Skocz do zawartości
News
lordzik13

Valmet Valtra 8000 problem jazdą i napędami

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
lordzik13    0

Witam. Bardzo prosiłbym o pomoc kto jest w temecie. Niedawno nabyłem Valmet 8000 z 95r. Kupiłem ją z takim problemem ze nie jeździła. Po rozpoznaniu sytuacji doszedłem że są porozłaczne elektrozawory przy rozdzielaczu oleju po lewej stronie tylnego mostu. Ten rozdzielacz wygląda tak że u góry są 3 elektroawory a na dole 2 i żadna wtyczka nie jest podpięta, dodatkowo jeszcze dwa czujniki które też rozłączone. Po kombinacjach ciągnik ruszył, po wyzwoleniu górnego prawego elektrozaworu. Jeśli ktoś miał z tym do czynienia to bardzo prosze o pomoc, który kabel podpiąć do którego elektrozaworu, zamnim bedę zmuszony wydać niemałe pieniądze na serwis.

 

Do wtyczek przychodzą następujące kolory kabli:

czerwony + biały

brązowy + biały

żółty + biały

niebieski + biały

niebieski + biały

 

i który elektrozawór czym steruje?

 

Albo jeśli ktoś miałby udostępnić Katalog czy schemat to może samemu bym jakoś do tego doszedł. Z góry dziękuje za wszelką pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mistrzsieci    0

koszt jednego elektrozaworu to o ile mnie pamięć nie myli 2400. Cewka sama jest tańsza.Do tego dochodzi sterowanie oraz czujniki. Tutaj nie ma miejsca na próbowanie, że się uda, za drogie zabawki.

Moim zdaniem elektrozawory celowo były odpięte aby zapobiec dalszym uszkodzeniom (głównie mechanicznym w przekladni).

9418575400_1459403091.jpg

Edytowano przez mistrzsieci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lordzik13    0

Tak, dokładnie to jest ten rozdzielacz. Faktycznie źle okresliłem, bo rzeczywiście brakuje 2 cewek elektrozaworów, a nie całych elektrozaworów. Cewka kosztuje ok 400zl. Juz zamówiłem i czekam na nie. Mi sie wydaje że komuś sie popaliły te cewki i próbował coś zamieniać i dał spokoj, dlatego to tak zostało. Dzięki za rysunek, tylko że z niego nie jest wiadomo który elektrozawór czym steruje i który kolor kabla, albo wtyczke gdzie podłączyć. Prędzej może ze schematu elektrycznego dało by sie dojść albo rysunku hydrauliki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez CaseBizon
      Witam szukam opinii na temat Valtry t120 2005 rok produkcji, skrzynia mechaniczna bez rewersu przy kierownicy. Jak z awaryjnością i częściami. Z góry dziękuje za odpowiedzi.
    • Przez tobek_99
      Witam. Okolo 3 miesiace temu pozostawilem swojego zetora w "hangarze" i odziwo teraz po uruchomieniu go i zalaczeniu napedu na przod nie moge go wylaczyc przyciskiem tylko recznie musze go rozlaczac o: oczywiscie chodzi mi o naped przedni,   Dodam ze mam zalozonego tura. Czy wie ktos jaka moze byc tego przyczyna?
    • Przez andrz17
      Witam forumowiczów. Mam problem z półbiegami mianowicie przy zmianie strasznie szarpie ciągnikiem. Poradzicie coś?? 
    • Przez Toki112
      Witajcie. Mam problem z moim Ursusem 10014H z 2011r. Napęd cały czas jest załączony. Pomimo tego, że lampka od napędu gaśnie, napęd przedni nie rozłącza się, przez co jakiś czas temu urwała mi się flansza przy przednim moście  Odnalazłem pod siedzeniem elektrozawór odpowiedzialny za rozłączanie przodu, napięcie dochodzi, masa również sprawna. Wyjąłem cały elektrozawór i sprawdzałem na krótko na stole. Zaworek wewnątrz po przyłożeniu napięcie przesuwa się o ok 1cm na zewnątrz, więc jest sprawny. W ciągniku tym napęd jest domyślnie załączony, a podanie napięcia na elektrozawór powinno napęd rozłączyć, co u mnie się nie dzieje. Podniosłem cały ciągnik do góry, wrzuciłem bieg i zacząłem kręcić w powietrzu. Czy napęd był włączony, czy nie przednie koła kręciły się jednakowo. W terenie też widać, że pomimo wyłączonego napędu przód pobiera, przez co mam bardzo zużyte przednie opony. 
      Czy ktoś miał podobny problem i udało mu się go jakoś rozwiązać? Co może być przyczyną nierozłączającego się napędu oprócz elektrozaworów? 
      Korzystając z okazji, może ktoś poleciłby mi jakiś olej do hydrauliki i skrzyni biegów, bo szykuje się do wymiany, ponieważ pod dolaniu do hydrauliki oleju Orlen Gl-4 80w cały układ hydrauliki zaczął się bardzo mocno grzać i na rozgrzanym oleju wspomaganie zaczyna ciężej chodzić. Myślałem nad zastosowaniem oleju 10w30 coś takiego jak UTTO lub STOU, bo są rzadsze i grzanie się hydrauliki powinno ustać. 
    • Przez buchu21
      We valtrze wspomnianej w temacie wyświetla się mi kod błędu 
      L254
      I czy ktoś kojarzy ten błąd od czego jest 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.