Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam. Dziś podczas orki po dłuższej pracy podnośnik zaczął mieć problemy z unoszeniem. Na koniec, gdy już robiłem poprzyczniak ledwie co już poradził pług 3 skibowy ( likwidacja ugoru na górach, żeby później nie było dlaczego tylko 3 skiby ). Zauważyłem również że jak już na koniec chciałem podnieść to tak jak by podnośnik próbował unieść ( tak jak by unosił lekko i opuszczał ). Olej jest, stan się zgadza. Co może być tego powodem ? Dodam że pompa była wymieniana rok temu.

 

Z góry dziękuję, pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Mógł się zaciąć zawór bezpieczeństwa w podnośniku i olej idzie na przelew a nie w tłok. Czy olej w skrzyni biegów nie był zmieniany na innej gęstości?

Edytowane przez Piotr6991z
Opublikowano (edytowane)

Olej był dolany taki sam jak był w skrzyni? Jeśli się przyciął zawór to raczej nie wróci do swojej pierwotnej pozycji, a nawet jeśli by jakimś cudem wrócił to jak kiedyś się zatnie w pozycji, że cały olej pójdzie na przelew to nic nie podniesiesz. Zobacz jutro rano jak będzie podnosił ten pług. A masz może manometr aby sprawdzić ciśnienie na wyjściach hydraulicznych?

Edytowane przez Piotr6991z
Opublikowano

przyczyny moga byc rozne-ale zawor to bym na koncu obstawial. 

pompa-wlaczasz kiprowanie bez podpietego weza,jak slychac  roznice to znaczy ze pompa dobra.

na poczatek wymien uszczelnienia w silowniku pomocniczym i tloku podnosnika, wymien filtr i wyczysc magnetyczny

jak nie pomoze to tylko wymiana rozdzielacza- najprostsza diagnoza rozdzielacza- pada nagle, wszystko ok i probujesz podniesc a tu koniec, czasami jak chwile ostygnie to podniesie 1 czy 2 razy ale potem nawet na pusto i zimny nie dziala.

Opublikowano

Jak podnośnik wczoraj jeszcze z ledwością unosił tak dziś już w ogóle nie podnosi. Przekaźnik jak włączę na dole, nie ważne że dźwignia ( po lewej stronie od kierowcy, obok ręcznego)  od przekaźnika jest na dole czy u góry to chodzi... jestem w trakcie spuszczania oleju, sprawdzimy pompę i zobaczymy co dalej ...

Opublikowano

walek wom-u zawsze sie kreci, chwyc go reka gdy nie jest wlaczony wtedy stanie......

jak sprawdzisz czy pompa jest dobra- zawieziesz do zakladu i zaplacisz czy jak ???  , jak naprawisz to napisz co bylo-moze ktos skorzysta i poczyta zanim rozbierze pol ciagnika B) .

Opublikowano

Okazało się że była to wina pompy, lecz tutaj dziwna sytuacja.  Rozkręciłem starą pompę, patrzę nigdzie nie jest zatarta. Uszczelniacze też wszystkie nawet nie ruszone więc się zdziwiłem ( sam pracuję w sklepie rolniczym, sprawdzanie pomp mam na porządku dziennym ). 

Okazało się również że rozdzielacz się zacina i dlatego były takie drgania na początku. Więc w najbliższych dniach będę jeszcze regenerował rozdzielacz.

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi, pozdrawiam Majes897

Opublikowano

takie sprawdzenie pompy i rozdzielacza da sie zrobic na na ladzie w sklepie czy macie  jakis serwis ??? sam niedawno regenerowalem rozdzielacz w wydawalo sie w renomowanej firmie i kiepsko dziala, a mam nastepny do roboty-jak masz dobra firme to daj namiarB|.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Azor07
      Jaki wybrać krokodyl do zetora 7245 ? Jakiej firmy i jaka szerokość będzie najlepsza?
    • Przez Harnas16
      Witam, mam problem z halogenami. Mam podłączone z tyłu dwa halogeny Led na błotniku i cały czas mrugaja. Gdy się jedzie lub gdy się włączy kierunek to mrugaja cały czas. Masa jest skręcona na dwie nakrętki przy błotniku. Jakieś rady? Pozdrawiam
    • Przez KlimekPL
      Witam wszystkich, 
      Mam dziwny problem z Zetorem 5211, mianowicie z okolic tylnego mostu lub zwolnic dobiega głośne trzeszczenie. Dodam, że nie jest to zjawisko stałe ale zaczyna się po jakichś 20 minutach cięższej pracy w polu. Jest to właśnie o tyle dziwne, że jak na podwórku próbowaliśmy kręcić kołami na lewarku albo jeździć po placu zeby dokładniej zlokalizować problem to wtedy jest cisza i niby wszystko gra. A jak talerzowalem w polu albo woziłem wapno Piastem to trzeszczało. Dodam, że dźwięk ten występuje tylko podczas jazdy do przodu. Raz jak zatrzeszczało to szarpnęło traktorem podczas jazdy i znowu cisza. Nie wiemy po prostu gdzie szukać przyczyny problemu i co naprawić. Nagrałem tylko ten dźwięk, może pomoże w diagnozie. Ale nie udało mi sie dokładnie namierzyć skąd dobiega. 
      https://youtu.be/53-Z6vYs658
    • Przez rolkam72
      Witam. Otóż sprawa wygląda tak ciągnik zetor 10245 ma słabe ciśnienie na wale a mianowicie 1.8 wolne obroty zimny 5 wysokie. 0,5 wolne obroty rozgrzany 3 wysokie rozgrzany. Obawiam się że będzie wał do szlifu i nowe panewki jednakże na czas żniw chcielibyśmy odkręcić misę w razie co założyć nowa pompę oleju i jeśli się da to wymienić panewki od bez odjezdzania silnikiem. I tu moje pytanie czy da się wymienić panewki bez odkręcania silnika bo korbowodowe to ok ale główne? Z góry dziękuję za wszelakie sugestie i podpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v