Skocz do zawartości

Polecane posty

tommy66692    17

70zł w tematym roku do 7011 nowa ;) objawy to takie że woda leciała z tej "dziurki" konsekwencji nie było bo zauważyłem zaraz po odpaleniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas    73

u mnie po prostu słychać było że coś nie tak . na początku lekkie piski aż kiedyś jadąc z pola usłyszałem trzask a następnie głośne nieprzerwane zgrzytanie . dobrze że byłem już obok domu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Radek000111    2

no ja ostatnio zauważyłem że strasznie powoli łapie temperature i podejrzewałem termostat, ale skoro pompa okazała sie rozwalona to moze cos przez nią, sam nie wiem, jutro sie to bierzemy wiec będzie wiadomo co i jak. Dzięki za wypowiedzi. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30

Raczej pompa, mój też nie chciał łapać temperatury nawet myśleliśmy że to termostat ale w końcu pompa wystrzeliła wymieniliśmy i już hula jak trzeba tylko szkoda ze do mojego pompa nie kosztuje 70 zł tylko 390PLN ;)


Zetor is power
power is Zetor

Zapraszam do obejrzenia moich filmików http://pl.youtube.com/user/oFsik53

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radek000111    2

pompa wymieniona, tylko że do takich straych modeli już nie robia itrzeba było wszystko zmieniac jak przy c360, no i z chłodnicy sie lało więc dodatkowa kasa i to nie mała, 800 zł poszło w ciągu popołudnia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mareqkrk    0

Podepne się pod temat :P

 

Zetorek bardzo mi sie grzeje , gdy ciezej popracuje (np z kultywatorem).

Temperatura wody wskazuje okolo 100 stopni, choć faktycznie tyle NIE jest

gdyż sprawdzałem zarówno w bloku jak i w chłodnicy.

Jednakze gdy odkrecam korek od chłodnicy, zaczyna mi wywalać wode z chłodnicy.

I nie wiem co sie dzieje. Mysłalem ze pompa wodna uległa awarii, jednak jak patrzylem na wolnych

obrotach to wyglada ze pompa miesza wode.

 

Ale od początku:

Zamieniłem płyn chłodniczy w swoim Zetorze 5211 na wodę.

Spotĸała mnie przykra niespodzianka. Okazało sie ze termostat sie zaciął.

Poniewaz nie uzywam traktora w zimie postanowiłem wywalić termostat.

Zauważyłem równiez luzy na śmigle od pompy wodnej.

 

Obieg jakiś jest .. bo nie grzeje sie odrazu ( tak jak przed wyrzuceniem termostatu) ,

co wiecej chłodnica jest cała gorąca.

 

Prosze wiec Was drodzy forowicze o jakieś pomysły, za ktore z góry dziekuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bimladentoja   
Gość bimladentoja

Poniewaz nie uzywam traktora w zimie postanowiłem wywalić termostat.I to jest przyczyna wywalając termostat należy dorobić blaszkę która zamknie tzw mały obieg i skieruje na duży lub zablokować stary termostat w pozycji otwartej i zamocować z powrotem ,ale to są sytuacje awaryjne wyjątkowe,z braku laku:) zrób jak uwarzasz ale najlepszy byłby termostat nowy,jeśli nie zrobisz jak mówiłem nie będziesz miał obiegu prawidłowego w silniku i go będziesz przegrzewał i gotował,no i załatwisz silnik raz dwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mareqkrk    0

( Co do awarii to pompa uległa warii, już ją wymieniłem)

Zetor 5211

 

Termostat byl w takim trójniku w którym łaczą sie 3 wloty:

1) wlot z pompy wodnej

2) wylot do chłodnicy

3) Wylot w bok na kolektor (Tam jest czujnik od temperatury)

 

Jesli termostat byl otwarty ( przepuszczał wodę do chłodnicy) to i tak woda szła na kolektor.

Jeśli więc temostatu nie ma to woda też powinna iść do chłodnicy i na kolektor.

 

Termostat tylko blokował strumień wody od pompy do chlodnicy gdy silnik byl zimny.

Po wtóre jak termostat byl otwarty to średnica przepuszczania wody i tak była mniejsza niz bez termostatu.

 

Jedyne co bym mogl wnioskować z postu powyzej to ..

Czy termostat będąc w pozycji otwartej blokował dostęp wody na kolektor ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bimladentoja   
Gość bimladentoja

Jeśli więc temostatu nie ma to woda też powinna iść do chłodnicy i na kolektor.

Czasem ręce opadają,weż proszę jakieś słowo pisane w ksiązce czy google ,w silniku jest mały obieg i duży obieg zamknięcie i otwarcie termostatu reguluje przepływem cieczy między obiegami,bez termostatu woda krąży w małym obiegu .Bez termostatu musi być zaślepiony lub przysłonięty przepływ z pompy wodnej na ten właśnie trójnik,żeby zamknąć mały obieg(chłodnica-pompa wodna)i zmusić ciecz do krążenia w dużym obiegu czyli z chłodnica dół -pompa wodna tłoczy wodę w blok silnika woda omywa tuleje chłodzac silnik idzie na głowice wraca kolektorem do chłodnicy górnym wlotem spływa chłodnicą w dół wychładzając się skąd jest zasysana przez pompę dolnym wyjściem z chłodnicy i cykl się powtarza.Daj mi szansę zrób to co napisałem ,a napewno będzie dobrze:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mareqkrk    0

Moim zdaniem przeplyw z pompy wodnej na trojnik nie moze byc zaślepiony bo z w trójniku jest rozgałezienie na kolektor i chłodnice.

Popatrzmy uwaznie na schemet.

http://ma.ciasny.net/~anonimek/termostat.jpg

 

{link do strony numer 49 z Katalogu części zamiennych do Zetor 5211 (duża zielona książka) }

Zwłaszcza na cześć nr 16 (trójnik) oraz 12 termostat

(cześć nr 13 to wąż na bok, na maly obieg ) .

W trójniku jest na czarno zaznaczony odplyw na mały obieg, który jest pod kątem prostym w stosunku do odpływu na chlodnice.

 

Jesli nawet jest termostat (część nr 12) to i tak nie blokuje on wyjścia na mały obieg. Bo niby jak termostat ma zablokować wylot który jest

położony pod kątem prostym do niego samego . Moze blokowac tylko wylot na chłodnice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzymek    15

no i blokuje wylot na chłodnice gdy jest zimny płyn krąży tylko po bloku (pompa wodna- kolektor -blok ) wypadało by zaślepić wtedy krążenie by było pompa -blok- kolektor -chłodnica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bimladentoja   
Gość bimladentoja

OKI podam przykład stare modele zetorów np>5718-6718 itp.nie mają trójnika z termostatem ,a nawet wyjścia z pompy wodnej na ów trójnik,ciecz chłodząca idzie bezpośrednio z kolektora na chłodnicę ,termostat jest na zakończeniu kolektora przy łączeniu z wężem idącym do chłodnicy,jest tam tylko duży obieg zaślepiony do momentu otwarcia termostatu,bez termostatu ciecz krąży cały czas ,żeby to osiągnąć w nowszych zetorach należy zaślepić lub przysłonić w trójniku właśnie to połączenie między trójnikiem a pompą wodną,kolega strzymek ma rację z małym obiegiem żle to napisałem z rozpędu,szacunek dla kolegi,co jednak nie zmienia faktu że chcąc utrzymać prawidłowe krążenie bez termostatu trzeba t ten czy inny sposób zablokować przepływ między pompą a trójnikiem.A nie lepiej zakupić nowy termostat za niecałe 20zł utnie to dywagacje na forum i silnikowi się przysłuży?:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mareqkrk    0

Zauważcie, że w przypadku gdy termostat bedzie w pozycji otwartej ( przepuszcza wodę do chłodnicy) to i tak nie będzie całkowicie blokować wyjścia na kolektor,

a skoro tak to gdy termostat wywalamy to tez nie ma co blokować wylotu z trójnika na kolektor.

 

Przez trójnik musi przejść woda bo na nim (trojniku) jest rozgałęzienie na maly obieg i duży . Na Duzy prosto, na mały w prawo. Skoro termostat działajacy w trybie

przepuszczania wody nie blokuje wyjścia na maly obieg to po co po wyrzuceniu termostatu blokować to wyjscie z trójnika na maly obieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arku3060    10

Witam i proszę wszystkich którzy posiadają wiedzę na temat pompy wodnej w zetorze 7245 a dokładnie problem mój polega na tym że w pompie mam dziurkę wygląda jak by była na smarowniczkę ale jest od strony alternatora i nic tam nie ma tylko wycieka płyn ;) przez nią wcześniej jak robiłem, nie było wycieku i po dłuższej przerwie od pracy w polu przejechałem się nim dziś i zaczęło lecieć. PYTANIE DO WAS czy w waszych zetorach też jest tak dziurka od strony alternatora czy nie???

I proszę o odp. od osób które posiadają wiedzę na ten temat a nie GDYBANIE innych użytkowników którzy nie wiedza ale piszą że to mogło być tak i takie tam oczekuje konkretnych odp. Z góry dzięki wszystkim....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30

Jest to dziurka technologiczna jak puści uszczelnienie pompy to wtedy płyn się wylewa przez ta dziurkę. Tak więc pompa do wymiany.


Zetor is power
power is Zetor

Zapraszam do obejrzenia moich filmików http://pl.youtube.com/user/oFsik53

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
halun20    1

tez jestem zdania jak poprzednik ale jak bys wymienial pompe to nie baw sie w zestawy naprawcze tylko kup nową pompę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fento    1

U mnie również był taki problem - wymieniłam pompe na nową i wszystko jest jak należy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    17

nie koniecznie musi to oznaczać wymiane pompy, mogło się zdarzyc tak ze pompa nie była smarowana i teraz leci, na początek radziłbym nasmarować ją dobrze ;) u mnie teraz jest nowa pompa (mialem taki sam przypadek jak kolega wyzej) i w tej dziurce jest smar i nie leci woda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arku3060    10

Dzięki spróbuje ją nasmarować i zobaczę jeżeli dalej będzie lecieć to wymienię ją na nową

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    15

Witam

Zauważyłem, że z pompy wody przez małą dziurkę wydobywają się znikome ilości płynu chłodniczego.

Do czego jest ta dziurka na pompie wody?? (zaznaczone za zdjęciu)

 

ZDJĘCIE

 

Może brakuje tam kalamitki do smarowania :blink: ... ale wydaje mi się że ten otwór nie ma gwintu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal29    9

Ta dziurka właśnie jest do tego żeby w razie przecieku płyn nią leciał a nie szedł na łożyska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    15

W ogóle jest możliwość naprawiania tej pompy wody?? Nowa zetorowska około 200zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez massey3120
      Mam fergusona 3120 95r NIewiem dlaczego ale dynashift nie dziala poprawnie. NIe działa na małych obrotach tzn poniżej 1300 obr i gdy zmienie na zakres A to czuje sie jakby koła sie kleszczyły (blokują np. ciągnik nie zjezdza z górki)? na zakresie D wszystko działa ok (nie blokują sie) Czy możliwe że to wina pompy hydraulicznej? Chociaż podnośnik działa bez zarzutu! Może miał ktoś z was podobny problem? Piszczie co wiecie.... pomocy
    • Przez piterq1991
      Witam!
       
      Czy jest możliwość aby w MF 3080 zwiększyć przepływ oleju na podnośnik?
      Chodzi mi o to, że chcę aby szybciej podnosił(pompa jest nowa założona). Jak jadę z maszyną w polu to zanim zdąży podnieść to ciągnik już zakopany. Siłę ma, bo podnosi wszystko bez problemu na wolnych obrotach, ale chodzi, żeby szybciej to robił. U znajomego w NH tak było, że wydajność miał zmniejszoną i w serwisie bez problemu od ręki mu to zwiększyli i zdecydowanie szybciej podnosił. Gdzieś kiedyś na forum coś czytałem, że w MF też tak jest. Czy to prawda? Jak to zrobić jeśli jest taka możliwość?
       
      Pozdrawiam
    • Przez Jarekborys
      witam wszystkich, mam problem, zależy mi na tym aby ciągnik ursus c 330 współpracował z opryskiwaczem którego belkę polową rozkłada się hydraulicznie. Założyliśmy nową pompę hydrauliczną, nowy rozdzielacz na błotniku na dwa wyjścia ( bo tyle jest potrzebnych do opryskiwacza) no i pojawia się problem, wydatek oleju i jego ciśnienie jest wciąż prawdopodobnie zbyt małe ponieważ kilka razy podniosłem belkę polową, rozłożyłem ją, wykonałem oprysk, ale za którymś razem jak już olej był zbyt ciepły to po prostu nie mogłem już podnieść złożonej belki (bo aby ją rozłożyć najpierw muszę ją unieść kilkanaście centymetrów aby wysunęła się z zabezpieczeń) Stan oleju w skrzyni jest w górnym stanie, filtr jest czyściutki, nie wiem co mam zrobić? Może ktoś ma jakiś pomysł? Jak mogę rozwiązać ten problem? Potrzebuję dwa wyjścia hydrauliczne (wydatek oleju i powrót) Podpowiadano mi już abym założył na wałek pompę od ładowacza czeskiego i wtedy miałbym duży wydatek cieczy ale nie miałbym już możliwości napędzania opryskiwacza od WOM czyli ten pomysł odpada.
    • Przez erni16pl
      kto wie niech napisze ile kosztuje pompa hydrauliki u korbanków oryginalna, mi wysiadła niedaje ciśnienia
      Najlepiej jak ktoś by sprawdził u korbanków
    • Przez adas157
      Witam mam taki problem z mf3070 jak jest silnik zimny i sie go odpali to wspomaganie na wolnych obrotach dobrze chodzi i podnosnik szybko podnosi a jak sie robi ok 3godz traktorem jak olej sie rozgrzeje to wspomaganie na wolnych obrotach chodzi ciezko i podnosnik wolno podnosi co moze byc za przyczyna czego to moze byc wina z gory dzieki
×