Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

u mnie po prostu słychać było że coś nie tak . na początku lekkie piski aż kiedyś jadąc z pola usłyszałem trzask a następnie głośne nieprzerwane zgrzytanie . dobrze że byłem już obok domu

Opublikowano

no ja ostatnio zauważyłem że strasznie powoli łapie temperature i podejrzewałem termostat, ale skoro pompa okazała sie rozwalona to moze cos przez nią, sam nie wiem, jutro sie to bierzemy wiec będzie wiadomo co i jak. Dzięki za wypowiedzi. pozdrawiam

Opublikowano

Raczej pompa, mój też nie chciał łapać temperatury nawet myśleliśmy że to termostat ale w końcu pompa wystrzeliła wymieniliśmy i już hula jak trzeba tylko szkoda ze do mojego pompa nie kosztuje 70 zł tylko 390PLN ;)

Opublikowano

pompa wymieniona, tylko że do takich straych modeli już nie robia itrzeba było wszystko zmieniac jak przy c360, no i z chłodnicy sie lało więc dodatkowa kasa i to nie mała, 800 zł poszło w ciągu popołudnia.

Opublikowano

Podepne się pod temat :P

 

Zetorek bardzo mi sie grzeje , gdy ciezej popracuje (np z kultywatorem).

Temperatura wody wskazuje okolo 100 stopni, choć faktycznie tyle NIE jest

gdyż sprawdzałem zarówno w bloku jak i w chłodnicy.

Jednakze gdy odkrecam korek od chłodnicy, zaczyna mi wywalać wode z chłodnicy.

I nie wiem co sie dzieje. Mysłalem ze pompa wodna uległa awarii, jednak jak patrzylem na wolnych

obrotach to wyglada ze pompa miesza wode.

 

Ale od początku:

Zamieniłem płyn chłodniczy w swoim Zetorze 5211 na wodę.

Spotĸała mnie przykra niespodzianka. Okazało sie ze termostat sie zaciął.

Poniewaz nie uzywam traktora w zimie postanowiłem wywalić termostat.

Zauważyłem równiez luzy na śmigle od pompy wodnej.

 

Obieg jakiś jest .. bo nie grzeje sie odrazu ( tak jak przed wyrzuceniem termostatu) ,

co wiecej chłodnica jest cała gorąca.

 

Prosze wiec Was drodzy forowicze o jakieś pomysły, za ktore z góry dziekuje.

Gość bimladentoja
Opublikowano

Poniewaz nie uzywam traktora w zimie postanowiłem wywalić termostat.I to jest przyczyna wywalając termostat należy dorobić blaszkę która zamknie tzw mały obieg i skieruje na duży lub zablokować stary termostat w pozycji otwartej i zamocować z powrotem ,ale to są sytuacje awaryjne wyjątkowe,z braku laku:) zrób jak uwarzasz ale najlepszy byłby termostat nowy,jeśli nie zrobisz jak mówiłem nie będziesz miał obiegu prawidłowego w silniku i go będziesz przegrzewał i gotował,no i załatwisz silnik raz dwa.

Opublikowano

( Co do awarii to pompa uległa warii, już ją wymieniłem)

Zetor 5211

 

Termostat byl w takim trójniku w którym łaczą sie 3 wloty:

1) wlot z pompy wodnej

2) wylot do chłodnicy

3) Wylot w bok na kolektor (Tam jest czujnik od temperatury)

 

Jesli termostat byl otwarty ( przepuszczał wodę do chłodnicy) to i tak woda szła na kolektor.

Jeśli więc temostatu nie ma to woda też powinna iść do chłodnicy i na kolektor.

 

Termostat tylko blokował strumień wody od pompy do chlodnicy gdy silnik byl zimny.

Po wtóre jak termostat byl otwarty to średnica przepuszczania wody i tak była mniejsza niz bez termostatu.

 

Jedyne co bym mogl wnioskować z postu powyzej to ..

Czy termostat będąc w pozycji otwartej blokował dostęp wody na kolektor ?

Gość bimladentoja
Opublikowano

Jeśli więc temostatu nie ma to woda też powinna iść do chłodnicy i na kolektor.

Czasem ręce opadają,weż proszę jakieś słowo pisane w ksiązce czy google ,w silniku jest mały obieg i duży obieg zamknięcie i otwarcie termostatu reguluje przepływem cieczy między obiegami,bez termostatu woda krąży w małym obiegu .Bez termostatu musi być zaślepiony lub przysłonięty przepływ z pompy wodnej na ten właśnie trójnik,żeby zamknąć mały obieg(chłodnica-pompa wodna)i zmusić ciecz do krążenia w dużym obiegu czyli z chłodnica dół -pompa wodna tłoczy wodę w blok silnika woda omywa tuleje chłodzac silnik idzie na głowice wraca kolektorem do chłodnicy górnym wlotem spływa chłodnicą w dół wychładzając się skąd jest zasysana przez pompę dolnym wyjściem z chłodnicy i cykl się powtarza.Daj mi szansę zrób to co napisałem ,a napewno będzie dobrze:)

Opublikowano

Moim zdaniem przeplyw z pompy wodnej na trojnik nie moze byc zaślepiony bo z w trójniku jest rozgałezienie na kolektor i chłodnice.

Popatrzmy uwaznie na schemet.

http://ma.ciasny.net/~anonimek/termostat.jpg

 

{link do strony numer 49 z Katalogu części zamiennych do Zetor 5211 (duża zielona książka) }

Zwłaszcza na cześć nr 16 (trójnik) oraz 12 termostat

(cześć nr 13 to wąż na bok, na maly obieg ) .

W trójniku jest na czarno zaznaczony odplyw na mały obieg, który jest pod kątem prostym w stosunku do odpływu na chlodnice.

 

Jesli nawet jest termostat (część nr 12) to i tak nie blokuje on wyjścia na mały obieg. Bo niby jak termostat ma zablokować wylot który jest

położony pod kątem prostym do niego samego . Moze blokowac tylko wylot na chłodnice

Opublikowano

no i blokuje wylot na chłodnice gdy jest zimny płyn krąży tylko po bloku (pompa wodna- kolektor -blok ) wypadało by zaślepić wtedy krążenie by było pompa -blok- kolektor -chłodnica

Gość bimladentoja
Opublikowano

OKI podam przykład stare modele zetorów np>5718-6718 itp.nie mają trójnika z termostatem ,a nawet wyjścia z pompy wodnej na ów trójnik,ciecz chłodząca idzie bezpośrednio z kolektora na chłodnicę ,termostat jest na zakończeniu kolektora przy łączeniu z wężem idącym do chłodnicy,jest tam tylko duży obieg zaślepiony do momentu otwarcia termostatu,bez termostatu ciecz krąży cały czas ,żeby to osiągnąć w nowszych zetorach należy zaślepić lub przysłonić w trójniku właśnie to połączenie między trójnikiem a pompą wodną,kolega strzymek ma rację z małym obiegiem żle to napisałem z rozpędu,szacunek dla kolegi,co jednak nie zmienia faktu że chcąc utrzymać prawidłowe krążenie bez termostatu trzeba t ten czy inny sposób zablokować przepływ między pompą a trójnikiem.A nie lepiej zakupić nowy termostat za niecałe 20zł utnie to dywagacje na forum i silnikowi się przysłuży?:P

Opublikowano

Zauważcie, że w przypadku gdy termostat bedzie w pozycji otwartej ( przepuszcza wodę do chłodnicy) to i tak nie będzie całkowicie blokować wyjścia na kolektor,

a skoro tak to gdy termostat wywalamy to tez nie ma co blokować wylotu z trójnika na kolektor.

 

Przez trójnik musi przejść woda bo na nim (trojniku) jest rozgałęzienie na maly obieg i duży . Na Duzy prosto, na mały w prawo. Skoro termostat działajacy w trybie

przepuszczania wody nie blokuje wyjścia na maly obieg to po co po wyrzuceniu termostatu blokować to wyjscie z trójnika na maly obieg.

Opublikowano

Witam i proszę wszystkich którzy posiadają wiedzę na temat pompy wodnej w zetorze 7245 a dokładnie problem mój polega na tym że w pompie mam dziurkę wygląda jak by była na smarowniczkę ale jest od strony alternatora i nic tam nie ma tylko wycieka płyn ;) przez nią wcześniej jak robiłem, nie było wycieku i po dłuższej przerwie od pracy w polu przejechałem się nim dziś i zaczęło lecieć. PYTANIE DO WAS czy w waszych zetorach też jest tak dziurka od strony alternatora czy nie???

I proszę o odp. od osób które posiadają wiedzę na ten temat a nie GDYBANIE innych użytkowników którzy nie wiedza ale piszą że to mogło być tak i takie tam oczekuje konkretnych odp. Z góry dzięki wszystkim....

Opublikowano

nie koniecznie musi to oznaczać wymiane pompy, mogło się zdarzyc tak ze pompa nie była smarowana i teraz leci, na początek radziłbym nasmarować ją dobrze ;) u mnie teraz jest nowa pompa (mialem taki sam przypadek jak kolega wyzej) i w tej dziurce jest smar i nie leci woda

Opublikowano

Witam

Zauważyłem, że z pompy wody przez małą dziurkę wydobywają się znikome ilości płynu chłodniczego.

Do czego jest ta dziurka na pompie wody?? (zaznaczone za zdjęciu)

 

ZDJĘCIE

 

Może brakuje tam kalamitki do smarowania :blink: ... ale wydaje mi się że ten otwór nie ma gwintu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
    • Przez Azor07
      Jaki wybrać krokodyl do zetora 7245 ? Jakiej firmy i jaka szerokość będzie najlepsza?
    • Przez PiotrUrbaniak
      Witam grono, Chcę podnieść moc w moim Zetor Forterra HSX 110 mr.2013. Obecnie ma 107 km i bardzo dobrze sobie radzi, ale teraz potrzebuje podwyższyć moc do 137 km. Moje pytanie to: Jakie firmy polecacie do tego typu operacji? Ile płaciliście za podwyższanie mocy w Forterce lub Proximie? Jakie są efekty? i czy jesteście zadowoleni? Dodam że mój Zetorek ma mechaniczną pompe paliwa a nie Comon Rail. Pozdrawiam

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v