Kredens1337

Ares 826 problem z hydrauliką

Polecane posty

Kredens1337    1

Witam,

Mam problem z hydrauliką w Claasie Aresie 826. Objawia się on wolno podnoszącym przednim tuzem i ciężko działającym wspomaganiem. W momencie skręcenia kierownicą do oporu zaświeca się kontrolka niskiego ciśnienia oraz piszczy brzęczyk. Czasami zdarza się to losowo zazwyczaj na małych obrotach. Na wyświetlaczu EHR miga co ok 1 s. kłódka. Co do pracy rewersu i półbiegów nie mam większych zastrzeżeń.

 

W traktorze zostały wymienione filtry (puszka, 2 duze wklady, 1 maly) oraz olej. Stan oleju był tragiczny, po zalaniu nowy olej od razu zabarwił się na czarno, z filtrach od razu pojawiły się opiłki - świeci się kontrolka zapchania filtra. Moje pytanie - czy wymieniłem wszystkie filtry, może coś pominąłem i stąd ta kontrolka ? Dodam że mały filtr umieszczony był pod kabiną - nie jak w instrukcji, tj. po prawej stronie traktora. 

 

Kolejne pytanie to jak sprawdzić ciśnienie jakie generuje pompa. Gdzie się wpiąć, jakie wartości są poprawne. 

 

Pozdrawiam!
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    725

według mnie ten ciągnik był nieźle zaniedbany jeśli chodzi o oleje i filtry. wlałeś nowy olej który rozpuscił stare osady i zapchane filtry masz odrazu. wymień filtry i jeśli nie pomoże to trzeba ciśnienia sprawdzić na pompach bo może są juz mocno zużyte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kredens1337    1

Filtry zmienione. Efekty bez rewelacji a zabawa robi się coraz droższa. Kontrolka od zapchania filtra świeci dopiero od wyższych obrotów. Kierownica na małych obrotach działa ciężko, a przedni tuz wolno. Zaobserwowałem, że w momencie gdy kręcę kierownicą i zaświeci się kontrolka od niskiego ciśnienia, to półbiegi lecą w górę. Jak zgaśnie to wracają. Dalej miga kłódka na EHR. Olej jakim zalałem to shell spirax s4 txm ok. 105 litrów.
Jak sprawdzic pompę, czuję że to ona powoduje te anomalia.

Pozdrawiam

Edytowano przez Kredens1337

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

Półbiegi idą do góry, bo przy braku ciśnienia 3 półbieg sprzęgnięty jest bez użycia elektryki i hydrauliki. Z prawej strony powinieneś mieć 4 porty, smarowanie (3-5bar), sterowanie (ok. 21bar), LS (sterowanie to ciśnienie podążające, ale w spoczynku w zależności od ustawienia i stanu układu wynosi 14-21bra) i HP (ciśnienie hydrauliki max 195bar).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kredens1337    1

W selektorze obwodów na prawej pokrywie znalazłem wybitnie opornie działający zawór. Po małej polerce znacznie poprawiła się prędkość działania przedniego i tylnego tuzu. Ciśnienia w portach na prawej pokrywie pompy w normie.

Niestety problem ze wspomaganie nie ustąpił. Sytuacja wygląda tak, że koła na postoju ruszają się swobodnie w bardzo małym zakresie, a ciągniecie kierownicy na siłę skutkuje kontrolką od niskiego ciśnienia, brzęczeniem i zapalonym stopem. Co może być przyczyną?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

Jest jeszcze taka kwestia, że orbirtol może mieć spore przecieki, a ty nie zmierzyłeś wydajności pompy i przy słabej pompie będzie problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kredens1337    1

Sprawa rozwiązana, winna okazała się oczywiście pompa od wspomagania, czyli ta za lewym deklem w okolicy filtra.

 

Pojawiła się też inna kwestia związana z niskim ciśnieniem w wyjściach, słabym tylnym i przednim tuzie po tym jak przepolerowałem ten element, którego praktycznie nie dało się ruszyć, dopiero po wybiciu młotkiem wyszedł.

Myślałem, że to ten legendarny zawór pojawiający sie w wielu wątkach, który trzeba rozruszać i wszystkie problemy znikają. 

1vujrpB.png

 

 

Wcześniej tuzy pracowały raczej powoli, i nie odbijały wajchy. Teraz nawet pługa nie podniesie :( Obawiam się, że to polerowanie to nie był zbyt dobry pomysł, chociaż na początku była poprawa (robiłem to po trochę, skręcałem i sprawdzałem jak działa). Moje pytanie, czy ten element może mieć związek z tymi objawami, czy to druga pompa? Pozdrawiam!

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

Sam wymieniałeś pompę? Powiem ci, że dla mnie diagnostyka takiego układu to jest jakieś 2godz, ponieważ mam odpowiedni sprzęt. Lepiej zadzwoń do serwisu lub fachowca od hydrauliki, a napewno uczyni cię to dużo taniej niż grzebanie przez wioskomych majstrów. Ale z drugiej strony masz pdf z ststemu hydraulicznego, a tam masz wszystko opisane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KubaP12    0

Masz sprzęt do diagnostyki?
W moim aresie po rozgrzaniu ciągnika nie chce działać joystick hydrauliki i czasami nie chce włączyć się wom. Potrzebowałbym podłączyć komputer pod niego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kredens1337    1

Zgadzam się z kolegą Kustosz. Potrzebny był mechanik.

 

Chcę doprowadzić wątek do końca, więc żeby to zrobić zacznę od początku.

Traktor został kupiony w Pułankowicach, Lubelskie konkretnie u tego Pana https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/J5IZ/ W rozsądnej cenie jak za taki stan jak i wyposażenie.

Sprawdzając traktor sprawdziliśmy w miarę możliwości ciśnienia manometrami, oczywiście poprzekładaliśmy żarówki na desce. Wszystko gra i buczy. Problem był z tylnym roździelaczem, ale Pan szybko skwitował, że to godzinka dla jego mechaników. Rzeczywiście, gdy przyjechaliśmy następnym razem działa. Zapada decyzja - bierzemy, przywoź Pan.

W domu podpieliśmy traktor do kilku maszyn. Posprawdzalismy wyjścia hydr. Pojeździlismy talerzówką, nagrzaliśmy. Zero problemu. 

Następnie zajęliśmy się wymianą filtrów, olejów i zaczęly się dziać cyrki opisane wyżej. Ale to nic bo pewnej nocy traktor zjeżdżając z pola stanął i odmówił dalszej jazdy. Skrzynia. A więc wizyta u mechanika. Ten stwierdza, że nie ma problemu ogarnie to szybko. Brak ciśnienia z tyłu ma pewnie związek ze skrzynią. Naprawi się, przepłucze układ będzie działać do tygodnia. Mechanik jeszcze pochwalil nas za zakup dobrego egzemplarza i stwierdził że te aresy są ogólnie w porządku także będzie git. Ch*ja  :) Nie ma dobrze.

Nie będę opisywał co przeżył Pan mechanik z tym claasowym zgredem, bo aż samemu mi szkoda tego człowieka, że przyprowadziliśmy mu takiego ulepa. Kosze sprzęgłowa poskładane na szlifowanych sprężynach i nakrętkach m10  :)  Roździelacz, ten za prawym kołem, w środku zbombardowany - do wymiany. Mechanik (gościa podziwiam za wiedzę i umiejętnosći) szarpał się z nim przez miesiąc, w międzyczase oczekując na ćzęsci z Francji i Niemiec.
Z naszej strony i ze strony Pana mechanika gratulacje dla geniuszu magików którzy w tak perfekcyjny sposób ulepili traktor dla niepoznaki z bombą zegarową ustawioną na chyba dwa tygodnie. Nie wiem czy to nasi czy francuscy (traktor z francji). Dla człowieka obytego z naprawą każdego rodzaju skrzyni jest to cudem, że to działało i to w taki sposób. NIEDOPOMYSLENIA. 
Dodam jeszcze fakturę, do której trzeba doliczyć 7800 robocizny (chyba się Pan mechanik zlitował bo to naprawdę mało).

pLUF3kG.jpgQHsigBc.pngProszę o zamknięcię wątku, bo moje słabe serce nie przewiduje następnego wpisu o jakiejkolwiek awarii.

Pozdrawiam Cieplutko, Karol.

Edytowano przez Kredens1337

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

Robiłeś to w serwisie claas?

Masz jakieś zdjęcia, jak to było polepione?

Edytowano przez Kustosz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy2005    243

Chodzi mi po głowie coś nie drogiego bo będzie robił może 200 godzin rocznie około 200km między innymi przeglądam ogłoszenia aresow 826-836 i szukam opinie. Ale jak czytam to mam coraz większą obawę jak kupić dobry używany ciągnik nie podpicony ulep? Jak piszesz ze nawet sprawdzales ciśnienia i było ok. Chyba jedyna opcja to zakup z jakąs gwarancja lub żeby ktoś dał na test przed zakupem bo można się wpakował na minę. Co do tego handlarza to nie wiem czy przypadkiem ktoś od nas z okolicy nie kupił tam mf7495 gdzie korbanek sprawdzał miało być ok a teraz chcą wymienić pompę i skrzynie vario 😀. 


Dostarczam wapno nawozowe  głownie z kopalni Kieleckich weglanowe Morawica  i z magnezem Radkowice. Kontakt PW lub tel 602888262

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kredens1337    1

Od szczęścia sporo zależy. Gość z sąsiedniej wioski kupował Aresa 715, wcześniej nawet go nie widział. Zjechał z tira, stwierdził że rewers nie szarpie no to bierze. Co ciekawe niedawno okazało się że to traktor od tego samego gościa co nasz. Ale do Pułankowic po traktor lepiej nie jechać xD

Nie zmieniał jeszcze oleju (mówi że jak nie śmierdzi to nie przepalony i można jeździć), założył tylko grzałkę od Zetora bo słabo palił w zimie i śmiga.

Co do naszego to narazie chodzi. Silnik w porządku. Hydraulika też. Na dniach serwis ma jeszcze przeprowadzić kalibrację (po dotarciu skrzyni) i do hamulców zaglądnąć bo coś z nimi nie teges.

Generalnie jak się ma więcej traktorów i w razie W nie zostaje na lodzie to chyba się opłaca kupić używkę. Ważne też mieć serwis w pobliżu (nie to co ja), bo jak się trafi na półgłówków to mogą więcej psuć niż naprawiać. No i wiadomo, cała kwota na fakturce, żeby w razie czego odzyskać kasę.

Nie ma większego znaczenia jaka marka. Stare ciągniki to twarde skurwiele ale często sporo widziały. Teraz raczej rozglądałbym się za czymś starszym, żeby koszty napraw minimalizować. Bo kogo stać żeby wywalić 500 netto na nowy traktor..

Jak masz jakieś pytania co do Aresa z serii 800 pisz. W miarę możliwości odpowiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam Claas Ares 697 mam problem z podnośnikiem świeci mi się czasami kontrolka czerwona napis err 1 lub 9.wtedy podnośnik nie reaguje.w czym może być problem???czy ktoś pomoże???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kredens1337    1
Napisano (edytowany)

Z instrukcji do Aresa 826 wynikałoby, że coś z czujnikiem podnoszenia.

cgAkldp.png

Edytowano przez Kredens1337

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mastid
      Witam, chciałbym kupić zawór cztero drożny (dwa wejscia i dwa wyjścia) który znajduje się w Claasie Ares seria 8xx przy zbiorniku paliwa, umieszczony na ramię, na przewodach hydraulicznych idących do siłowników tuza. Czy ktoś może podesłać mi link, ewentualnie jakiś uniwersalny, bądź z innej maszyny. Bo na internetach to jak narazie tylko kulowe dwu drozne (wejscie-wyjscie) tylko widziałem .

    • Przez michu20
      witam jestem na etapie kupna używanego kombajnu średniej wielkości typu John Deere t650 lub Claas lexion 550 rocznikowo od 2005 w górę może się ktoś wypowie na temat tych kombajnów jakieś plusy minusy a może jakaś inna propozycja dobrego kombajnu środki jakie chce przeznaczyć na kombajn to 400 tyś netto
    • Przez borsuk1891
      Witam wszystkich.
      Mam problem z podnośnikiem ,a właściwie z pompą . Na zimnym silniku podnośnik słabo podnosi i po dodaniu gazu zaczyna wyć pompa. Tak jakby było coś przytkane. Nie ważne czy z maszyną czy bez.  Zapala się kontrolka od filtra oleju hydrauliki.  Po wykręceniu filtr jest czysty. Następnie robię płukankę z ropy całej skrzyni i wraca wszystko do normy. Pompa nie wyje, kontrolka gaśnie podnosi bez najmniejszego problemu. Dzieje się tak średnio 3 razy w roku. Czyżby coś przytykało się bo filtr na pewno nie? Olej jaki zalewam to Agrol U . Prosze o pomoc i dziękuje.
    • Przez Kamil0012
      Witam. Jest trochę czasu do zimy więc postanowiłem spróbować rozwiązać problem z sieczkarnia. Wiosną nie znajdę na to czasu, a irytuje mnie ten dym. Sieczkarnia Mengele Mammut 7800. Na wysokich obrotach tj. 2300 obr/min z komina idzie lekki czarny dym. Moc jest. Oleju nie bierze (10w40 fusch). Filtr powietrza nowy, paliwowe nowe.  Na wolnych obrotach nie ma dymu, jest czysto. Pokazuje się tak od ok 1800 obr/min. W czym szukać przyczyny? Podejrzewam pompę paliwa że gdzieś na któryś cylinder daje za duże ciśnienie paliwa.  Jakiś dobry pompiarz od tych silników? raczej nie wtryski bo by na wolnych obrotach też jakiś dym szedł. Może ktoś miał podobny problem?
    • Przez tomek2201
      Witam. Mam problem w Renault Ares 620. Gdy zostawię ciągnik zgaszony na dłuższy czas lub pracuje długo na 1 półbiegu to on się zacina. Niezależnie od biegu nie mogę zmienić na inny półbieg dopiero po dłuższym wciskaniu za którymś razem się przełączy. Gdy zostawię zgaszony na innym lub pracuje długo to wszystko działa. Nie wiem czy szukać gdzieś problemu w instalacji czy to raczej jakiś elektrozawór? Ktoś się orientuje w tym temacie. Problem dotyczy tylko 1 półbiegu.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.