest z turem tur chodzi dobrze szybko podnosi tak samo kiper. Proszę o pomoc  bo nie wiem co tu jeszcze zrobić by ten podnośnik chodził jak należy . 
    • Przez MrRadny69
      Witam, mam problem, a mianowicie cieknie olej z uszczelniacza na wale korbowym w Agrotronie 6.20. Prosba o podpowiedz czy do wymiany uszczelniacza trzeba odjezdzac przodem ciagnika czy moze kolo pasowe da sie zdemontowac bez wiekszych problemow nie robiac tego.
    • Przez longi
      Witam.niedawno kupiłem deutz fahra 6.61.mam problem ze sprzęgłem tzn.ciężko chodzi pedał sprzęgła,poza tym niekiedy gdy ciągnik jedzie i wciśnie sie pedał sprzęgła to strasznie coś "wyje"a ciągnik pomału dalej jedzie.czy ktoś wie co tam może byc zepsute?za wszelkie odpowiedzi i pomoc zgóry dziękuje!
      jeszcze mam jedno pytanie.od czego jest taki plastikowy zbiornik z tyłu traktora pod kabiną?czy ten ciągnik posiada osobny układ hydrauliczny?(chodzi mi dokładnie o to czy do hydrauliki jest pobierany olej ze skrzyni biegów czy może z tego zbiornika pod kabiną)
    • Przez Grzenio
      Wie ktoś może co oznacza błąd nr 85 w DF agrotronie z 2008 r.
      Może ktoś już spotkał się z tym błędem?
      Z góry dzieki za pomoc.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.