Skocz do zawartości

Renault Ares 620 kłopot z elektryką


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Mam kłopot z elektryką w renault Ares 620

Wczoraj przy jeździe z.przyczepą zaczęły migać kontrolki półbiegów  i pstrykanie przekaźników tak jak by prąd zanikał i się pojawiał aż w końcu  zgasły kontrolki półbiegów ciągnik staną do przodu -do tył nic(bezpieczniki wszystkie dobre.Pól dnia szukania kombinowania całe pulpity rozkręcone i nic i nagle ożyło wszystko zaczęło działać kontrolki zapaliły od półbiegów,Później zgasły kontrolki w licznikach zegar obrotów, później znów wszystko ożyło wszystko zaczęło działać ale włączyłem światła do sprawdzenia czy świecą i zaświeciły na chwile i zgasły i nie świecą żadne ani postojowe ani drogowe ani halogeny dach przód -tył reszta elektryki działa dobrze i j jazda też.Bezpieczniki dobre.(akumulator pół roczny 170)

Teraz pytanie co się dzieje?czy ktoś miał podobny przypadek?

Drugie pytanie czemu fabrycznie Aresy nie mają wyłącznika masy?Ja założyłem bo mi zjadało akumulator jak stał 3-4 tygodnie i nie wiem czy czasem ciągnik nie musi być stale pod napięciem?temu nie montują wyłączników

Opublikowano

Nie musi mieć stałego prądu. Ja miałem kiedyś coś takiego, że wszystko było ok i jak włączałeś światła to gasło wszystko. Zrywało prąd, a przyczyną był luźny kabel zasilania płyty, tej z lewej strony przy kierownicy.

Opublikowano

Dziś działa wszystko bez kłopotu i światła świecą.

Jak nie ma prądu to zaraz gasły kontrolki półbiegów czyli prąd musi być być stale.

Zastanawia mnie sprawa czemu nie montują fabrycznie wyłącznika masy w  Aresy?Czy zaszkodzi jak będzie?Ma ktoś wiedze w tej kwestii?

Opublikowano

Przecież piszę, że nie musi być prądu na zgaszonej maszynie. A w pracującym ciągniku musisz mieć zasilanie APC i APV, czy jak kto woli +15 i +30.

Opublikowano

Czemu nie ma wyłącznika prądu to nie wiem, ale wiele ciągników go nie ma. Ale odłączenie prądu nie jest groźne, sam odłączam kleme w okresie zimowym bez żadnych konsekwencji.

Opublikowano

Przecież piszę, że nie musi być prądu na zgaszonej maszynie. A w pracującym ciągniku musisz mieć zasilanie APC i APV, czy jak kto woli +15 i +30.

 

No przecie wiadomo ze na zgaszonej maszynie i wyłączonym zapłonie nie może być prądu a tym bardziej świecić kontrolki ale przecie zgaszoną maszyną nie jedziesz..Mowa było podczas jazdy uciekł prąd od sterowania jazdą czyli ujawniło się tym ze zgasł panel kontrolny kierunków jazdy-półbiegów i ciągnik nie jedzie.Czyli zanik prądu potrzebny do działania tego.Wszystko reszta działała i zasilanie na innych elementach instalacji była.Później prąd się pojawił na jazdę ale znikło zasilanie na wszystkich lampach.Dziś wszystko wróciło do normy tylko nie wiadomo na jak długo i co może być przyczyną zaniku prądu na sterowaniu jazdą.

Myślałem ze może dlatego ze na dniach wyłącznik masy zamontowałem i jak stoi nie używany bo bez prądu,bo wyłączę bo zjadało mi akumulator po postoju 2-4 tygodnie.   Może musi być zawsze pod prądem aby jakiś zanik prądu nie powstał.

Opublikowano

Spoko może troszkę się nie zrozumieliśmy, ale ogólnie jeśli odłączysz prąd na stałe na dłuższy czas to nic się nie stanie. Dla modułu skrzyni DT2 ub DT3 nie ma to negatywnego wpływu. Poszukaj w mojej historii, opisywałem jak był problem z taką przejściówką w wiązce z DT2 na DT3 i wtedy też były problemy z jazdą i półbiegami.

Opublikowano

Spoko może troszkę się nie zrozumieliśmy, ale ogólnie jeśli odłączysz prąd na stałe na dłuższy czas to nic się nie stanie. Dla modułu skrzyni DT2 ub DT3 nie ma to negatywnego wpływu. Poszukaj w mojej historii, opisywałem jak był problem z taką przejściówką w wiązce z DT2 na DT3 i wtedy też były problemy z jazdą i półbiegami.

 

Ten moduł DT2 lub DT3 gdzie on jest?gdzieś w okolicy pedała sprzęgła?Rozbierałem tam kiedyś ale nie kojarzę.Dwa czujniki na pedale sprzęgła kojarzę kiedyś myślałem ze mam uszkodzony ale nie.W każdym bądź razie jak nie ma prądu na sterowaniu jazdą to tez nie działa WOM jedno z drugim jedzie na tych samych przewodach co doprowadzają prąd.

Opublikowano

a moze ten "hebel" co dolozyles zasniedzial albo sie przypalil i albo przeplywa prad albo nie.

 

Hebelek nówka dobrej jakości.Prąd tylko zanikał na sterowaniu jazdą tak by wszędzie nie było ale z hebelkami masz dobrą mylś bo kupiłem w Grene to zaraz wywaliłem bo nie przepływał w 100% przez niego prąd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v