Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Pisalem w innym temacie ale nikt nie odpowiedział może nie zauważył nikt to napiszę tutaj jeszcze raz. Czy w waszych Pronarach 1025A, po wciśnięciu hamulca, zapala się kontrolka od przedniego napędu i czy wasze hamują na 4 koła? Po rozpięciu pedałów hamuje tylko lewe koło i kontrolka nie zapala sie a prawy pedał nie hamuje prawie wcale ale na śniegu blokowały wszystkie 4 koła. Czy tak powinno być ?

Opublikowano

A jaki jest lepszy ten z 1025 czy ze słabszych modeli na wajchę? A można coś poradzić żeby tak nagle nie blokowało tego lewego koła bo jak nie hamuje to nie hamuje a jak docisne do końca pedał to od razu koło w miejscu. A trochę szkoda opon na asfalcie.

Opublikowano

musisz zwalić koło i rozebrać beben. tarcze na wałku ci się zacierają

Opublikowano

A jak z tym napędem jeszcze raz zapytam. Który lepszy ten na wajchę czy przycisk i ogólnie trochę się różnią który lepszy według was ?

Opublikowano

na przycisk. jak zdejmiesz koło to masz nieograniczony dostęp. Seweryn ma rację że można nie zdejmować ale jest trochę ciasno. ;)

Opublikowano

To narazie niech zostanie jak jest lewe a gdyby rozpiąć pedly i hamować narazie tylko prawym. Ale znowu on jest słaby gdy jade szybko. Może prawe koło da radę podciągnąć bez rozbierania ?

Opublikowano

Witam 

Problem z hamulcami u mnie polega na tym że czasami blokowało prawe koło po użyciu hamulca nożnego ale puszczało czasem trzeba był wrzucić wsteczny żeby pomogło. Ale nie o tym w tym poście ostatnio skracając sobie drogę przejechałem przez rzekę gdzie było dosyć dużo wody około 70-80cm (piszę o tym ponieważ na forum znalazłem takie wpisy ze przy dużej wilgotności blokują hamulce). Po południu tym ciągnikiem wróciłem do domu i ciągnik na jakieś dwa tygodnie schowany w garażu i tu zaczyna się problem kombajn na polu ja do Pronara a Hamulce trzymają na Amen brak jakiejkolwiek możliwości ruchy do przodu lub do tyłu. jak już skończyłem żniwa podnośnik i  tak prawe koło które wcześniej się kleszczyło obraca się, Lewe Stoi rzuciłem okiem na forum rozebrałem hamulce okazało się kulki i tarcze z którymi pracują są zardzewiałe wszystko wyczyściłem żeby rozpierało się luźno koło się kręci. Wszystko skręciłem próbuje obrócić kołem stoi co się okazało mechanizm (sprzęgło nie wiem co to dokładnie jest) od mechanizmu różnicowego który montuje się po złożenie hamulcu nie wchodzi jak by w swoje miejsce jak by zbyt płytko po skręcenie obciera o obudowę i to blokuje koło czy jest jakiś sposób na poprawne zmontowanie żeby on wszedł głębiej ma cie może jakiś pomysł????

jak zmontuje całość oprócz tego mechanizmu koło się obraca  jak go włożę i skręcę kołem nie można obrócić.

P.S. trochę się rozpisałem ale chciałem jak najlepiej przybliżyć temat

pozdrawiam Łukasz

Opublikowano

Ten mechanizm to blokada dyferencjału. On ma wejść tak głęboko by odstęp pomiędzy nim a obudową hamulca wynosił dosłownie około 3 mm a sama obudowa blokady naszła luźno aż do końca.

 

 

Opublikowano

Pytasz o tą zewnętrzną obudowę którą zakładamy na końcu i wszystko skręcamy? Ona nie wchodzi do końca dopiero ściągam ja srubami ale wtedy blokada ociera o zewnętrzną obudowę i wszystko się klinuje.

Opublikowano

No a ma wejść luźno do samego końca. Na 100% wkładając blokadę nie wchodzi ci do końca. Są w niej dwie tarcze takiej same jak w hamulcach i wchodzą na ten sam wieloklin. Pierwszą wsuwa się łatwo a z drugą trzeba dobrze kombinować żeby naszła. Widać ją z boku mechanizm. Dziubniesz śrubokrętem i na ban będzie się obracać, czyli nie jest na wieloklinie i to jest winowajca.

Opublikowano

W Poniedziałek rozbieram prawą stronę już większość rzecz wiem, ale jak bedę miał zdjęte koło chce poszukać przyczyny problemu z hamulcami pneumatycznymi  pompa nabija ciśnienie do odpowiedniego poziomu w ciągniku jak i w przyczepie ale wciskając pedał hamulca ciśnienie nie ma żadnego hamowania przyczepą tylko ciągnik mechanicznie gdzie szukać problemu czy jest tam jakiś zawór który odpowiada za hamowanie przyczepą, przyczepami?

Opublikowano

Mam pytanie odnośnie hamulców w Pronarze 1025 mianowice podciągnąłem lewe i działa prawego więcej nie idzie podciągnąć i słabo działa ale ręczny jak żyletka. Czy jest możliwość że ręczny działa niezależnie do nożnych? Ew jak podciągnąć jeszcze bez wymiany tarcz bo nie mam warunków i czasu na to a pilne potrzebny

Opublikowano

Ręczny i nożny są niezależne. Dobrą śrubą kręciłeś? Na ręczny uważaj, bo możesz w lepszej sytuacji urwać wałek a w gorszej krzyżak satelitów i dopiero będzie roboty 

Opublikowano

Od ręcznego nie ruszałem śruby, on zawsze dobre działał. Nożny od jakiegoś czasu już średnio z lewej strony wkręciłem tą śrubę od regulacji prawie do końca i dobrze hamuje ale z lewej strony wkręciłem całą ale i tak słabo działa. Zostaje jedynie wymienić tarczę pewnie ale nie wiem czy sam sobię poradzę bo tak jest jeszcze ręczny a tak średnio na jeża mechaniką się zajmuję a mechanika teraz to brak

Opublikowano

To bardzo łatwe. Tylko potem trzeba śrubokrętem ustawiać tarcze żeby weszły na wałek przy składaniu. Może uszczelniacz puścił i się zalały olejem. Możesz jeszcze tak zrobić że wykręć całkiem śrubę i zdejmij przeciwnakrętkę. Wtedy jeszcze kilka mm podciągniesz 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v