Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

O temat na czasie, który i mnie dotknął ( MF serii 6100 )   :mellow: Podczas prasowania w pewnym momencie zauważyłem, że ciągnie mi przód ( kontrolka zgaszona).  Światła stopu / prędkościomierz sprawne. Nie reaguje na przycisk - jedynie kontrolka on/off.

 

No i teraz trzeba ugryźć temat bo musi być cacy -_-

 

Tak sobie to wymyśliłem :

 

1. Sprawdzić czy do elektrozaworu dochodzi prąd ( na włączonym napędzie  ma być czy nie ?  jest to drugi od dołu ?  )

2. Jeżeli z zasilaniem było by wszystko oki, to wyciągam elektrozawór na stół ( można wyjąć bez spuszczania oleju ? )

3. Jeżeli z elektrozaworem wszystko oki to wyciąganie sprzęgła i szukanie przyczyny ( mam na myśli 2 pierścienie ). Gdyby była taka ewentualność to ciężko jest je wymienić ? 

 

lukbold mam nadzieje, że troszkę rozjaśnisz ;)

 

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

 

 

 

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

dobrze prawisz ;) W sumie dla pewności można zmierzyć ciśnienie na linii 17 bar i zaraz wyjdzie czy jest przeciek. A wymiana pierścieni to max godzina z czego najdłużej schodzi spuszczenie oleju. Zwróć uwagę co by końcówki pierścieni zahaczyć o siebie i delikatnie wkładać wałek po ich montażu bo można je uszkodzić co sam przerabiałem :P 

Opublikowano (edytowane)

No to na ten moment wygląda to tak :) :

 

Z samego rana wszystko było oki, później tzn po 2/3 godzinach pracy i postoju, po ponownym odpaleniu już nie szło wyłączyć przodu. Kontrolka jedynie działa, komp "wyłącza" napęd po przekroczeniu chyba 14-15km/h. Na ten moment nie ma czasu na rozgrzebywanie więc została wywalona tuleja z przodu :D No i przy okazji sprawdziłem jak wygląda zasilanie na elektrozaworze. Gdy jest wyłączony to ma być 0 czy 12V ?  Zarówno na włączonym jak i wyłączonym jest napięcie 12V ( oczywiście mowa o tym co pokazują zegary, bo napęd cały czas trzyma ). Cała instalacja jest ori - 0 grzebania. Czyżby coś z kompem ? No chyba, że sprawdzałem nie ten elektrozawór co trzeba :D Jak coś to drugi od dołu ;)

 

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano (edytowane)

0 v napęd włączony, 12 v napęd wyłączony z tym że na postoju zawsze napęd jest włączony nawet gdy go wyłączysz przyciskiem, musisz sprawdzać w czasie jazdy, w tylnym moście jest czujnik prędkości który podaje sygnał do kompa, warto sprawdzić połączenie tego czujnika.

Edytowane przez ppiotr
Opublikowano (edytowane)

Uściślając w serii 6100 jest autotronic v2. Jest możliwość zapamiętywania przez sterownik, np. po wyłączeniu napędu nie musze go ponownie rozłączać gdy odpalam ciągnik. Jestem na 100% pewny, że gdy wyłączałem napęd gdy wszystko było oki to nawet na postoju nie trzymał ( to akurat łatwo sprawdzić, no chyba, że dana osoba pierwszy raz wsiada do traktora, jest też możliwość sprawdzenia czy idzie lekko wałem przekręcić - nie było problemu więc napęd nie trzymał na postoju ).

 

Czujnik prędkości - raczej chyba nie ma nic wspólnego przynajmniej w moim przypadku. Na zegarach prędkościomierz działa, a powyżej 14km kontrolka gaśnie. No ale sprawdzę chociaż tą wtyczkę.

 

No i co najciekawsze dziś ponownie sprawdziłem i ciągle mam napięcie na wtyczce od drugiego od dołu elektrozaworu ( dwa przewody - czarny/żóty ) czy to włączony czy rozłączony. Teoretycznie napęd powinien być rozłączony gdy jest napięcie, a przy próbie pokręcenia wałem, jedzie cały ciągnik. ( zdjęta tuleja z przodu ).

 

No nic w wolnej chwili wytargam elektrozawór i zobaczę czy działa. Dużo oleju wyleci bez spuszczania ?

 

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

 

 

Jak ktoś coś ma jeszcze do dodania to gdybajcie ;)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano (edytowane)

Edit :

 

Elektrozawór wyjęty ( fotka ), czysty jak łza. Działa bez zarzutu w duecie z cewką podpiętą do akumulatora. Sprawdziłem sobie psikając WD40, że gdy go "zassie" to jest przepływ cieczy z dolnej części do górnej. Napięcie jest, huk, że czy włączony czy wyłączony ale jest. No chyba, że po podpięciu wtyczki do zaworu nagle ginie :D Wcześniej działało więc tego nie czepiam się. Zostają więc chyba te nieszczęsne pierścienie <_< Tak sobie gdybam, że gdyby był tam przeciek to nie wyskoczyła by mi przypadkiem kontrolka od niskiego ciśnienia 17bar ? Nie wiem... Przydał by się manometr ale mój chińczyk nie dość, że pokazuje wartości z d*py to jeszcze brak odpowiedniego szybkozłącza. No chyba, że jest możliwość bez wyciągania odkręcając dolną pokrywę, sprawdzić czy pierścienie popękały ? Nie wiem, nigdy tego nie rozbierałem. Gdy nie ma możliwości ocenić tego od spodu to chyba będzie trzeba uzbroić się w części "na zapas" i w wolnej chwili rozbierać, niestety to główny koń, a na postój i czekanie na części nie może liczyć, nie w środku sezonu... 

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

 

 

WP_20170810_13_41_39_Pro.jpg

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

cóż ci poradzić.... pierścieni bez wyjmowania wałka nie zobaczysz ale istnieje opcja, że jak będziesz spuszczał olej to same się znajdą w kawałkach :P

Zastanawiające jest, że napięcie na elektrozaworze jest na wł i wył.... na pewno tak być nie może.

Zamontuj ten zawór i podepnij do niego akumulator... musi rozłączyć napęd a jak nie to trza rozbierać.... 2h roboty

Opublikowano (edytowane)

Też się dziwię dlaczego jest cały czas napięcie. Nie dziwiłbym się gdyby nie chciał się włączyć :D A tu odwrotna sytuacja. Zawór zamontowany, spróbuję w wolnej chwili podpiąć bezpośrednio pod aku i zobaczymy. Gdy rozłączy to powinienem normalnie zakręcić ręką wałem ? Przynajmniej tak mi się wydaje. Przypominam, że z przodu tuleja  wyrzucona.  

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

Rozłączony napęd to brak napięcia (jak pisze @ppiotr), czyli wystarczy zdjąć kabelki z elektrozaworu. Po drugie na rozłączonym napędzie nie zakręcisz sobie wałem ręką, jak myślisz, tarczki są sklejone olejem i występuje tam spory opór. Gdy wymieniałem opony i chciałem pokręcić kołem (ciągnik odpalony by rozłączyć napęd) to trzeba było ostro szarpnąć kołem by zerwać pierwszy opór a potem i tak dość ciężko się kręciło i po każdym zatrzymaniu koła zawsze trzeba było szarpnąć by zerwać ten pierwszy opór. Mowa o tylnym podniesionym kole a przód stał na ziemi. Dlatego uważam że mimo rozłączenia sprzęgło stawia spory opór wewnętrzny i wał lekko się nie będzie kręcił.

Opublikowano (edytowane)

@ptaszyna tylko @ppiotr pisze właśnie, że przy braku napięcia jest włączony i na to wychodzi, że tak jest. Gdy elektrozawór nie dostaje napięcia to nie przepuszcza oleju między kanałami, jak zostaje wciśnięty to olej przepływa. W wolnej chwili spróbuję podłączyć na sztywno + z aku i założę tuleję. Zobaczymy...

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

Możesz jeszcze rozpiąć rurkę którą olej steruje załączaniem przedniego napędu i podłączyć kompresor z powietrzem i będziesz wiedział czy pierścienie trzymają.

Opublikowano (edytowane)

Jakiś czas już minął od ostatniej wiadomości. Jeździłem w żniwa bez tulei łączącej i napęd rozłączało, przynajmniej wtedy gdy sprawdzałem. Wystarczy wrzucić najniższy bieg wyskoczyć z ciągnika i złapać ręką za wał próbując go zatrzymać - to tak dla potomnych ( tuleja z przodu zdjęta ). Na postoju nie idzie go rozłączyć tak jak ptaszyna pisał. Ostatnio był potrzebny 4x4 to wleciała tuleja na miejsce. Uprawa pożniwna 15ha, 7ha orka i wszystko było ok. Ostatnio w czasie belowania znowu sam się włączył mimo iż według kontrolki na zegarach jest wyłączony. Nie szło go rozłączyć przyciskiem. Na szybko przerzuciłem kabel z żółwia i rozłączyło. Sprawdzona kostka przy kompie i wygląda ok. Moja teza jest taka, że winna jest ścieżka / zimny lut w kompie. W zimę trzeba będzie się tym zająć. Na ten moment jest podpięty zawór pod zasilanie od hamulca WOM. Jest tylko problem bo aby tak zrobić musiałem wypiąć wom aby było miejsce. Jednak jeszcze mi on się przyda i trzeba zrobić inaczej obejście. I tu pytanie cewka oczywiście ma mieć napięcie 12V tylko ile W ona pobiera ? Idzie to zrobić bezpośrednio bez przekaźnika tylko jakiś bezpiecznik wpiąć i wystarczy ? Nie chcę niepotrzebnej plątaniny robić. Z góry thx za pomoc :)

 

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

Jak blokada nie działa to podmień zawór z cewką jak nie pomoże to sprawdź czy dostaje prąd jak nie pomoże sprawdź czy olej dochodzi gdzie trzeba jak nie podziała znaczy mechanicznie coś uszkodzone

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

wykręciłem to rusza sie ten nurnik w zaworze może 1 mm nie czuć żeby sprężyści chodził. Ponoć się to rozkręca także następnym razem wymocze w WD {chwilowo musiałem skręcić do ciągnika}. Nie będę używał WOM w najbliższym czasie także chyba z tym zmienię. Tylko nie wiem czy od napędu WOM czy od hamulca WOM wziąć?

Edytowane przez dżordż2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez kaszewskim
      Poszukuję elektryka do MF 3080. mam problemy z załączaniem się WOM, przedniego napędu oraz blokady mostów. Potrzebny mi jakiś namiar aby dowiedzieć się co może być nie tak .Może Wy macie jakieś pomysły jak to naprawić. Kupiłem Fergusona 2 dni temu i jeszcze do końca nie potrafię go dobrze obsługiwać. Z góry dziękuję za jakiś kontakt albo ewentualną pomoc.
    • Przez michasko
      witam. Mam taki problem gdy ciągnik jest zimny przełancza ok, ale gdy już sie rozgrzeje wtedy zaczynają sie poroblemy i nie chce przełanczać. Musze wył ciągnik i chwile poczekać. Proszę o radę
    • Przez XTRO
      Witam. Jak w temacie, poszukuję zakładów które zajmują się regeneracją, produkcją elektrozaworów, jeśli owe istnieją.
      Jakby ktoś coś wiedział na ten temat proszę o pomoc.
    • Przez lordzik13
      Witam. Bardzo prosiłbym o pomoc kto jest w temecie. Niedawno nabyłem Valmet 8000 z 95r. Kupiłem ją z takim problemem ze nie jeździła. Po rozpoznaniu sytuacji doszedłem że są porozłaczne elektrozawory przy rozdzielaczu oleju po lewej stronie tylnego mostu. Ten rozdzielacz wygląda tak że u góry są 3 elektroawory a na dole 2 i żadna wtyczka nie jest podpięta, dodatkowo jeszcze dwa czujniki które też rozłączone. Po kombinacjach ciągnik ruszył, po wyzwoleniu górnego prawego elektrozaworu. Jeśli ktoś miał z tym do czynienia to bardzo prosze o pomoc, który kabel podpiąć do którego elektrozaworu, zamnim bedę zmuszony wydać niemałe pieniądze na serwis.
       
      Do wtyczek przychodzą następujące kolory kabli:
      czerwony + biały
      brązowy + biały
      żółty + biały
      niebieski + biały
      niebieski + biały
       
      i który elektrozawór czym steruje?
       
      Albo jeśli ktoś miałby udostępnić Katalog czy schemat to może samemu bym jakoś do tego doszedł. Z góry dziękuje za wszelką pomoc.
    • Przez damo
      padła mi 3 sexcja  na roździelaczu    prąd dochodzi  po podmianie  cewek na inne żadnej poprawy  potrzebuje jakieś namiary na firmę zajmującą się regeneracją   roździelaczy najlepiej  jakaś firma bądź osoba prywatna którą moźecie polecić,,,
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v