KlimekPL

Dziwne dźwięki z napędu Zetora 5211

Polecane posty

KlimekPL    775

Witam wszystkich, 

Mam dziwny problem z Zetorem 5211, mianowicie z okolic tylnego mostu lub zwolnic dobiega głośne trzeszczenie. Dodam, że nie jest to zjawisko stałe ale zaczyna się po jakichś 20 minutach cięższej pracy w polu. Jest to właśnie o tyle dziwne, że jak na podwórku próbowaliśmy kręcić kołami na lewarku albo jeździć po placu zeby dokładniej zlokalizować problem to wtedy jest cisza i niby wszystko gra. A jak talerzowalem w polu albo woziłem wapno Piastem to trzeszczało. Dodam, że dźwięk ten występuje tylko podczas jazdy do przodu. Raz jak zatrzeszczało to szarpnęło traktorem podczas jazdy i znowu cisza. Nie wiemy po prostu gdzie szukać przyczyny problemu i co naprawić. Nagrałem tylko ten dźwięk, może pomoże w diagnozie. Ale nie udało mi sie dokładnie namierzyć skąd dobiega. 

https://youtu.be/53-Z6vYs658

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    2651

to napewno nie metaliczny dzwiek.. co to moze byc-popatrz czy cos gdzies nie ociera  w okolicach kola, byc moze szczeki hamulca ,trudno powiedziec .........


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

KlimekPL    775

Tak od razu nie zobaczę bo tak jak wspominalem te dźwięki następują dopiero po pewnym czasie na rozgrzanym ciągniku. 

Ponadto występują tylko podczas przeniesienia napędu. Zjeżdżając z górki i wciskając sprzęgło ciągnik staczał się to było cicho a po odpuszczeniu sprzęgła znowu objawy się nasiliły. 

Niedawno były robione hamulce - wymieniane szczęki i cylinderki oraz regulowane taśmy od ręcznego. Ale czy to hamulce mogą być przyczyną?? 

Edytowano przez KlimekPL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    2651

jesli przed remontem bylo dobrze a po nim zle-to widac cos nie pyklo... w sumie to sam sobie odpowiedziales na pytanie


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlimekPL    775

Tylko jeżeli to wina hamulców to czemu nie słychać tego cały czas tylko jak sie ciągnik trochę pojeździ? 

Ale poluzuje ręczny oraz same hamulce i zobaczymy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec1997    30

U mnie w 60 też hamulce od razu nie tarły tylko dopiero po dłuższej jeździe jak trochę nią po hamowałem i wtedy zaczynało trzeć na jedno koło, wymieniłem pompkę i wyrównywacz i przestało 

Taśmę od ręcznego też jak za mocno podciągnełem to  tarła i było ją słychać

 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    2651

nie wiem czy kolega klimek wie ale metal pod wplywem temperatury sie rozszerza

  • Thanks 1

buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

hmmm. zależy czy ujemna czy dodatnia. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlimekPL    775

To by wiele wyjaśniało i brzmi logicznie dlaczego dzieje się to z opóźnieniem. Dzięki za podpowiedzi, tak jak mówiłem poluzuje hamulce i zobaczę. Zrobię to w poniedziałek bo jestem poza gospodarstwem teraz. 

A przy okazji od czego może zależeć siła hamulca ręcznego? Linka jest tak podciągnięta, że dźwignia łapie ledwo dwa ząbki a na taśmach jest tak wyregulowane że już mocniej nie można bo wtedy hamulec trzyma cały czas. A mimo to ręczny trzyma tak ledwo ledwo, że byle nierówność a i tak się stoczy. Taśmy są dobre, grube tylko stare. Jak ugryźć ten temat? Ręczny powinien chyba tak trzymać aby ciągnik zdusiło podczas ruszania a żeby nie drgnął z miejsca. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec1997    30

Tak ręczny powinien trzymac dobrze nie powinien się ciągnik toczyć 

Jak mówisz, że taśmy są dobre 

Nie zaolejone chyba byly? 

Ale to jest dziwne, że dźwignia  łapie ledwo  dwa ząbki tylko, powinna wyżej się podnosić, by naimniej tak mam u siebie ale w innych ciagniakch, za mocno na lince masz podciągnięte, bo jak wszystko dobrze z taśmami to pozostaje zła regulacja 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlimekPL    775

Poluzowałem wpierw prawy hamulec, ruszyłem w pole i z dobra godzinę ciągnik jeździł zanim zaczęły się objawy. Puscilem ciągnik na jedynce i idąc za nim dosłyszałem, że dzwieki wydobywają się z lewej części mostu tam gdzie hamulce. Poluzowałem całkowicie ręczny oraz dość sporo lewy hamulec roboczy ale objawy nie ustają. Jednak śruba regulacyjna od taśmy była mocno nagrzana czyli jakby to właśnie to bylo przyczyną. Poluzowałem nawet na lince ten ręczny i nic. 

Na wstecznym nie ma w ogóle objawów, dlaczego? Tylko podczas jazdy do przodu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec1997    30

Dziwne to tak jakby hamulec gdzieś tarł, bo mówisz, że śruba gorąca 

Zmieniłes cylinderek? Może jakiś wadliwy, ewentualnie wyrównywacz albo pompka 

Masz luz na tym trzepieniu Co wchodzi  w lewa pompke? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlimekPL    775

Zdjąłem dekielek z tyłu i zastałem taki widok. Ciekawe czemu to się rozpielo. To może być przyczyna? Może sworzen gdzieś tam lata i obciera. Bede próbował kombinować 

IMG_20201130_131103.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlimekPL    775

Ale ona by powodowala takie ostre i głośne dzwieki? Az wlosy dęba stają. No spróbuję to ogarnąć i zobaczymy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec1997    30

Jak leżała na bębnie i pod wpływem tarcia to na pewno wydawała dźwięki 

Załóż ten sworzeń dobrze zabezpiecz i wyreguluj hamulec i powinno być cicho już 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez kamil5421
      Witam. Posiadam Ciągnik zetor Forterra 125 i mam w nim tuz z WOM . lecz wałek raczej kręci się w przeciwnym kierunku , gdyż jak podłącze  jakąś maszynę to maszyna stoi a sprzęgło wałka chodzi jakby na " luzie " czy jest mozliwość zmiany obrotów w przekładni WOM . w załaczniku zdjęcie poglądowe ze strzałka obrotu wałka ,



    • Przez kamil5421
      Witam tak jak w temacie. Co może być przyczyną zaciecia zegara od ciśnienia powietrza.?
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj